Verhuisservice spelling achternaam

05-07-2013 00:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo =)

Ik heb even een kort vraagje waar ik zelf niet uitkom. Ik kan het antwoord niet vinden op post.nl of google.

Ik wil graag mijn post doorsturen naar een ander adres. Nu is het zo dat mijn achternaam eindigt op "ij". Heel vaak gebruiken bedrijven i.p.v. "ij" de "y". Moet ik me nu zorgen maken dat de helft van mijn post niet wordt doorgestuurd, of maakt dit kleine verschil niks uit?

Alvast bedankt!
Geen idee. Misschien een idee om 2x een verhuisservice aan te veagen, dus zowel voor mevrouw Minoesblij als eentje voor mevrouw Minoesbly?
Maakt niet uit zolang de postcode en de straatnaam maar klopt. Hoe vaak mijn naam wel niet fout is geschreven..
Ik denk dat het niets uitmaakt. Wel of er mensen met dezelfde achternaam achterblijven op het oude adres.
quote:broodtrommel schreef op 05 juli 2013 @ 01:37:

Maakt niet uit zolang de postcode en de straatnaam maar klopt. Hoe vaak mijn naam wel niet fout is geschreven..

Dit. Ik ben vaak zat aangeschreven als "de heer orzoo" en orzoo is dan ook al langsgekomen in de variaties oorzo, oorzoo, ourzoo, orzou en ga maar door Maar komt toch altijd aan. Postcode en huisnummer zijn vooral belangrijk geloof ik.

Wel een x een ontzettende tokkie postbezorgster gehad die aan de intercom ging staan bellen met een tokkieaccent: Be jeij orzeau? (omdat alleen vriends naam op het bordje beneden staat)
Dankjullie wel voor alle reacties!!! =D

@sassafras 2 keer aanvragen is ook 2 keer betalen :/

@Orzoo zie t al voor me met die tokkie postbezorgster, haha.

Ben blij dat er niet moeilijk over wordt gedaan *gaat aanvragen*
quote:broodtrommel schreef op 05 juli 2013 @ 01:37:

Maakt niet uit zolang de postcode en de straatnaam maar klopt. Hoe vaak mijn naam wel niet fout is geschreven..Nou voor het doorsturen maakt het wel uit: post voor de nieuwe bewoners, moet namelijk niet doorgestuurd worden ;)
quote:neave schreef op 05 juli 2013 @ 02:01:

[...]

Nou voor het doorsturen maakt het wel uit: post voor de nieuwe bewoners, moet namelijk niet doorgestuurd worden ;)

Daar heb je gelijk in maar dat hangt niet op een IJ of een Y En als de nieuwe bewoners de zelfde naam hebben heb je pas een probleem.

Kortom een keer aanvragen is voldoende.
Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt. Mijn namen worden ook altijd verhaspeld maar het ging goed.
Dat hadden wij dus. Oude bewoner had verhuisservice aangezet, achternaam scheelde 1 letter met de onze. Het is wel een paar keer gebeurd dat onze post ook doorgestuurd werd. Dus kennelijk kijken ze niet op een paar letters
Maakt niet zo veel uit, ij of y.
@johnasd dat zou idd wel balen zijn als de nieuwe bewoners dezelfde naam zouden hebben. Gelukkig is mijn achternaam niet eentje die veel voorkomt.

@_Domi_ ha! das ook toevallig. Nu weet ik iig zeker dat ze niet op een paar letters kijken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven