Te veel bed partners?

10-08-2013 07:56 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet zo goed waarom maar ik weet altijd het juiste te zeggen als de discussie al is afgelopen. Heel stom daarom dacht ik, ik leg het hier voor en natuurlijk voor een andere kijk op de situatie.

Sinds 8 maanden heb ik een relatie met een hele leuke jongen, slim, knap etc etc. Sinds dag 1 liefde op het eerste gezicht een ware toevoeging ik fantaseer over van alles van trouwen tot aan kinderen krijgen. Om maar een beeld te krijgen hoe verliefd ik ben.

Er is alleen 1 nadeel hij heeft problemen mer mijn verleden. Ik heb 25 sex partners mannnen en vrouwen en daar zit hij mee. Gigantisch!

Hij weet niet of hij kan leven met het idee dat ik zoveel bed partners heb gehad. Hij moet et continu aan denken. Hij wilt niet als een dwaas gezien worden, dat men naar hem kijkt van kijk hem nou met haar. Als hij sex met mij heeft of erover praat met mij denkt hij eraan. Of ik dat ook met die andere heb gedaan. Zijn bedpartners waar hij iets voor voelde hadden er allemaal minder dan 5 en toen had hij dit probleem niet. Hij heeft er moeite mee dus.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet, ik heb gezegd dat ik heb begrijp alleen niet weet wat ik hier mee moet. Ik kan mijn verleden niet veranderen en zou dat ook niet willen. En na gisteren het zoveelste gesprek te hebben gehad heb ik ook gezegd dat hij er of mee moest leren leven of dat we de relatie moeten beëindigen. Hoe kon ik zo denken er is geen moment in zijn hoofd geweest dat hij daar aan dacht(de relatie verbreken) maar het is zijn probleem dus dan zal hij er maar zelf aan moeten werken. Ik vroeg hem ook wat wil je nou dan relatietherapie met 8 maanden? Want dit elke keer in mijn schoot heb ik ook geen trek in. Maar hij weet zelf ook niet wat hij er mee aan moet.

Ik ben een volwassen vrouw na de zoveelste heartbreak eindelijk voor het eerst smoor verliefd en dan krijg ik dit. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst sowieso het aantal bedpartners heb besproken. Het boeit mij totaal niet wie met hoeveel naar bed is geweest ik heb het ook alleen maar verteld op aan dringen van hem. Heb ook echt het gevoel alsof ik weer op de middelbare school ben terecht gekomen. Snap er niks van.

Ik wil hem absoluut niet kwijt ben super gek op hem maar weet me nu even geen raad meer. Heb heel de nacht wakker gelegen ervan.

HELP!
@25andsomething, het is jammer maar in de cultuur waarin we zijn opgegroeid was het vrouwelijk rolmodel eeuwenlang de kuise vrouw die niet van seks mocht genieten. Pas sinds 1 à 2 generaties zijn vrouwen in een positie waarin gelijkheid ook op dat vlak een rol is gaan spelen. De meeste mannen zijn, ook nu nog steeds, opgegroeid met allerlei vaststaande plaatjes over hoe vrouwen horen te zijn en zich horen te gedragen op een heel andere manier dan hoe er tegen gedrag van mannen aangekeken wordt.

Het zit zo verweven in denkpatronen en gedrag dat het soms een heel gepuzzel is om de wirwar in denkpatronen uit de knoop te halen en te kijken naar wat er echt speelt.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 10 augustus 2013 @ 12:49:

Ik snap wel wat je bedoelt Paek. Maar ik zou zelf niet in zo'n relatie willen blijven hangen "omdat het nu eindelijk gelukt is".

Dan blijf ik liever single dan met zo'n vent samen te blijven.

En imho klinkt hij wel degelijk verkeerd.

Bella, begrijp heel goed wat je bedoelt hoor. Was het iemand anders geweest had ik precies hetzelfde geadviseerd.

Alleen wil ik het nog een kans geven omdat hij geen kwaad persoon is. En ik geen spijt zou willen krijgen naderhand dat ik het niet nog geprobeerd zou hebben en erover ga piekeren 'wat als, wat als'.

Ik zelf zou ook niet afgerekend willen worden op mij gevoel zonder dat er geprobeerd word er iets aan te doen.

(ironisch natuurlijk gezien ik nu afgerekend word op mijn verleden zonder dat ik er iets aan kan doen)
quote:Hercke schreef op 10 augustus 2013 @ 13:00:

[...]

Ik denk van wel, hij moet er gewoon over ophouden, en ook afleren er steeds aan te denken. Niet steeds die gedachten voeden.

Wat een eikel trouwens zeg! Moslim?

Ugh gadver. Hoe veroordelend..

Hij is gewoon van nederlandse afkomst.
Ik snap jou ook wel hoor TO. Dat je er alles aan gedaan wilt hebben.

Doe echter niet zoals ik ooit...verlies je eigenwaarde niet helemaal uit het oog, omdat een ander jou naar beneden haalt. Dat is mij ook ooit gebeurd en het duurde lang voor ik weer blij was met mezelf, daarom reageer ik wat fel. Ik gun jou dat niet!

Je hebt niets verkeerds gedaan TO. Dat moet je onthouden.

Kus van Bella.
Huts!
Je vriend is onzeker en reageert dat op jou af. Dat verhaal over jouw omgeving...klinkt alsof hij moeite heeft om met nieuwe dingen en situaties om te gaan waarmee hij niet of minder bekend is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Paekzwart schreef op 10 augustus 2013 @ 10:58:

[...]

Venijn is als je zelf een ander iets kwalijk neemt maar uiteindelijk blijkt dat jij zelf het ook doet.

Eh, niet dus.

Volgens vandale.nl:

Betekenis ' venijn '

Je hebt gezocht op het woord: venijn.

ve·nijn (het; o)

1 vergif: het venijn zit in de staart het gevaar, m.n. de venijnige passage in een brief, voorstel enz. komt op het eind

2 boosaardigheid

3 lasterquote:

Het venijn zit in de staart. Zelf de ander kwalijk nemen dat er meer dan 5 bedpartners zijn en vervolgens blijkt dat je je eigen bedpartners zelfs in je telefoon moet bijhouden om niet te vergeten.

Kortzichtig is als je het bij vrouwen slecht vindt en bij mannen prima in orde.

Lesje taal nodig.Bij deze
quote:BellatrixVanDetta schreef op 10 augustus 2013 @ 13:17:

Ik snap jou ook wel hoor TO. Dat je er alles aan gedaan wilt hebben.

Doe echter niet zoals ik ooit...verlies je eigenwaarde niet helemaal uit het oog, omdat een ander jou naar beneden haalt. Dat is mij ook ooit gebeurd en het duurde lang voor ik weer blij was met mezelf, daarom reageer ik wat fel. Ik gun jou dat niet!

Je hebt niets verkeerds gedaan TO. Dat moet je onthouden.

Kus van Bella.

Helemaal eens met Bella. Ook ik ben helaas ervaringsdeskundige.

Hou je rug recht TO!
quote:Chartreuse schreef op 10 augustus 2013 @ 13:37:

[...]

Eh, niet dus.

Volgens vandale.nl:

Betekenis ' venijn '

Je hebt gezocht op het woord: venijn.

ve·nijn (het; o)

1 vergif: het venijn zit in de staart het gevaar, m.n. de venijnige passage in een brief, voorstel enz. komt op het eind

2 boosaardigheid

3 laster

[...]

Bij deze

Als het gevaar in de staart zit, zoals bij venijn, dan is het voorbeeld van TO daarin van toepassing.

Hij vindt het erg dat zij meer dan 5 bedpartners heeft gehad en vervolgens blijkt dat hij zelf meer dan 5 bedpartners heeft gehad.

Het is natuurlijk al erg dat hij haar die meer dan 5 bedpartners kwalijk neemt maar het is venijn als blijkt dat hij blijkbaar zelf ook meer dan 5 bedpartners heeft gehad.

Dat komt meer in de buurt van venijn dan dat ík venijnig zou zijn omdat ik dat niet al te netjes vindt ;) in ieder geval.

Sterker in de categorie venijn is natuurlijk iemand beschuldigen ván venijn als deze over n ander die duidelijk hypocriet bezig is zegt dat dat niet netjes.
Tjemig Paek, doe 's rustig.

Jij wees iemand terecht op het in jouw ogen onjuiste gebruik van het woord venijn. Afgezien van 'n spelfout (fenijn) was er niks onjuist aan de woordkeuze, die forummer vond dat waar hij/zij op reageerde een venijnig bericht. Dáár ging het over.
Dát vond ik juist venijnig.
Dan moet je iemand niet terechtwijzen met de opmerking of diegene 'n lesje taalgebruik nodig heeft.
Joey was degene die mij terecht wees en dat ik alles verkeerd zou zien. Nu keer jij het ook al om.

Joey noemt mij venijnig en kortzichtig.
Joey vond de inhoud van je post venijnig en kortzichtig. Vervolgens ga jij 'm op de verpakking terechtwijzen, dat die taalkundig onjuist zou zijn. Taalkundig (afgezien van die spelfout) was er niks mis mee, dus als jij 'm daarover gaat terechtwijzen heb jij het fout en niet Joey. De enige die hier iets omkeert ben jij.
quote:Ster__ schreef op 10 augustus 2013 @ 08:09:

Hij wil niet dat ze denken 'kijk hem nou met hààr'??? Pardon??? Sorry hoor maar wat een rotopmerking is dit. Wat een eikel die vriend van jou. Hij moet niet zo zeiken over iets waar je niks aan kan doen. Gedane zaken nemen geen keer. En ik lees ook dat je dat niet wil: good for you! jouw leven, jouw keuzes.

Als ik jou was zou ik er zelf mee kappen. Wat denkt hij wel niet, jou keer op keer als een of andere slet bestempelen. Wat is zijn probleem nou echt? Vindt hij je 'vies'? (In dat geval zou ik hem net zo goed een klap voor z'n kanis geven)

EENS!!

Klap op zn bek verdient ie!! Huilebalk!
Ik vind het begrijp venijn meer slaan op iemand die een vrouw het kwalijk neemt meer dan 5 bedpartners gehad te hebben terwijl hij zelf er meer dan 5 gehad heeft.dan dat ik mij aangesproken voel om daar iets van te vinden hoor.

Als Joe05 compleet niet ingaat op de beste man zijn hypocriete houding en niet ziet dat moraal A en moraal B voor hem verschillend zijn en mij beschuldigt van venijn en kortzichtigheid vind ik dat toch echt de omgekeerde wereld. En dát vind ik dus juist wel venijn.
Ik heb geen glazen bol, maar ik kan je vast verzekeren dat diegene hier op terug gaat komen. Dan kan je het beter nu uitmaken, voordat de band nog dieper wordt (samenwonen, kinderen).

hij kan zijn mening altijd veranderen, maar zijn moraal? succes!
unisex account ;)
Wow, date jij mijn ex?? Het is echt exact hetzelfde verhaal... maar aangezien je het over een 'jongen' hebt en mijn ex al de vijftig gepasseerd is, neem ik aan dat het over een ander gaat Grappig te lezen dat er meer mannen van dit pluimage rondlopen.

Een groot probleem met mijn aantal bedpartners, ziekelijke angst dat ik zou vreemdgaan, maar ook weer niet een duidelijk besluit nemen van óf ik laat het achter me óf ik maak het uit. En hetzelfde gevoel als jouw vriend: stel dat iemand ons samen ziet, dan zou hij zich schamen (?!) omdat hij dan 'de zoveelste' zou zijn.

Mijn ex was trouwens van meditteraanse afkomst (wel europees), en een fors aantal jaren ouder dan ik, dat speelde denk ik wel mee.

Ik vind je er sterk en reëel instaan, veel meer dan ik destijds. Ik had er direct korte metten mee moeten maken natuurlijk. Daarnaast speelde er nog veel meer kommer en kwel, en onze relatie heeft het (uiteraard) niet gered.

Zoals je het nu vertelt, nog één keer heel duidelijk zijn en klaar, dan is het onderwerp afgesloten, lijkt mij het beste. Erg jammer van verder zo'n leuke vent, maar dit gaat natuurlijk nergens over.

Ik heb me overigens suf geprakkiseerd over het 'waarom' van deze merkwaardige gedachtengang, maar ben er nooit helemaal uitgekomen. Maar ach, whatever. Het gaat erom dat jij dit niet moet accepteren maar dat weet je gelukkig heel goed.

Sterkte ermee!
quote:Chartreuse schreef op 10 augustus 2013 @ 14:06:

Joey vond de inhoud van je post venijnig en kortzichtig. Vervolgens ga jij 'm op de verpakking terechtwijzen, dat die taalkundig onjuist zou zijn. Taalkundig (afgezien van die spelfout) was er niks mis mee, dus als jij 'm daarover gaat terechtwijzen heb jij het fout en niet Joey. De enige die hier iets omkeert ben jij.Ik wilde er niet meer op reageren, maar gelukkig snap jij mijn post wel. Dat foutje was terecht, misschien dat paek en ik samen een lesje Nederlands kunnen volgen.
@joe, als je ergens mee zit in een post dan houd ik altijd van een discussie. Alleen op een post reageren met dat mijn post "venijnig en kortzichtig" is, vind ik geen enkele inhoudelijke discussie.

Jij reageert op dit topic waarin blijkt dat de man met 2 maten meet en in plaats van dat jij reageert op de inhoud van de post waarin ik vind dat je als man niet met 2 maten hoort te meten, dat je als je je vrouw afvalt omdat zij meer dan 5 bedpartners heeft gehad terwijl je notabene zelf meer dan 5 bedpartners hebt gehad dat je dan verkeerd bezig bent, namelijk dat je dan reageer je op mij persoonlijk dat mijn post venijnig en kortzichtig is.

TO voelt zich door hem beschuldigd, in een kwaad daglicht gezet, hij is niet trots op haar als ze uit zijn bij haar vrienden daarom en blijft er keer op keer op terugkomen en ik vind dat zeer kwalijk.

Er is geen enkel excuus voor een man om een vrouw zo te behandelen en dan ook nog eens wel zelf doen.

En als jij vindt dat mijn reactie dáárop, op zijn gedrag, venijnig en kortzichtig is mis je compleet de verhouding tussen mensen. De partner van TO is degene hier die fout bezig is en ik geef daar mijn mening over.

Bevalt jou iets niet dan graag inhoudelijk reageren. En niet met een losse flodder zomaar wat roepen, dat vind ik dus venijnig gedrag.
Ik denk, dat als ik echt gek op iemand zou zijn en het een kans van slagen zou willen geven en een seksverleden had zoals van TO, ik vriend een ultimatum zou stellen en zeggen dat hij nog 1 dag krijgt om hierover zijn ongenoegen te uiten/erover te praten.

Daarna zijn er twee opties:

- óf hij houdt er verder zijn mond over en dan ook echt nooit meer op terugkomen

- of ik zou de relatie verbreken als er nog twijfels zijn van zijn kant.

Kom zeg, ik blijf me niet verantwoorden over iets wat in het verleden gebeurd is, valt toch niet te veranderen. Het is een keer klaar met erover blijven miepen want vaak roept het (ongewenste) antwoord wéér vragen op en zo blijf je aan de gang.

En de man in kwestie ondertussen wél de relatie blijven aanhouden en ook seks hebben en een probleem met mijn verleden blijven houden? Exit, echt, hoe jammer ik dat ook zou vinden.

Zíjn probleem en hij moet voor zichzelf duidelijk krijgen of dit een dealbreaker is/wordt of niet.
Hij is vast heel competatief. Wat gaat er gebeuren als jij meer verdient dan hij? Of is dat van andere orde?
Beter een half motto....
Oh en TO, volgens mij heeft 'onze eigenste Maxima' ook best een losbandig leven gehad voor ze WA leerde kennen. Dat is ook goedgekomen, sterker nog, ze heeft WA behoorlijk meer op kaart weten te zettten . En Bea heeft dat goedgekeurd/door de vingers gezien/is blij met haar.

What the heck voor functie heeft jouw vriend dat hij zich zou 'moeten' schamen tegenover vrienden/werk relaties voor jou?

Hypocriet vind ik je vriend en ook meten met 2 maten: wel seks met jou (blijven hebben) alleen met jouw seksverleden moeite hebben/niet mee om kunnen gaan. Nogmaals, híj moet hier wat mee doen, niet jij.

Heel fijn, not.
Ondanks dit oude draadje wil ik toch reageren.
Ik zit meer in dezelfde positie als jouw vriend (als hij dat nog is iig )
Echter is mijn vrouw mijn eerste bedpartner en zijn we ruim 18 jaar samen.
Afgelopen jaar kwam ik erachter dat zei dus ook 25 bedpartners heeft gehad. Dit in een periode van veel drank en drugs..complete ontsporing eigenlijk. Destijds wist ik wel wat maar niet alles wat ik dus nu wel weet.
Ikzelf ben echt pas laat gaan ontwikkelen door wat ellendige verstoring door diverse geweld incidenten in mijn jonge jeugd waardoor ontwikkeling op dit gebeid naar achter geschoven lijkt te zijn. Dat is nu eenmaal gebeurt en ik heb daar lang vrede mee gehad. Totdat ik afgelopen jaar wist wat mijn vrouw in haar jeugd allemaal gedaan had. Tja wat maakt het uit..gebeurt is gebeurt lees ik ok hier continu. Maar als je na 18 jaar achter komt dat je vrouw vroeger niet uitmaakt met wie waar hoe en wat
compleet van de.kaart.. speed lsd coke xtc etc etc.. geld stelen bij haar ouders. Vriendinnen bedriegen door met hun vriendjes naar bed te gaan etc etc.. dan staat er wel ff een heel kleuren pallet tegenover mijn lege bladzijde op dat gebied. Nou ik kan je vertellen dat die wel ff binnen is gekomen. Je gaat je vanalles afvragen en ook daadwerkelijk vragen hoe zit het nu en waarom. Ik weet nu zo'n beetje alles.. ik kan iedereen enerzijds dit afraden. Zeker als jezelf dus geen andere ervaringen hebt. Anderzijds zijn we hierdoor enorm open geworden met name op sexueel vlak waardoor alles een enorme boost heeft gekregen. Echt niet normaal. toen wij elkaar leerde kennen heb ik haar direct van de drugs afgeholpen en de rem erop gegooid zegmaar.. afscheid van de foute vrienden ook. Maar daarmee ook sexueel enorm afgeremd blijkbaar en ik ik wist niet beter door geen ervaring. Dusja wat is normaal? Na de openbaring van haar verleden en hier veel over gesproken te hebben is er bij ons echt veel veranderd in de slaapkamer maar ook buiten de slaapkamer. Zijzelf snapt ook niet hoe alles zolang vast heeft gezeten. Ja sex hadden we wel.. op een vaste dag en tijd in de week.. Helemaal vastgeroest..ik wist niet beter. Tot nu. Tja lang verhaal korter.. het kan echt heel moeilijk zijn om het verleden van je partner een plek te geven..zeker als jezelf niets hebt meegemaakt wat tegenwicht zou bieden zegmaar. Ook bij mij flitsen er regelmatig nog dingen door mijn hooft over hoe en wat.. of wordt dit getriggerd door oude foto's van exen of verhalen etc. Niet prettig maar niet te veranderen. Intussen zijn wij getrouwd en hebben 2 kinderen en al die jaren was het verder wel goed tussen ons dus waarom zou het nu ineens niet meer deugen nu ik alles weet? Tijdens sex denk ik hier totaal niet aan gelukkig. Mijn advies tot nu is praat open over gevoelens en vooral wensen die je samen hebt op sexueel gebied en probeer daar samen zoveel mogelijk uit te halen. Uiteindelijk heeft ze wel voor jouw gekozen en andersom omdat het gewoon goed matched en je blijkbaar samen hoort te zijn. In mijn geval bizar... zij had een stabiele rots nodig..een veilige haven weg van de drugs en ik iemand die mij kon ontdooien na een slechte aanloop en ontwikkeling. Neemt niet weg dat gevoelens heel sterk en negatief kunnen zijn.
Ben beneuwd of jij hier na jaren uit bent gekomen met je partner.
Ben ik de enige die het ook niet zo fijn zou vinden als mijn vriend al 25 bedpartners zou hebben gehad? Dat zegt wel iets over hoe je met seks omgaat en daar mag je als partner best een mening over hebben vind ik. Aan de andere kant wel echt hypocriet dat de vriend van to er zelf niks over wil zeggen.
Mademoiselleeeee schreef:
10-01-2018 00:01
Ben ik de enige die het ook niet zo fijn zou vinden als mijn vriend al 25 bedpartners zou hebben gehad? Dat zegt wel iets over hoe je met seks omgaat en daar mag je als partner best een mening over hebben vind ik. Aan de andere kant wel echt hypocriet dat de vriend van to er zelf niks over wil zeggen.
Vast niet.
Wat het dan zegt zou ik niet weten. Wat zegt het?

Ik heb geen idee hoeveel bedpartners mijn partner heeft gehad. Hij ook niet van mij denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven