Mode & Beauty alle pijlers

Meer volume + haar verven

08-08-2013 12:23 8 berichten
Ik heb eigenlijk 2 vragen maar beide over mijn haar dus ik doe het maar even samen in één topic.

Ten eerste:

Ik vind mijn lange haar de laatste tijd zo ''hangerig'' en volumeloos. Ik heb er al meer lagen in laten knippen en dat heeft wel iets geholpen maar het is niet wat het moet zijn. Heeft iemand een goede tip om meer volume te creeeren? Mousse en hairspray heb ik al geprobeerd maar dat zie je echt zitten in mijn haar, ook als ik heel weinig doe en het wordt er echt niet mooier op.

Daarnaast heb ik van mezelf blond haar en ik wil het graag bruin verven. Ik heb veel ervaring met zelf verven maar toch ben ik een beetje huiverig om het zelf ineens bruin te verven. Het gaat echt van vrij licht blond naar (ik denk) kastagnebruin. Heeft iemand dat wel eens zelf gedaan? Ik wil het eigenlijk niet bij de kapper doen want dat kost me met mijn haarlengte en dikte minstens 100 euro en daarnaast vond ik de enige keer ooit dat ik het bij de kapper heb laten verven een flop.
Alle reacties Link kopieren
ik zag het daarnet nog: een meisje met van origine blond haar wat haar haar middelbruin had geverfd. Je zag de lichtere uitgroei duidelijk zitten en op sommige plaatsen waren er al lichtere lokken doorgekomen, waarop de verf wat minder "gepakt" had. Maar de punten waren nog wél helemaal bruin. Lelijk!! Echt heel onnatuurlijk.

Hoe het zit met de futloze kwaliteit van je haar kan ik vanaf hier niet zien, daar zou een kapper of tenminste een ervaren vriendin naar moeten kijken.
it's a big club and you ain't in it
Nou ja mijn ''futloze kwaliteit'' heeft helaas niets te maken met de kwaliteit van mijn haar volgens de kapper want die zou juist heel goed zijn. Het heeft gewoon te maken met hoe mijn ienieminie beetje slag wat ik heb nooit mooi valt en in de loop van de dag weer uit zakt tot niets. Ik hoop dus dat iemand de ideale tip heeft voor een geweldig haarproduct voor meer volume haha.

Oh en precies dat wil ik dus juist voorkomen, wat je hierboven schrijft want zo ga ik echt niet rond lopen. Als ik zeker wist dat ik bij een kapper perfect resultaat zou krijgen zou ik het meteen doen maar ik heb ooit mijn haar bij een dure en goed bekend staande kapper goudblond laten verven, het was echt heel onnatuurlijk en lelijk geel maar volgens hen was het prachtig en precies de kleur die het zou moeten zijn... en het zou wel vervagen. Ik heb het een paar dagen later zelf opnieuw gedaan en toen zag het er gelukkig weer natuurlijk uit maar ik had wel zo'n 100 euro betaald voor geel haar.
Ik heb laatst mijn haar van donker naar licht laten verven. Had daarvoor ook futloos haar terwijl ik normaal een bos krullen had. Na het geverfd te hebben heb ik weer mooie volle krullen! De kapper had een nieuw verfproduct op natuurlijke basis, misschien dat het daaraan lag maar het is een supermooie kleur! Van bijna zwart naar blond in 1 keer verven. Maar goed, ik weet niet waar je woont maar ik zou je zeker naar hem sturen, dan maar 100 euro spenderen maar dan heb je zeker iets moois.
Als je én vol haar wilt én geverfd.. Tja. Ik had een prachtige volle bos haar. Tot ik het ging verven. Nu, 2,5 jaar later begint het eindelijk weer ergens op te lijken.
Dat klinkt wel heel goed Sammie, als ik zeker weten een mooi resultaat krijg heb ik het er ook wel voor over maar anders vind ik het echt zonde. Waar zit die kapper van jou, omgeving Rotterdam toevallig? :P
@calyssa - als ik blond haar had dan zou ik dat als uitgangspunt nemen en het op details verbeteren, anders dan naar een heel afwijkende kleur te gaan waarvoor je teint niet bedoeld is.

Een meisje dat ik vaak langs zie flaneren heeft schitterend middelblond lang haar waar de kapper (of zijzelf) een heel subtiele toner aan heeft toegevoegd zodat het een heel mooi effect heeft gekregen. Heel fascinerend zo'n kapsel. Ook heel mooi in lagen met golven geknipt. Kennelijk ook heel tevreden, want ik zie haar al een paar maanden daarmee.
it's a big club and you ain't in it
Nee helaas ( voor jou) niet Calyssa, Amsterdam. Maar mocht je eens in de buurt zijn moet je naar Hands in Hair, in de Pijp. Daar werkt hij met dat spul, ik heb er ook shampoo, conditioner en een masker van. Wat ik al zei; mijn haar (wat normaal droog en net wel of net niet krult) is er erg van opgeknapt. ( ik moet in een reclame :Imao: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven