Balkon opfleuren

16-07-2013 11:36 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Straks als eerste nog genieten van een lekkere vakantie en daarna dan wordt de verhuizing in gang gezet.

Nu ben ik aan het kijken hoe ik het balkon een beetje leuk kan opfleuren. Er komt wel gaas ervoor vanwege de vele duiven.

Op de vloer komt er soort van kunstgras te liggen.

Daarna nog tafel met 2 stoelen erbij. Een elektrische bbq heb ik ook al aangeschaft

Wat voor bloemen/planten zou ik neer kunnen zetten of ophangen aan het balkon? Wat in ieder geval samen gaat met het gaas wat er hangt.
Deze site gebruik ik altijd als inspiratie :

welke balkon
Neem een houten klaptafel aan de muur, scheelt je heel veel ruimte! En klapstoelen.

Als dat staat kun je gaan kijken naar het looppad en waar je ruimte hebt om iets neer te zetten of hangen.

Een leuk sfeerlicht en een paar vrolijke kussentjes en klaar!
Leuke website
Ik word erg gelukkig van mijn bloempot met lelies en mijn tomatenplantjes. Die laatste kun je, als ze groter worden, ook makkelijk aan het gaas binden.
Zelf zat ik ook al te denken aan wat leuke sfeerverlichting. En niet al te veel plantjes hoor. Gewoon dat het gezellig is.

Misschien kan ik wat lampjes door het gaas heen weven, maar dan zal ik wel speciale lampjes voor buiten moeten halen.
Ga gauw kijken bij de Hema, die hebben deze week opruiming en tweede tuinartikel gratis. Hebben ze ook lampionnetjes voor in de tuin.
In plaats van kunstgras heb ik gekleurde plastic matten op de grond liggen, met een vrolijk afrikaans/arabisch/aziatisch motief erop.

Van dit soort: http://www.fabricati.nl/i ... catname=Zoeken&detail=807

Makkelijker uitkloppen of vegen dan kunstgras en ze kunnen tegen nattigheid.

Geraniums (pelargonium) vind ik altijd erg vrolijk aan het balkon, doet me aan Frankrijk denken.

Lampjes op zonne-energie misschien? Ikea had altijd van die bolletjes aan een snoer, geen idee of ze het nog hebben. Seauwieseau heeft Ikea vrolijke balkondingen
Dit bedoel ik van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00223963/

De serie heet 'Solvinden', als je daarop zoekt komt er meer zonne-energie verlichting naar voren.
Mag je de muren een verfje geven? Dan valt daar ook wel wat winst te halen!
Oh bootje wat een goed idee! Loop ik straks gelijk even langs in de pauze!

@altijdonderweg wat leuk zeg die plastic matten!!

Zo zie je maar, dat met weinig je toch ook veel kunt bereiken

Zijn Afrikaantjes ook geschikt voor op het balkon? En wat voor roosjes zouden eventueel kunnen?
Echt veel 'muur' is er niet. Het is voornamelijk raam en het is een huurwoning dus het lijkt me niet dat het mag. (ik weet niet of ze daarmee streng zijn in Duitsland) Vragen kan natuurlijk altijd!

En het is geen balkon met tralies, maar van steen/beton o.i.d.
Ik heb twee balkons en er 's zomers bijna de hele dag volle zon op. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar door die hete zon hebben mijn planten op het balkon altijd vrij snel last van ongedierte. Ik zou dus in elk geval sterke planten uitkiezen zoals geraniums. Klinkt ouderwetsch, maar zijn echt hele mooie te krijgen: leuke vrolijke pot erom, klaar. Petunia's doen het bij mij ook altijd enorm goed, maar zitten vroeg of laat toch altijd weer onder de luis :(
such reply. wow.
Petunia doet het heel goed op mijn inpandige balkon. Heb je in alle kleuren van de regenboog en bloeit een paar maanden achter elkaar.
De zon staat volgens mij ook wel bijna de hele dag erop . We zitten 7 hoog. Is het niet zo dat als je wat hoog zit dat je dan minder last hebt van ongedierte of is dat maar een fabeltje?

(bol)Margrietjes vind ik ook wel leuk

Wat vrolijke geraniums is ook zeker niet verkeerd!
Kijk eens voor een palmboompje wat een beetje vorst kan hebben (vaak bij de grotere Praxis te koop). Dan is het s winters ook nog groen. Als je de hele dag zon hebt, zou ik inderdaad voor geraniums gaan en een grote pot met Lavendel (ruikt ook zo lekker). Ik had op mijn vorige balkon ook een Italiaanse Jasmijn in pot, die klom een stukje langs de regenpijp omhoog, erg mooi!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Mijn moeder heeft een mediterraan hoekje op haar balkon: olijfboompje, rozemarijn, tijm, lavendel. Staat echt hartstikke gezellig en ruikt vooral heel lekker
Ik vind deze potten altijd zo leuk staan : http://www.tuinetc.nl/elh ... r-bridgee-30-cm-roze.html

Je hebt ze ook in het lang : http://www.bloempotetc.nl ... wer-bridge-60-cm-wit.html

Of met tafeltje : http://www.bloempotetc.nl ... idge-table-60-cm-wit.html

Ik had op de grond een pot met tomaatjes staan, die werd erg hoog. In de bak aan de rand had ik paprika en kleine komkommertjes, deed het best goed! Ik vond het wel leuk om echt iets te zien groeien en het dan op te kunnen eten haha! En qua ongedierte, daar hadden wij inderdaad weinig last van op 5 hoog. Spinnen echt nooit gezien, vliegen veel minder en muggen ook niet veel. Mieren ook nooit gezien, alleen een lieveheerstbeestjes-invasie ooit!
Ik zit ook op 7 hoog, hele dag zon op het balkon.

Mijn balkon staat vol met tomaten, snack komkommer, aardbeien, framboos en heb zelfs een appelboom. Kruiden in van die hangbakken aan de reling.

Weinig last van luis en ander ongedierte. Je moet alleen wel iedere dag water geven want zelfs met een regenbui krijgen ze geen water door het balkon van de boven buren.
Met dat tafeltje is best handig

Ik denk dat het 2 a 3 (langwerpige) potten worden om over het randje van balkon te hangen en daar dan wat vrolijke plantjes in.

(hopelijk gaat dat met dat gaas)

Een palmboompje is ook erg leuk zeg! En als het winter is dan vervang ik de bloemen gewoon voor mini kerstboompjes met wat lampjes
quote:cinnamonnswirl schreef op 16 juli 2013 @ 13:51:

Met dat tafeltje is best handig

Ik denk dat het 2 a 3 (langwerpige) potten worden om over het randje van balkon te hangen en daar dan wat vrolijke plantjes in.

(hopelijk gaat dat met dat gaas)

Een palmboompje is ook erg leuk zeg! En als het winter is dan vervang ik de bloemen gewoon voor mini kerstboompjes met wat lampjes Wil je de plantjes aan de buitenkant gaan hangen? Is volgens mij best link op 7 hoog namelijk
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wie weet waar ik de roos van Jericho kan kopen? Kan ik dat vinden in een willekeurige tuincentrum? Deze plant lijkt me zo gaaf om te hebben
quote:Tickel schreef op 16 juli 2013 @ 16:07:

[...]

Wil je de plantjes aan de buitenkant gaan hangen? Is volgens mij best link op 7 hoog namelijk Waarom zou dat link zijn? Ik had dat ook bij ons hoor. Zit echt wel goed vast en er zit genoeg gewicht in om hem er niet af te laten waaien.
Ik zal het goed vastzetten hoor Tickel!! En als het toch naar beneden valt, dan komt het op een stuk waar 100% geen mensen lopen Daar is dan alleen een stukje grasveld haha.
quote:Ivetje schreef op 16 juli 2013 @ 16:11:

[...]

Waarom zou dat link zijn? Ik had dat ook bij ons hoor. Zit echt wel goed vast en er zit genoeg gewicht in om hem er niet af te laten waaien.TO heeft een stenen muur, niet een reling voor die potten die jij liet zien. Zover had ik het tenminste begrepen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven