Gezondheid alle pijlers

Implanon

16-08-2013 09:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim n jaar zit t staafje nu in mn arm en ok, de hoeveelheid verlies per maand is wel n stuk minder, maar ... t blijft weken lang aanhouden.

implanon is een vorm van anticonceptie, mij leek het ideaal. geen pil meer slikken, geen spiraal (die ik persoonlijk gewoon engig vind) geen gedoe. t ding zit in je arm, en that's it.

maar ja.. intussen ben ik alweer 4 weken zoet met verliezen. om over mn overgewicht nog maar te zwijgen.

k gok dat ik t ding eruit ga laten halen.

wat zijn jullie ervaringen? al dan niet met implanon?
Zoet met verliezen?

Ik heb prima ervaringen met Implanon. Heb inmiddels mijn 3e (of 4e?) staafje. Weinig bloedverlies en ongesteldheid duur maar een paar dagen. Enige nadeel is dat je je menstruatie niet kunt plannen en dat het behoorlijk onregelmatig is bij mij.

Maar... iedereen heeft andere ervaringen. Dus daar zou ik jouw beslissing niet van af laten hangen.
Lijkt me heel eng dat dat ding in je arm geplaatst wordt. Ben nogal bangig voor naalden, zelfs vaccinaties val ik van flauw.

Correctie: bang is niet het goede woord. Ik wordt er vooral zenuwachtig van
Ik heb 2 pogingen nodig gehad om hem er uit te krijgen inclusief een maand wachttijd omdat de 1e poging eerst moest helen. Heb nu 2 littekens. Bij mij ging hij er uit ivm kinderwens maat ik was ook 3 vd 4 weken ongesteld...om gek van te worden ik leek wel lek!

Succes TO
k heb m juist laten zetten om vooral geen kinderen meer te krijgen, dat stukje doet ie goed ;)

ook geen pijntjes meer, en pms valt ook flink weg... maar ja... om idd 50% van de tijd met verband ed in de weer te zijn.... en flink te zwaar te zijn (wat ook zo was met de, hormonen)

eerst mag manlief n afspraak maken bij de dokter trouwens, zijn beurt om er wat aan te doen ;).
Ik vond het helemaal niks en heb er er weer uit laten halen na bijna een jaar.. Was even zoeken en prutsen. Maar voel me nu stukken beter en stukken minder bloedverlies.
k heb er ook geen goede ervaring mee. Heb hem nu 3 maanden, eerste 2 maanden gewoon echt ongesteld en nu nog steeds bloedverlies moet dus altijd tampons of maandverband gebruiken voelt echt vies iedere dag en niet prettig. Eerste half jaar was dit mogelijk nog 3 maandjes afwachten en anders gaat hij er heel pijnlijk weer uit
Ik heb hem nu 6 maanden en ben er heel erg blij mee.

Nergens last van, geen pukkels, niet ongesteld, niet aangekomen enz.

Ik zit zelfs te twijfelen of ik me ooit laat steliriseren (ik wil geen kinderen) of dat ik het lekker bij de implanon houdt.

Ik ben er igg. heel erg blij mee!

Happiness: Dat is nou het leuke van nederland, daar gebruiken ze verdoving zodat je niks voelt. Dus maak je niet druk...

Lotje: wel een beetje makkelijk om het 100% aan de AC te wijten dat je aankomt. Ligt ook aan leeftijd en eetgewoontes...
Zou er nooit aan beginnen, bij beste vriendin was hij gaan wandelen, was een hele zoektocht om hem terug te vinden. Schijnt vaker voor te komen. Nee, liever niet

Ik ben blij met de Cerazettepil, nooit meer ongesteld. Die hoop ik dus te slikken tot de overgang
Handiger is eerst de prikpil proberen voor een paar maanden.

Mocht dat goed gaan dan zal de implanon ook goed gaan.

(zelfde hormoon, alleen in implanon zit minder, dus ook minder bijwerkingen)
quote:missmonroe schreef op 16 augustus 2013 @ 10:50:

Ik heb hem nu 6 maanden en ben er heel erg blij mee.

Ik zit zelfs te twijfelen of ik me ooit laat steliriseren (ik wil geen kinderen) of dat ik het lekker bij de implanon houdt.

Happiness: Dat is nou het leuke van nederland, daar gebruiken ze verdoving zodat je niks voelt. Dus maak je niet druk...

Lotje: wel een beetje makkelijk om het 100% aan de AC te wijten dat je aankomt. Ligt ook aan leeftijd en eetgewoontes...Heb je gelijk in, maar ik vond de verdoving heel pijnlijk, niet prettig en duurde langer dan het zetten van het staafje zelf Dus vandaar !
quote:missmonroe schreef op vrijdag 16 augustus 2013 10:50 Ik heb hem nu 6 maanden en ben er heel erg blij mee.

Lotje: wel een beetje makkelijk om het 100% aan de AC te wijten dat je aankomt. Ligt ook aan leeftijd en eetgewoontes...

* Dat is niet altijd zo, sommigen doen het zetten en verwijderen zonder verdoving.

Lotje: wel een beetje makkelijk om het 100% aan de AC te wijten dat je aankomt. Ligt ook aan leeftijd en eetgewoontes..."

* dit is ook niet altijd zo. Ik leef al jaren hetzelfde, mijn gewicht was jaren hetzelfde. Ik laat het staafje zetten en ik kom drie kilo aan. Niet echt veel maar wel opvallend.
quote:plukjeroos schreef op 16 augustus 2013 @ 10:58:

[...]

* Dat is niet altijd zo, sommigen doen het zetten en verwijderen zonder verdoving.

Dat laat je toch niet gebeuren?! Ieuw.

Lijkt me trouwens sterk dat ze zonder verdoving doen, kan het me het niet voorstellen.
Nee idd, dat is niet normaal.

Als je het zo eng vindt laat je het door door een Gyn. doen...

Die 3 kilo kan idd. door hormonen, maar dat is puur omdat je wennen moet en dat zal dus tijdelijk zijn. (mits je geen 5 zakken chips per week weg werkt )
Nu het eruit is verlies is die kilo's langzaam maar zeker heb ik het idee.. Dus dat is mooi meegenomen. Zonder verdoving? Tsja sommige artsen vinden dat je maar even op je tanden moet bijten..
Als ik het zo lees ben ik niet de enige die met implanon continu ongesteld was. Wat een rotding. En met de prikpil was ik nooit ongesteld, dus daar ben ik maar weer naar terug gegaan.
Ik heb hem nu 8 maanden en ben er ontzettend blij mee. Nooit meer ongesteld geworden en ik voel mezelf veel stabieler dan toen ik de pil nog nam. Wel ben ik ook een aantal kilo zwaarder geworden.
quote:marjan232 schreef op 16 augustus 2013 @ 11:21:

Als ik het zo lees ben ik niet de enige die met implanon continu ongesteld was. Wat een rotding. En met de prikpil was ik nooit ongesteld, dus daar ben ik maar weer naar terug gegaan.Niet de enige nee. Maar er zijn ook heel veel mensen die niet meer ongesteld worden of bijna niet. En je weet natuurlijk nooit van te voren hoe jouw eigen lijft reageert.
ik weet precies waar k mijn gewicht aan te danken heb, en ook dat dat staafje daarin een aardig aandeel heeft. ken je lijf zeggen ze he

hier gaat trouwens niets zonder verdoving mn lijf uit. brr.

t is met internet zo, dat je vooral de negatieve verhalen leest. positieve dingen worden niet snel verteld. dus ga idd niet online zoeken naar implanon want je durft bij voorbaat niet meer.

voor mijn persoon is het iig niet de oplossing. en dat vind ik jammer. ik was graag van dat hele fabriekje af, maar ja.. dan zit je meteen in de overgang, en das nou ook weer niet de bedoeling ;). dus nooit meer ongesteld worden met zo'n staafje klonk mij als muziek in de oren. maar helaas...
quote:plukjeroos schreef op 16 augustus 2013 @ 11:13:

Nu het eruit is verlies is die kilo's langzaam maar zeker heb ik het idee.. Dus dat is mooi meegenomen. Zonder verdoving? Tsja sommige artsen vinden dat je maar even op je tanden moet bijten..Ja dikke neus, dan zou ik echt naar een andere gaan, ben beetje kleinzerig .
quote:plukjeroos schreef op 16 augustus 2013 @ 11:13:

Zonder verdoving? Tsja sommige artsen vinden dat je maar even op je tanden moet bijten..

Tja dat is leuk maar dan moeten de artsen dat maar lekker zelf doen als ze het onnodig vinden. Een verdoving is zo gezet en het scheelt wel..

Als je een lage pijngrens hebt dan moet je altijd voor een verdoving pleiten.
Heb hem er na 6 mnd uit laten halen constant bloedverlies werd er gek van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven