Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie 2013

03-01-2013 17:36 2247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hierbij het nieuwe topic, na ons oude topic Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie 2012. We hopen hier weer wat nieuwe mensen te gaan vinden die met ons mee willen doen, en wij gaan natuurlijk met zijn alleen weer verder!

Het is moeilijk om af te vallen, niet te gaan snoepen, wel te gaan sporten, soms ben je de motivatie even kwijt en zit e in een dip of wil je even je verhaal kwijt, iedereen is hier van harte welkom!

naam leeftijd lengte start streef huidig er af 2012 er af 2013 Mai 31 72.0 kg 63kg 68.5kg -kg -3.5 kg titike81 1.64m 65 kg 60 kg 61.5 kg - kg - 3.8kg jersey77 36 1.83m 92.0kg 82.0kg 89.7kg - kg -2.3kg sasky35 1.67m 80.0kg kg 66.0 kg -11.2 kg -2.8kg strawberry 26 1.67m 76.0kg 66kg 73.8kg - kg -2.2 kg Beelicious 30 1.65m 90kg 70kg 83.7 kg -8.5kg -0.8 kg mootje 27 1.71m 69kg 62kg 68.5kg - 1.7kg -0.7 kg miss daylan 28 1.71m 76kg 66/67 kg 74.5 kg -kg - 1.5kg just me 26 1.71m 71.8kg 65kg 70.8 kg kg - 1 kg marisje 25 1.65m 94kg 70kg 93.6 kg - 4.0 kg - 0 kg [/quote]
Hallo,

O, havermout, koffie

T, 500 ml ijsthee, 100 gr magere kwark

L, 2 bruine broodjes, 1 met kaas en 1 met pathe, glas ijsthee

T, plakje ontbijtkoek, cappuccino, 750ml water, klein koekje

D, aardappels, bietjes, gehakt schnitzel, sla, vla

T, koffiep, cola zero, plakje roggembrood.

Vandaag 35 km gefietst, was een mooie route.
Oh cool kickboksen! Ik heb 12 jaar karate gedaan.

Doe nu racefietsen en bodycombat als dat uitkomt met mn werktijden.
Het was lekker! Een flinke workout, maar daar kom ik ook voor. En ik kwam goed mee met de les. Leuk. Volgende week weer!

Nu alleen bokshandschoenen vinden. Tips zijn welkom (kan evt. ook via de sportschool overigens)
Goedenavond

blijkbaar heel wat gemist vandaag. HIer weer een goed dagje en druk. Ben eerst 's ochtends naar de sportschool gegaan ongeveer 1,5 uur cardio. En een trainer heeft me aangeraden om naar een 4 minuut interval training te gaan kijken, hij denkt dat ik dat best aankan.

Daarna even rusten en lunchen en daarna richting de gamma gefietst, en daarna weer een klein stukje geverfd, op zich is het niet heel veel meer te doen. En paar kleine balkjes en nog 1 laagje verf op een klein stukje muur.

Verder probeer ik ook op de voeding te letten, hoewel dat wel het lastigste is.

Gisteren:

o: Boterham chocopast & Kipfilet & thee met melk

t: flesje water

** 10km fietsen**

L: Bakje watermeloen & fruitmix van de AH

T: Aquarius/ice tea & 5 zoetzure snoepjes

**10km fietsen**

D: Half bord bruine bonen & speklap

T: Kwarktoetje aardbeismaak

Vandaag:

O: halve Boterham kipfilet & halve boterham jam & thee met melk & jus 'd orange

**1,5 uur sporten**

T: glaasje ice tea

T: Yogurt met cranberry & cruesli

**half uur fietsen naar gamma**

L: Boterham kipfilet & Boterham chocopasta & thee met melk

**verven**

T: paar hapjes ben & jerry

D: bruine bonen & komkommer & glaasje cola zero

T: stukje turron & kwarktoetje aardbei

Vanaf morgen wil ik weer het snoep achterwege laten, maar ma blijft maar kopen.
Strawberry, weet je moeder dat je aan het lijnen bent? Zo ja dan is het wel gek dat ze dat blijft kopen; zo nee dan is het misschien handig om te vertellen
ontbijt mango, banaan met 3 walnoten

td halve shake

lunch 2 eieren met sla op 2 roggebrood

td appel

diner: soepgroente+halve bloemkool=soep+2 zuurdesembth met boter

td beker kwark met lijnzaad

sport ;3 groepslessen en 1h fietsen

Strawberry, toch mooi compliment dat de trainer je vooruit ziet gaan en vindt dat je een nieuwe training aankunt!

Wat vind je lastig om te veranderen aan je eetpatroon? Of wat zou je willen veranderen?

Livine,ha dat klinkt enthousiast! Heerlijk he Ik heb geen tips voor handschoenen. Ik draag zelf losse binnenhandschoenen zodat ik gewoon e handdschoenen van de sportschool kan dragen (al stinken die best wel brrr)

Titike, een banaan zit juist barstensvol met vezels en helpt juist tegen verstopping! Als ik jouw lijstje zo zie, is het erg weinig en ook erg mager. Fruit is gezond hoor, maar je hebt ook wat vet nodig (ok, er zit ook wat in fruit maar je hebt iets meer dan dat nodig) om bepaalde in vet oplosbare vitamines goed op te nemen en ook voor n goede stoelgang. Smeer bijv (kokos)boter op een bth/beschuit of neem een handje noten ipv weer fruit als td.
Maimai: Bedankt voor je reactie en je hebt gelijk'' natuurlijk weet ik dat en ook dat ik 2 mooie kindjes ter wereld heb gezet ... Maar het is frustrerend als je overal op moet letten en zo je best doet met amper resultaat.. Ook al weet ik de reden het blijft niet leuk toch? Heb jij dat niet?

Maar ik woog vanochtend 82! Dat elke dag wat doen helpt dus.

O : 2 sneetjes Allison met sla, komkommer en light kaas

T

L: bietensalade

T: 40 gr rauwe chocolade

D: bruin pistoletje, speklap en biefstuk, zelf gemaakte zaziki met Griekse 0% vet yoghurt

En 25 minuten gerent om de BBQ te compenseren
@Dromer

Mijn moeder weet inderdaad dat ik probeer op mijn voeding te letten. Maar we zijn beide enorme zoetekauwen en ze houd het niet kopen van "zoete/ongezonde" dingen niet al te lang vol..hihi. Ze doet wel haar best ervoor...

@MaiMai

het geeft inderdaad een boost dat de trainer vind dat ik zo goed bezig ben. Hoewel ik het nog zelf moet merken, ga vandaag even mijn buikomvang meten kijken of er iets aan verandering in zit.

Jouw lijstje ziet er ook heerlijk uit...

@Ananapaloma

Het is inderdaad vervelend om geen resultaat te zien, maar daardoor moet je je niet uit het veld laten slaan hé! Gewoon proberen te kijken wat nog beter kan..

Hier gisterenavond vroeg geslapen, 11 uur ging het licht uit. Wel vaak genoeg wakker door een stomme mug die boven mijn oor moest vliegen.

Nu lekker ontbeten, en zometeen weer een laagje verf aanbrengen op een deel wat gisterenavond nog is geverfd.

En vanmiddag laatste schoolactiviteit!....

Mijn plan deze week is om donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag als ik neit heel brak ben te gaan sporten. En komende week de dagen zonder plannen (tot nu alleen maandag een plan) te gaan sporten.

@
Hoi Meiden,

Vandaag eerst vrije dag van vakantie, jeej. Moest nog veel doen afgelopen dagen om dingen af te ronden. Het is nu klaar. De afgelopen dagen bijna elke dag bbq of een borrel gehad met de nodige hapjes en drankjes....nu ff streng balansen!

@De nieuwe meeschrijvers: Welkom hier!!

Ik ga nu even bijlezen.
Vandaag na 4 wkn weer voor het eerst om 6 uur op, viel niet mee:-)

O, havermout, thee

T, ontbijtkoek, koffie, 250 ml water

L, 2 boterhammen 30 plus kaas en komkommer, thee,

T, 250 ml water, nectarine, 100 gr magere kwark

D, aardappels, prei, gelderse schijf, komkommer, magere vruchtenyoghurt

T, koffie, cola zero, plakje roggenbrood met beetje boter n suiker.
@ Maimai: Oei, ik heb altijd moeten aanhoren dat banaan niet zo goed is. Maar ik ga het erop wagen, banaan heb ik altijd zo lekker gevonden. Waar kan je kokosboter kopen?

O: Havermoutpap + lactulosesiroop

T: Kiwi

L: Slaatje met wortel, broccoli, bloemkool en courgette met zalm en basilucum

T: watermeloen

D: 4st. volkorenbrood met light kaas en komkommer

En nu gaan we fietsen, genieten van het mooie weer.
Vandaag niet naar mijn afstudeerbedrijf gegaan, want ik ben opeens ziek (40-40.5 graden koorts, misselijk etc :( ). Ook weinig binnen kunnen houden helaas, hopelijk gaat het snel weer beter.

O 2 beschuitjes met halvajam, thee met honing

T banaan

L 2 bbh met Smeermaas en rucola, roggeboterham met kalkoenfilet

A kippenbouillon

Misschien vanavond nog wat yoghurt proberen te eten.
Wat een hoge koorts dromer. Ga je wel naar de dokter als het aanhoudt? Beterschap.

O: yoghurt met cruesli

T: niks, ik had me vergist met tussendoortje meenemen

L: bb smeerpate, bb slankie, bb vlokken

T: appel

D: 2x kip/avocado wrap

T: speculaasje (die mag ik nog)
@livine, doe ik hoor. Mijn vriend heeft vanmiddag al even naar de HA gebeld en ik heb waarschijnlijk gastritis. Ik moet veel water drinken en uitrusten en dan zou het binnen 5 dagen over moeten zijn.

Je lijstje van vandaag ziet er goed uit! Verstandig dat je jezelf wel een speculaasje en vlokken op brood gunt, zo kan je het denk ik beter volhouden.
Oooh ik heb trek!! Ik ben afleiding aan het zoeken:-)

Zou het komen doordat ik vanmiddag 2 boterhammen op heb ipv 3? Door tijdsgebrek op het werk.
Marisje, wat was je laatste tussendoortje/maaltijd? Misschien kan je nog wel wat eten (groenten, yoghurt, fruit?). Misschien is t ook wel omdat je vroeger bent opgestaan dan je gewend bent. Dan heb je ook een langer dag en misschien wat meer energie nodig? Kopje thee drinken of wandelen wil bij mij soms ook wel helpen.
@Mootje

Geniet van je vakantie, neemje rust!

@Marisje

Je lijstje ziet er goed uit. En ach je pakt je ritme vanzelf wel weer op. 6 uur is wel vroeg...

@Tikkie

Je lijstje ziet er zeer netjes uit. En banaan helpt enorm, ik dacht vaak dat banaan niet goed was omdat het veel suikers heeft. Maar een trainer heeft onlangs uitgelegd dat die suikers niet zo erg zijn en dat de banaan je energie geeft, maar dat je lichaam het snel opslaat ofzo...ik weet het hele verhaal niet meer. maar het kwam erop neer dat een banaan voor het sporten best goed kan zijn.

@Dromer

balen dat je zo ziek bent, veel beterschap! Wat ook wel eens kan helpen bij gastroenteritis is rijst koken en het vocht daarvan drinken/eten.

@Marisje

Het veranderen van de routine kan invloed hebben, of je hebt vandaag gewoon meer energie nodig.

Is het gelukt om niet te snaaien?

Hier vanochtend wat details geverfd morgen nog een laagje eroverheen. En een andere plek voorzien van 2 laagjes maar het zijn maar details denk 1 uurtje werk per laag in totaal.

Verder 15 minuten gefietst naar school.

Morgenochtend naar de sportschool, spullen liggen al klaar in de tas. En dus verven.

Lijstje van vandaag:

O: Boterham kipfilet & boterham chocopasta & koffie met melk

T: -

L: 2 pistoletjes in tostiijzer met tomaat, kaas, ham, ui en beetje ketchup & glas jus 'd orange

T: vitaminewater rozebottel smaak, beetje purree & gehakt(6 uur)

D: Puree, rode kool, gehakt & glaasje cranberry siroop

T: Magere yogurt met geprakte banaan.
@strawberry, rijstwater vind ik niet zo lekker klinken Ik heb vanochtend wel wat sportdrank gedronken en weer thee met honing. Het lijkt vandaag weer wat beter te gaan.
Op zich valt dat rijstwater wel mee, het is vrij smakeloos hihihi. Dus vies vind ik het niet...

Hier ga ik zo richting sportschool eerst nog 15 minuten rusten..
ontbijt banaan,perzik,appel

td walnoten

lunch 4 kleine bth (leken wel halve!) met houmous

td plakje kaas

diner hartige tomatentaart

td shake

45 minuten cardio en 45 minuten krachttraining + 45 minuten woon-werkfietsverkeer maar of dat nou telt? ;)

Dromer,beterschap!

Strawberry, fruit is niet slecht maar lekker en gezond! snap die hele heisa nooit zo, het bevat wel suiker hoor, maar natuurlijke en beter een banaan eten dan chocolade denk ik maar

MArisje, maar dan neem je toch gewoon die bth alsnog? Je hebt trek, waarshcijnlijk omdat je minder gegeten hebt dan wat je nodig hebt en dan wat je normaliter eet.

Titki, ik koop kokosboter bi jde natuurwinkel of de tuinen. Het is smeerbaar en bij verhitting wordt het vloeibaar en dan kun je er ook bijv aardappels of groente in bakken

Anna, ja ik ben vaak gefrustreerd hoor. Maar dan probeer ik dus juist naast even te mopperen ook te kijken wat mn lijf kan en wat ik er aan doe om het gezond te houden. Dat is iets waar ik wel zelf wat aan kan doen. Ik kan het verpesten door met n pak koek op de bank te hangen of door te balen en mezelf iig van goede voeding te voorzien
Bedankt voor alle beterschapswensen!

Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. Nog wel wat koorts, hoofdpijn en keelpijn, maar ik kan weer redelijk normaal eten.

O 3 beschuitjes met halvajam, thee met honing

T yoghurt met jam, thee met honing

L boterham met gekookt eitje, boterham met schouderham, boterham met smeerkaas, beker melk

T paar rozijntjes, banaan

A valess met kaas, aardappeltjes, appelmoes

T yoghurt
Zo lijstje van gisteren:

O: 2 volkoren vitalu crackers met sambal smeerkaas en komkommer

T: appeltje

L: gerookte kip appel advocado en beetje walnootjes erover

T: -

D: risoto van knorr

T: 30 gram rauwe chocolade

En 200 touwtje gesprongen, vandaag even rustig aan..

@Maimai, nee ik zit nooit op de bank een pak koek te eten ofzo, maar word na een week streng wel ernstig getrokken door de snoepjes en zoutjes afdeling van de supermarkt haha..maar nu probeer inderdaad het te vervangen door iets gezonders.

Maar gaat me nog goed af nu, heb paar reepjes rauwe chocolade gekocht, zeer prijzig maar door de intense smaak heb je na 3/4 kleine stukjes wel weer genoeg.

En dat heb ik ongeveer 90 kcal gegeten en blijf ik nog netjes onder de 1400 kcal per dag.
dames bedankt voor jullie tips ik heb mijn trek met ice tea zero volgehouden. ik heb 2,3 glazen gedronken en ik zat echt vol. Ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat als hij iets lekker wil eten, dat is prima, maar dan in een boordje of bakje (koekjes of ijsje) en niet met de hele pak voor de tv zitten en eten, want dan neem ik ook en dat is niet de bedoeling.

ik heb ook mijn broek maat 29 gepasst vandaag en ik pas wel daarin, zit strakker dan vorige jaar, maar ik kan de knop wel dicht doen, na 1week goed opletten...ik hoop dat ik binnen 2maanden kan mijn figuur van vorige zomer terugkrijgen...

lijstje van vandaag:

O: 40g havermout met magere melk en half lepel honing en tahin (ik maak zelf mix van deze twee, ik ben dol op en het is gezond)

T: cappuccino met 1 chocoladeblokje

L: croissant

T: 20 kersen

A: knorr tandoori tilapiafilet (half portie)
ik heb gelukkig niet gesnaaid!

mijn laatste tussendoortje was om 21 uur plakje roggenbrood.

misschien is het indd wel omschakelen met eten nu ik zo vroeg op moet en dat al een maand niet meer gewend ben.

O: havermout, thee

T: ontbijtkoek, koffie, 250 ml water

L: 3 boterhammen, 2 met kaas en komkommer en 1 pindakaas, thee

T: 250 ml water, banaan

D: aardappels, andijvie, ei, kippenpoot, fruityoghurt

T: koffie, cola zero, plakje roggenbrood,
even snel een berichtje van vreugde..al dat sporten en verven begint vruchten af te werpen...net gewogen bijna midden op de dag en zat op 74.8 vergeken met de 75.7 ongeveer bijna 1 kilo dus sinds 1,5 week :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven