Hoe berg je je sieraden op?

donderdag 5 juni 2008 om 09:33
donderdag 5 juni 2008 om 09:48
donderdag 5 juni 2008 om 09:52
Punaises aan de binnenkant van je kledingkast voor je kettingen. Kan je bij kleding uitzoeken meteen ff kijken welke guitig kettinkje er bij kan.
Kleine bakjes (houten, Xenos) voor kleine oorbellen, grote oorbellen, ringetjes, hangers, etc., etc. en dan die kleine bakjes in een doosje en hopla!
Opgeruimd en overzichtelijk.
Kleine bakjes (houten, Xenos) voor kleine oorbellen, grote oorbellen, ringetjes, hangers, etc., etc. en dan die kleine bakjes in een doosje en hopla!
Opgeruimd en overzichtelijk.
anoniem_56819 wijzigde dit bericht op 05-06-2008 09:53
Reden: niet te snel typen, dan gaat het niet goed.
Reden: niet te snel typen, dan gaat het niet goed.
% gewijzigd
donderdag 5 juni 2008 om 09:57
Ik heb kleine ophanghaakjes gedraaid in een houten kledinghanger; daaraan hangen mn kettinkjes/armbanden en ik heb mn oorbellen gestoken in een enkele malen opgevouwen stukje tule.
De kleerhanger hangt aan/in mn kledingkast, dus altijd bij de hand; tule met oorbellen op 'toilettafel' of soms in de badkamer, maar ook overzichtelijk en bij de hand.
Beide oplossingen kosten zo goed als niets!
De kleerhanger hangt aan/in mn kledingkast, dus altijd bij de hand; tule met oorbellen op 'toilettafel' of soms in de badkamer, maar ook overzichtelijk en bij de hand.
Beide oplossingen kosten zo goed als niets!
donderdag 5 juni 2008 om 09:57
donderdag 5 juni 2008 om 10:10
donderdag 5 juni 2008 om 10:12

donderdag 5 juni 2008 om 15:26
riemen heb ik in doorzichtige plastic "kratjes" met deksel (vd Hema) makkelijk pakken maakleijk zien..(opgerold allemaal natuurlijk)
Verder heb ik een houten open kastje met van die manden (3) erin met bekleding waar in ieder mandje wat zit..erg makkelijk..en een losse mand van hetzelfde bovenop vol met armbanden..
Verder heb ik een houten open kastje met van die manden (3) erin met bekleding waar in ieder mandje wat zit..erg makkelijk..en een losse mand van hetzelfde bovenop vol met armbanden..
donderdag 5 juni 2008 om 16:44
Mijn oorbellen (ca. 100 paar): ieder paar in een envelop met op de voorkant van de envelop de tekening van de oorbel en alle enveloppen staan achter elkaar met de afbeelding naar voren in twee dozen die de breedte van de envelop hebben.
Kettingen en armbanden: aan haakjes aan de zijkanten van mijn schoenenkast, wat te breed is in een mandje
Gouden sieraden zitten in een leren sieradendoos met vakjes voor kettingen en klemrijen voor ringen, etc.
Riemen: opgerold in de kast
Haaraccessoires: in afsluitbare doos
Kettingen en armbanden: aan haakjes aan de zijkanten van mijn schoenenkast, wat te breed is in een mandje
Gouden sieraden zitten in een leren sieradendoos met vakjes voor kettingen en klemrijen voor ringen, etc.
Riemen: opgerold in de kast
Haaraccessoires: in afsluitbare doos

donderdag 5 juni 2008 om 16:52
Heb een heel fout klein rieten poppenstoeltje gekocht bij de kringloop, deze zwart gespoten en daar al mn oorbellen ingehangen en opgelegd. Ze lagen eerst in een laatje maar dat vond ik zonde.
Verder zou je spijkertjes in een plank kunnen timmeren, leuk kleurtje schilderen en je kunt er alles aan kwijt: oorbellen, kettingen, armbandjes
Verder zou je spijkertjes in een plank kunnen timmeren, leuk kleurtje schilderen en je kunt er alles aan kwijt: oorbellen, kettingen, armbandjes

zaterdag 7 juni 2008 om 21:01
Bij mij ligt alles in een doos. Kettingen zitten dan ook altijd in de war, kan er nooit snel een pakken want ik moet ze eerst ontklitten. Ik moet nog eens kijken waar ik eens wat spijkertjes in kan slaan (plankje, kastdeur) om de boel wat overzichtelijker te maken. Handig dus, deze tips!
Oorbellen heb ik trouwens gewoon in die kartonnen kaartjes gestoken, waar ze al in zitten als je ze koopt, deze kaartjes zitten dan weer in een doorzichtig plastic toilettas. Dat werkt dan wel weer goed want ik heb niet echt belachelijk veel oorbellen en veel ervan zijn knopjes of ringetjes. Die paar grote hangers die ik heb, zitten in een klein doosje.
Oorbellen heb ik trouwens gewoon in die kartonnen kaartjes gestoken, waar ze al in zitten als je ze koopt, deze kaartjes zitten dan weer in een doorzichtig plastic toilettas. Dat werkt dan wel weer goed want ik heb niet echt belachelijk veel oorbellen en veel ervan zijn knopjes of ringetjes. Die paar grote hangers die ik heb, zitten in een klein doosje.
maandag 9 juni 2008 om 16:11

maandag 9 juni 2008 om 16:21
maandag 23 juni 2008 om 15:53
Ik ben gek op sieraden en heb er dus ook best een hoop. Om alles overzichtelijk te houden hebben ik grote plastic dozen (xenos) met allemaal vakjes, van die dozen die mannen ook voor hun schroeven en spijkers gebruiken.
Zo past in ieder vakje een ketting, armband of paar oorbellen en die bakken staan bij mij in een la van mijn kledingkast. Zo is alles overzichtelijk.
Zo past in ieder vakje een ketting, armband of paar oorbellen en die bakken staan bij mij in een la van mijn kledingkast. Zo is alles overzichtelijk.
maandag 23 juni 2008 om 23:10
Ik heb zelf ook zo'n 100 paar oorbellen van formaat klein tot groooot en ik moet zeggen dat ik wel erg blij ben met mijn systeem:-)
Op een rommelmarkt heb ik een grote ouderwetse lijst gekocht, bij de gamma een stuk ketting van een paar meter en die ik heb in die lijst getimmerd. De lijnen hangen boven elkaar met zo'n 15 cm ertussen. En daar hang is dus mijn oorbellen in.
Het ziet er echt super leuk uit en is heel overzichtelijk.
Op een rommelmarkt heb ik een grote ouderwetse lijst gekocht, bij de gamma een stuk ketting van een paar meter en die ik heb in die lijst getimmerd. De lijnen hangen boven elkaar met zo'n 15 cm ertussen. En daar hang is dus mijn oorbellen in.
Het ziet er echt super leuk uit en is heel overzichtelijk.
dinsdag 8 februari 2011 om 14:19