Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Thanks Max. Daffie
kruidvat - persil

gratis proefmonster persil duo-caps bij kruidvat
luiertips: eigen merk van diverse winkels (etos, albert heijn, kruidvat, bas v.d. heijden). Die van de Bas zijn het goedkoopst tegen normale prijs. De rest heeft soms goede aanbiedingen.

In het begin zijn pampers of kruidvat fijn, want die hebben een plas-indicator. Pampers alleen gekocht in de aanbieding en dan nog gebruik gemaakt van een kortingsbon uit zo'n zwangerschapsdoos.

Oh en ze zijn niet allemaal dezelfde maten, hoewel ze zeggen dat de maten vergelijkbaar zijn. Pampers en kruidvat vallen kleiner.

Aldi verkoopt geen kleine maten meer (dus nog niet getest hier).

Kruidvatpas heeft goede acties. Als je pampers wil, krijg je als pashouder extra korting bovenop de reguliere winkel-actie.

Ook in de gaten houden: aanbiedingen voor billendoekjes, niet meer dan 1 euro per pakje betalen. (en pakjes hebben soms ook verschillende aantallen).

gelukkig hier een baby die geen last heeft van rode billetjes, dus alle merken zijn prima.
Bedankt max daffie, leuk!! Ga hem meteen bestellen!:-)
Vrijdag naar Duitsland geweest om inkopen te doen, o.a. bij de drogist. We hebben flink wat kunnen besparen.

Shampoo voor vriend (gebruikt altijd dezelfde) koop ik hier in de "aanbieding" 2 voor 6 euro. Bij de DM is de standaardprijs 2,35 per fles. Het favoriete geurtje van vriend, 50 ml voor 13,95 (hier in NL 20 euro). Elnett haarspray zag ik vorige week in de aanbieding bij Kruidvat, 2 voor tien euro. Bij de DM betaal je voor zo'n grote fles nog geen 3 euro! Ook veel fijne (natuurlijke) doucheproducten gekocht, voor weinig geld.

Make-up is er ook goedkoper. De maybelline mascara die hier 13,95 kost, kost daar 4,35. Creme van Olaz waar ik naar op zoek was kost daar 13 euro en hier normaal 20. Etos heeft nu een actie waardoor hij hier wel goedkoper is nu dus niet meegenomen.

Kwam ook nog goed uit dat ik nodig weer moest tanken. Daar voor 1,54 de tank volgegooid.
Super max daffie! Lekker een beetje knutselen aan een fotoboek de komende dagen .
En gestaft.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Mugske schreef op 27 juli 2013 @ 12:09:

bedankt voor de dreft gta tip. vandaag de display en coupons in de winkel gevonden. verder nog melk van arla met gta en luiers bij de etos in de aanbieding plus nog een kortingsbon van 1 euro ingeleverd. Enige nadeel van die gta's: mijn enveloppen zijn op ;-(Niet dat enveloppen nou zo duur zijn, maar goed misschien kun je enveloppen recyclen van de post die je zelf binnen hebt gekregen? Gewoon dichtplakken met een plakbandje et voila.
quote:Fame schreef op 29 juli 2013 @ 14:52:

En gestaft.Wie, wat, waar? ik zie niets verkeerds? Of begrijp ik je gewoon verkeerd?
quote:mi-jo schreef op 29 juli 2013 @ 20:30:

[...]

Wie, wat, waar? ik zie niets verkeerds? Of begrijp ik je gewoon verkeerd?Er werd reclame gemaakt, door een bedrijf.
Ow ok, dat is al weg dus. Ik dacht al huh er is niks aan de hand toch? maar nu snap ik het.
Oh leuk! Dat foto-album van de Hema. Dankje!
Hier ook een bedankje voor de hema-link, heb een album voor dochter gemaakt van onze reis naar Disney, wil het snoetje graag zien als het album af is.
quote:ladybella schreef op 08 januari 2013 @ 13:54:

Ik heb al jaren een abbonnement op mijn favo tijdschrift. Nu kreeg ik de acceptgiro voor aankomed jaar en die is ongeveer 60 euro. In het blad zelf staat een aanbieding voor 35 euro. Zlefde blad, zelfde abbonement,zelfde voorwaarden. Zal ik bellen en om de korting vragen? Of is dat wel erg vrekkig??Absoluut bellen! En anders opzeggen en evt. abo op naam van partner/kind zetten (of gaat het per adres?).
Heb het fotoboek trouwens al af, net besteld! Zo'n leuke actie! <3
ik recycle geen gewonen simpele envelopjes, zo''n pakje koste nog geen euro. wel recycle ik grote enveloppen (en met van dat bubbeltjespapier) bijv. als ik een boek verkoop via de bol. appelsientje ook gevonden, dank voor de tip van de routeplanner op de site van de appie. en drie gta's kunnen weer op de post.
quote:scrooge schreef op 27 juli 2013 @ 20:31:

Als je via 'appie' een looproute door een winkel laat maken zie je gelijk of in het desbetreffende AH filiaal de appelsientje seizoensvariatie verkrijgbaar is.Wat een goeie tip! Dat scheelt weer 7 winkels bijlangsfietsen
Bedankt inderdaad voor de Hema fotoboeken tip!

Ik heb er vandaag een gemaakt en wil hem bestellen, maar er staat dat hij gewoon 16,95 kost. Waar kan ik de actiecode invoeren? Want bij stap 3 (afhalen en bezorgen) kan ik wel op verder klikken, maar heb je dan nog de mogelijkheid om de actiecode in te voeren? Ik ben bang dat hij gelijk doorspringt naar stap 4 (bestelling geplaatst) en dat ik dan alsnog 16,95 moet betalen...

Iemand enig idee?

Edit:

Okay, ik ben er al uit. Toch bedankt!:)

Verderop bij stap 3 kon ik de code inderdaad nog invullen. Ik ben erg benieuwd!

Niet helemaal gratis, want heb wel een foto-omslag gedaan en hoogglanspapier (dus Hema heeft bij mij in ieder geval zijn doel bereikt:)), want ik heb een geboorteboek van mijn zoontje gemaakt, dus wilde wel een leuke voorkant.
Ik heb ook mijn fotoboek gemaakt. Voor 5 euro extra iets van 20 pagina's erbij qua foto's, heb van 2weken zomervakantie een boek gemaakt . Ik heb heel stiekem met een ander mailadres nog een code aangevraagd, wil op mijn vriends naam nog een boek maken van een vakantie vorig jaar.
Hoihoi!

Ik ben op zoek naar kamers, ik ga nu kijken bij een kamer die 340 euro kost. Alle bijkomende verzekeringen/kosten van mij kom ik op 550 euro uit wat het kost per maand.

Als ik kijk naar wat ik minimaal verdien is het 800 euro per maand + 88 euro zorgtoeslag. Het komt er dus op neer dat ik 338 euro over houd, om boodschappen van te doen én wat leuks te doen. Reiskosten krijg ik vergoed 100%.

Maar dat moet wel lukken toch? Ik heb er geen ervaring mee dus erg lastig.
@hapiness: wat zijn die bijkomende kosten van 200 euro? gas, water, licht, servicekosten, inboedelverzekering, gemeentelijke belastingen e.d.? Dan vind ik 200 euro best veel voor een kamer.

wat moet je doen van die 338 euro: daar gaan dan bijv. ook nog de kosten voor je zorgverzekering vanaf en blijft er minder over voor boodschappen. Denk je ook aan de kosten voor telefoon, internet, tv?
Mugske De kamer kost 340 euro dat is huur gas water licht internet

Die 210 euro die er bij komt is mijn zorgverzekering (120), scooterverzekering(14), telefoonabonnement.(47) En dat paar tientjes omhoog afgerond voor mocht het eventueel oplopen of een verzekering die ik nog moet afsluiten. Dus vandaar de 550 euro aan vaste lasten.

Dus die 338 euro is echt alleen boodschappen en verdere dingentje.

Enige waar ik nog voor moet kijken is inboedelverzekering en gemeentelijke belastingen even navragen. Maar daar heb ik dus deels al rekening mee gehouden bij de vaste lasten.
willen er nog mensen een Tivall bon? ik heb ze nog volop!
Voor de mensen onder ons die graag fietsen, code voor de ANWB fietsroute App: 5JM7CHTMP7

Hoe werkt het?

1. Surf naar www.becel.nl

2. Vul je unieke code & NAW gegevens in

3. Download de fietsroute App en ga op pad!

Actie is geldig t/m 31-07, dus mocht er iemand interesse hebben dan kan de code alleen vandaag nog ingevoerd worden.
Hallo,

Ik lees al een tijdje neem en ik heb me eindelijk aangemeld.

Ik zie vaak berichten over yunomi en invotes. Ik heb me bij beide sites aangemeld maar ik snap er niets van.

Hoe kan je punten krijgen bij yunomi en waar kan je bij invotes vragenlijsten invullen voor punten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven