Mode & Beauty alle pijlers

Haarband zonder pijn

15-07-2013 07:10 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, het is geen enorm drama, maar wie weet heeft iemand de tip.

Op vakantie vind ik het lekker om m'n haar uit m'n gezicht te houden met een haarband. Geen stoffen band, maar zo'n plastic ding met tandjes. Werkt prima, staat leuk, alleen... ik krijg altijd pijn achter m'n oren. Ik heb al verschillende modellen geprobeerd, maar ik blijf op een gegeven moment pijn achter m'n oren krijgen.

Heeft iemand de tip voor een plastic haarband die geen pijn doet? Stof is trouwens geen optie. Ik heb heel zacht en glad haar, zo'n stoffen ding blijft niet zitten.
Ik lees mee...
Wij deden er vroeger een stukje pleister omheen. Maar of dat mooi is?
Haha, stempelinkt, er moet toch een charmantere oplossing zijn....
Ja maar daar wordt het klemmen niet minder van.

Ik doe trouwens ook, in mijn vrije tijd en als mijn haar niet echt goed hoeft te zitten, een hoge knoedel in mijn haar. Dan is alles uit mijn gezicht en uit mijn nek.
quote:BoPeep schreef op 15 juli 2013 @ 07:40:

Ja maar daar wordt het klemmen niet minder van.

Ik doe trouwens ook, in mijn vrije tijd en als mijn haar niet echt goed hoeft te zitten, een hoge knoedel in mijn haar. Dan is alles uit mijn gezicht en uit mijn nek.Daar is mijn haar veel te lang voor, dat blijft niet zitten. Of ik moet er echt een megastrak ballerinading van maken en dat vind ik niks.
Een knotje plus zo'n leuk elastieken gevlochten haarbandje? Die zitten uitstekend en zijn erg leuk.
Dat doet ook zeer, is ook niet fijn.
Zenner heeft nu een collectie waarbij er rubber in binnenkant van haarband zit.Hierdoor glijdt de haarband niet uit. Te koop bij Etos geloof ik..
Hoe breed is dat plastic ding bij je oren?

Ik zag van de week een reclamefolder van de Lidl en daar hadden ze o.a. van die doorzichtige gelstukjes voor in je schoen bij je hiel te doen/plakken. Op het plaatje leken het hele dunne strookjes. Ze waren iets van 1 euro nog wat.

Geen idee of je die aan de achterkant kan plakken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Chilly, het gaat niet zozeer om uitglijden, het klemt te veel.

MV: de banden die ik gebruik zijn vrij smal, dus geen idee of dat past. Maar los daarvan hebben we hier geen Lidl.
[quote]flint schreef op 15 juli 2013 @ 08:28:

Chilly, het gaat niet zozeer om uitglijden, het klemt te veel.

/quote]

Dan doe je toch een klein stukje stof in de kleur van die haarband om het eind?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Klemmen ze niet omdat die plastic dingen meestal voor kinderen bedoeld zijn?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
CF, dat zit ik me ook wel eens af te vragen, maar dat lijkt me sterk. Ik had namelijk weer een nieuwe bij Etos vandaan getoverd en zag thuis dat hij veel kleiner was dan m'n gewone.

Ik zag ICP een setje van 3 plastic haarbanden, denk dat ik die maar ga bestellen. Dat moeten dan toch wel banden voor volwassenen zijn?
Ik doe vaak een sockbun in; http://www.youtube.com/watch?v=hfMlMhSACCE

Heb zelf heel erg dik haar tot aan mijn kont.
Nah, da's niks voor mij. Te veel gedoe en ik houd er ook niet van dat m'n haar bovenop m'n hoofd zit. Als ik het echt helemaal weg wil hebben, maar ik een lage knot. Maar dan nog wil ik een haarband om al het haar (heb lagen) uit m'n gezicht te houden.
Maar gaat het nu echt om een plastic haarband of bedoel je eigenlijk een diadeem? Want daarvoor zijn de middelen wel wat anders.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Ik schuif de uiteinden van de haarband omhoog, vijf centimeter boven die 'pijnpunten'. Zo wordt het een soort ingeschoven diadeem die de plukjes voor prima weghoudt.
quote:Mydwryl schreef op 15 juli 2013 @ 10:37:

Maar gaat het nu echt om een plastic haarband of bedoel je eigenlijk een diadeem? Want daarvoor zijn de middelen wel wat anders.

Ik bedoel het diadeem. De dingen die ik net heb besteld, heten 'plastieken diadeem'.

Wat bedoel je met 'daarvoor zijn de middelen wel wat anders?'
Wortelsoep, ik schuif ze nu ook omhoog, maar echt lekker zitten doet het niet.
Volgens mij zitten die banden sowieso nooit lekker. Heb je al aan invlechten gedacht? Hoeft echt niet tuttig te zijn.
Ah, dat is lastig Flint. Zelf heb ik ook wel eens van die ienieminie clipjes waarmee ik de losse plukjes vast steek, ziet er ook wel grappig uit. En ik heb een mooie haarband van lint, waar ik aan de binnenkant een postbode-elastiek heb genaaid. Het rubber schuift niet.
quote:flint schreef op 15 juli 2013 @ 11:10:

[...]Wat bedoel je met 'daarvoor zijn de middelen wel wat anders?'Bij een diadeem kan je dingetjes plakken op de punten achter je oren, bij een haarband moet je eerder iets op je hoofd zelf doen, omdat je die dingen 360 graden in de rondte kan draaien.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Die clipjes deed ik vroeger ook wel, maar vind ik eigenlijk niet zo leuk. Voel me er toch een beetje te oud voor

Zo'n haarband die helemaal rondloopt, heb ik ook geprobeerd, maar vind ik helemaal niet lekker

Invlechten zou kunnen, maar vind ik ook weer veel gedoe. En ik voel me gelijk weer 12, toen had ik het altijd ingevlochten.

Hmm, lekker negatief allemaal. Zo bedoel ik het niet, hoor, vind het top dat jullie meedenken! Ben alleen iemand van 'grote stappen snel thuis' dus daarom is zo'n diadeempje ideaal: even schuiven en klaar. Nu alleen nog eentje vinden die lekker zit.
Misschien een beetje een rare oplossing, maar ik heb 1 zo'n haarband waarvan ik de kussentjes van een oogschaduwapplicator die ik toch nooit gebruik omheen gefrutteld.

Het helpt iets. Want het harde plastic drukt dan niet op je huid, maar tegen het klemmen helpt het niet.

Of misschien van die oordoppen voor het slapen? Een gat in maken en eromheen frutten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven