Gezondheid alle pijlers

Vraag over morning after pil/menstruatie

10-04-2013 12:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, en hoop dat er hier dames zijn die mij advies kunnen geven, of in een soortgelijke situatie hebben gezeten.

Na een moeilijke relatie ben ik een aantal weken geleden iemand tegen gekomen, we zijn met elkaar naar bed geweest.

Ik ben niet aan de pil.

Omdat ik al lang geen sex meer gehad heb, ging het nogal moeizaam, we wisten niet zeker of het condoom gescheurd was dus heb ik een morning after pil gehaald.

Op 6 Maart ben ik voor het laatst ongesteld geweest, mijn cyclus is altijd 28-29 dagen tot de volgende menstruatie. Afgelopen woensdag, één week geleden had ik ongesteld moeten worden, dit ben ik niet geworden.

op 12 Maart heb ik sex gehad, op de 14e een morning after pil gehaald en voordat ik die innam hebben we nog één keer sex gehad. NIets aan de hand, en op de 20e hebben wij nog één keer sex gehad, en toch nog een moring after pil ingenomen voor de zekerheid.

Rond de 22e ben ik begonnen met bloeden, dat heeft aangehouden tot 1 april. Hiervoor naar de huisarts geweest en deze vertelde mij dat dat kon komen door de morning after pil of omdat er iets gescheurd was van binnen. Medicijnen gekregen en 1 April is het gestopt met bloeden. Nu had ik dus Afgelopen woensdag ongesteld moeten worden, ben dit niet geworden.

Kan dat komen door de morning after, of kan ik alsnog zwanger zijn geraakt ?

Dokter zegt dat ik ben begonnen met een nieuwe cyclus door de morning after, toch ben ik ongerust voor een zwangerschap.

Die jongen heb ik niet meer gesproken, dus ik kan het er ook niet over hebben met hem.

Iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor het lezen iig!
Marthe16. eindelijk een fatsoenlijk antwoord,

hier kan ik iets mee..

Ik lees, bij 5 dagen over tijd kan het zijn dat de morning after pil niet goed heeft gewerkt. Ik heb van 22 maart tot 1 april bloed verloren dat leek op een menstruatie.

Vorige week moest ik ongesteld worden, dat is niet gebeurd..

Kan het zijn dat ik mijn menstruatie toen al heb gehad, in de periode van 22 maart tot en met 1 april ?

Zelf lijkt me dit niet mogelijk..
quote:schelp3 schreef op 10 april 2013 @ 14:47:

hier kan ik iets mee..

Ik lees, bij 5 dagen over tijd kan het zijn dat de morning after pil niet goed heeft gewerkt. Ik heb van 22 maart tot 1 april bloed verloren dat leek op een menstruatie.

Kan het zijn dat ik mijn menstruatie toen al heb gehad, in de periode van 22 maart tot en met 1 april ?

Zelf lijkt me dit niet mogelijk..

Persoonlijk zou ik een test halen en doen, wat mijn huisarts ook zou zeggen. Volgens mij is het niet gek dat de menstruatie eerder of later komt, die bloeding die lijkt op een menstruatie die hoort erbij. Bij het innemen van de MAP.

Uit mijn hoofd, maar goed neem aan dat je zelf ook een bijsluiter hebt, dan kan de menstruatie 5 dagen langer op zich wachten, je wacht nu een week, ik zou gewoon een test doen dus.

Mocht je zwanger zijn, en dat lijkt/denk ik niet, dan zijn er nog altijd nog oplossingen deze kun je prima met je huisarts bespreken, ik snap dat je in de zenuwen zit en niet zit te wachten op een preek, hoe je veilig moet vrijen want jij snapt ook wel dat je dat vanaf nu anders moet doen, want op deze stress zit niemand te wachten. Sterkte TO

hier kan ik iets mee..

Zelf lijkt me dit niet mogelijk..Dat komt waarschijnlijk gewoon uit de bijsluiten van de MAP, die jij gekocht en ingenomen hebt. Ik lees dan meestal wel bijsluiter, helemaal als het om iets gaat wat je niet elke dag inneemt. En ik zou nu gewoon een test doen, kost een keer 5 euro, maar dan weet je het in ieder geval. Begrijp ik nou goed dat je al een keer eerder een (ongewenste) zwangerschap hebt gehad?

hier kan ik iets mee..

Zelf lijkt me dit niet mogelijk..Het kan eerder zijn gekomen dan normaal, en dat kan ook de reden zijn dat het nu voor je gevoel later is dan normaal. Met een test heb je zekerheid, dus ik zou 'm gewoon even gaan halen. Wie weet ben je straks enorm opgelucht!
Bedankt voor de reacties,

Helaas heb ik nog geen test kunnen halen, morgen ga ik direct naar de winkel..

De huisarts vertelde mij ook dat het kan komen door de morning after pil, maar goed vind het toch wel belangrijk om het zeker te weten.

Dit zal ik nooit meer doen idd, heb dit meer gedaan om mijn ex te vergeten ( stom misschien ) maar ik kwam er even niet meer uit.

Normaal gesproken heb ik ook niet zomaar sex, alleen tijdens een relatie. Maar goed..

Ik ben idd 3 jaar geleden zwanger geraakt van mijn ex-vriend, wat uitgelopen is tot geen succes. Heb het weg laten halen omdat hij dat graag wou en stond er zelf niet achter, maar daar ga ik het nu niet over hebben, heb het net een beetje los kunnen laten, heeft me veel verdriet gedaan.

Daarom kan ik mezelf wel voor de kop slaan dat ik zo dom ben geweest.

Ik hoop maar dat er niets aan de hand is.

Voor de belangstellenden, ik laat morgen weten hoe het is afgelopen met de zwangerschapstest.
quote:schelp3 schreef op 10 april 2013 @ 19:52:

Bedankt voor de reacties,

Helaas heb ik nog geen test kunnen halen, morgen ga ik direct naar de winkel..

De huisarts vertelde mij ook dat het kan komen door de morning after pil, maar goed vind het toch wel belangrijk om het zeker te weten.

Dit zal ik nooit meer doen idd, heb dit meer gedaan om mijn ex te vergeten ( stom misschien ) maar ik kwam er even niet meer uit.

Normaal gesproken heb ik ook niet zomaar sex, alleen tijdens een relatie. Maar goed..

Ik ben idd 3 jaar geleden zwanger geraakt van mijn ex-vriend, wat uitgelopen is tot geen succes. Heb het weg laten halen omdat hij dat graag wou en stond er zelf niet achter, maar daar ga ik het nu niet over hebben, heb het net een beetje los kunnen laten, heeft me veel verdriet gedaan.

Daarom kan ik mezelf wel voor de kop slaan dat ik zo dom ben geweest.

Ik hoop maar dat er niets aan de hand is.

Voor de belangstellenden, ik laat morgen weten hoe het is afgelopen met de zwangerschapstest.

sterkte en ik hoop echt voor je dat je niet zwanger bent.
Voor de belangstellenden zal ik nog even laten weten hoe het is afgelopen met de zwangerschapstest.

Afgelopen Dinsdag test gedaan, was negatief, alleen nog steeds niet ongesteld geworden.

Dokter heeft verteld dat ik eind deze maand ongesteld zou moeten worden dus ik wacht het af.
Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Ik neem geen pil en (nu 2weken geleden) scheurde het condoom. Na 30 min had ik de morning after pil binnen. Gisteren heb ik een testje gedaan en die bleek negatief te zijn. Ik was toen namelijk al 6dagen overtijd. (moet er wel bij zeggen dat ik een héél onregelmatige cyclus heb, vorige was 44 dagen lang) Na de test verloor ik 's avonds wat bruin bloed. Deze morgen was dit niet vermeerderd. Ik zit nog altijd met de angst dat ik zwanger ben... Kan iemand me helpen? Ik zou namelijk zo snel mogelijk met de pil willen beginnen. Is het logisch als ik ze vandaag inneem of zijn dit geen maandstonden?

Alvast bedankt,

x
AccountKiller
Je kan sowieso gewoon beginnen met de pil, menstruatie of niet.

Echter ben je als je begint op de eerste dag van menstruatie meteen veilig, als je een andere dag start na 7 dagen.

Je kan nog een test doen als je niet zeker bent maar lijkt mij niet nodig.
Dankjewel voor de snelle reactie!

Als ik ze dit weekend niet heb, doe ik nog een test denk ik, als deze ook nog eens negatief blijkt te zijn ben ik gerust. (de vorige test deed ik namelijk over de middag, 's ochtends is natuurlijk het best...)

Apothekers zeggen me ook dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar je weet maar nooit... je leest zoveel op forums!

quote:Koettie schreef op 10 juli 2013 @ 00:28:

Je kan sowieso gewoon beginnen met de pil, menstruatie of niet.

Echter ben je als je begint op de eerste dag van menstruatie meteen veilig, als je een andere dag start na 7 dagen.

Je kan nog een test doen als je niet zeker bent maar lijkt mij niet nodig.
AccountKiller
Beste schelp3,

Ik vind wel dat je volgende keer beter moet opletten je bent een beetje lax,map is niet zo maar een pilletje het is heavy en aanslag op je lichaam.Tis niet een pil nemen en alles is opgelost.Voor nu doe een test,mocht je wel zwanger zijn overleg dan ook met de gene met wie je sex hebt gehad.

X Anouk
Heb net een test gedaan met een HEEL gevoelige zwangerschapstest. De apothekeres vertelde me dat beide streepjes even donker en dik moeten zijn als je zwanger bent.

Maar ik zit nog steeds in paniek! Ik zie degelijk een lichtroos streepje bij mijn controlevenster en in de bijsluiter staat dat een lichtroos streepje ook positief betekent...
AccountKiller

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven