Gezondheid alle pijlers

Heb hier medelijden met mij (cacao-allergie)

27-08-2013 13:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nu eindelijk waar die jeuk, uitslag en rode vlekken vandaan komen: cacao-allergie.

#fml

Nooit meer lekker zondigen op de bank met een blok milka chocolade, ferrero roche of al die andere chocolade lekkernijen.

Maar even zonder gekheid: wie heeft hier ook last van en wat is er tegen te doen of waar moet je eventueel nog meer rekening mee houden?
't lijkt me werkelijk verschrikkelijk om niet meer elke ochtend lekker mijn beschuitje vol te kunnen smeren met een dikke laag Duo Penotti!

Maar aan de andere kant is het wel goed voor de lijn! (altijd positief blijven he )
Komt wel goed, schatje!
Dat is op zijn minst gezegd erg vervelend :( Heb je hier wat aan? http://www.natudis.nl/allergieen-dieten.php
Ik ben gek op chocola, maar stiekem ben ik jaloers op je: Jij weet nu tenminste waar die jeuk en uitslag vandaan komen!!!

[lampje] misschien moet ik ook eens een tijd geen chocola eten...
Ik heb ook een cacao allergie. Ik krijg er koorts van en darmen die veelste hard werken. Het is prima te doen.

In het begin irriteer je eraan waar overal cacao in zit. Zelf in alle taarten waar je een harde suikerbodem onder zit. Daar zit altijd een mini laagje chocolade aan.

Wat betreft goed voor je lijn, je gaat vanzelf andere dingen snacken!!

Succes ermee
Ik wil gerust allergisch zijn er voor hoor, ik houd niet van chocola, ruilen? Ik kan niet meer tegen ei + melk , terwijl ik dat zo lekker vind.
quote:jongemama20 schreef op 27 augustus 2013 @ 13:54:

't lijkt me werkelijk verschrikkelijk om niet meer elke ochtend lekker mijn beschuitje vol te kunnen smeren met een dikke laag Duo Penotti!

Maar aan de andere kant is het wel goed voor de lijn! (altijd positief blijven he )Ik ben ook echt een chocoladefanaat! en nu dat we erachter zijn wat het is na een hele tijd pillen slikken en zalfjes proberen is het wel een opluchting, maar mis het nu al. Maar die jeuk is het niet waard. Witte chocolade mag volgens mij wel. Geen flauw idee eigenlijk, eens opzoeken.
quote:hapsehen schreef op 27 augustus 2013 @ 14:36:

Ik heb ook een cacao allergie. Ik krijg er koorts van en darmen die veelste hard werken. Het is prima te doen.

In het begin irriteer je eraan waar overal cacao in zit. Zelf in alle taarten waar je een harde suikerbodem onder zit. Daar zit altijd een mini laagje chocolade aan.

Wat betreft goed voor je lijn, je gaat vanzelf andere dingen snacken!!

Succes ermee

Nouja hoef niet meer naar de sportschool nu mijn chocoladeverslaving voorbij is, scheelt weer 40 euro en de kosten van de chocola

Ja, je gaat pas beseffen wat je mist als je het niet meer kan/mag eten. Ineens valt er wel heel veel weg en zit er idd overal cacao in.
Allejeses, arme jij!!! (waar mogen we het geld storten?)
Lorem Ipsum
Ik heb het ook, en het grappige is dat ik inmiddels chocola helemaal niet meer zo lekker vind! Ik koppel de smaak meteen aan hoofdpijn en rode vlekken, dus ik mis het helemaal niet (meer). Ik kan het trouwens nog wel een beetje eten, dan krijg ik wel een beetje uitslag maar niks ernstigs, dus ik pluis de ingredientenlijsten niet uit op verborgen cacao. Witte chocola kan ik wel gewoon eten maar vind ik inmiddels ook al niet zo lekker meer
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
OMG!! Mag je het ook niet af en toe? Bij noodzakelijke gebeurtenissen?
quote:happiness-- schreef op 27 augustus 2013 @ 14:38:

ik houd niet van chocola, ruilen? ah, altijd gedacht dat ik de enige was.
Ik kreeg eczeem van chocolade en ik hou net als de meeste mensen echt heel erg veel van chocolade, maar geen chocolade eten zorgt ervoor dat ik geen last van mn huid heb en dat is mij veel meer waard. Inmiddels eet ik al tijden geen chocolade en begin ik bijna een beetje te vergeten hoe lekker het is

Wel prettig dat je nu weet waar het vandaan komt!
Ik ook TO! Ga er ook nog bij niezen.

In koffie, cola en (in mindere mate) thee zitten stoffen uit dezelfde groep, ik ben daar zelf ook gevoelig voor. Mocht je dat zelf niet zijn:op veel plaatsen doen ze cacao op je cappuccino, maar na een keer of 10 leer je het van tevoren te vragen...

In witte chocola zou geen cacao moeten zitten (alleen cacaoboter), maar ik loop er toch met een boog omheen. Helemaal niets is een stuk makkelijker dan af en toe een beetje (ook als je het naar je omgeving moet communiceren en dingen moet afslaan).

En hé, na 10 jaar weet je amper meer hoe het smaakt.

Caramel vind ik overigens een aardige vervanger (fudge, jummie). Carobe niet, dat smaakt naar oude sokken.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ach arme!
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Bah, wat naar. :( Verschrikkelijk lijkt me dat...
ik heb het heel erg gehad, ik kreeg er geen uitslag van maar ondragelijke pijn in mijn nieren. Kon niets meer van de pijn. Kwam erachter dat het de chocola was en ik was (al ben ik wel altijd matig in alles hoor) best een chocoholica... maar dan wil je wel afkicken haha. ik heb het jaren en jaren niet gegeten en zocht wel vervangers en kwam zo in een groene winkel op Carob uit van de johannisbroodpit ofzoiets gemaakt en dat was wel leuk dat ik toch iets chocolade achtigs kon eten, maar alternatief, biologisch en dus duur en ik geloof niet geweldig lekker ofzo maar dat vindt ik chocola ook maar zelden. Weet niet meer of ik daar niet ook op reageerde.

ik ben heel voorzichtig na jaren weer eens een enkel korreltje hageslag gaan proberen en nu eet ik weer gewoon (wel met mate) chocola.
Ik hoop voor je dat je niet in de zaanstreek woont, met alle cacaofabrieken..

Hvm
quote:female86 schreef op 27 augustus 2013 @ 13:51:

Maar even zonder gekheid: wie heeft hier ook last van en wat is er tegen te doen of waar moet je eventueel nog meer rekening mee houden?

Heeft de dokter die de allergie heeft vastgesteld dat niet verteld?

Je kunt bij het voedingscentrum evt. een merkartikelenlijst kopen met artikelen waar geen cacao in zit. En verder zul je helaas altijd etiketten moeten gaan lezen in de winkel.

Sterkte Het lijkt mij persoonlijk echt kl*te als je nooit meer chocolade mag eten.
Ik heb een notenallergie, ik ken je gevoel dus.. Sterkte
Leef met de dag.
O neeeeeeeeeeeeeeeeee wat verschrikkelijk!!!! Geen chocola meer!!!

Arme jij
quote:gioia82 schreef op 27 augustus 2013 @ 14:56:

Ik heb het ook, en het grappige is dat ik inmiddels chocola helemaal niet meer zo lekker vind! Ik koppel de smaak meteen aan hoofdpijn en rode vlekken, dus ik mis het helemaal niet (meer). Ik kan het trouwens nog wel een beetje eten, dan krijg ik wel een beetje uitslag maar niks ernstigs, dus ik pluis de ingredientenlijsten niet uit op verborgen cacao. Witte chocola kan ik wel gewoon eten maar vind ik inmiddels ook al niet zo lekker meer

Hier hetzelfde. Ik eet al sinds de basisschool geen chocola meer en ik vind het tegenwoordig gewoon smerig! En om eerlijk te zijn ik mis het niet. Toen ik me ooit eens liet overhalen om die overheerlijke chocoladetaart te proeven ben ik daar zo ziek van geweest, dat ik het nooit meer doe.

TO: als chocolade het enige is wat je niet meer mag eten, mag je in je handen knijpen. Er zijn genoeg mensen die amper producten mogen hebben. Op dit moment is het misschien vervelend, maar echt als je je beter voelt is het heel veel waard.
Zoveel medelij!

Ik weet niet of er echt iets aan te doen valt.. Misschien iets dat naar chocola smaakt, maar ik zou niet weten wat zonder chocola..

Mijn broertje had vroeger melk allergie, maar nu drink hij milkshakes en vanille ijsjes zonder er ooit nog last van te hebben gehad, hetzelfde ging voor mijn vriendin, allergisch voor paarden, nu er overheen gegroeid.

Ik hoop dus ook dat jij er ook overheen groeit!

Kan wel even duren helaas.. Mijn broertje nam pas na 1.5 jaar iets met melk en kon het toen nog niet helemaal hebben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven