Spermatozoiden in urine zoontje van vijf
zondag 14 juli 2013 om 07:59
Vorige week moest mijn zoontje ineens veel plassen achter elkaar terwijl hij niet veel gedronken had. Toen dat de hele ochtend doorging, heb ik zijn urine opgevangen en ben ermee naar de dokter gegaan. 's Middags kon ik terugbellen voor de uitslag. De assistent gaf aan dat zijn urine schoon/goed was maar dat er wel spermatozoiden in zaten. Ze gaf aan dat dat soms voorkomt. Ik heb eigenlijk niet doorgevraagd. Was blij dat hij geen ontsteking had. Maar het zit me niet lekker. Ben net gaan googlen maar ik vind er maar bar weinig over. Als er wat te vinden is, gaat het volwassen mannen. Heb vannacht zelfs een nachtmerrie gehad dat mijn kind werd misbruikt. Iemand hier die dit (her)kent en raad of advies heeft? Ben sowieso van plan morgen met de huisarts te bellen.

zondag 14 juli 2013 om 09:08

zondag 14 juli 2013 om 09:13
quote:waarbij schreef op 14 juli 2013 @ 08:54:
Zo daar zou ik denk ik ook van schrikken, ik vraag me ook af hoe ze daar dan op testen bij de HA, heel gek. Ik zou morgen de HA zelf bellen.
Gewoon onder de microscoop denk ik. Dan zijn spermacellen goed te zien.
TO, het is niet handig van die assistente dat ze je er verder niets over verteld heeft, maar als het ernstig was had ze dat vast wel gedaan.
Gaat het nu goed met je zoontje? Wacht dan tot maandag en bel dan de HA en vraag goed door.
Zo daar zou ik denk ik ook van schrikken, ik vraag me ook af hoe ze daar dan op testen bij de HA, heel gek. Ik zou morgen de HA zelf bellen.
Gewoon onder de microscoop denk ik. Dan zijn spermacellen goed te zien.
TO, het is niet handig van die assistente dat ze je er verder niets over verteld heeft, maar als het ernstig was had ze dat vast wel gedaan.
Gaat het nu goed met je zoontje? Wacht dan tot maandag en bel dan de HA en vraag goed door.
Het is zoals het is

zondag 14 juli 2013 om 09:26
Niet iedere ha doet het alleen maar met een stripje, bij ons in de praktijk (ben zelf assistente) kijken wij standaard nog onder de microscoop als er weinig uit het stripje komt, omdat je dan soms wel ontstekingscellen en bacterieen tegen komt. Dus ja, dit is wrsl gewoon per toeval gevonden.
Beetje jammer dat de assistente dit niet gelijk even goed heeft nagevraagd bij de huisarts hoe dit kan. Heb het zelf nog nooit meegemaakt in mijn loopbaan, maar het lijkt me niet helemaal vreemd. Morgen even dus weer contact opnemen.
Beetje jammer dat de assistente dit niet gelijk even goed heeft nagevraagd bij de huisarts hoe dit kan. Heb het zelf nog nooit meegemaakt in mijn loopbaan, maar het lijkt me niet helemaal vreemd. Morgen even dus weer contact opnemen.

zondag 14 juli 2013 om 09:37
Kun je wel bezopen vinden, ik ben er maar wat blij mee. Blaasontsteking is bij mij nauwelijks aan te tonen met een strip. Microscoop geeft vaak een twijfelachtige uitslag. Met een kweek is de uitslag wel altijd duidelijk. En we hebben het over een ondonderzoekje van een paar euro hè. Dat zijn geen wereldbedragen.

zondag 14 juli 2013 om 09:54
zondag 14 juli 2013 om 09:59
Ik denk eigenlijk dat er een verwisseling heeft plaatsgevonden, van naam of van urine monster. Het is namelijk niet erg waarschijnlijk dat er spermatozoiden in de urine van een jongetje onder de 10 voorkomt. (Of inderdaad bij vervroegde puberteit).
Dus inderdaad terug naar je huisarts, bij voorkeur met een nieuw urine monster, en toelichting vragen.
Niet zo handig van de assistente om dit zo bij je te droppen, geef dat ook even aan bij de arts. Als het een verwisseling is, is het ook slordig. Overigens ga ik zelf er van uit dat iedereen zijn best doet en dat er altijd een fout gemaakt kan worden, ook in de zorg zijn het 'maar' mensen.
Niet te veel zorgen maken hoor, eerst naar eens bevestigen dat het echt zo is. Wel heel vervelend voor je, hopelijk blijkt het niets te zijn!
Dus inderdaad terug naar je huisarts, bij voorkeur met een nieuw urine monster, en toelichting vragen.
Niet zo handig van de assistente om dit zo bij je te droppen, geef dat ook even aan bij de arts. Als het een verwisseling is, is het ook slordig. Overigens ga ik zelf er van uit dat iedereen zijn best doet en dat er altijd een fout gemaakt kan worden, ook in de zorg zijn het 'maar' mensen.
Niet te veel zorgen maken hoor, eerst naar eens bevestigen dat het echt zo is. Wel heel vervelend voor je, hopelijk blijkt het niets te zijn!