vanavond komt ie weer langs..

06-06-2008 20:30 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben nog niet zo lang op dit forum, heb het als tip van een vriendin gekregen. Ik lees veel in reacties over liefdesverdriet en verbroken relaties en moet hier even mijn verhaal kwijt en verslag doen als dat goed is.

Nu ruim een maand geleden heeft mijn vriend onze relatie van bijna zes jaar verbroken.. we woonden samen en hadden het wel even moeilijk gehad maar ik had de laatste tijd juist het gevoel dat het heel goed ging, hij had me ten huwelijk gevraagd en ik was met de pil gestopt omdat we graag een kindje wilden krijgen.

In februari liep het een tijdje stroef en zijn we even apart gaan wonen om vervolgens (dácht ik) tot de conclusie te komen dat we heel graag samen verder wilden. Hij blijkt dus van februari tot eind april toneel gespeeld te hebben en hetgeen wat hem over de streep heeft geholpen is dat hij een ander heeft leren kennen.. au! dat doet erg veel pijn op dit moment.

Hij zegt dat hij niet genoeg hoop meer had, ik denk er het mijne van. Ik heb een aantal jaar het kostwinnerschap met liefde op me genomen toen hij zeer depressief was en er in onze omgeving ook nog een aantal naasten overleden. Kortom, een zware tijd geweest. Ik ben toen op een gegeven moment echt afgeknapt en met hem ging het iets beter, hij kreeg goede hulp en wilde de rollen omdraaien. Toen bleek echter dat hij er niet zo op zat te wachten de zorg een tijdje over te nemen en een moeilijke tijd met ups en downs volgde. In oktober heb ik me uiteindelijk ziekgemeld, hij vroeg me ten huwelijk met de prachtigste beloften en gedichten en het ging een tijd heel goed.

Dus niet, blijkt nu en als ik terugkijk kreeg ik toch eigenlijk nooit veel terug van hem, behalve als ik voor hém zorgde.

Hij woont nu weer bij zijn moeder en heeft een nieuwe vriendin die zwanger is van iemand die háár verlaten heeft.. extra pijnlijk.

Nou komt hij vanavond wat ophalen en brengen en aangezien hij de laatste weken zich echt als een lul heeft gedragen zie ik er erg tegenop. Iemand nog lastminute tips?
Wat een ontzettende LUL !!!!!!!!!

Pffffffffff, dat lucht op.

Okay, heb je dartspijltjes en een allerallerlaatste foto van die hufter?

Hang hem op, binnenkant kast of waar dan ook, doe een paar passen terug, neem de pijltjes in de rechter hand en gooi.

Goed zo....... midden in zijn voorhoofd.

Nu nog de rest van de pijltjes.

Daarna alle ijsjes opeten, en min. een fles wijn leegen.

Chocolade gaan vreten, janken, en morgen......morgen begin je een nieuw leven zonder die zak.
Weet je zeker dat die nieuwe vriendin van hem niet gewoon zwanger van hèm is? Of ben ik nou te achterdochtig??
Scchhhhhhh, Zamirah, dat kan zij er vanavond niet ook nog bij hebben, maar indeed dacht het ook.
Hoe kan hij dat zeggen..

Hoe kan iemand je nou zo willen kwetsen..na 6 jaar lief en leed.. het maakt mij zelfs verdrietig.

Pff ik weet denk ik wel hoe je je voelt en wil je al het beste wensen voor de komende tijd.
Nou meid, daar ben je mooi van af. Wát een egoistisch lul zeg.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Moppie, blaas lekker hier stoom af. Moet je kijken, iedereen vindt hem, samen met jou, een lul met vingers. Ik begrijp dat je dat nu even niet zo heel bijzonder vindt maar ik vind het leuk en lief om te lezen dat men je zo lief bijvalt in je verdriet.

Het ís ook ruk, als iemand je aan de kant zet voor een ander en zijn spullen op komt halen en zo. Maar....je hebt het achter de rug! Het is voorbij en nu kan je nieuwe leven beginnen. Nu voel je dat nog niet zo maar probeer het ook zo te zien; je rad van fortuin is helemaal beneden nu, jouw gemoedstoestand hangt ergens onderaan dat grote rad. Misschien dat het zelfs nog en tandje lager gaat dan waar je nu zit.

Maar binnen nu en niet al te lange tijd ga je merken dat je momenten niet denkt aan je ex, geen ongewenste beelden van hem op je netvlies ziet, zelfs momenten dat je blij bent dat je niet meer met hem samen bent. Zelfs die momenten gaan er komen, let op mijn woorden. En dat betekent dan dat jouw rad van fortuin weer op weg is naar boven.

Het voordeel van helemaal onderop zitten is dat je goedbeschouwd alleen maar naar boven kan lieverd. En dat is nu een schrale troost maar over zes maanden geef je me gelijk. Let maar op!

(f)

Zet 'm op Eef!
Wie is deze mysterieuze eleonora die altijd van die mooie dingen typt op de relatiepijler....

Nouja, wat zij zegt dus Eefje1980
quote:eleonora schreef op 06 juni 2008 @ 23:12:

Wat kan jij het toch mooi en treffend verwoorden Eleonora, een voor jou!

Ik kan niet anders dan het helemaal met jouw reactie eens zijn.
Eleonora is een (belegen) vrouw die er een aantal gebroken harten op heeft zitten en die de wijsheid van het rad van fortuin ten tijde van haar laatste gebroken hart van een andere (oudere) vrouw voorgehouden kreeg.

Mij hielp het om dat te visualiseren. Waar zit ik in mijn rad? dacht ik dan....Het is een tijd 'rock bottem, a whole lot of crap, and then me' geweest, zoals Rachel in Friends dat zo mooi omschreef, maar mijn rad staat nu alweer een hele tijd stil, ergens bovenaan met af en toe een rateltje naar links of rechts.

En het is denk ik goed om dit dan weer door te geven aan een ander gebroken hart, want er is hoop en daarvan kan Eleonora gelukkig ook meepraten!
quote:ambrosia9 schreef op 06 juni 2008 @ 23:24:

[...]

Wat kan jij het toch mooi en treffend verwoorden Eleonora, een voor jou!

Ik kan niet anders dan het helemaal met jouw reactie eens zijn.
lieve eefje, heel veel sterkte. Het kan lang duren, het kan kort duren, maar het gaat voorbij en het wordt alleen maar leuker. Beloofd.
hoi lieve allemaal,

wat een lieve reacties allemaal! Heel erg bedankt, ik weet ook dat ik het zelf een lul moet gaan vinden maar heb zolang alles recht gepraat dat krom was dat ik dat maar niet voor elkaar krijg. Misschien is het verdriet nog te groot.

Weet je wat nog lulliger is, hij vertelde vanavond dus dat die vriendin gewoon een goede vriendin was maar dat ie (hij had het een gezamelijke vriend verteld) dat vertelde omdat die vriend niet meer met hem om wou gaan en hij daar boos om was. Nou vraag ik je; hij wist dat het bij mij terecht zou komen, wat een rotzak!

Kijk nou zeg ik het zelf al ;)

Gelukkig komt morgen een goede vriendin, naar mijn moeder kan ik door die geweldige busstaking niet toe want heb geen rijbewijs en is een beetje te ver fietsen voor een kettingrookster ;)

Wat ik van mezelf niet snap is dat ik er niet meer boven kan staan, me niet meer zwak voelen en vooral geen hoop meer hebben, hoe kan ik nog zoveel voor hem voelen?

Dat ik al blij ben met een knuffel die hij me in een ongezien ogenblik nog gaf, ik ben zwak! Ik had hem gewoon moeten wegduwen.

Zucht.. zakdoek nummer 10, jullie zijn lief allemaal..
alhoewel dat van die vriendin natuurlijk ook wel weer waar kan zijn want hij heeft zo vaak leugentjes ("om bestwil") verteld..
pff, wat herkenbaar zeg!! Ik voel me net als jij ontzettend klote.

4 mnd geleden wilde ie ineens niet meer, toch nog een beetje aan lopen kloten, ging ook steeds beter. Toen zei hij op een gegeven moment dat ie het weer wilde proberen om er na 3 dagen mee te komen dat ie het toch echt niet meer zag zitten...

Ook ik weet dat het een eikel is, dat je beter kan krijgen, dat je ooit nog gelukkiger zal gaan worden, maar het is idd zo moeilijk!!

Jij zal ook wel hebben dat veel vriendinnen nu samenwonen, kindje hebben, getrouwd zijn of gaan trouwen en jij moet weer opnieuw beginnen....

Opnieuw zelf wat opzetten en gelukkig worden. Nou schiet mij maar lek, haha!

Maar goed, wat ik dus kwijt wou is dat ik precies weet hoe je je voelt en das echt niet fijn.

Als je wilt praten of zo dat kan

Liefs en veel sterkte!!
zeker herkenbaar ook voor mij.

altijd klaar staan voor die ander en zo je best doen veel vergeven en altijd de sterkste zijn.

en uiteindelijk voelt dit dan ook als stank voor dank

en zo boos zijn op hem en toch zoveel verdriet hebben.

maar van een afstandje bekeken (altijd veel makkelijker)

heb je er echt niks aan verloren.

denk aan jezelf meid

heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven