Budget bruiloft eten

24-08-2013 09:55 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen,

Mijn aanstaande en ik gaan over 2 maanden trouwen en willen de plek waar we het feest geven en het eten wat simpeler houden. Mijn schoonouders hebben een groot huis en daar houden we het (intieme, 15 personen) feest. Het feest zal van ongeveer 17.00 uur tot 21.00 uur duren

Nu nog het eten. We willen een soort van buffet houden, met een grote tafel vol allemaal lekkers, en dat iedereen zoveel hij wilt en wanneer hij wilt, kan pakken.

We hebben niet perse een budget want we hebben genoeg gespaard, maar toch zou het fijn zijn als de kosten tot ongeveer 200 euro blijven (inclusief drankjes, maar er wordt sowieso geen alcohol geschonken).

Verder hebben we de mogelijkheid om eventueel van tevoren klaargemaakt eten in de oven te gooien.

Hebben jullie ideeën? We zijn niet echte vleeseters maar we eten wel vis en kip.
Het is toch gewoon eigenlijk de bedoeling voor een lekker etentje eigenlijk en geen feest?

Als er 15 man komt en er zijn nog wat grootouders in leven aan beide kanten, dan is het gewoon een etentje, ter gelegenheid van het huwelijk, met familie en misschien wat beste vrienden.

Dan nog vind ik 21:00 vroeg, maar misschien hebben ze er redenen voor (weet ik veel, misschien is TO wel erg ziek, of een famililid, trouwen ze daarom al zo jong en doen ze het rustig aan. Na alle uitlach reacties zou ik geen zin meer hebben dat te vertellen hier. Of misschien zijn er andere redenen, kan ook).

Nou ja, ik hoop dat TO wat aan de tips heeft gehad.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Of je kan het zo zien, bij TO krijg je tenminste een maaltijd

(Heb zo'n hekel aan daguitnodigingen waarbij je rond etenstijd maar op moet rotten en zelf moet zien wat je doet, om vervolgens weer terug te mogen komen. Ik vind dat echt niet kunnen).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:10:

(Heb zo'n hekel aan daguitnodigingen waarbij je rond etenstijd maar op moet rotten en zelf moet zien wat je doet, om vervolgens weer terug te mogen komen. Ik vind dat echt niet kunnen).

In mijn kringen maak je dat niet mee.

Echt, nog nooit van gehoord
quote:yasmijn schreef op 25 augustus 2013 @ 10:15:

[...]

In mijn kringen maak je dat niet mee.

Echt, nog nooit van gehoord Heb het nu twee keer meegemaakt en 1 keer dat ik dus wel mocht eten, maar andere gasten niet. Soms met een lijstje met aanbevolen restautants in de stad van de bruiloft bij de uitnodiging. Hmm....misschien moet ik andere vrienden zoeken
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:19:

[...]

Heb het nu twee keer meegemaakt en 1 keer dat ik dus wel mocht eten, maar andere gasten niet. Soms met een lijstje met aanbevolen restautants in de stad van de bruiloft bij de uitnodiging. Hmm....misschien moet ik andere vrienden zoeken

Zou ik doen.

Wat vreselijk a-sociaal en ongastvrij.
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2013 @ 13:02:

Waarom betalen de ouders het feest dan niet als TO nog maar net kind-af is? Of staan die niet achter zo'n belachelijk jong huwelijk dat ze er geen cent in willen steken omdat de kans zeer groot is dat ze binnen een (paar) jaar weer gescheiden zijn?

Misschien zitten haar ouders in de bijstand? Dan is het niet zo makkelijk om even een grotere bruiloft te betalen voor je dochter. En dat de ouders van haar partner wel een groot huis hebben, betekent niet automatisch dat ze veel geld hebben. Grotere, arme gezinnen met veel kinderen kunnen een groot, duurder huurhuis krijgen en toch nog huurtoeslag ontvangen.

Ik vind het juist wel goed dat TO zich - alleen maar om haar gasten te pleasen - niet in de schulden steekt voor een grote bruiloft als zij daar zelf geen behoefte aan heeft. En ze is pas 21 jaar, zoveel zal ze waarschijnlijk niet verdienen als 21-jarige.
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:10:

(Heb zo'n hekel aan daguitnodigingen waarbij je rond etenstijd maar op moet rotten en zelf moet zien wat je doet, om vervolgens weer terug te mogen komen. Ik vind dat echt niet kunnen).Ik vind dat zo krenterig dat ik naar dit soort 'feesten' gewoon niet toe ga. Zonde van mijn tijd en niet mijn soort mensen.

[...]

Heb het nu twee keer meegemaakt en 1 keer dat ik dus wel mocht eten, maar andere gasten niet. Soms met een lijstje met aanbevolen restautants in de stad van de bruiloft bij de uitnodiging. Hmm....misschien moet ik andere vrienden zoeken

Echt?

Ik zou dus na het eten elders niet meer terugkomen naar zo'n feest..

Echt dikke doei..
Zou het niet kunnen dat tegenwoordig heel veel mensen dénken dat ze daggast zijn? Dat de tijd van het huwelijk op de uitnodiging staat, houdt niet in dat je bij het kleine groepje mensen hoort die de hele dag met het bruidspaar mee hobbelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 augustus 2013 @ 10:35:

Zou het niet kunnen dat tegenwoordig heel veel mensen dénken dat ze daggast zijn? Dat de tijd van het huwelijk op de uitnodiging staat, houdt niet in dat je bij het kleine groepje mensen hoort die de hele dag met het bruidspaar mee hobbelen.Bij mij stond het er altijd expliciet bij dat ik voor de ceremonie gevraagd ook was. Ceremonie, receptie met taart, dan jezelf 2 uur vermaken terwijl het bruidspaar een 'intiem' diner heeft en dan het feest.
quote:medina schreef op 25 augustus 2013 @ 10:29:

[...]

Misschien zitten haar ouders in de bijstand? Dan is het niet zo makkelijk om even een grotere bruiloft te betalen voor je dochter. En dat de ouders van haar partner wel een groot huis hebben, betekent niet automatisch dat ze veel geld hebben. Grotere, arme gezinnen met veel kinderen kunnen een groot, duurder huurhuis krijgen en toch nog huurtoeslag ontvangen.

Ik vind het juist wel goed dat TO zich - alleen maar om haar gasten te pleasen - niet in de schulden steekt voor een grote bruiloft als zij daar zelf geen behoefte aan heeft. En ze is pas 21 jaar, zoveel zal ze waarschijnlijk niet verdienen als 21-jarige.Dan trouwt ze toch gewoon nog niet de eerste paar jaar? Waarom zulke kostenposten en financiele risico's aangaan als je nog maar 21 bent? Waarom blijft ze niet eerst nog 'n paar jaar latten met dat vriendje om te kijken of er uberhaupt wel toekomst in zit. Scheiden kost namelijk ook geld.
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:38:

[...]

Bij mij stond het er altijd expliciet bij dat ik voor de ceremonie gevraagd ook was. Ceremonie, receptie met taart, dan jezelf 2 uur vermaken en dan het feest.

Echt?

Bizarrrr.

De jeugd van tegenwoordig; geen luis om dood te drukken en geen idee van goed gastvrouw/heerschap.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Heb het nu twee keer meegemaakt en 1 keer dat ik dus wel mocht eten, maar andere gasten niet. Soms met een lijstje met aanbevolen restautants in de stad van de bruiloft bij de uitnodiging. Hmm....misschien moet ik andere vrienden zoeken Ik denk dat je in zulke gevallen gewoon alleen naar het avondfeest moet gaan. Dat je op de ceremonie mag komen, wil niet zeggen dat je ook welkom bent op het diner. Dus skip de ceremonie (scheelt je gelijk een halve dag vrij nemen) en kom pas 's avonds naar het feest.
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:38:

[...]

Bij mij stond het er altijd expliciet bij dat ik voor de ceremonie gevraagd ook was. Ceremonie, receptie met taart, dan jezelf 2 uur vermaken terwijl het bruidspaar een 'intiem' diner heeft en dan het feest.

Dan ging ik dus of alleen naar de ceremonie en receptie of alleen naar het feest..

Echt niet dat ik 2 uurtjes wegging om daarna als opvulling van de feestzaal weer terug te komen.
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2013 @ 10:39:

[...]

Dan trouwt ze toch gewoon nog niet de eerste paar jaar? Waarom zulke kostenposten en financiele risico's aangaan als je nog maar 21 bent? Waarom blijft ze niet eerst nog 'n paar jaar latten met dat vriendje om te kijken of er uberhaupt wel toekomst in zit. Scheiden kost namelijk ook geld.En je kan je echt geen redenen voorstellen waarom mensen het jong doen? Misschien hebben ze een zieke ouder en willen ze trouwen voordat ze hem of haar verliezen. Of hebben ze zelf iets waardoor ze een korte levensverwachting hebben. Of lijkt het ze gewoon fijn om getrouwd te zijn. Jemig, een beetje verbeelding in plaats van meteen alles af te hakken wat niet in je eigen nauwe straatje past kan geen kwaad hoor.
quote:sole-mare schreef op 25 augustus 2013 @ 10:42:

[...]

Dan ging ik dus of alleen naar de ceremonie en receptie of alleen naar het feest..

Echt niet dat ik 2 uurtjes wegging om daarna als opvulling van de feestzaal weer terug te komen.Het gekke was, ze wilden me er juist graag bij (bij 1 stel) omdat ik nog een vriendin van de basisschool was. Werd me nog op het hart gedrukt. Ach ja, ik zou het nu ook anders doen hoor (en ik oud mijn mond over de verplichte dress codes ;)).
quote:malu3 schreef op 25 augustus 2013 @ 09:59:

Wat drank betreft werd er alleen fris geserveerd en voor degen die er toch er een knalfeest van wilden maken, advocaat. En er was een orgelspeler aanwezig om met psalmmuziek de feestvreugde te verhogen.
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 augustus 2013 @ 10:40:

[...]

Echt?

Bizarrrr.

De jeugd van tegenwoordig; geen luis om dood te drukken en geen idee van goed gastvrouw/heerschap.Ja, dat dus.
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:42:

[...]

En je kan je echt geen redenen voorstellen waarom mensen het jong doen? Misschien hebben ze een zieke ouder en willen ze trouwen voordat ze hem of haar verliezen. Of hebben ze zelf iets waardoor ze een korte levensverwachting hebben. Of lijkt het ze gewoon fijn om getrouwd te zijn. Jemig, een beetje verbeelding in plaats van meteen alles af te hakken wat niet in je eigen nauwe straatje past kan geen kwaad hoor.Ach het scheelt dat to dit waarschijnlijk toch niet leest die heeft niet eens de moeite genomen om te reageren sinds ze dit topic geopend heeft.
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:42:

[...]

En je kan je echt geen redenen voorstellen waarom mensen het jong doen? Misschien hebben ze een zieke ouder en willen ze trouwen voordat ze hem of haar verliezen. Of hebben ze zelf iets waardoor ze een korte levensverwachting hebben. Of lijkt het ze gewoon fijn om getrouwd te zijn. Jemig, een beetje verbeelding in plaats van meteen alles af te hakken wat niet in je eigen nauwe straatje past kan geen kwaad hoor.Jij vult van alles in, steeds.
quote:yasmijn schreef op 25 augustus 2013 @ 10:47:

[...]

Jij vult van alles in, steeds.Ik vraag me gewoon af waarom jonge mensen voor zo'n vorm kiezen. Kan toch zijn dat ze er goede redenen voor hebben? Eerste waar ik aan moest denken was een studiegenootje die een erge longziekte had en ook jong trouwde omdat ze niet wisen hoe lang ze nog hadden. Kan me dan voorstellen dat je geen groots feest geeft.
quote:yasmijn schreef op 25 augustus 2013 @ 10:47:

[...]

Jij vult van alles in, steeds.En dat is toch ook wat op een forum gebeurt, invullen, projecteren etc.
Eens met boebezoebe overigens. TO's feest, zij mag kiezen hoe of wat. Ik weet nog dat ik na mijn eerste nuchtere maand jarig was (en trots dat ik het eindelijk geflikt had) mijn verjaardag vierde en mensen gingen zeiken dat er geen alcohol was. ...

TO wil het graag klein houden en met een etentje dat mag zij gewoon doen. Waarom moet ze een feest geven als ze zelf een etentje wil geven? Hoezo ben je dan geen goede gastvrouw als je liever klein en intiem samen wil gaan eten?
quote:boebezoebe schreef op 25 augustus 2013 @ 10:51:

[...]

Ik vraag me gewoon af waarom jonge mensen voor zo'n vorm kiezen. Kan toch zijn dat ze er goede redenen voor hebben? Eerste waar ik aan moest denken was een studiegenootje die een erge longziekte had en ook jong trouwde omdat ze niet wisen hoe lang ze nog hadden. Kan me dan voorstellen dat je geen groots feest geeft.

In dat geval dient de drank rijkelijk te vloeien.

En TO schenkt geen drankje en je moet om 2100 uur alweer opzouten.

Wat is dat voor feest???
Naast dat ik 21 jaar veeeel te jong vind om te trouwen vind ik het feestje wat TO gaat geven enorm veel op een kinderfeestje lijken. Dat klopt dan weer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven