Gezondheid alle pijlers

Vergeven maakt het lichaam gezond

21-08-2013 15:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al eens gedacht om na een stevige ruzie de plooien meteen glad te strijken? Probeer het want u bewijst er niet alleen de andere, maar ook uw lichaam een dienst mee. Iemand vergeven is namelijk heel gezond: stress, rugpijn en andere chronische klachten verminderen vrijwel meteen. Wie koppig blijft rondlopen met wrok- en haatgevoelens werkt een heleboel kwaaltjes in de hand. Een hoge bloeddruk, snellere hartslag, verkrampte spieren… Kwaad blijven is even ongezond als extreme stress.

Bron van CCN

http://edition.cnn.com/20 ... r.resentful.ep/index.html
Fijn om te weten, en nu?
Ja en?
En dus? Waar moeten we het over hebben hier op het forum. Wat is je stelling/vraag van aan ons? (Je OP klinkt als die van een evangelist die vergeving verkoopt op een tellsell kanaal)
Of zoek je soms ruzie?
Ja en?
Moet je wel écht vergeven, en niet negeren, want dan blijft alle stress juist in je lichaam.
Later is nu
Alsof de duvel er mee speelt.

Een buurvrouw zag me net aankomen en trok haar neus op terwijl ze haar hoofd afwende. Toen ik langs haar liep zij ze heel lief gedag.

Ik gaf haar mijn meest vriendelijke glimlach en zei, geniet van je dag.

Zoiets?
En daar heb je je speciaal voor aangemeld, TO?
Kom op hoor ladies. Dat wraaktopic was toch ook okay. Dit is even de andere kant van het verhaal. Lijkt me ook interessant om dat te onderzoeken.
Sommige dingen zijn moeilijk te vergeven ...
quote:becina2000 schreef op 21 augustus 2013 @ 15:37:

Sommige dingen zijn moeilijk te vergeven ...Misschien moeilijk, maar dan blijft de vraag, wie heeft daar het meeste last van?
Waarvan akte.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ken geen Engols howr.

Mwah, genoeg groentjes en fruit eten en bewegen is toch ook wel genoeg?
Sommige dingen blijven voor altijd een last in je leven...
quote:af_en_toe_gek schreef op 21 augustus 2013 @ 15:49:

Ik ken geen Engols howr.

Mwah, genoeg groentjes en fruit eten en bewegen is toch ook wel genoeg?Genoeg voor het vergeven van mateloos geslemp en intense luiheid. Vind ik.
Dat artikel is van augustus 2011.

Maar goed, ik vergeef het je. Damn, wat voel ik me nu goed Nee helaas, werkt niet, zeik liever iemand af
Ik heb bijna nooit mensen om te vergeven. Iedereen is te lief voor me
Wat vreemd dat wrok en wraak bespreekbaar is en dat er over vergeving zo lacherig wordt gedaan.
Ik heb wel moeite met vergeven en dat is psychisch soms best zwaar.

Maar voor mij is vergeven zoiets als zeggen dat, wat er gebeurt is, oke is.

Ik denk dat ik gewoon niet voel en weet wat vergeven is.
Cateautje, ik denk dat dat ook ligt aan de soort OP.

OT, vergeven is niet altijd makkelijk. Ik heb nog nooit iets meegemaakt waarbij ik iemand niet meer heb kunnen vergeven, maar bij sommige ruzies kan ik toch nog wel eens wat moeite hebben met iemand meteen te vergeven, ook al spijt het die persoon wel.
quote:Scamp schreef op 21 augustus 2013 @ 16:50:

Ik denk dat ik gewoon niet voel en weet wat vergeven is.Dat heb ik inderdaad dus ook, als ik ergens moeite mee heb is het vergeven.
Oh ja, ik geloof hier wel in. Als je blijft hangen in wraakgevoelens en negativiteit heb je enkel jezelf ermee. Vergeven, positief in het leven staan is veel beter voor je gezondheid en je psyche. Hoe moeilijk dat ook is. Maar, het is aan te leren! En een van de belangrijkste dingen in je leven.
quote:Scamp schreef op 21 augustus 2013 @ 16:50:

Ik denk dat ik gewoon niet voel en weet wat vergeven is.

Je geeft het zelf al aan, dat het psychisch heel zwaar is om in wrok te blijven. Je bent eigenlijk dubbel slachtoffer van wat iemand gedaan heeft, want er is je niet alleen iets geflikt, maar je loopt ook nog eens met al die wrok rond. En de dader? Die leeft vrolijk door en heeft nergens last van.

Met het schenken van vergeving zeg je niet dat het okay is, maar zeg je in feite dat het loslaten van het hele gedoe, beter is voor jou en je innerlijke rust en denk maar niet dat als iemand iets vreslijks heeft gedaan en jij zegt, ik vergeef je, dat die persoon dan lekker in het vel zit. Vergeving stemt wel degelijk tot nadenken en vaak tot schaamte.
Mjah.....ik weet het niet hoor.

Ik blijf niet hangen in mijn woede of zo maar altijd alles vergeven, nah nee.

Dat wil niet meteen zeggen dat ik verteerd wordt door woede en verdriet of zo.
Vergeven is misschien niet het juiste woord, maar ik wil het voor mezelf op een gegeven moment kunnen loslaten, zodat ik zelf verder kan.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Er zit nog wel iets tussen helemaal vergeven en voor eeuwig omzien in wrok. Wat mijn schoonvader mijn dochter heeft geflikt vergeef ik hem nooit, klaar. Maar het is nou ook weer niet alsof ik nu al vijf jaar lang 24/7 aan het zinnen ben op wraak of zo.

Minder ernstige zaken kan ik mensen wel vrij snel vergeven trouwens. Zelf ben ik ook niet onfeilbaar, dus het zou een beetje raar zijn dat dan wel van anderen te verwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven