Broodje bapao

19-08-2013 18:30 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er echt mensen die dit lekker vinden?
De lekkerheid-calorie verhouding is te veel uit proportie voor me om zoiets te eten. Wél lekker, maar niet lekker genoeg.
Ja, lekker. Maar al jaren niet meer gegeten wegens geen magnetron...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 augustus 2013 @ 20:25:

[...]

Nee. Maar de vader van Hasse staat nu uitgebreid te kokkerellen, dus het komt helemaal goed.

Mijn 'vader' beweerd de stoompan weggedaan te hebben... En dan kan je dus geen bapao maken... Ik ben géén, ik herhaal géén familie meer van die man

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Oh en die doorzichtige flubbertjes is miehoen of iets dergelijks, dus een 'pasta-achtig' deegding...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Susan schreef op 19 augustus 2013 @ 19:42:

Ik ben best wel een bangerik met eten, maar ik bapao's met vlees heb ik altijd wel durven eten. Volgens mij vond ik rund het lekkerste, maar kip ook wel.Ik ben ook vooral een zeikerd hoor Ben niet bang voor eventuele gezondheidsrisico's, maar vooral dat ik het niet lekker zal vinden...
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2013 @ 21:44:

[...]

Mijn 'vader' beweerd de stoompan weggedaan te hebben... En dan kan je dus geen bapao maken... Ik ben géén, ik herhaal géén familie meer van die man

Ja maar, het recept weet hij toch nog wel?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Diztel schreef op 19 augustus 2013 @ 21:08:

Nu we het er toch over hebben.

Ik heb ooit eens een broodje Bapao ontleed en ontdekte er doorzichtige flubbertjes in wat helemáál mij mijn etenslust ontnam.

Wat zijn die doorzichtige flubbertjes met elastisch structuur?

Ik dacht ui.

Ik vind het heerlijk, de rundvleesvariant met zoete chilisaus.

Diepvries of toko, maakt me niets uit. Dat heerlijke kleffe broodje.

Als er hier kermis is staat er een kraampje die ze frituurt of zo, die zijn overheerlijk.
quote:prada schreef op 21 augustus 2013 @ 00:37:

[...]

Ik dacht ui.

Ik vind het heerlijk, de rundvleesvariant met zoete chilisaus.

Diepvries of toko, maakt me niets uit. Dat heerlijke kleffe broodje.

Als er hier kermis is staat er een kraampje die ze frituurt of zo, die zijn overheerlijk.

Gefrituurd ken ik ze niet maar lekker even in de magnetron. Het recept om ze zelf te maken in een stoommandje heb ik nooit ontvangen van AgentL, misschien leest ze nog wel mee.

Hier kan je ze ook op de markt krijgen bij een vietnamese loempiastalletje, bij jou ook Prada?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:may_ka schreef op 19 augustus 2013 @ 21:36:

Ja, lekker. Maar al jaren niet meer gegeten wegens geen magnetron...

Ik heb ook geen magnetron maar ik doe ze gewoon in de stoompan (met een klein stukje bakpapier eronder tegen plakken)

Gaat prima, zowel met kant en klaar als zelfgemaakt.

Ik vind bapao heerlijk trouwens, maar stampot bijvoorbeeld snap ik dan weer niet

Maar goed, smaken verschillen
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2013 @ 21:44:

[...]

Dat wordt dus morgen even langs de Blokker om die man en stoompan cadeau te doen Hasse.

Niet in problemen (geen familie meer zijn endezo) denken maar in oplossingen
quote:Susan schreef op 19 augustus 2013 @ 19:06:

Lekker, ook de goedkope supermarktbapao's. Het zal me ook een zorg zijn wat anderen ervan vinden. Ik kies bepaald eten omdat het het lekker is, omdat het gezond is, omdat ik er energie van krijg, soms omdat het snel is of makkelijk of omdat ik een paar kilo af wil vallen en het weinig calorieën bevat, maar eerlijk gezegd kies ik nooit eten omdat ik daar zoveel indruk mee maak op anderen.Mee eens. Ik eet ook weleens een bapao broodje en wat anderen daar van vinden dat maakt mij echt niks uit.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 augustus 2013 @ 19:21:

Dit vind ik wel grappig, dit zeg ik al eeuwen. Niet dat ik mij eraan erger hoor maar gewoon grappig;

Het is bapao en niet broodje bapao;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bapao

Dank je. Ik wilde dit niet typen XD.

De moeder van een vriendin van mij maakt heerlijke bapao's het recept is helaas een familiegeheim
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ja heeeeeerlijk. Hoe kleffer hoe beter!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Bapao is best te eten, magnetron-hamburgers daarin tegen... echt iets om kotsneigingen van te krijgen.
Lekker hoor! Zeker die van de toko die is echt wel het lekkerste maar ach bij gebrek aan beter kan die kant en klaar er ook wel mee door.

Soms eet ik er 2 als avondeten met salade erbij.
Als Indo spijt het mij ontzettend dat ik niet van bapao hou. Wel vier keer geprobeerd, maar het wil maar niet lukken (heb ik met roquefort ook, ik blíjf het maar proberen...) De vulling is nou-ja-okee, maar oh dat brood, ik blijf het niet lekker vinden!

LadyV, over welke toko in A'doorn heb je het??? Dan wil ik er dit weekend nog heen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 augustus 2013 @ 00:41:

[...]

Gefrituurd ken ik ze niet maar lekker even in de magnetron. Het recept om ze zelf te maken in een stoommandje heb ik nooit ontvangen van AgentL, misschien leest ze nog wel mee.

Hier kan je ze ook op de markt krijgen bij een vietnamese loempiastalletje, bij jou ook Prada?Weet ik niet, die hebben we hier niet, maar als ik weer eens in NL. ben zal ik eens kijken.
En bedankt! Ik heb nu zin in bapoa en die zijn hier niet te krijgen!

Wel chinese gestoomde broodjes, maar geen echt lekkerekleffe bapoa. Dan maar weer zelf maken.

Bij de dure toko is wel iets met varkensvlees erin was erop lijkt, maar het is neit de echte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven