Zoon en bloedneuzen
dinsdag 27 augustus 2013 om 07:39
Mijn zoontje van 10 heeft heel vaak een bloedneus, soms wel drie keer op een dag. Er hoeft maar een klein tikje (bijv. met afdrogen met de handdoek) of hij haalt zijn neus op en dan bloed het alweer. Het bloed dan ook behoorlijk.
Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of toch maar ff langs ome Dok?
Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of toch maar ff langs ome Dok?
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.

dinsdag 27 augustus 2013 om 09:36
quote:Saracenen schreef op 27 augustus 2013 @ 07:52:
Bij mij is dat op ongeveer dezelfde leeftijd ook veelvuldig voorgekomen. De dokter (of kno-arts?) heeft toen iets in mijn neusgat dichtgebrand en sindsdien bijna nooit meer een bloedneus gehad.
Off topic:
Saracenen mag ik je dan vragen: heb jij ook nog altijd een jeukende pijnlijke neus. Dit heb ik na ongeveeer 30 jaar nog steeds.
Ben ook benieuwd hoe dat bij jou is.
Bij mij is dat op ongeveer dezelfde leeftijd ook veelvuldig voorgekomen. De dokter (of kno-arts?) heeft toen iets in mijn neusgat dichtgebrand en sindsdien bijna nooit meer een bloedneus gehad.
Off topic:
Saracenen mag ik je dan vragen: heb jij ook nog altijd een jeukende pijnlijke neus. Dit heb ik na ongeveeer 30 jaar nog steeds.
Ben ook benieuwd hoe dat bij jou is.
dinsdag 27 augustus 2013 om 09:45
Ik heb als kind ook erg veel bloedneuzen gehad. Soms heel kleine soms uren aanhoudend. Bij nader inzien had ik graag gehad dat de aders dichtgebrand waren.
Nog steeds heb ik soms periodes waarbij ik snel een kleine bloedneus krijg, met de komst van de winter bijv. of als ik erg gestresst ben. Maar dat is goed te overzien als volwassene. Als kind vind ik het zwaar vervelend omdat ik vaak een poos stil kon gaan zitten met mijn neus dicht gedrukt.
Nog steeds heb ik soms periodes waarbij ik snel een kleine bloedneus krijg, met de komst van de winter bijv. of als ik erg gestresst ben. Maar dat is goed te overzien als volwassene. Als kind vind ik het zwaar vervelend omdat ik vaak een poos stil kon gaan zitten met mijn neus dicht gedrukt.

dinsdag 27 augustus 2013 om 10:31
Ik kan me daar totaal niets bij voorstellen Donkerrood.
Het enige wat ik kan bedenken is dat melk de ijzeropname remt, ijzer nodig is voor de vorming van rode bloedcellen en dat rode bloedcellen nodig zijn voor de stolling.
Maar het bloed dunner?
Weet jij nog wat de arts daarover gezegd heeft? Ben wel nieuwsgierig.
Het enige wat ik kan bedenken is dat melk de ijzeropname remt, ijzer nodig is voor de vorming van rode bloedcellen en dat rode bloedcellen nodig zijn voor de stolling.
Maar het bloed dunner?
Weet jij nog wat de arts daarover gezegd heeft? Ben wel nieuwsgierig.
dinsdag 27 augustus 2013 om 14:47
Ik was een jaar of tien toen de dokter met dat advies kwam bootje_op_de_golven. Ik heb dus geen idee meer hoe het precies zat.
Ik mocht nog wel verzuurde melkproducten, (karnemelk, yoghurt) maar geen melk meer, om genoemde reden.
Nou heb ik ook regelmatig ijzertekort, ik weet niet of ik dat toen ook al had.
Ik mocht nog wel verzuurde melkproducten, (karnemelk, yoghurt) maar geen melk meer, om genoemde reden.
Nou heb ik ook regelmatig ijzertekort, ik weet niet of ik dat toen ook al had.
do remember to forget
dinsdag 27 augustus 2013 om 15:40