Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de kosten van het invriezen van eicellen (op niet medische indicatie) deels via de belasting terug te krijgen door een eventuele aftrekpost.
Het is namelijk flink, flink prijzig en ben aan het kijken wat de opties allemaal zijn.
Medische kosten zijn toch niet meer aftrekbaar? Misschien morgen even de belastingtelefoon bellen?Sinds wanneer niet? Heb het nog keurig afgetrokken in 2012,net als kleding etc.
Medische kosten kun je alleen aftrekken bij ziekte of invaliditeit....Dat klopt niet. Als een arts medicatie voorschrijft en die wordt niet vergoed, dan mag je het aftrekken.
Valt het invriezen van eitjes ook onder Bijzondere Ziektekosten?Het invriezen waarschijnlijk niet, maar de medicatie en misschien ook nog wel de vooronderzoeken (bloed bijv) misschien wel. Maar dat moet ze even navragen bij de Belastingdienst, ik werk daar niet.
Dat zou helemaal belachelijk zijn als je belastingkorting krijgt om eieren te conserveren zodat je 'n kind op de wereld kan zetten wat je dan vast ook niet kan betalen als je nu al zeurt over deze kosten. Een kind is 'n luxe wens. Kun je het niet betalen, gewoon niet doen dus.
Dat zou helemaal belachelijk zijn als je belastingkorting krijgt om eieren te conserveren zodat je 'n kind op de wereld kan zetten wat je dan vast ook niet kan betalen als je nu al zeurt over deze kosten. Een kind is 'n luxe wens. Kun je het niet betalen, gewoon niet doen dus.
Eens met Elninjoo.
Ik hoop trouwens erg dat dit een troll-topic is.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)