Mode & Beauty alle pijlers

Hoe berg je je sieraden op?

05-06-2008 09:33 24 berichten
Jarenlang heb ik mijn sieraden in een doos bewaard, maar ik vind het geen geschikte plaats. Het is altijd rommelig en ik vind nooit wat ik wil. Ik wil een andere systeem vinden. Ik heb al wat ideeen op internet gezien, maar ik wil nog meer ideeen. Wat is jouw opbergsysteem?
Alle reacties Link kopieren
Mijn opbergsysteem heb je waarschijnlijk niets aan: ik heb alles in een grote doos (kerstpakket) gestouwd. Als ik een paar kleine oorbelletjes zoek, ben ik dus ook met gemak 10 minuten aan het zoeken. En kettingen liggen altijd in elkaar verstrikt
Punaises aan de binnenkant van je kledingkast voor je kettingen. Kan je bij kleding uitzoeken meteen ff kijken welke guitig kettinkje er bij kan.

Kleine bakjes (houten, Xenos) voor kleine oorbellen, grote oorbellen, ringetjes, hangers, etc., etc. en dan die kleine bakjes in een doosje en hopla!

Opgeruimd en overzichtelijk.
anoniem_56819 wijzigde dit bericht op 05-06-2008 09:53
Reden: niet te snel typen, dan gaat het niet goed.
% gewijzigd
Ik heb kleine ophanghaakjes gedraaid in een houten kledinghanger; daaraan hangen mn kettinkjes/armbanden en ik heb mn oorbellen gestoken in een enkele malen opgevouwen stukje tule.

De kleerhanger hangt aan/in mn kledingkast, dus altijd bij de hand; tule met oorbellen op 'toilettafel' of soms in de badkamer, maar ook overzichtelijk en bij de hand.

Beide oplossingen kosten zo goed als niets!
Kettingen hangen aan een staande beker-ophanger, met van die armen eraan. Daar hangen mn kettingen aan de armen op kleur.Ik heb er twee van.

Verder mandjes met armbanden en oorbellen. Riemen zijn hier een drama, liggen door mn ondergoed heen in de la en kan ik nooit vinden.
Ik heb zo'n schroefjes en spijkertjes opbergdoos van de bouwmarkt, waar ik al mijn kettingen in bewaar. Die zijn er in allerlei maten, dus altijd een aar je collectie inpast, en zoniet, dan neem je toch gewoon twee?
Ik heb een makeup houder (lijkt op een vroegere pennenstaandaart/bakjes.

Die heeft enkele lage bakjes daarin doe ik mijn:

armbandjes/kettingen/oorbellen/navelpiersings etc

Zo heb ik make-up en sieraden altijd bij elkaar

Ps dat bakje heb ik gekocht in Belgie in de woonwinkel Butler
quote:sunlight schreef op 05 juni 2008 @ 09:57:

Riemen zijn hier een drama, liggen door mn ondergoed heen in de la en kan ik nooit vinden.Simpele oplossing: hang ze bij je broek door de riemhaak(de sluiting met pin) om de haak van de kledingshaak te rijgen.
ik heb in een la een letterbak neegelegd. in al die vakjes liggen oorbellen, armbanden en kleine kettingen. mijn grote kettingen hangen aan de muur
Leuke ideeen allemaal. Ik zal goed nadenken welke bij mij het beste past. Nog meer ideeen zijn natuurlijk welkom.
riemen heb ik in doorzichtige plastic "kratjes" met deksel (vd Hema) makkelijk pakken maakleijk zien..(opgerold allemaal natuurlijk)

Verder heb ik een houten open kastje met van die manden (3) erin met bekleding waar in ieder mandje wat zit..erg makkelijk..en een losse mand van hetzelfde bovenop vol met armbanden..
Haakjes aan de muur waaraan mijn kettingen hangen, ziet er ook leuk uit, en oorbellen gehangen aan glazen, nog meer leuk uitziend Armbandjes in een doosje. Voila!
Juwelenkoffertje met veel compartimentjes , zo gekocht in de winkel.

Grotere kettingen allemaal in aparte potjes
Mijn oorbellen (ca. 100 paar): ieder paar in een envelop met op de voorkant van de envelop de tekening van de oorbel en alle enveloppen staan achter elkaar met de afbeelding naar voren in twee dozen die de breedte van de envelop hebben.

Kettingen en armbanden: aan haakjes aan de zijkanten van mijn schoenenkast, wat te breed is in een mandje

Gouden sieraden zitten in een leren sieradendoos met vakjes voor kettingen en klemrijen voor ringen, etc.

Riemen: opgerold in de kast

Haaraccessoires: in afsluitbare doos
Heb een heel fout klein rieten poppenstoeltje gekocht bij de kringloop, deze zwart gespoten en daar al mn oorbellen ingehangen en opgelegd. Ze lagen eerst in een laatje maar dat vond ik zonde.

Verder zou je spijkertjes in een plank kunnen timmeren, leuk kleurtje schilderen en je kunt er alles aan kwijt: oorbellen, kettingen, armbandjes
ik heb bij de Hema iets leuks gevonden: een hangertje voor stropdassen: dat is perfect voor kettingen. Voor oorbellen, een doos bij karwei. Ik hoop dat het nu wat opgeruimd blijft.
Bij mij ligt alles in een doos. Kettingen zitten dan ook altijd in de war, kan er nooit snel een pakken want ik moet ze eerst ontklitten. Ik moet nog eens kijken waar ik eens wat spijkertjes in kan slaan (plankje, kastdeur) om de boel wat overzichtelijker te maken. Handig dus, deze tips!

Oorbellen heb ik trouwens gewoon in die kartonnen kaartjes gestoken, waar ze al in zitten als je ze koopt, deze kaartjes zitten dan weer in een doorzichtig plastic toilettas. Dat werkt dan wel weer goed want ik heb niet echt belachelijk veel oorbellen en veel ervan zijn knopjes of ringetjes. Die paar grote hangers die ik heb, zitten in een klein doosje.
Ringen en kleine oorbellen in sieradenkist. Wat er niet in past in kleine toilettasjes.

Kettingen en armbanden heb ik in zo'n hoes waar je foto's in kan stoppen (met een stuk 16 vakken, kan je aan de deur hangen). Erg makkelijk, je ziet gelijk wat je zoekt.
Ik heb een bijouteriedoos. Georven van Oma.

Met netjes ruimte voor kettingen, ringen, oorbellen etc.

Die dingen zijn toch nog wel te koop?

Ik ga even voor je zoeken.
Yep, ze bestaan nog steeds.

http://www.kijkshop.nl/pr...sieraden_bi ... gn=google/

een Viskoffer?
Mijn mening, mijn keuze.
Ik ben gek op sieraden en heb er dus ook best een hoop. Om alles overzichtelijk te houden hebben ik grote plastic dozen (xenos) met allemaal vakjes, van die dozen die mannen ook voor hun schroeven en spijkers gebruiken.

Zo past in ieder vakje een ketting, armband of paar oorbellen en die bakken staan bij mij in een la van mijn kledingkast. Zo is alles overzichtelijk.
Ik heb zelf ook zo'n 100 paar oorbellen van formaat klein tot groooot en ik moet zeggen dat ik wel erg blij ben met mijn systeem:-)

Op een rommelmarkt heb ik een grote ouderwetse lijst gekocht, bij de gamma een stuk ketting van een paar meter en die ik heb in die lijst getimmerd. De lijnen hangen boven elkaar met zo'n 15 cm ertussen. En daar hang is dus mijn oorbellen in.

Het ziet er echt super leuk uit en is heel overzichtelijk.
Hallo

Ik heb het volgende systeem voor me kettingen een goedijnrail met haakjea er aan.Makkelijk alles hangt op kleur en gaat niet door elkaar heb er wel 100.Me armbanden heb ik op een rekje voor kopjes (XENOX) hangen.Voor me oorbellen zoek ik nog wat.

Groetjes Kookster

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven