Welke naam past bij....
maandag 9 augustus 2010 om 14:32
zondag 16 juni 2013 om 20:06
quote:pinky8 schreef op 16 juni 2013 @ 19:40:
Wat eenonzin hoezo moet een naam bij broer zusnaam passen??? Het zijn toch aparte personen?Goh welkom op dit topic Pinky. Een beetje nuance zou je niet misstaan. Maar om antwoord te geven op je vraag: sommige mensen vinden het leuk om hun kinderen namen te geven die enigzins bij elkaar passen. Omdat zij dat nu eenmaal mooi vinden. En dan kunnen het nog steeds aparte personen zijn.
Wat eenonzin hoezo moet een naam bij broer zusnaam passen??? Het zijn toch aparte personen?Goh welkom op dit topic Pinky. Een beetje nuance zou je niet misstaan. Maar om antwoord te geven op je vraag: sommige mensen vinden het leuk om hun kinderen namen te geven die enigzins bij elkaar passen. Omdat zij dat nu eenmaal mooi vinden. En dan kunnen het nog steeds aparte personen zijn.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 16 juni 2013 om 20:38
quote:-tinkerbell- schreef op 16 juni 2013 @ 20:06:
[...]
Goh welkom op dit topic Pinky. Een beetje nuance zou je niet misstaan. Maar om antwoord te geven op je vraag: sommige mensen vinden het leuk om hun kinderen namen te geven die enigzins bij elkaar passen. Omdat zij dat nu eenmaal mooi vinden. En dan kunnen het nog steeds aparte personen zijn.
dank je, ben al weer weg. vond het gewoon verbazingwekkend hoe men daarmee bezig kan zijn.
veel plezier ermee.
[...]
Goh welkom op dit topic Pinky. Een beetje nuance zou je niet misstaan. Maar om antwoord te geven op je vraag: sommige mensen vinden het leuk om hun kinderen namen te geven die enigzins bij elkaar passen. Omdat zij dat nu eenmaal mooi vinden. En dan kunnen het nog steeds aparte personen zijn.
dank je, ben al weer weg. vond het gewoon verbazingwekkend hoe men daarmee bezig kan zijn.
veel plezier ermee.
zondag 16 juni 2013 om 21:43
zondag 16 juni 2013 om 21:47
quote:-tinkerbell- schreef op 16 juni 2013 @ 11:13:
@ meiske
Hugo, Elisa en...
Lily --> te engels
Laure/Lauren --> man kwam met Laura... Ik moet dan aan Nick en Simon en Gtst denken
Juliet --> leuk!
Jolin
Mireille
Meike
Janne
Viviënne
Naomi
Carmen
Linde
Wende
Laurean
Roza
Vera --> leuk!
Stella --> te hard
Esmee --> man boycot alle namen beginnend met E- en H-...
Sjouke
@ meiske
Hugo, Elisa en...
Lily --> te engels
Laure/Lauren --> man kwam met Laura... Ik moet dan aan Nick en Simon en Gtst denken
Juliet --> leuk!
Jolin
Mireille
Meike
Janne
Viviënne
Naomi
Carmen
Linde
Wende
Laurean
Roza
Vera --> leuk!
Stella --> te hard
Esmee --> man boycot alle namen beginnend met E- en H-...
Sjouke
maandag 17 juni 2013 om 13:24
Beetje late reactie, maar ik wilde jullie nog bedanken voor het meedenken! Helaas zat dé naam er niet tussen. Van alles wat jullie genoemd hebben vond ik alleen Jonas leuk en die naam is al afgekeurd door mijn man
Ik denk dat we het voorlopig maar bij Joost laten en dan zien we wel of we nog een andere naam tegenkomen. Ik denk ook niet dat we nog iets anders zullen vinden, alles wordt zo snel door ons afgekeurd.. Moeilijk hoor!
Ik denk dat we het voorlopig maar bij Joost laten en dan zien we wel of we nog een andere naam tegenkomen. Ik denk ook niet dat we nog iets anders zullen vinden, alles wordt zo snel door ons afgekeurd.. Moeilijk hoor!
maandag 17 juni 2013 om 21:41
Polala, bedankt! Maar omdat onze kinderen al zulke prachtige namen hebben is het moeilijk dat nog een keer te evenaren .
Rosa--> wel leuk, maar niet top.
Veerle, Juline, Romy --> afgekeurd door man.
Felice, Frederique en Sophia kunnen echt niet, of in de nabije familie, of lijkt erg veel op mijn dochters tweede naam.
Carice --> moet ik even aan wennen.
Tinkerbel, bedankt voor het meedenken! Maar ik vind de namen niet zo. Ik vind ze ook niet zo passen, de andere namen zijn klassieke namen en deze niet. Dat is ook gelijk mijn bezwaar tegen Milou, hoewel ik dat wel weer een stoere naam vind.
Rosa--> wel leuk, maar niet top.
Veerle, Juline, Romy --> afgekeurd door man.
Felice, Frederique en Sophia kunnen echt niet, of in de nabije familie, of lijkt erg veel op mijn dochters tweede naam.
Carice --> moet ik even aan wennen.
Tinkerbel, bedankt voor het meedenken! Maar ik vind de namen niet zo. Ik vind ze ook niet zo passen, de andere namen zijn klassieke namen en deze niet. Dat is ook gelijk mijn bezwaar tegen Milou, hoewel ik dat wel weer een stoere naam vind.
maandag 17 juni 2013 om 22:45
dinsdag 2 juli 2013 om 12:34
Bedankt Hamer, Kyra, Tinkerbell en Snowy! Ik ga het even laten bezinken allemaal.
Nee, we zijn er nog niet uit. Het is echt heel lastig. Man kwam nog met Benthe. Vind ik op zich leuk, maar ook een beetje 'plomp' ofzo. Dus toen bedacht ik Yenthe, vind ik echt leuk, zou perfect passen en door van de B een Y (of J) te maken is het 'plompe' voor mijn gevoel eraf. Man leek het ook wel wat te vinden. Tot hij ging googlen en erachter kwam dat Yenthe óók een jongsnaam is. En dat vindt hij dan weer niet leuk. Zucht. Het is altijd wat.
Inmiddels bijna 24 weken zwanger, ik denk erover om het een paar weken te laten rusten en er dan weer met frisse moed in te stappen.
Nee, we zijn er nog niet uit. Het is echt heel lastig. Man kwam nog met Benthe. Vind ik op zich leuk, maar ook een beetje 'plomp' ofzo. Dus toen bedacht ik Yenthe, vind ik echt leuk, zou perfect passen en door van de B een Y (of J) te maken is het 'plompe' voor mijn gevoel eraf. Man leek het ook wel wat te vinden. Tot hij ging googlen en erachter kwam dat Yenthe óók een jongsnaam is. En dat vindt hij dan weer niet leuk. Zucht. Het is altijd wat.
Inmiddels bijna 24 weken zwanger, ik denk erover om het een paar weken te laten rusten en er dan weer met frisse moed in te stappen.
dinsdag 2 juli 2013 om 12:43
Cejo, ik ga het voorstellen, maar dat zal man wel weer te 'gemaakt' vinden. Leuk joh, een man met een eigen mening . Hij laat alles aan mij over, inrichting van de babykamer, kinderwagen, geboortekaartje het maakt hem allemaal niks uit.
En over zoiets simpels als een naam wil hij dan ineens wél inspraak. Tsssss, het moet niet veel gekker worden .
En over zoiets simpels als een naam wil hij dan ineens wél inspraak. Tsssss, het moet niet veel gekker worden .
dinsdag 2 juli 2013 om 13:01
Dat zeg jij... Maar dat wil niet zeggen dat hij dat dan ook gelooft haha. Bijvoorbeeld Suze wil hij ook niet, vindt hij ook gemaakt.
Ik heb net even bij de SVB gekeken voor 2012. In totaal is 150 keer de naam Yenthe/Yente/Jenthe/Jente aan een meisje gegeven. De naam Jente is 22 keer aan een jongen gegeven en er is één jongen Jenthe genoemd. Dat zijn harde cijfers .
Ik heb net even bij de SVB gekeken voor 2012. In totaal is 150 keer de naam Yenthe/Yente/Jenthe/Jente aan een meisje gegeven. De naam Jente is 22 keer aan een jongen gegeven en er is één jongen Jenthe genoemd. Dat zijn harde cijfers .
dinsdag 2 juli 2013 om 17:56
Help! Ik ben bijna 25 weken zwanger en we hebben nog geen jongensnaam !
Mijn zoontje van 2,5 jaar heet Luca. En nu krijgen we een broertje voor Luca erbij...
zelf ben ik fan van de naam vince, maar mijn vriend moet nog overtuigd worden.
Welke naam vinden jullie mooi passen bij luca?
vince
milan
levi
jesse
jordi
Révin
Rowan
Sebas
Tobin
Viggo
Abel
ben benieuwd ! en naar jullie suggesties natuurlijk
Mijn zoontje van 2,5 jaar heet Luca. En nu krijgen we een broertje voor Luca erbij...
zelf ben ik fan van de naam vince, maar mijn vriend moet nog overtuigd worden.
Welke naam vinden jullie mooi passen bij luca?
vince
milan
levi
jesse
jordi
Révin
Rowan
Sebas
Tobin
Viggo
Abel
ben benieuwd ! en naar jullie suggesties natuurlijk