Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren

22-07-2013 13:06 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas ben ik weer werkloos en daarom erg druk aan het solliciteren.

Ik heb zojuist mijn eerste gesprek gehad bij een zakenreisorganisatie.

Niet te formeel eigenlijk.

Alleen hoe het gesprek verliep was ik zelf niet tevreden over.

Ten eerste... de manager/director droeg een korte broek. Ik weet dat het 30 graden is maar ik persoonlijk vind dat alles behalve netjes.

Het gesprek was echt een vraag/antwoord vraag/antwoord vraag/antwoord etc...

De allereerste vraag die die stelde ging over het salaris...... wat als hij 10% minder aanbied dan wat ik bij mijn vorige werkgever zou verdienen, of ik daarmee akkoord zou gaan.

Apart om dat meteen als eerste vraag te stellen toch?

Zo zijn er nog meer dingen waarbij ik denk.......tsja........

Maar help..... de banen liggen echt niet voor het oprapen, maar ik had zelf echt geen goed gevoel over het bedrijf zelf en over het gesprek.

Zo dit moest ik even kwijt
Misschien niet zoals het bij veel bedrijven er aan toe gaan maar waarom maak je je druk over de kleding van de manager?
27 mensen vinden dit leuk.
Die korte broek....tsja....ik zou ook een wenkbrauw optrekken, maar misschien had de man verder een vrije dag vandaag?

Wat heb je geantwoord op de salaris vraag dan? Ik mag hopen dat je hem niet letterlijk hebt verteld wat je nu precies verdient, maar dat je daar ook x% bij op hebt gedaan?

Wat voor rare vragen waren er nog meer dan?
Weet je meteen in welk bedrijf je binnen stapt en of jij deze bedrijfscultuur wel of niet kunt waarderen toch?
Lijkt me positief om te constateren dat het er niet formeel aan toegaat wat kleding betreft.

Dat je gelijk met 10% minder salaris genoegen moet nemen is natuurlijk 'n minpunt, maar in deze tijd mag je al blij zijn als je weer 'n nieuwe baan kunt vinden.
Wat is je indruk van de rest van het bedrijf? Ik neem aan dat je je van tevoren hebt ingelezen. Ik denk dat met deze hitte wel meerdere mensen in andere (minder gepaste) kleding naar hun werk zijn gegaan dan normaal.
Deze paar dagen is het helaas extreem heet.

Reken de 10% even na; is het ook netto 10% minder? Wat is de verwachting met groei van je salaris? Krijg je betere secundaire arbeidsvoorwaarden? En inderdaad; wat is het alternatief. Heb je nog ruimte om deze baan af te slaan? Misschien kun je middelen en er 5% bijpraten... Allebei de helft.

Succes!
Er is niet gezegd DAT ze 10% minder gaat verdienen.

Er werd gevraagd wat ze zou doen ALS ze 10% minder zou krijgen.

En ja dat vind ik een rare vraag; dat is uitproberen hoe graag jij die baan wilt en hoe ver zij dan kunnen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven