Gezondheid alle pijlers

uitwendige schimmelinfectie

25-08-2013 11:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn menstruatie had ik ineens dinsdag een zwaar rood met witte vagina, na een tripje aan de HA bleek het een schimmel. Miconazolnitraat meegekregen en dat gebruik ik netjes s'avonds. Omdat mijn huid van mijn buitenste schaamlippen erg beschadigd was gesmeerd met sudocreme. Die zijn nu wel bijgetrokken en alleen nog wat rozer dan normaal. De ongenadige jeuk in mijn vulva is er nog steeds. Loop zoveel mogelijk zonder onderbroek.

Heeft er iemand enig idee wanneer die verdomde crème werkt? Wanneer het branderige en jeukerige overgaat?

Voor het gevraagd gaat worden, nee ben tot mijn eigen ergenis al bijna 2 jaar niet sexueel actief. Nou, ja tenzij je mijn roze vriend meerekend en heb 1,5 jaar geleden een soatest gehad.
Waarom doe je sudocreme erop?

Dat mag je niet eens doen, alleen die creme van de huisarts!

Na een paar dagen voel je meestal al verlichting, maar je moet sowieso 2 weken smeren.

Nog even doorgaan dus.

Gebruik je het niet inwendig?

Geen slip aan, dat is toch niet fris en het heeft ook niks met je onderbroek te maken. Zonder slip verergert het eerder.
Een schimmelinfectie heeft niks te maken met een soa. Smeren met canesten.
Ik zou niet smeren met sudocreme, maar alleen met de creme van de HA. Hoelang smeer je al? Misschien moet je even geduld hebben, smeerseltjes werken niet direct over het algemeen. En anders morgen nog even bellen met de HA.
De huisarts adviseerde sudocreme voor overdag op alleen het buitenste gehavende gebied en dan s'avonds de crème (na wassen etc). Ik loop met een handdoek om, als ik kleding aantrek gaat er uiteraard een onderbroek aan.

Dat canasten is toch voor voetschimmel?
Jeuk er IN? Word het dan niet tijd om de boel inwendig te behandelen met anti schimmel? Tijd om HA te bellen voor een paar eitjes. Je kan dat spul tegenwoordig ook zonder recept krijgen bij de drogist, misschien handig omdat het zondag is.
Ohw en ik gebruik een klein beetje inwendig, maar na inspectie van de HA zit het alleen uitwendig. Ook niet meer afscheiding.
Ik heb het na vrijwel iedere menstruatie. Alleen crème van HA of canesten smeren, geen sudo. Geduld hebben en schone katoenen onderbroek dragen, als het na 5 dagen niet beter gaat HA weer bellen.
@netniet ja in mijn vulva niet in vagina. Geen branderig gevoel van binnen, geen pijn bij plassen en niet meer afscheiding. Echt alleen jeuk van buiten en binnenste lippen, clitoris etc
Vette zalf is niet handig, daar kan de schimmel beter in groeien.

Om jezelf niet weer te besmetten:

Was alle handdoeken en onderbroeken na 1 keer gebruiken op minstens 60 graden, liefst 95.

En reinig je vibrator ook.

Als je nu zonder onderbroek loopt en zit, heb je kans dat je jezelf weer besmet, dus doe een katoenen onderbroek aan.

Geen strings!

Bel de huisarts maandag even op dat je er nog niet vanaf bent, je crème zou inmiddels moeten werken. Ik kreeg laatst eitjes die je in moest brengen, terwijl mijn klachten voornamelijk aan de buitenkant zaten. Maar na 3 keer een nacht met een eitje was het klaar.

Succes, het is echt naar!
Vaak komt het van binnen naar buiten. Heb je brokkelige afscheiding, kunnen ook heel kleine korreltjes zijn? Zo ja, dan zit het ook binnen.

Bij mij brandt en jeukt het ook altijd alleen aan de buitenkant, maar toch krijg juist ook medicijnen voor de binnenkant.

Ik vind de multi gyn flora plus fijn als ondersteuning bij de medicijnen. En mbt de Canesten je hebt een Canesten gyno en dat is speciaal voor je vagina/vulva.
@pop dank je wel. Vandaag gaan we dus voor katoenen onderbroek. Alles is op 90 graden gewassen tot nu toe, ook de rokjes die ik ipv onderbroek aanhad. Vibo reinig ik altijd en gezien de jeuk, heeft hij nu rust. Ga morgen wel even bellen voor de eitjes, die heb ik in het verleden bij een inwendige wel gehad en hielpen vlot, vandaar dat ik het raar vindt dat het na 5 dagen niet minder jeukerig is.

Sudocreme gebruik ik dus niet meer, dat was echt omdat in het buitenste gebied het 1 en ander openlag
Ik vind het niet werken om alleen met creme te smeren. Het zit in no time ook van binnen, of op zijn minst op de binnenste rand.

Blijven smeren en als het morgen niet over is inderdaad even bellen. Maar die eitjes, die wil ik noooooit meer. Ik slaap dan 2 nachten niet omdat het van onder allemaal in de fik staat en de jeuk zo erg is da ik er het liefst met een staalborstel langs ga.

Maar het helpt wel.

Ik krijg nu tabletten ipv eitejs: werkt bij mij ook en geen jeuk s nachts.

Die kun je inderdaad ook gewoon kopen bij de drogist. Wel duur zag ik; 14 euro voor 1 zo'n tablet! Maar goed, dit weekend was ik er blij mee: hoefde ik niet te wachten tot maandag bij de HA.

Succes TO, het is zoooo vervelend.
O, ik zie nu dat die eitjes jou in het verleden wel hielpen. Fijn! Gauw halen dan
Als je er echt snel vanaf wil zijn, dan ga je nu naar de drogist en haal je de Canesten gyno vaginale tabletten, die zijn vrij verkrijgbaar.
Bedankt Helena, moren bellen.

Iedereen bedankt, ik heb maar besloten er vandaag een zielig dagje van te maken omdat het kan onderbroek zit best fijn, dus pyama, plaidje, kopje thee en koekjes, kan nooit zo goed niks doen, maar vandaag mag het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven