Ben ik zwanger??
vrijdag 9 augustus 2013 om 09:09
Mijn vriend en ik willen graag een kindje. Ik ben nu 1 a 2 weken gestopt met de pil. Ook slik ik vanaf 1 aug gravitamon foliumzuur. Hebben toen ook bijna elke dag seks gehad. Afgelopen maandag ben ik ongesteld geworden. En gister (donderdag 08-08-'13) was mijn laatste menstruatiedag. Ook toen hebben we seks gehad. Is er nu een kans dat ik zwanger ben? En moet ik een zwangerschapstest doen?
vrijdag 9 augustus 2013 om 09:12
vrijdag 9 augustus 2013 om 09:16
Niet teveel haast joh.. Over het algemeen duurt het wel even voordat je zwanger raakt. De gelukkigen waarbij het gelijk 'raak' is zijn zwaar in de minderheid denk ik..
Zou pas over een paar weken gaan testen denk ik. Snap dat je ongeduldig bent, maar nu testen heeft nog geen zin. Als je nu al zwanger bent dan heeft het ook even tijd nodig voordat het hormoon aangemaakt word en zichtbaar word. Mijn huisarts zei ongeveer 2 weken na de mogelijke bevruchtingsdatum..
En ik hoorde laatst dat je het aantal jaren pil gebruik om kan zetten naar maanden, zolang duurt het ongeveer voordat je cyclus weer hersteld is en je weer normaal vruchtbaar bent..
Dus als je 10 jaar aan de pil bent geweest heb je ongeveer 10 maanden nodig. Weet niet hoeveel hiervan waar is hoor, maar dat werd mij verteld..
Heel veel succes in ieder geval!
Zou pas over een paar weken gaan testen denk ik. Snap dat je ongeduldig bent, maar nu testen heeft nog geen zin. Als je nu al zwanger bent dan heeft het ook even tijd nodig voordat het hormoon aangemaakt word en zichtbaar word. Mijn huisarts zei ongeveer 2 weken na de mogelijke bevruchtingsdatum..
En ik hoorde laatst dat je het aantal jaren pil gebruik om kan zetten naar maanden, zolang duurt het ongeveer voordat je cyclus weer hersteld is en je weer normaal vruchtbaar bent..
Dus als je 10 jaar aan de pil bent geweest heb je ongeveer 10 maanden nodig. Weet niet hoeveel hiervan waar is hoor, maar dat werd mij verteld..
Heel veel succes in ieder geval!
vrijdag 9 augustus 2013 om 09:18
quote:LillyFeeee schreef op 09 augustus 2013 @ 09:13:
Eh.... Heb je wel opgelet bij biologie??
+1
Lieve schat,
De kans dat je a) binnen één a twee weken stoppen met de pil al een eisprong hebt gehad is al niet zo groot, en b) als je dan ook nog eens ongesteld bent geworden, dan is de kans dat je zwanger bent helemaal klein.
Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen geldt: ongesteld geworden = niet zwanger.
Eh.... Heb je wel opgelet bij biologie??
+1
Lieve schat,
De kans dat je a) binnen één a twee weken stoppen met de pil al een eisprong hebt gehad is al niet zo groot, en b) als je dan ook nog eens ongesteld bent geworden, dan is de kans dat je zwanger bent helemaal klein.
Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen geldt: ongesteld geworden = niet zwanger.
het is wat het is
vrijdag 9 augustus 2013 om 09:18
Een gemiddelde cyclus heeft ongeveer 28 dagen.
De eerste dag is de dag dat je ongesteld wordt.
Ongeveer 14 dagen daarna heb je je eisprong en ben je vruchtbaar.
Dus de dagen 10 t/m 16 zijn bij de meeste vrouwen de vruchtbaarste dagen. Dan moet je zorgen dat je seks hebt waarbij het zaad in je vagina terecht komt.
Na ongeveer 28 dagen kun je een test doen.
De eerste maand of maanden na het stoppen met de pil kan de boel nog wat ontregeld zijn. Ga niet uit van je pilcyclus, kijk gewoon de komende maand(en) aan.
Nu kun je nog niet zwanger zijn, je kunt heel misschien wel nu je eisprong hebben.
De eerste dag is de dag dat je ongesteld wordt.
Ongeveer 14 dagen daarna heb je je eisprong en ben je vruchtbaar.
Dus de dagen 10 t/m 16 zijn bij de meeste vrouwen de vruchtbaarste dagen. Dan moet je zorgen dat je seks hebt waarbij het zaad in je vagina terecht komt.
Na ongeveer 28 dagen kun je een test doen.
De eerste maand of maanden na het stoppen met de pil kan de boel nog wat ontregeld zijn. Ga niet uit van je pilcyclus, kijk gewoon de komende maand(en) aan.
Nu kun je nog niet zwanger zijn, je kunt heel misschien wel nu je eisprong hebben.

vrijdag 9 augustus 2013 om 09:25
Oh mijn god zeg, ik sta hier echt van versteld!
Lieve to,
Doorgaans heb je 14 dagen na begin menstruatie een eisprong. Alleen rond je eisprong kun je zwanger raken. Je kunt 2 weken na je eisprong een test doen.
Na de pil duurt het soms maanden voor je een eisprong hebt.
Je moet een jaar rekenen om zwanger te raken.
En ga lezen over dit onderwerp!
Lieve to,
Doorgaans heb je 14 dagen na begin menstruatie een eisprong. Alleen rond je eisprong kun je zwanger raken. Je kunt 2 weken na je eisprong een test doen.
Na de pil duurt het soms maanden voor je een eisprong hebt.
Je moet een jaar rekenen om zwanger te raken.
En ga lezen over dit onderwerp!
vrijdag 9 augustus 2013 om 09:38
Ja je bent zwanger zeker weten, want bloeden 2 weken na stoppen met de pil betekend dat het een innesteling is geweest. Ik had het ook precies zo en toen heb ik in een condoom gezeken en die klapte dus toen wist ik dat het zeker een tweeling werd. Daarom ben ik toen ovulatietesten in gaan nemen. Gewoon anaal net als een zetpil. Toen ik toch bezig was ben ik ook tussen mijn oksel gaan temperaturen om het in de gaten te houden. Gewoon omdat dit goed is voor de kleintjes. En klussen ben ik toen mee gestopt want daar krijg je kramp van tussen je tenen net als met die massages en dat is niet goed voor de ontwikkeling van de kleine en heb je meer kans op down...
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFIEEEEUWWWW
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFIEEEEUWWWW