Gezondheid alle pijlers

Zoon en bloedneuzen

27-08-2013 07:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 10 heeft heel vaak een bloedneus, soms wel drie keer op een dag. Er hoeft maar een klein tikje (bijv. met afdrogen met de handdoek) of hij haalt zijn neus op en dan bloed het alweer. Het bloed dan ook behoorlijk.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of toch maar ff langs ome Dok?
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Effe langs ome dok

't Kan misschien wel heel simpel te verhelpen zijn en dan zou je nog jaren doortobben.
Bij mij is dat op ongeveer dezelfde leeftijd ook veelvuldig voorgekomen. De dokter (of kno-arts?) heeft toen iets in mijn neusgat dichtgebrand en sindsdien bijna nooit meer een bloedneus gehad.
Via de huisarts een verwijzing vragen voor de KNO arts, daar kunnen ze kijken wat de oorzaak is en evt. de betreffende ader(s) dichtschroeien.

Bij mijn zoon heeft dit heel veel gescheeld.
Ok thx.....ga ik ff met de HA bellen.
Ik heb er ook last van gehad en ben er overheen gegroeid.
quote:Saracenen schreef op 27 augustus 2013 @ 07:52:

Bij mij is dat op ongeveer dezelfde leeftijd ook veelvuldig voorgekomen. De dokter (of kno-arts?) heeft toen iets in mijn neusgat dichtgebrand en sindsdien bijna nooit meer een bloedneus gehad.

Off topic:

Saracenen mag ik je dan vragen: heb jij ook nog altijd een jeukende pijnlijke neus. Dit heb ik na ongeveeer 30 jaar nog steeds.

Ben ook benieuwd hoe dat bij jou is.
Ik heb als kind ook erg veel bloedneuzen gehad. Soms heel kleine soms uren aanhoudend. Bij nader inzien had ik graag gehad dat de aders dichtgebrand waren.

Nog steeds heb ik soms periodes waarbij ik snel een kleine bloedneus krijg, met de komst van de winter bijv. of als ik erg gestresst ben. Maar dat is goed te overzien als volwassene. Als kind vind ik het zwaar vervelend omdat ik vaak een poos stil kon gaan zitten met mijn neus dicht gedrukt.
Drinkt je zoon melk?

Ik mocht dat op een gegeven moment niet meer hebben omdat je bloed daar dunner van wordt en ik daar dus vaak bloedneuzen van kreeg.

Sindsdien vrijwel geen last meer.
do remember to forget
Ik heb het ook een tijdje gehad als kind, maar dan meer 3x per week. Ik heb er niks aan laten doen, maar bij 3x per dág zou ik dat wel overwegen.
Ik kan me daar totaal niets bij voorstellen Donkerrood.

Het enige wat ik kan bedenken is dat melk de ijzeropname remt, ijzer nodig is voor de vorming van rode bloedcellen en dat rode bloedcellen nodig zijn voor de stolling.

Maar het bloed dunner?

Weet jij nog wat de arts daarover gezegd heeft? Ben wel nieuwsgierig.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts, kan er vanmiddag al terecht. Het is nu 13.45 en mijn zoontje heeft vandaag al 3x een bloedneus gehad....om gek van te worden.
Peutert je zoon veel in zijn neus of gebruikt hij neusspray?

Dit kan een oorzaak zijn van een gevoelige neus wat veel en snel kan gaan bloeden.

Succes bij de huisarts zo
Ik was een jaar of tien toen de dokter met dat advies kwam bootje_op_de_golven. Ik heb dus geen idee meer hoe het precies zat.

Ik mocht nog wel verzuurde melkproducten, (karnemelk, yoghurt) maar geen melk meer, om genoemde reden.

Nou heb ik ook regelmatig ijzertekort, ik weet niet of ik dat toen ook al had.
do remember to forget
Melk drinken was idd ook het eerste waar ik aan dacht...

Mijn broer heeft dat vroeger ook gehad en het zoontje van een vriendin die veel melk dronk, heeft er ook een stuk minder last van sinds ze daar mee geminderd zijn!

Maar het idee er achter heb ik ook geen idee van...
Mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld!

Ga zo nog even naar een vriendin die huisarts is, ik vraag het na!
Volgens internet omdat je door melk een teveel aan fosfor kan krijgen...
quote:indianapouch schreef op 27 augustus 2013 @ 18:39:

Volgens internet omdat je door melk een teveel aan fosfor kan krijgen...

Maar dan kan ik het nog niet verklaren.

Het spijt me, ik vergat het net te vragen.
@johannaknots: wel redelijk ja, nu je het zegt. Maar of het verband houdt met het dichtbranden van adertjes oid...
Ik had dat ook en nu (23 jaar) nog steeds. Andere mensen hebben er meestal meer last van dan ik zelf.
Liever elitair dan een pauper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven