Het voelt alsof hij voor de tweede keer vreemdgaat

04-06-2008 22:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Het is een beetje een moeilijk verhaal en ik schaam me er best voor.

Twee jaar geleden heeft mijn vriend met een ander gezoend. Ik ben hier uiteindelijk zelf achtergekomen. Mijn vriend heeft altijd volgehouden dat hij alleen met haar gezoend heeft.Ik ben hierna even bij hem weggeweest en na heel veel praten hebben we een nieuwe start gemaakt.

Vanavond sprak ik een vriend van ons die weet van deze hele gebeurtenis. Hij ken het meisje in kwestie ook. Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben er vanavond achtergekomen dat hij met haar haar bed geweest is. En dat het niet bij een keer gebleven is. Tot overmaat van ramp heeft hij nog bij haar geslapen toen ik ben hem weg was. (ik heb een tijdje bij mijn ouders gelogeerd).

Er gaat nu vanalles door me heen. Ik ben ontzettend kwaad, verdrietig en teleurgesteld in mezelf. Ik vraag me steeds af of het naief van mij is geweest om hem te geloven toen hij vertelde alleen gezoend te hebben. Ben ik echt zo dom geweest dat ik dat geloofde? Of verdrong ik het gevoel dat hij hierover ook zou kunnen liegen?

Het ging eigenlijk best goed met ons. Ik vertrouwde hem weer, we hebben een fijne tijd. En ik merk dat hij stiekum informatie inwint over trouwen. Dus ik voelde me in onze relatie weer goed.

Nu begint de hele geschiedenis opnieuw. Ik heb het gevoel dat hij voor de tweede keer vreemdgaat. Ik weet niet of de kracht heb om dit hele proces opnieuw te doorlopen.

Ben ik inderdaad naief geweest? Mijn vriend is nu naar een cursus, maar ik weet niet hoe ik moet reageren als hij thuiskomt straks. Ik weet uberhaupt niet hoe ik nu verder moet.

Ik hoop dat ik wat reacties krijg. Ik wil graag weten hoe jullie als buitenstaander hier tegenaan kijken.

Bedankt
Dat is wel zo dat de partner dat recht heeft om die afweging te maken, maar mijn angst was toen zo groot. Ook ik hoop dat ik nooit meer in zo'n situatie terecht kom.

Gelukkig praten we verder wel overal over hoor en weet ik zeker dat ik hem nooit kwijt wil.

Heb ik toen een periode gehad dat ik dacht dat een open relatie het beste was, de laatste jaren moet ik er niet meer aan denken.
Wat ik mede bedoel te zeggen is dat we zo zwaar aan de waarheid wegen terwijl die waarheid niet gedragen kan worden.

Lees de angsten hieronder.

Meisje kan de waarheid niet aan, kuiken is bang dat de waarheid alsnog de relatie doet eindigen, etc.

Terwijl we niet zo zwaar aan die waarheid zouden moeten tornen!!

Laat hem sex hebben gehad met die ander. Accepteer dat hij zijn l...l ook stijf kan krijgen bij een ander. Zelf nog nooit geil geworden van een ander dan je eigen vent?

Nu denk je nog dat je daar niet aan toe mag geven. Doe dat eens wel en leef lang en gelukkig. De eigen bekrompenheid staat je geluk in de weg. Uiteindelijk is het slechts het uitwisselen van speeksel en zaad. Het verraad is wat je zelf wilde omdat je de waarheid niet aan zou kunnen.
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
2.

Laat hem sex hebben gehad met die ander. Accepteer dat hij zijn l...l ook stijf kan krijgen bij een ander. Zelf nog nooit geil geworden van een ander dan je eigen vent?

Nu denk je nog dat je daar niet aan toe mag geven. Doe dat eens wel en leef lang en gelukkig. De eigen bekrompenheid staat je geluk in de weg. Uiteindelijk is het slechts het uitwisselen van speeksel en zaad. Het verraad is wat je zelf wilde omdat je de waarheid niet aan zou kunnen.

waarom zou zij dat moeten acepteren omdat jij dat zegt thomba!

zij bepaalt zelf wel als dit in de weg staat voor haar eigen toekomst.

ja en zij wou natuurlijk dat hij met iemand zou neuken want...........................................................!

er is maar een bekrompen zielig ventje hier en dat ben jij thomba!
Leuk en aardig allemaal Thomba, maar denk je niet dat het een goed idee is dat je dat dan vooraf wel allemaal ff met je partner bespreekt? Pffff...
Als je niet het idee hebt dat het iets is wat tussen jullie instaat Vivakuiken, ook al weet je man er niet van dan is zwijgen idd misschien het beste. Als het wel tussen jullie instaat, alleen al vanwege bijv een schuldgevoel aan jouw kant zou ik er nog 's over nadenken. Ik denk nl dat als je het zelf eerlijk opbiecht en uitlegt dat je het toen niet verteld hebt omdat je zo bang was om hem kwijt te raken, dit zijn wereld wel tijdelijk op zijn grondvesten doet schudden maar dat daarna de afgelopen gelukkige jaren weer zwaarder wegen. Maar misschien ben ik nu erg naief. Ik zou het niet vertellen om van mijn last af te zijn maar ik zou het wel vertellen als ik het idee had dat het nog steeds van invloed was op mijn relatie.

En Thomba, in jouw posts lees ik vooral hoe jij het rechtvaardigt voor jezelf maar misschien zit ik er nu helemaal naast. Volwassen mensen verdienen naar mijn idee eerlijke keuzes ipv leugens omdat een ander bepaalt dat diegene het wel niet aan zal kunnen. Dat is doodgewoon angst die spreekt.
Het staat absoluut niet tussen ons in Felicia, gelukkig niet, ik voel me af en toe gewoon een dom kuiken dat ik dat heb gedaan.

Ik hoop dan ook echt dat TO en haar vriend hier uit gaan komen, want ik denk echt dat hij het heeft verzwegen o.a. om haar geen pijn te doen.
Dat denk ik ook. Daarom ben ik heel benieuwd wat de motivatie was van die vriend om het nu te vertellen. Dat klopt ergens niet.

Iig heel fijn dat het niet tussen jullie in staat en ik hoop voor je dat het nooit ter sprake zal komen via via. Het is gebeurd en het is lullig, maar als ik je posts zo lees denk ik erin te lezen dat je hem juist meer bent gaan waarderen door je ervaringen toen. Geen goedmaker maar het is toch fijn als het op de een of andere manier zin heeft gehad ook al had je nu liever dat het nooit gebeurd was.
Ik vind het ook heel raar dat die vriend er nu mee komt, eerst heel erg lang je mond houden en dan ineens nu alles weer goed is dat vertellen.

Ik hoop dat TO dit misschien kan vertellen, ben ook heel benieuwd hoe het nu met haar is.
quote:Thomba schreef op 05 juni 2008 @ 12:43:

Wat ik mede bedoel te zeggen is dat we zo zwaar aan de waarheid wegen terwijl die waarheid niet gedragen kan worden.

Lees de angsten hieronder.

Meisje kan de waarheid niet aan, kuiken is bang dat de waarheid alsnog de relatie doet eindigen, etc.

Dat jij er zo makkelijk over denkt, wil niet zeggen dat een ander dat ook maar zou moeten doen.

En wie zegt dat zij het hem destijds niet vergeven zou hebben, als hij het eerlijk had opgebiecht? Maar die kans heeft ze überhaupt niet gehad hè.

En geil worden van een ander is wel even iets anders dan daadwerkelijk vreemdgaan met een ander en daar nog over liegen ook.
Thomba, nou kun je hier wel van wal steken, maar je haalt in je eigen topic je OP weg als je reacties krijgt, die niet aansluiten bij jouw zienswijze.

Houdt hier dan ook lekker je waffel en respecteer, dat er naast jouw vrouw nog vele andere mensen zijn, die voldoende hebben aan één partner.

TO, succes. Ik kan je slecht adviseren, ik ben erg rigide waar het liegen en bedriegen de kop op steekt.
quote:Vivakuiken schreef op 05 juni 2008 @ 13:25: want ik denk echt dat hij het heeft verzwegen o.a. om haar geen pijn te doen.

Wat een bullshit...omdat je de ander geen pijn wilt doen. Je wilt gewoon de waarheid niet vertellen omdat je partner wel eens min over je zou kunnen denken en je inderdaad zou kunnen verlaten. Dan kost het je wat ipv dat eerlijk zijn je wat oplevert, dat is het hele eieren eten. Liegen doe je niet voor een ander, maar voor jezelf. Doe die oogkleppen eens af?

Daarnaast jij weet niet wat de motieven zijn geweest van haar vriend....we weten uberhaupt niet eens of het verhaal echt helemaal waar is. TO moet eerst maar eens om opheldering vragen lijkt me. Dan pas kan ze oordelen en er eventueel consequenties aan verbinden.

En nog wat....die zogenaamde vriend van je die nu ineens uit de school is geklapt...Had ie dat niet wat eerder kunnen doen? Wat is zijn excuus om dit te verzwijgen voor jou? Ik zou ook flink pissed zijn op hem als dit verhaal echt waar blijkt te zijn.
quote:Thomba schreef op 05 juni 2008 @ 12:43:

Uiteindelijk is het slechts het uitwisselen van speeksel en zaad.Voor mij niet, voor mij is het het uitwisselen van initimiteit. Gelukkig heeft mijn vriend het (los van mij) ook zo eens beschreven, dus wij zijn het daar over eens.
Enigme ik denk dat ik hem én mezelf die pijn niet wil aandoen, of denk je dat mijn partner geen pijn zal voelen als hij dat zou weten? En natuurlijk het is eigenbelang en had het eerder moeten bedenken.
Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat als hij in een opwelling (dronken, op vakantie, weet ik veel) een keer vreemdgaat, zonder dat hij daarbij gevoelens heeft voor die ander en zeker weet dat hij verder wil met mij, hij gewoon zijn mond moet houden en ervoor moet zorgen dat ik er nooit achter kom. Want ik weet nu (voor mezelf, iedereen heeft daarin eigen keuzes!), na relaties waarin ik zowel ben als heb bedrogen, dat de waarheid in sommige gevallen meer kapot maakt dan het toevoegt. Iemand heeft ooit tegen me gezegd dat in sommige gevallen anderen beter voor jou kunnen bepalen of je de waarheid wil weten dan jijzelf. Iets waar ik het, na lang nadenken, eigenlijk wel mee eens ben. Want op het moment dat je de waarheid te horen kan krijgen, zal je zelf daar altijd voor kiezen. Terwijl je achteraf kan denken: had ik het maar nooit geweten! Soms heb je achteraf niks aan de waarheid.

In TO's geval is het natuurlijk zo dat zij haar keuze om met haar vriend verder te gaan heeft gebaseerd op wat zij toen wist. En dat zij misschien toen een andere keuze had gemaakt als ze alles wist. En daar zou ik ook laaiend over zijn!!!

Maar als TO het kon terugdraaien, zou ze dan nog willen dat die vriend het haar verteld had? Of had ze niks willen weten? Ik denk dat ík, als er tenminste geen 'onderbuikgevoelens/ twijfels waren over het verhaal van toen, het niet had willen weten.

Want rationeel gezien is het 2 jaar geleden, is het gebeurd en zijn TO en haar vriend er doorheen gekomen en heel gelukkig nu samen. Voor TO worden er nu oude wonden opengereten, terwijl de 'relatiewonden' al dicht waren.

Maar goed, dat doet niks af aan het feit dat TO het nu wel weet. En ik zou ook wel eens willen weten waarom die vriend dat nu opbiecht???

Ik weet niet of ik nu zou kappen met mijn relatie om iets wat 2 jaar geleden is gebeurd. Ik weet wel dat inderdaad mijn vertrouwen opnieuw ontzettend beschadigd zou zijn. Rationeel is het dan misschien 2 jaar geleden, gevoelsmatig komt alles weer naar boven. Sowieso is het nu denk ik, juist daardoor, voor TO een ontzettend gevecht tussen ratio en gevoel...

Want (ratio!) de situatie valt niet meer terug te draaien, ze hebben het goed nu en (zoals ik het lees) is er totaal geen reden om hem nú te wantrouwen.

Maar... (gevoel!) degene die het meest vertrouwt kan blijkbaar twee jaar lang tegen je liegen! En gevoelsmatig ga je je dus meteen afvragen waarover hij nog meer heeft gelogen, en of je nog meer dingen 'over het hoofd hebt gezien', hoe je in godsnaam hem ooit nog kan geloven in de toekomst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven