Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen deel 3

20-04-2013 22:10 2709 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Vanavond weer heerlijk training gegeven. Mooi dat de groep zo groot blijft en dat er steeds meer vragen vanuit de groep komen

@Rawfoodje, weet je mijn echte naam? Als je me dan googled zie je bij mijn twitteraccount (voor iedereen zichtbaar) ook mijn website wel staan. Zo niet dan kan ik wat cryptische aanwijzingen geven of ik kan natuurlijk gewoon de highlights van de zwijnen vertellen ;)

Ik vind het helemaal niet erg als jullie hier weten hoe ik echt heet. Maar mijn dagelijks leven hoeft dan weer niet te weten dat ik hier mee schrijf..

Maar bij jou ook zwijnen ja? Ik meen dat ze eigenlijk maar in twee gebieden gedoogd worden, een gebied in limburg en hier op de veluwe. Maar begreep wel dat ze ook steeds noorderlijker te vinden zijn.

@Anky en Baukje.. bah, ik hoop dat ik niet snel in zo'n gevaarte hoef want ik ben ook erg slecht met kleine ruimtes. Baukje, hoe lang moet je nu wachten op de uitslag?
Ohja.. over de Runner's world gesproken. Wie hebben er hier een abonnement? Ik kom er namelijk in binnenkort. Nog met een foto ook! Ben benieuwd.
Fiekes ik heb een abonnement. Leuk dat je erin komt. Ik heb er ooit als winnaar van de marathon in gestaan. En jaarlijks probeer ik natuurlijk in de ranglijst een beetje naar boven te schuiven.

Een tijdje terug ook drie clubgenoten in het kader van de wedstrijdverwachting. Nu zou ik daar zelf geen uitspraak over doen in een blad.Maar ik zag ook wel dat de clubgenoten zich heel voorzichtig ingeschat hadden en hun kennende was dat echt niet de echte streeftijd.

Een heel kort slaapje werkt voor mij helemaal niet. Dan ben ik en gebroken na dat kort dutje en ondervind ik er ook nog eens geen voordeel bij op lange termijn. Dus mijn slaapjes gaan ook niet op de bank of zo (ja een enkele keer per ongeluk in het varkenshok). Maar gewoon in bed en dan zeker 1 1/2 uur.

Ik vind het wel moeilijk hoor precies letten op de ademhaling tijdens het hardlopen. Dan loop je alles behalve ontspannen meer. Maar de uitademing duurt bij mij wel langer dan de inademing. En de enkele keer dat er bij mij nog steken op komen zetten dan adem ik bewust nog rustiger en nog langer uit en dat werkt dan.

Zo richting werk. Hoop rond half vijf thuis te zijn. Dan doe ik nog mijn training voor het eten. Eet/drink ik op de fiets richting huis nog wel wat. Ben namelijk altijd gewend heel vroeg te eten en anders moet ik met een knorrende maag op stap.
BAM, gisteren heb ik een nieuw pr gelopen: 10 km. in 57:47! Ik had een lange tight aan + t-shirt met korte mouwen, dat was toch wel erg warm. Maar ik heb lekker gelopen via runkeeper ik moet alleen nog sommige instellingen wijzigen.

@Baukje, Ik heb nergens last van gehad. Zo de MRI is achter de rug. Ben erg benieuwd naar de uitslag.

Eigenlijk zou mijn man een MRI moeten ondergaan, hij heeft nl. al heel lang last van zijn gewrichten krijgt elke keer medicijnen die helpen dan even en dan komt de pijn weer terug.

Volgende keer ga ik op basis van LSD meer km. proberen te lopen.

@Fiekes, nee ik heb geen abonnement op Runner's world.

Leuk zeg dat jij er in komt te staan. Ga je hier ook vertellen wanneer dat is?

@Bibianne, oh wat gaaf om tijdens het hardlopen een ree te zien zeg. Heb je een foto gemaakt?

Hebben jullie nog gelopen?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
He Fiekes wat leuk! Ik heb inderdaad een abonnement op de Runners World, dus ben benieuwd! Tof dat je erin komt! Ik mag zo op de foto voor de plaatselijke krant hier, over een korte filmfestival wat ik ga organiseren. Heel wat anders, maar ook wel grappig! Wel laten weten als je erin staat hè!

@Baukje: Nou, dat viel dus toch nog niet mee die MRI Klinkt ook inderdaad niet echt als iets dat je voor de lol doet. Hoop dan in ieder geval dat het wat opgeleverd heeft. Is het in ieder geval niet voor niets geweest.

@Mother: Gefeliciteerd met je PR! Lekker gevoel hè? Je gaat ook wel lekker volgens mij.

@Bibianne: Powenappen op je hurken...krijg je daar niet ontzettende kramp van? Ik doe het zelden tot nooit maar als ik al eens besluit om overdag even te gaan liggen dan zet ik gewoon altijd mijn wekker na 20 minuten.

Oh en over dat ademen had ik ook gelezen. Nog niet echt geprobeerd maar klonk wel als iets wat zou kunnen werken.

Ik ben vanochtend weer lekker op pad geweest. In een mooi nieuw hardloopkloffie. Kwam erachter dat ik toch echt te weinig korte broeken en shirts heb nu ik zoveel loop, dus een leuke slag geslagen bij Zalando (daar hebben ze echt veel en ook best wat leuke aanbiedingen!). Ging wel weg in de regen, maar koud was het niet en ook al snel weer droog. Uiteindelijk 12 kilometer gemaakt door het bos. Blijft toch altijd een heerlijke start van de dag!

Nou dames, ik ga mij klaarmaken voor mijn fotoshoot

Fijne dag en loopze!
@Perenijsje, leuk dat jij met foto in een plaatselijke krant komt te staan ivm. organisteren van een korte filmfestival. Wanneer gaat die festival plaatsvinden?

Ja wat geeft dat een kick zeg. Ik had 20 jaar geleden met hardlopen moeten beginnen maar ja niets aan te doen.

Ja het gaat best lekker.

Ja ik moet ook veel meer hardloopkleren kopen. Oh ik ga zo ook even bij Zalando kijken.

Veel plezier bij je fotoshoot.

Ik ga weer werken.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Super mother. Deze tijd gewoon tijdens een training gelopen.

Ja ik had eigenlijk ook 20 jaar, of eigenlijk 35 jaar geleden met hardlopen moeten beginnen.

Want als ik mijn huidige tijden nu projecteer naar de tijden die ik dan op 30 jarige leeftijd had kunnen lopen ziet dat er toch niet slecht uit. Maar goed diezelfde tabellen laten zien dat me de komende jaren een behoorlijk verval te wachten staat.

Dus een beetje op dit niveau blijven hangen is voor nu al een hele verbetering.

Leek perenijsje, een filmfestival organiseren nog wel.

Ik mag eigenlijk hopen dat de mri niets oplevert. want eigenlijk kunnen dat dan alleen maar hele slecht berichten zijn.

Hier een vermoeiden dagje werken achter de rug. Maar thuisgekomen was mijn man al aan het eten begonnen. Ik ben dus inderdaad gelijk maar een uurtje gelopen. Lekker ontspannen rustig duurloopje. Rondje van 12,5km.

Iedereen was al klaar met eten toen ik thuis kwam (4 kinderen moesten gaan sporten). Dus ik heb zelf relaxed mijn bordje op de bank leeggegeten. Kon ik nog mooi het laatste stukje van de touretappe zien.

Vanavond een avondje politiek. Geen zin maar ik kom er niet onder uit. Oudste zoon ook in de stress want die kreeg een mail van het hoofdbestuur dat hij binnen 24hr de website op orde moest hebben. En morgen moet hij weer de hele dag werken. Hij had het voor vrijdag gepland maar nu moet hij dus vanavond aan de slag.
Peeeeeerrrtje.. nu ook nog filmster !

En Fiekes in de Runners World.. .. allemaal sterren aan het front hier.. ... Fiekes, ik weet niet hoe je heet.. ... Wilde zwijnen 2000 km verderop bedoelde ik......

Bauk, heerlijk zo relaxed je bord opeten op de bank, fijne man van jou . Hoop dat je zoon de deadline haalt.... word een latertje wellicht.

Powernappen op je hurken. .. apart... lijkt me niet echt een geweldige relaxhouding maar ga het eens proberen hahaha. ...

Ik let nooit op mijn ademhaling tijdens het lopen , dit maakt het bij mij juist geforceerd dan, heb eigenlijk nooit ergens last van gelukkig .
@mother: Ja, zeker leuk. Helemaal omdat het mijn eigen idee is en het straks dus ook echt plaats gaat vinden. Duurt nog wel even hoor (begin februari), maar moeten dan ook nog deelnemers werven die natuurlijk ook tijd moeten kunnen hebben om hun filmpjes te maken, monteren en in te sturen.

@Baukje: Nou, hoop ik bij deze voor jou dat je MRI scan niks oplevert Verder beetje bijgekomen van je vermoeiende dag? Je zoon zijn deadline nog kunnen halen? Balen als je zo op het laatste moment nog ineens stress hebt.

@raw: Haha..filmster Tja, we zullen zien, maar ga er niet van uit, Stukje komt wel morgen al in de krant, dus ben benieuwd wat de reacties zullen zijn.

Nog lopers verder vandaag? Ik heb weer rustdag, maar ga morgen nog een keer voor de 22km. Zojuist dus al kwarkbroodjes gebakken, dan kan ik er morgenochtend weer tegenaan!
Ik ga vanavond op de baan trainen. Staan stevige intervallen op het programma. En ik moet nog even navragen bij de trainer hoe hij het precies bedoelt heeft. Maar ik vrees dus met heel weinig pauzes.

Volgens zoon was het gelukt met de site maar ik zie alleen nog maar de oude site. Maar schijnbaar moeten ze vanuit het hoofdbestuur dat omzetten. Zoon is de hele dag werken dus ik weet verder niet hoe of wat. En vanavond gaat hij gelijk door met tweede oudste zoon naar een scounting gebeuren. Gaan ze vanavond/ vannacht bij een of andere tocht helpen. Begreep dat ze voor dief moesten gaan spelen.

En zo zie je soms je eigen kind dagen achtereen niet meer terwijl die wel gewoon nog thuis woont. Gebeurd ook weleens dat ik mail of bel in de veronderstelling dat hij niet thuis is en dan achteraf blijkt hij gewoon thuis te zijn geweest.
Vanavond een behoorlijk pittige training en maar goed dat ik van het ergste was uitgegaan want inderdaad geen pauze tussen de twee opvolgende 800tjes. Maar zelfs bij de laatste serie had ik het tempo nog goed in de benen. Als was ik wel blij dat het toen klaar was en kon ik waarschijnlijk de laatste 800 nog extra snel lopen omdat ik wist dat het de laatste was.

Morgen rustdag en ik geloof dat het lijf daar ook wel aan toe is. Had vanavond weer onverwachts een vergadering. En ik had het nog wel kunnen redden na de training. Maar ik had gewoon behoefte aan een uurtje tour de jour op de bank. Wil ook niet echt iedere avond met politiek bezig zijn. Vanmiddag ook al van alles moeten regelen.

Perenijsje succes mogen met je lange duurloop.
Ha Baukje, gelijk heb je hoor! Soms moet je ook gewoon even nee zeggen tegen dingen en gewoon wat tijd voor jezelf nemen.

Maar lekkere training gehad dus ook? Wel fijn dat je zelf al wist dat de training zwaar zou worden, dan ben je toch voorbereid en kan het achteraf alleen maar meevallen

Hier ook een goede duurloop gehad. Rond 8:30 op pad gegaan en na 2 uur, 20 minuten en 24 kilometer weer thuis. Mijn verste afstand ooit! En ging lekker ook. Had een extra drinkflesje in mijn hand meegenomen en heb een heerlijk mooie ronde door het bos gemaakt. Blijft wel pittig soms omdat het toch best wel wat op en neer gaat en er best wat stukjes vals plat inzitten. Maar uiteindelijk zal ik daar natuurlijk alleen maar voordeel uit halen als ik een geheel vlak parcours mag gaan lopen.

Benen voelen ook goed nu, dus echt een goed voldaan gevoel Begin me voor het eerst echt te realiseren dat ik straks gewoon echt die marathon ga lopen!

Nou, ga zo maar eens een lekkere lunch maken. Fijne dag allemaal en goed weekend alvast!
Perenijsje super zeg die 24km, je gaat weer lekker. En ik train bewust zeker de rustige loopjes bijna altijd op een zwaardere ondergrond hoor. In het bos kies ik vaak bewust de ruiterpaden. Doe je lekker extra kracht op. Die marathon die komt er wel.

De trainer moest wel lachen om mijn reactie op het antwoord van de vraag of steeds de twee opvolgende 800tjes als 1600 moest lopen of dat er een pauze tussen in zat.

Maar hoe harder er voor hebben moeten werken hoe groter de voldoening achteraf als het allemaal goed gegaan is.

En ook het feit dat de trainer iedere ronde mee zit te klokken motiveert extra om tot het bittere einde goed het tempo erin te houden.
Baukje: ik hoop dat je niet nog een keer onder de MRI moet! Wel raar dat ze niet meteen of bij de tweede poging die spiegeltjes al plaatsen.

Curlynan: jij moest vandaag naar de fysio toch? Ik ben benieuwd wat hij/zij ervan vindt, hopelijk valt het een beetje mee.

Fiekes: ik moest even opzoeken wat LSD was, ik heb daar wat anders bij in mijn hoofd ;)

Leuk dat je in de Runnersworld komt! En Perenijsje in de krant

Perenijsje, wanneer is de marathon waar jij aan mee doet?

Mother: wat goed dat je een pr hebt gelopen! Ik heb niet zoveel verstand van tijden, maar ik vind het hartstikke snel.

Bedankt voor jullie lieve reacties

Jullie hebben gelijk, ik kan dingen best overleggen met mijn fysio en het zal ook wel allemaal goed komen. Maar ik was de vorige keer een beetje overdonderd door alles.

Ze wil juist nu al met krachttraining beginnen omdat ik nu tijd heb (vakantie) en als ik in die drie weken verbeterd kunnen we vanaf daar verder kijken. Ze weet dat ik weinig tijd heb en probeert daar dus wel rekening mee te houden.

Ik doe nu alle oefeningen ook zoveel mogelijk thuis, het is dan wel met minder gewicht maar dan doe ik iets meer herhalingen. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind de oefeningen best leuk. Ik merk nu ook wel vooruitgang, eerst kon ik na de oefeningen bijna de trap niet af komen van de pijn in mijn enkels, nu voel ik na de oefeningen eigenlijk geen pijn. Ik voel wel dat ik iets gedaan heb, maar geen echte pijn. Dus ik denk dat het ook langzaam vooruit gaat. En één oefening gaat in ieder geval beter, mijn fysio was er toevallig net ook in de oefenruimte en vond dat ik die oefening al een stuk beter deed.

Ik was de vorige keer een beetje overvallen door het plan en ik dacht dat het eindeloos zou duren omdat ik nog helemaal geen vooruitgang gemerkt had. Ik zie wel het nut van de oefeningen, mijn fysio legt het wel allemaal uit en bij sommige oefeningen merk ik echt verschil tussen links en rechts en hoewel ik geen verstand van het menselijk lichaam heb, snap ik wel dat dat verschil niet de bedoeling is.

Ik zie het dus wat positiever! En fijn dat er hier wel begrip voor de frustratie is, ik kom uit een familie van niet-sporters die ook helemaal niet begrijpen waarom ik dan zo nodig wil hardlopen als het niet kan.

Ik ben benieuwd wat de fysio volgende week te zeggen heeft, ik hoop dat de vooruitgang die ik voel ook echt te zien is.

Het enige wat ik een beetje jammer vind van de oefeningen is dat ik last van mijn schouders krijg (ik doe oefeningen met zo’n stang met gewichten eraan). Maar dat komt op het lijstje met dingen die ik wil bespreken (samen met wat andere dingen waar ik niet aan gedacht had, maar dankzij sommige reacties wel ). En zo’n ramp is het niet, ik kijk van het weekend iemand lief aan of hij het even los wil masseren ;)

Fijn weekend allemaal!
Bauk, je pittige baantraining ging dus naar tevredenheid ? Ja, s'avonds op de bank is weleens fijn. ... Hoe merk je dat je lichaam toe is aan een rustdagje Bauk. ... Een moe lijf, vermoeide benen, geestelijk vermoeid ? Peertje, wow.. .. wat een end zeg! En was het niet te warm dan? Lekker op je oude shoes.. ... Was je onderweg in een "trance" mood of liep je "bewust". ..... Het is weer HOT ladies. ... En er wordt gewaarschuwd voor de sterke zonnekracht.. .

Petjes op en goooooo.. ...... Hoewel, ik loop zonder petje haha. ..
Rawfoodje een pittige interval training vraagt meestal wel om een rustdag, zeker als er al twee trainingsdagen aan vooraf gegaan zijn. Hoe ik het voel, soms niet specifiek maar gisterenavond had ik wel wat onrustige benen.

Op dit moment erg geestelijk vermoeid door de negatieve energie die het werk binnen de politiek me momenteel geeft.Dacht ik woensdagavond dat alles weer in goede banen liep. Kreeg ik zelfs van hogerhand allerlei daadwerkelijke hulp aan geboden. En terwijl ik daar gisteren mee aan de slag ben gegaan is in de vergadering van gisteren waar ik gelukkig dus niet bij was weer alles teniet gedaan. Wordt hier zo moe van.

Ha ha nes LSD, misschien is al je lang genoeg loopt dat het een vergelijkbare werking heeft? Gelukkig kun je het nu weer wat positiver zien. En vooruitgaan voelen geeft weer wat moed he.

Ga snel mijn bedje opzoeken voordat ik weer een lading mails binnen krijg en in de verleiding kom om daar weer uitgebreid op in te gaan.
De echte warmte vandaag voorgebleven. Was vroeg wakker en dus ook op tijd gaan lopen. Eerst een tempo duurloopje van 40min op 4min30/km en daarna een aantal series heuvelsprintjes.In gezelschap van de processie rupsen. Zal me dus niets verbazen als ik strakjes verga van de jeuk. Nu valt er toch geen ontkomen meer aan want ook de eikenbomen langs onze thuis zijn inmiddels versiert met linten met daarop 'pas op processie rupsen'. Nu weet ik niet of ze de bomen inmiddels al onder handen genomen hebben. Moet natuurlijk maar toevallig thuis zijn om dat te zien.

Heb gisteren ook 32!!! teken bij de hond weggehaald.

Begin van de avond doet jongste zoon nog mee aan een 5km wedstrijd. Weet niet of jongste dochter nog mee wil doen aan de jeugd wedstrijd, gisteren zei ze in ieder geval nog van niet. Ik vind het prima want dan hoef ik niet zo heel vroeg weg en komt het eten niet in gedrang.
Jeetje, ik ben zelf de laatste week helemaal niet aan lopen toegekomen. 2 avonden zelf training gegeven, een dag een dikke 3 uur op de MTB en 2 dagen de hele schuur en zolder opgeruimd (wij wonen in een huis dat niet van ons is dus hebben de rotzooi van de vorige bewoner er bij gekregen)

En dit weekend ook niet lopen want een vriendin komt op bezoek om vanmiddag te MTB’en en morgen een toertocht op de racefiets te doen.

Volgende week ga ik een paar dagen naar mn zussen en dan gaan de loopschoenen wel mee ☺

Tijdens het MTB’en trouwens wel een nieuwe highscore: 3 zwijnen die met 12 biggetjes op 5 meter afstand voor ons langs oversteken!

@ Baukje.. ben ook benieuwd wat er bij mij in de RW komt.. Heb een half uur met die vrouw gekletst maar het worden uiteindelijk maar 200 woorden. De tekst krijg ik wel vooraf te lezen maar de foto krijg ik niet te zien.. Dat bevalt me niks ;)

Processierupsen heb ik hier nog niet gesignaleerd gelukkig. Heb wel diverse lopers uit mn groep met teken. Zelf ook nog niet gehad gelukkig maar ben er wel alerter op. Woonde de afgelopen jaren niet bij bos in d ebuurt dus het zit nog niet echt in mijn systeem…

@Mother.. lekker PR! Nice! In welk nummer het wordt weet ik nog niet maar ik wil het hier best laten weten hoor ☺

@ Perenijs.. haha jij ook in de krant! Wanneer kom je er in? Zou ik die editie ook krijgen?

En mooie verste afstand ooit heb je gelopen! Heb je het vertrouwen in een goede afloop weer helemaal terug gevonden?

@Rawfoodje.. de kritische omschrijving die ik eerder gebruikte om mijn naam te achterhalen werkt niet meer helaas. Volgens mij weet je wel in welke stad ik eerst woonde toch? Voor mijn laatste verhuizing naar het midden van het land. Als je die weet, zoek ik daar wel even een uitslag op ;)

@Nes.. haha ja LSD heeft meerdere betekenissen. Mijn vriend denkt bij LSD gelijk aan ‘Laatste School Dag’ wat echt een dingetje was bij hun op school. Ik dacht eerst natuurlijk aan de drug maar tegenwoordig begeef ik me in loopkringen en denkt iedereen toch vooral aan de long slow distance trainingen ;)

Fijn dat overleg mogelijk is bij de fysio en dat je het weer wat rooskleuriger inziet ☺

Nou geniet van het weer!
Fiekes nog geen teken gehad, daar zal dan inderdaad wel snel verandering in komen als je veel door het bos loopt en niet alleen de grotere paden aandoet. Heb er bij mezelf de afgelopen weken ook al meerdere af moeten plukken. Maar gelukkig niet die aantallen als bij de hond.

Ik hoor altijd van trainers dat het training geven echt ten koste gaat van het zelf trainen. Mijn trainer is onlangs gestopt met werken en is nu zelf ook weer fanatieker gaan trainen nu hij de hele dag thuis is. Wel grappig dat hij nu ineens zelf ook weer ervaart hoe lastig harde wind, drukkend weer ed kan zijn en hoe dat van invloed kan zijn op te lopen tijden. Nu oppert hij voor de training soms al van pas te tijden maar een beetje aan want het is extra zwaar met de wind in die hoek. Dat heeft hij dan natuurlijk zelf ervaren tijdens zijn eigen training eerder op de dag.

Hoewel ik zelf niet zo van de 'smoesjes' ben. De ene keer is het dit en de andere keer is het dat. Maar bij een wedstrijd is het ook maar zelden ideaal.
Hoi!

Ik ben gisteren bij de fysiotherapeut geweest, ik heb een lopersknie. Voorlopig dus niet hardlopen. Ook merk ik dat ik het lastig vind om dit topic bij te houden, zeker als ik niet loop. Ik glip er dus even tussen uit. Ik vind het wel heel leuk om al jullie hardloop verhalen en tips te lezen, dus wie weet kom ik binnenkort weer terug :-).
Ach Curly. .. wat rot nu.. . gewoon klote! Ik snap dat je hier even niet meer komt hoor. Gewoon gezellig in ons AA topic blijven kletsen, daar beuren we je op door onze creatieve etensverhaaltjes !

Bauk.... pffffttt. . fijn zo'n vrijwillig politiekbaantje.. . Wil je dit zo nu nog wel blijven doen ? Wow, 32 teken bij de hond , dit is veel zeg! Gebruik jij hier niets voor -als dierenarts- zijnde.. ... Ik heb de Scalibor band om bij Princess en dit werkt als een tierelier, ook tegen teken maar ze draagt deze vooral tegen de zandvlieg hier.....

Getver, die processierupsen , heb je al jeuk ?

Fiekes, oei, je vorige woonplaats. ...... er staat mij niet veel meer van bij.. . ergens dichter bij mij in het hoge Noorden. ... Die wilde zwijnen met jongen.. ... zo dichtbij.... Ik kom ze liever niet tegen .
Rawfoodje de hond krijgt wel druppel waar de teken van doodgaan. Maar daar ga ik niet op wachten. Een band wil ik niet omdat de kinderen hier altijd bij de hond om de nek hangen en vaak bij de hond op het matras gaan liggen.

En ja die politiek; heb nog steeds mijn idealen en laat me nu gelijk door elke obstakel uit het veld slaan. Maar ik heb nu wel duidelijk aangegeven dat ik wel positief ingestelde mensen om me heen wil hebben en dat ik anders mogelijk niet eens mijn termijn uitzit.

Jeuk valt nu momenteel mee.

Curlynan wat naar. Hopelijk herstel je heel snel en kom je ook weer snel gezellig meekletsen.

Jongste zoon had vandaag erg veel last van de warmte tijdens de wedstrijd. Met ongeveer 22min35 bleef hij een minuut boven zijn pr. Nietemin in de laatste km toch nog veel lopers gepasseerd. Hij was dus schijnbaar niet de engste die last had van de warmte.
Wat een stilte hier. Iedereen nog aan het genieten van het zonnetje. Ben net terug van het strand met drie van de kinderen. (de rest wilde niet mee).

Vanmorgen al vroeg opgestaan om op tijd te kunnen gaan lopen. Maar dat liep even anders. Net uit bed en ik kreeg heftige pijnaanvallen boven in mijn buik. Had ik een paar weken terug ook al gehad. Lopen zat er dus even niet in.

Rond een uur of tien leek het toch wat te zakken dus ik wilde toch wel proberen te lopen. Mijn man zei van je kunt ook gewoon een training overslaan het hangt echt niet van de training van vandaag af. Gelijk heeft hij natuurlijk .Maar niet geblesseerd zomaar een training overslaan vanwege buikpijn komt in mijn woordenboek niet voor.

Dus omgekleed en gegaan. Man kwam er op de fiets achteraan want hij vertrouwde het toch niet.

Eerst 10min ingelopen daarna 5min wat sneller en vervolgens aan het programma begonnen. 20x2min snel -1min langzaam. het klinkt zo simpel. Maar ik had al eerder ervaren dat dat gewoon een hele pittige training is.

Zeker gezien de inmiddels hoog opgelopen temperaturen dus alle reden de 2min snel niet al te snel te doen., Maar net als altijd ging ik dus toch veel te voortvarend van start. Na 5 versnellingen had ik al helemaal het idee er doorheen te zitten. Gelukkig had mijn man drinken bij want zelf was ik zonder iets mee te nemen van huis gegaan.

Toch doorgezet. Eerst met het idee van minimaal 10 versnellingen, vervolgens minimaal 15 versnellingen. Ja en wat is nu helemaal 5x 2 min dus dan toch maar de hele serie afgemaakt. En het te voortvarende tempo aardig vast kunnen houden. Laatste versnelling was zelfs de snelste. Maar afzien was het wel een beetje.

Uitlopen ging daarna weer heel gemakkelijk. Typisch dat je helemaal kapot van een training dan toch zonder moeite nog 3,5km op 12,3 km naar huis kunt uitlopen. Helemaal kapot zijn is dan toch een heel relatief begrip.

Vanmiddag nog in de Oosterschelde gezwommen. Water temperatuur was prima maar door de golven kreeg ik steeds vies zout water via mijn neus binnen en er bleef vanalles aan mijn lijf hangen,. Wat betreft het zwemmen ben ik toch een aardig gecultiveerd mens. Geef mijn maar een flinke bak chloor water om te zwemmen.

Maar voor de kinderen is dit natuurlijk veel leuker.
Bauk, wat pijnlijk die aanvallen in je buik.. .. En wat een lieve man heb je toch en wat heeft hij toch gelijk.. . maar luisteren.. oh nee.. .. daar doet miss Baukje niet aan.. Gelukkig ben je heelhuids thuisgekomen .

Ik las dat er in the Color run ook veel uitvallers waren door de warmte. .. Hahaha... die Ethiopiers zouden ons echt uitlachen, al met 25 graden met bosjes omvallen... . Tja, niets gewend he in ons koude kikkerlandje... .

Lekker naar het strand geweest... Ik vind het water hier ook altijd verre van ideaal. Geef mij maar de Middelandse Zee en zo, kraakhelder water..... en zooooo mooi !

Ik gebruik voor insekten en teken ook wel Tea tree olie. ... oh... wat hebben mijn honden en paarden een hekel aan die indringende geur maar het werkt enorm goed .
Rawfoodje nu is de color run denk ik ook typisch zo'n loop waar het overgrote deel van de mensen die meeloopt helemaal nog niet toe is aan de afstand. Laats staan als het een graadje warmer is.

Ben op dit moment het boek lopen met de kenianen aan het lezen.

En dan lees je toch steeds meer dat voor de kenianen die zich op het lopen gaan richten het gelijk een fulltime job is (trainen, eten , slapen). En dan nog puur uit overweging dat het mogelijk een ontsnapping kan zijn uit de armoede.

Toch wel een wezenlijk andere insteek dan wij die het puur uit liefhebberij doen. Twee totaal verschillende werelden denk ik.

Ik vind wel de betutteling hier heel erg. Zo snel evenementen af lassen vanwege hitte of koude. Beetje erg flauw zijn we wel.

Gaat in de wielrennerij er wel anders aan toe als ik de verhalen van tour du jour dagelijks mag geloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven