Geld & Recht alle pijlers

Onbeleefde winkeljuffrouw

08-07-2013 14:09 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wilde ik iets afrekenen in de winkel. Het artikel was met korting. Zoals gewoonlijk haal ik mijn bankpas alvast uit portemonnee om te kunnen betalen. De mevrouw achter de kassa vergat de korting. Ik zei netjes dat ze de korting was vergeten waarop ze geïrriteerd zuchtte en een opmerking maakte dat ik die korting niet echt nodig had. Ik zei " waar slaat dat nu op" waarop ze antwoorde dat ze dat altijd aan de pasjes kon zien. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onbeleefd om op een klant zijn pasje te spieken.

Iemand hier zoiets ook meegemaakt?
Krijg ineens zin om Pretty Women te kijken door alle verhalen hier!
Pfff Louba, ik wil er ook niet aan dénken wat ik me bespaard had kunnen hebben als ik bepaalde impulsuitgaven nooit had gedaan en altijd zelfgesmeerde boterhammen naar het werk/college had meegenomen i.p.v. in de stad te eten... Maar goed, da's achteraf gepraat natuurlijk. Feit is dat ik nu in mijn boerendorp met over 3 maanden een baby niet eens de tijd meer heb om naar de stad te gaan. Bespaar ik nu maar even op die dingen. (Koop ik dan weer leuk online babykleren van)
Ik krijg ineens zin in Pretty Women door al jullie verhalen!
quote:london_calling schreef op 08 juli 2013 @ 15:58:

Heb het wel eens als student gehad, dat ik niet werd geholpen in een chique kledingwinkel. Dus toen ik zelf maar naar een medewerkster liep, keek ze mij aan met zo'n blik: "wat doe jij hier".

Toen ik vroeg wat de jurk in de etalage kostte, zei ze: "Die is boven jouw budget".

Ik: "Eh, pardon? U kunt in mijn portomonnee kijken?"

Zij: "Nee, maar ik kan zo wel zien dat jij dat niet kan betalen"

Ik: "Nou, da's jammer, ik heb een geld van een erfenis gekregen en had net zin om hier flink te shoppen, maar ik denk dat ik dat maar ergens anders ga spenderen dan..., ergens waar ze wel willen helpen,zonder mij eerst op mijn uiterlijk en kleding te beoordelen"

Grappig om te zien dat ze gelijk rood aanliep en haar excuses aanbood en er kwam gelijk een excuusverhaal over dat er zoveel studenten de winkel inkwamen en die maakten er altijd zo'n rotzooi van, dat zij dan weer vervolgens moest opruimen en ze gingen dan de winkel uit, zonder iets te kopen, want boven hun budget en blablabla...

Heb haar nog een fijne dag gewenst en succes gewenst met de verkoop.Exact hetzelfde gehad, was al een tijdje op zoek naar een mooi nieuw leren jasje, had ervoor gespaard en gaat toch lang mee, dus mag wat kosten. Ik had dan ook echt een bedrag van een paar honderd euro in mijn hoofd, mocht iets mooi genoeg zijn: dan had ik het ervoor over. Mezelf voor een keertje flink verwennen. De vrouw in desbetreffende winkel met prachtige, en ook dure jasjes, maakte een opmerking over de tassen die ik en een vriendin bij ons hadden van de winkel waar we daarvoor shirtjes hadden gekocht, in de trant van "tja, hier krijg je toch wel echt meer kwaliteit, maar dat kost ook meer, als je daar wat koopt, dan schrik je hier wel van de prijzen". Toen ik daarna naar de prijs van het jasje in de etalage vroeg, zei ze iets van "nou, toch zeker tien van die tasjes met inhoud die je daar in je hand hebt!" Oke, nou dikke doei mevrouw, dan niet. Ik snap niet dat in een binnenstad waar de winkels het al moeilijk hebben om uberhaupt het hoofd boven water te houden, er zo wordt omgegaan met klanten. Ik kom daar echt nooit weer. Trek nog liever een vuilniszak aan!
TO, ik snap iets niet.

In meerdere van jouw postings/ topics op het forum blijkt dat jullie het behoorlijk breed hebben.

In jouw geval zou ik dan wellicht zo'n etterbak zijn om te denken: mens, jouw salaris daar veeg ik mijn bevallige derrière mee af, krijg toch vlekken!

En trakteer mezelf op een dikke vette sorbet ipv een waterijsje.

Tip van de dag!
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 08 juli 2013 @ 16:30:

TO, ik snap iets niet.

In meerdere van jouw postings/ topics op het forum blijkt dat jullie het behoorlijk breed hebben.

In jouw geval zou ik dan wellicht zo'n etterbak zijn om te denken: mens, jouw salaris daar veeg ik mijn bevallige derrière mee af, krijg toch vlekken!

Tip van de dag!
Beetje off topic inmiddels, maar ABN schijnt sowieso een soort elitebank te zijn. Ik heb zelf ook wel eens bijna bewonderend iets te horen gekregen in de trant van: Zozo, mevrouw bankiert bij de ABN...?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 08 juli 2013 @ 16:30:

TO, ik snap iets niet.

Tip van de dag!Ja dat snap ik dat je dat denkt maar zo ben ik helaas niet. Ik houd er niet van om in het openbaar "afgezeken" te worden. Maakt niet uit door wie. Achteraf denk ik wel zo wat jij zegt maar op het moment surpreme word ik gewoon een beetje overvallen door zo'n opmerking.
Menstrueren met dit weer maakt je inderdaad licht-ontvlambaar
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:BeschuitjeAardbei schreef op 08 juli 2013 @ 15:24:

Zo, lekker brutaal! Snap dat je een beetje raar stond te kijken

Hier ook eens het omgekeerde meegemaakt; Man en ik gingen shoppen voor een pak. We lopen een dure herenzaak binnen. Daar hingen links en rechts van de winkel rijen met pakken.

We keken een beetje rond en mijn man zag een pak die hij graag wilde passen.

Hij vroeg iemand van het winkelpersoneel om hulp. Toen hij de richting van het pak op wees zei de winkelmeneer: 'die pakken aan de linkerkant zijn niet voor de helft hoor, dat zijn alleen de pakken rechts. De pakken aan de linkerkant zijn erg prijzig'

Haha, hier ook al een keer een pakkendrama in een sjieke toko. Met dien verstande dat onze meneer ons helemaal niet wilde helpen, zelfs niet aan een 'goedkoop' pak. Nou wil ik onmiddellijk toegeven dat vooral ik erbij liep als een dweil, want zwanger en niks paste me meer (dat was ook in eerste instantie de aanleiding tot de shopperij). Gelukkig zijn er meer pakkenwinkels dan kerken, en zijn we uiteindelijk heel netjes geslaagd bij een andere meneer die ons eerst heel tactisch vroeg wat we uit dachten te willen geven .
quote:baroque schreef op 08 juli 2013 @ 16:38:[/b]

Beetje off topic inmiddels, maar ABN schijnt sowieso een soort elitebank te zijn. Ik heb zelf ook wel eens bijna bewonderend iets te horen gekregen in de trant van: Zozo, mevrouw bankiert bij de ABN...? Whaha nou mooi te weten dat ik bij de Elite heur
ABN een elitebank???

Hm, banksaldo gecheckt. Ben toch teleurgesteld.
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 juli 2013 @ 16:46:

ABN een elitebank???

Een jaar voor Mees Pierson en de Verenigde spaarbank gingen fuseren en het de fortis werd,hadden ze het bij de verenigde spaarbank ook heel erg hoog in de bol, een colega van mij die in Rotterdam werkzaam was, mocht daar niet met haar inkomen binnen geld opnemen, dat moest ze buiten maar pinnen
quote:emmeline schreef op 08 juli 2013 @ 16:43:

[...]

Ja dat snap ik dat je dat denkt maar zo ben ik helaas niet. Ik houd er niet van om in het openbaar "afgezeken" te worden. Maakt niet uit door wie. Achteraf denk ik wel zo wat jij zegt maar op het moment surpreme word ik gewoon een beetje overvallen door zo'n opmerking.

Nee, ik houd daar ook niet van, ik denk niemand!

Helaas voor mij ben ik dan niet altijd even aardig en kan zo iemand 9 van de 10 keer direct een sneer terug krijgen. En nee, dat is niet lief en ik erger me wel eens aan mezelf.

Toch was mijn tip goedbedoeld om te zeggen: trek het je niet aan, jaloerse mensen heb je overal (ben ik ook wel eens) en ga een dikke sorbet eten!
Huts!
Ongeacht bij wat voor bank je klant bent, een winkelmedewerkster hoort zoiets niet te zeggen. Als je je dag niet hebt, ga dan lekker in het magazijn staan om iets te sorteren ofzo 0_o
Oh, en voor iemand door mijn posts in dit topic gaat denken dat ik stinkend rijk ben: niets is minder waar. Ik heb wel eens een mazzeltje gehad en dat met veel plezier over de balk gesmeten, maar over het algemeen ben ik zo arm als de luizen .
In een tijd waarin je continue hoort hoe slecht het wel niet gaat met de detailhandel snap ik echt niet waarom winkels klanten wegjagen door onvriendelijk personeel in de winkel te zetten. Verkopers die een oordeel vellen over de financiële positie van een klant, vind ik trouwens niet onvriendelijk maar ronduit onbeschoft. Zo’n winkel zou ik niet meer binnen stappen…

Persoonlijk vind ik het winkelpersoneel in Nederland in het algemeen echt stukken onvriendelijker dan in het buitenland. Het verbaasd me ook niet echt dat de Sephora hier weg is: in Parijs wordt je vertroeteld door vriendelijke verkoopsters en is het een van mijn favoriete winkels. Hier mocht je blij zijn als je als enige klant in de winkel minder dan een kwartier stond te wachten om af te mogen rekenen bij 1 van de 4 verkoopsters die druk haar weekend aan het bespreken was. Ik koop in Nederland liever online en als ik echt zin heb om te winkelen en flink wat geld uit te geven dan rij ik liever een uurtje naar Antwerpen, vooral vanwege de vooroordelen bij verkopers hier. Misschien hebben ze die in België of Frankrijk ook wel, maar dat laten ze tenminste niet zo overduidelijk merken aan de klant terwijl deze in de winkel staat.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Een paar jaar geleden hadden wij bij onze bank ook een periode een flink bedrag op onze rekening staan.

We kregen toen een uitnodiging van die bank om als een geselecteerd groepje

een wijnproeverij mee te maken. Voor die tijd nooit meegemaakt, en toen het saldo weer normaal was ook niet meer.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:Reine schreef op 08 juli 2013 @ 14:58:

Heb ook iets onbeleefds meegemaakt in een winkel.

Een tijdje geleden zocht ik naar een leuke riem en ik ging zo’n luxe winkel binnen met dure merken. Ik zag achterin de winkel wat leuke riemen hangen echter hingen er geen prijskaartjes aan. Ik pakte een riem en vroeg netjes aan de dame die daar werkt wat de riem kost. Chagrijnig gezicht noemde ze het bedrag, ik leg het terug, in mijn ooghoek zag ik een leuke riem die een paspop om had, dus ik weer vragen wat die riem kost. En die dame zei ‘die is erg duur’, ik dacht bij mezelf waar slaat dat nou weer op. Bedoelde ze daarmee dat ik het niet kan betalen?

Ik had graag een riem in die winkel gehaald maar met zo’n personeel loop ik snel de winkel uit.Doet me een beetje denken aan dat stukje in "Pretty woman"...
quote:Chloe15 schreef op 08 juli 2013 @ 15:20:

Winkels waar personeel me stelselmatig negeert, daar kom ik niet meer.Hier hetzelfde. Ik heb een gruwelijke hekel aan dat verwaand opgedirkt winkelpersoneel dat je dan aankijkt met zo'n wat moet jij hier-blik.
quote:marcellav schreef op 08 juli 2013 @ 17:17:

Een paar jaar geleden hadden wij bij onze bank ook een periode een flink bedrag op onze rekening staan.

We kregen toen een uitnodiging van die bank om als een geselecteerd groepje

een wijnproeverij mee te maken. Voor die tijd nooit meegemaakt, en toen het saldo weer normaal was ook niet meer.Worden die banken opeens aardiger als men rijk is???
quote:framboos1981 schreef op 08 juli 2013 @ 17:18:

[...]

Doet me een beetje denken aan dat stukje in "Pretty woman"...Vroeger was dat in de hippe winkeltjes niet anders hoor, als je niet in hun mode liep werd je ook stom aangekeken zodat je de winkel maar uit liep en als ze dat niet deden werd je wel genegeerd.
Een kennis is van mij is ook een keer een hele dure juwelier uitgejaagd, omdat ze een spijkerbroek aan had. Blijkbaar kun je een dure juwelier pas betalen, als je in Chanel-pakjes rondloopt. Ze wilde rond de 500 euro besteden aan een cadeau voor haar moeder en dat heeft ze ook mooi gezegd, toen ze daar wegliep.
quote:mara2 schreef op 08 juli 2013 @ 17:37:

[...]

Worden die banken opeens aardiger als men rijk is???Dan valt er aan je te verdienen he, vroega waren banken blij als je klant van ze werd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven