Gezondheid alle pijlers

Pijnlijk/raar gevoel in hak, wat is het?

28-08-2013 20:46 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2 dagen een naar gevoel aan 1 kant van mijn hak, als ik erop sta is het gevoelig! Maar soms merk ik er ook niks van. Ik werk laatste tijd weinig, heb geen lange afstanden gelopen.

Wat kan dit zijn? Als ik google dan kom ik op hielspoor terecht, maar dat krijg je vaak na lang staan (heb ik niet gedaan) lange afstand gelopen (heb ik ook niet gedaan) overgewicht (heb ik ook niet)

Kun je ook zomaar een hielspoor krijgen? Of heb ik

Misschien gewoon even verkeerd gestaan dat het daarom gevoelig is.

Iemand tips? (Ben al met mijn voet over een tennis bal gerold) en heb nu al weekend, zal rust helpen?

Als het niet over gaat ga ik wel naar de dokter! Hoop alleen dat het vanzelf over gaat
Soms zitten in schoenen spijkertjes in het midden van de hiel verwerkt waardoor je pijnklachten kunt ontwikkelen. Misschien iets om even naar te kijken?
Heb je op blote voeten gelopen? Kan een haartje zijn die in je voet kan dringen. Gaat vanzelf over maar is vervelend.
Een hielspoor kan ontstaan zonder dat het een duidelijke oorzaak heeft. Kan wel lang duren voordat het weer over is.

Ik zou, als ik jou was, hier wel even mee naar de huisarts gaan.

Als het hielspoor is dan kan een speciaal inlegzooltje kopen. In dit zooltje zit een gat waar de pijnlijke plek in valt zodat het niet extra geprikkeld wordt.

Als dat niet helpt dan zijn er nog wel meer mogelijkheden, wellicht dat een podoloog of podotherapeut je dan verder kan helpen.
p.s. het kan echt een langdurig iets worden als het hielspoor is, vandaar dat je echt beter niet te lang moet wachten met naar de huisarts gaan.

Het is gewoon een hele hardnekkige en pijnlijke aandoening.
Heb je het vooral na rust?
quote:mamsky schreef op 28 augustus 2013 @ 21:58:

p.s. het kan echt een langdurig iets worden als het hielspoor is, vandaar dat je echt beter niet te lang moet wachten met naar de huisarts gaan.

Het is gewoon een hele hardnekkige en pijnlijke aandoening.Amen
Bedankt voor de reacties! Ik zal mijn schoenen even bekijken! & nee heb niet op blote voeten gelopen! :-) ik zal het even aan zien! Anders afspraak maken bij de dokter
quote:PinaColada schreef op 28 augustus 2013 @ 21:58:

Heb je het vooral na rust?

Bij mij begonnen de hielspoorklachten als ik 's nachts moest plassen, dus naar het toilet lopen. En 's ochtends bij het opstaan. Pijn pijn pijn. Terwijl ik dan net bijvoorbeeld 4 uur achter elkaar geslapen/gelegen/gerust had. Na even gelopen te hebben trok het dan weer weg. Ben nu anderhalf jaar verder en het is nu gelukkig eindelijk weg sinds een paar maanden ziek thuis en echt rust kunnen nemen.

De huisarts heeft mij destijds heel kort onderzocht en meteen de diagnose gesteld.

Nou als ik zit voel ik niks, als ik loop voelt het "vervelend" niet echt "zeer" want als het echt zeer doet kun je er niet op lopen, dat kan ik wel. Maar als ik er op druk (lig nu op bed) dan voel ik het wel.

Vervelend dat je er zo lang last van had! Hopelijk blijft het bij jou weg :-)
hier ook gevalletje hielspoor... toch zo snel mogelijk de huisarts opzoeken. Ik had baat bij een zooltje. Gewoon bij de schoenmaker gekocht. was een kort dingetje, alleen bij de hak lag het. was siliconen en paste in al mijn schoenen. dat hielp mij heel goed. Ook tijdens het sporten.

Verder op de erge momenten (de dag na mijn sporten) een combi op paracetamol en diclofenac. Maar liep het er na een paar minuten toch wel weer uit. Dat was ook het verraderlijke aan het hele gebeuren
Ik hoop niet dat het hielspoor is irreplace, maar iets anders tijdelijkers. Het begon ook met vervelend en dat veranderde in flinke pijn naderhand. Echt strompelwerk.
Ik herken de klacht wel, ik had een gevoelige plek onder mijn voet na het hardlopen en na 2 dagen kon ik er niet meer op lopen.

Het bleek een geiriteerde peesplaat te zijn, moest smeren met Voltaren.

Ga even naar de dokter zou ik zeggen.

Haaai Pina !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven