Chaos in mijn hoofd.
vrijdag 12 juli 2013 om 01:16
Ik ben van mening dat je beter eerst aan jezelf kunt werken. Je kunt pas iets weggeven als je eerst van jezelf leert houden. Projectie vanuit pijn op een relatie is groot als de fase van verliefdheid voorbij is. Maar het is jou leven. Kies wat jij denkt wat goed voor je is.
Hier waakt de enige echte Barones
vrijdag 12 juli 2013 om 01:22
Jij moet eerst werken aan de relatie met jezelf. Als deze constructief is, dan zal je relatie met een derde dat ook zijn. Jij moet eerst eens met jezelf bezig zijn ipv te vluchten in eten, kotsen etc. Een relatie met iemand kan leuk zijn maar is ook hard werken om die in stand te houden. Momenteel heb jij daar de energie niet voor. En moet het ook niet weer een vlucht voor je zijn. Indicatie voor een opname krijg je niet zomaar, dan moet er echt van alles aan de hand zijn. Ik stel voor dat je de opname ziet als begin van je herstel. En die relatie die komt nog wel
vrijdag 12 juli 2013 om 01:43
Meis, dit is iets wat je niet zelf, zonder professionele hulp, op kunt lossen........ Je problemen zijn er al zo lang, en complex.
Ik ben psychiatrisch verpleegkundige (al 30 jaar) en werk sinds een tijd nu in de verslavingszorg. Spreek dus vanuit "ervaring".... Vraag aan je behandelaar wat deze in gedachten heeft qua opname (waar, voor wat precies; eetprobleem, middelengebruik, dubbele diagnose etc). Soms kan het zo zijn dat je de dingen zelf op kunt lossen, maar soms heb je intensieve hulp nodig.... Dat geeft niks! Een opname klinkt eng, heel begrijpelijk! Toch denk ik dat het nu de enige manier is om verder te komen. Sta ervoor open alsjeblieft. Echt, dit werkt zo niet. (Dat heb je zelf al onderkent) Een opname kan wonderen doen. En als dat eenmaal zover is zal je zien dat het goed is.......Ga erover in gesprek en wees niet bang, het kan je redding zijn, serieus!!!!!!!! Sterkte!
Ik ben psychiatrisch verpleegkundige (al 30 jaar) en werk sinds een tijd nu in de verslavingszorg. Spreek dus vanuit "ervaring".... Vraag aan je behandelaar wat deze in gedachten heeft qua opname (waar, voor wat precies; eetprobleem, middelengebruik, dubbele diagnose etc). Soms kan het zo zijn dat je de dingen zelf op kunt lossen, maar soms heb je intensieve hulp nodig.... Dat geeft niks! Een opname klinkt eng, heel begrijpelijk! Toch denk ik dat het nu de enige manier is om verder te komen. Sta ervoor open alsjeblieft. Echt, dit werkt zo niet. (Dat heb je zelf al onderkent) Een opname kan wonderen doen. En als dat eenmaal zover is zal je zien dat het goed is.......Ga erover in gesprek en wees niet bang, het kan je redding zijn, serieus!!!!!!!! Sterkte!
Carpe Noctem
vrijdag 12 juli 2013 om 07:24
Helemaal eens met Eboni. Ga ervoot TO. Dat je bang bent is begrijpelijk,maar dit is ook geen leven. Jouw leven wordt nu nog enorm beperkt door heftige ervaringen in het verleden.
In therapie of door opname leer je daar mee dealen.
Het zal beter met jou gaan,en je zal bergopwaarts gaan (soms met horten en stoten) en het leven zal beter worden dan dat van vandaag.
Het is niet makkelijk,maar volgens mij ben je heel sterk.
Jij kan dit. Heel veel succes!
In therapie of door opname leer je daar mee dealen.
Het zal beter met jou gaan,en je zal bergopwaarts gaan (soms met horten en stoten) en het leven zal beter worden dan dat van vandaag.
Het is niet makkelijk,maar volgens mij ben je heel sterk.
Jij kan dit. Heel veel succes!
vrijdag 12 juli 2013 om 10:48
TO, heb je het topic over seksueel misbruik al gezien op deze pijler? Daar zul je veel herkenning vinden. Voor mij zijn je gevoelens iig heel herkenbaar. Je kunt dit niet oplossen (volgens mij) zonder professionele hulp. Heel veel sterkte, doe wat goed en nodig is voor jou. Je bent het waard, ook al voel je dat nu misschien anders.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 12 juli 2013 om 10:50
Dit topic:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m14765825
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m14765825
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
vrijdag 12 juli 2013 om 17:37
quote:Elmervrouw schreef op 12 juli 2013 @ 10:50:
Dit topic:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 14765825Ga meteen lezen, thanks.
Dit topic:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 14765825Ga meteen lezen, thanks.
vrijdag 12 juli 2013 om 18:56
quote:willibrordfrequin schreef op 12 juli 2013 @ 09:33:
[...]
Ben je ooit klaar met aan jezelf werken of doe je dat tot het einde?
Denk het laatste. Waarom jezelf iets moois(?) ontzeggen?
Overigens is het "Kies wat jij denkt dat goed voor je is".
Als het goed is ben je nooit klaar met werken aan jezelf, al denken anderen daar misschien anders over. In dezen vind ik het verhaal van TO vrij heftig. Of er iets moois uit kan bloeien is de vraag die alleen de tijd kan uitwijzen. In dezen zou ze de stap kunnen nemen om dit uit te zoeken. Er is alleen wel een risico dat de focus op haar kernproblematiek verlegd word door de spreekwoorelijke "roze bril". Het zou een vertraging in haar proces kunnen betekenen.
In mijn optiek zou een relatie op basis van een toevoeging voor elkaar de beste uitkomst zijn. In vele gevallen ervaar ik invulling van leegte of vertroebeling op pijn in mijn omgeving op verbindingen die men met elkaar aangaat. Een vriendschap zou misschien dan voorlopig de meest veilige optie zijn gezien haar verleden met intimiteit.
Ieder zijn pad der levenslessen.
Mijn dank voor je verbeterpunt. Soms bij nacht kan de denkwijze van een mens instabiel worden.
[...]
Ben je ooit klaar met aan jezelf werken of doe je dat tot het einde?
Denk het laatste. Waarom jezelf iets moois(?) ontzeggen?
Overigens is het "Kies wat jij denkt dat goed voor je is".
Als het goed is ben je nooit klaar met werken aan jezelf, al denken anderen daar misschien anders over. In dezen vind ik het verhaal van TO vrij heftig. Of er iets moois uit kan bloeien is de vraag die alleen de tijd kan uitwijzen. In dezen zou ze de stap kunnen nemen om dit uit te zoeken. Er is alleen wel een risico dat de focus op haar kernproblematiek verlegd word door de spreekwoorelijke "roze bril". Het zou een vertraging in haar proces kunnen betekenen.
In mijn optiek zou een relatie op basis van een toevoeging voor elkaar de beste uitkomst zijn. In vele gevallen ervaar ik invulling van leegte of vertroebeling op pijn in mijn omgeving op verbindingen die men met elkaar aangaat. Een vriendschap zou misschien dan voorlopig de meest veilige optie zijn gezien haar verleden met intimiteit.
Ieder zijn pad der levenslessen.
Mijn dank voor je verbeterpunt. Soms bij nacht kan de denkwijze van een mens instabiel worden.
Hier waakt de enige echte Barones