Hoe zit het nou met chocola en puistjes?
zaterdag 3 augustus 2013 om 11:19
Wetenschappelijk is er geen verband tussen chocola en puistjes. Toch krijg ik écht elke keer, dat wanneer ik chocola eet, puistjes. Een verband tussen deze twee blijft echter uit als ik de wetenschappelijke berichten mag geloven.
Als voorbeeld: gisterochtend een kitkat gegeten ipv gezond ontbijten. In de middag voelde ik al een puist naast mijn neus opkomen en 's avonds bij het slapengaan heb ik ineens een gigapuist ter hoogte van mijn slaap die duidelijk te voelen was toen ik mijn hoofd op mijn kussen legde. Ze blijven wel onderhuids en verdwijnen altijd in circa een week.
Bestaat er dan een 'allergische' of reactie op mijn huid van chocola, dat ik er toch puisten van krijg? Normaal heb ik echt, zelden puistjes en al helemaal niet van deze joekels die je bijna voelt kloppen.
Anderen die hetzelfde hebben?
Als voorbeeld: gisterochtend een kitkat gegeten ipv gezond ontbijten. In de middag voelde ik al een puist naast mijn neus opkomen en 's avonds bij het slapengaan heb ik ineens een gigapuist ter hoogte van mijn slaap die duidelijk te voelen was toen ik mijn hoofd op mijn kussen legde. Ze blijven wel onderhuids en verdwijnen altijd in circa een week.
Bestaat er dan een 'allergische' of reactie op mijn huid van chocola, dat ik er toch puisten van krijg? Normaal heb ik echt, zelden puistjes en al helemaal niet van deze joekels die je bijna voelt kloppen.
Anderen die hetzelfde hebben?
zaterdag 3 augustus 2013 om 11:35
zaterdag 3 augustus 2013 om 11:39
Er is geen relatie aangetoond tussen acne en voeding.
Zie: https://www.nhg.org/stand ... hg-standaard-acne#note-10
Zie: https://www.nhg.org/stand ... hg-standaard-acne#note-10
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zaterdag 3 augustus 2013 om 11:40
De wetenschap kan me nog meer vertellen. Als ze bij een proef van 100 personen maar bij 10 mensen puistjes vinden na het eten van chocola dan wordt er gezegd dat er geen verband is. Maar als jij net tot die 10% behoort heb jij er dus wel last van.
Voorbeeld: Het is wetenschappelijk aangetoond dat paracetamol verlichting biedt bij hoofdpijn. Bij mijn man werkt het echter niet, hij gebruikt dus iets anders.
Verschillende mensen kunnen verschillend op voeding of medicijnen reageren. Als chocolade bij jou dus wel puistjes veroorzaakt dan is dat blijkbaar zo.
Voorbeeld: Het is wetenschappelijk aangetoond dat paracetamol verlichting biedt bij hoofdpijn. Bij mijn man werkt het echter niet, hij gebruikt dus iets anders.
Verschillende mensen kunnen verschillend op voeding of medicijnen reageren. Als chocolade bij jou dus wel puistjes veroorzaakt dan is dat blijkbaar zo.
zaterdag 3 augustus 2013 om 11:41
http://jetskeultee.nl/pui ... -mythe-of-niet/obj7777469
zaterdag 3 augustus 2013 om 11:54
Cremes kunnen ook de huidporiën verstoppen hoor. Sommige cremes hebben duidelijk die werking op mijn huid (= comedogene activiteit van cremes).
Ik ben te lui om iets anders te pakken; alleen als het de spuigaten uitloopt dan gooi ik mijn creme een tijdje in de hoek en dan neem ik wat olie. Zodra ik dan weer begin met de creme dan wordt het herstel weer ongedaan gemaakt.
Ik ben te lui om iets anders te pakken; alleen als het de spuigaten uitloopt dan gooi ik mijn creme een tijdje in de hoek en dan neem ik wat olie. Zodra ik dan weer begin met de creme dan wordt het herstel weer ongedaan gemaakt.
zaterdag 3 augustus 2013 om 12:19
De beste (niet comodogene) cremes dat zijn de hydrofiele cremes, maar daarvan heb ik altijd het gevoel dat ze mijn huid niet soepel genoeg maken, vandaar dat ik toch grijp naar de familiecremes waar vaak glyceline/vaseline in zit.
Het kan wel alleen een idee zijn; daar wil ik vanaf wezen. Als je heel jong bent dan speelt dat aspect natuurlijk niet zo.
Het kan wel alleen een idee zijn; daar wil ik vanaf wezen. Als je heel jong bent dan speelt dat aspect natuurlijk niet zo.
zaterdag 3 augustus 2013 om 12:59