Mode & Beauty alle pijlers

Acne en diane 35

01-09-2013 22:13 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In maart ben ik gestopt met het slikken van de diane 35. Ik werd vrijwel meteen regelmatig ongesteld en de puisten kwamen niet meer tevoorschijn. Wat was ik happy. Helaas duurde dat niet lang...Na 3 maanden begonnen de eerste ontstekingen al tevoorschijn te komen. Op een gegeven moment zaten mijn hele rug en gezicht onder de pijnlijke bulten. Alsof dat niet genoeg was viel mijn haar met plukken uit.

Uit onmacht toch maar weer gestart met het slikken. Ik heb al 2 strips achter de rug. Mijn extreme haaruitval en vette huid en hoofdhuid zijn verdwenen. Helaas is mijn huid nog steeds onrustig en komen er iedere dag weer ontstekingen bij.

Is er nog hoop dat de diane weer goed zal werken voor mijn huid? Ik heb het idee dat ik er imuum voor ben geworden..
Is er niet iets anders wat helpt dan? Omdat Diane pil trombose kan veroorzaken en om die reden in een heleboel landen van de markt af is.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Voor je huid zou je ook een uitwendige antibioticakuur kunnen doen ( dus smeren). Natuurlijk is dat niet ideaal, maar een pil slikken waarbij het risico op trombose veel groter is dan bij anderen pillen aan is nog minder ideaal. Vraag het eens bij je HA anders.

Of, als je voorlopig nog niet aan kinderen wil beginnen, ga voor een heftige roaccutane kuur. Dat is zwaar, het is vergif blablabla maar je bent absoluut van je acne af. En dan hoef je tenminste niet levenslang een gevaarlijke pil te slikken.
Ik durf nu echt niet meer te stoppen ivm met hele heftige haaruitval + heftige acne...:(
Ik heb het ook gehad, wilde toen na een tijdlang Diane ook wel wat anders. Ik heb toen een lichtere pil gekregen, bij mij had ook dit een goed effect tegen acne. Als ik weer stop met de lichtere pil krijg ik ook weer een vette huid. Heb nuvaring gebruikt, maar kreeg daar migraine van. Nu mycrogynon en dat gaat goed. Misschien proberen waard om een iets lichtere pil te proberen? Effect was meestal bij mij ong. Na een half jaar voordat acne weg was! Succes!
Ik heb eveneens een variant van de Diana 35, maar ivm het gevaar op trombose gestopt met het slikken ervan. Merk nu wel goed dat ik zo nu en dan een (flinke) puist op mijn snoet heb.

Binnenkort wil ik ook gaan voor een iets lichtere.

Wat gek van je haaruitval! Ik zou dit ook even bij de HA neerleggen...
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Ik slik inmiddels ook al twee jaar de Diane 35 als medicijn tegen acne. Het helpt alleen voor geen meter meer en de apotheker heeft me gezegd dat ik naar de dokter moet gaan voor een andere pil ivm een verhoogd risico op trombose...

Ik zou als ik jou was ook naar de dokter gaan en om een ander medicijn vragen. Ook voor je haaruitval want dat heeft er volgens mij niets mee te maken !

Succes
Oeps, verkeerd gelezen !

Fijn dat je haaruitval nu minder is :-)

Ik heb soms ook het idee dat ik immuun ben voor de Diane , dus ik zou als ik jou was ook even langs de huisarts gaan !
Dankjewel voor alle reacties.

Bij mij heeft de diane 35 jaren lang wel perfect gewerkt had echt een gave huidje. Alleen lijkt het nu niet meer te werken, had wel verwacht dat het na 2 strips volledig zou werken..helaas..
voor de diane-pil kun je niet immuun worden, dat zeg ik maar alvast.

Ik slik zelf ook al jaren deze pil. Ben ooit wel overgestapt naar een lichtere, maar zonder succes. Bij mij kwamen de ontstekingen ook in alle hevigheid weer terug.
Jeetje dames ik zit er zo erg mee. Vooral door de extreme haaruitval en pijnlijke ontstekingen. Ben bang dat ik kaal zal worden mocht k ooit stoppen met de diane. Dat zal ooit moeten.

Ik zat er ook aan te denken om het zeg maar af te bouwen. Dus van de diane naar een steeds lichtere pil...

Ik zit echt met mijn handen in het haar...Zo moedeloos en verdrietig ben ik er van. Het idee dat ik vast zit aan deze hormonen die ook nog eens gevaarlijk kunnen zijn.
Vlindertje, als ik jou was zou ik echt naar de huisarts gaan.

Ik ben zelf via de HA begonnen met een antibioticakuur die ik op mijn huid moest aanbrengen. Tegelijkertijd ben ik met een nieuwe pil gestart. Die nieuwe pil hielp natuurlijk niet meteen, maar door de antibiotica zag ik mijn acne al na een week minder worden. Ik mocht de antibiotica 3 maanden lang gebruiken (uitwendige antibiotica is wel wat anders dan wanneer je het slikt. De acne was toen volledig weg. Toen ik stopte kwamen er enkele pukkeltjes terug maar omdat de pil toentertijd ook al begon te werken was dat zeer minimaal. Ik heb die pil vervolgens 1 jaar geslikt en had alleen af en toe tijdens mijn stopweek pukkeltjes. Op dit moment ben ik helemaal gestopt met de pil en.. ik heb geen acne meer!

Overigens heb ik het laatste potje antibiotica wat ik gebruikte niet meteen leeg gesmeerd. ik heb die antibiotica zelf afgebouwd van 7 x per week smeren tot een paar weken lang 1 x per week tot 0.

Ik weet niet hoe lang mijn pukkel-vrije leven gaat duren natuurlijk en de zomer heeft sowieso een positieve werking op mijn huid maar toch. Ik had het nooit verwacht!

Ga naar je huisarts!
Hallo Winterteen,

Bedankt voor je reactie, dat doet me deugd om te horen dat er een andere oplossing kan zijn. Ik ben al naar de huisarts geweest en die heeft mij er eigenlijk toe gezet om opnieuw met de diane te starten. Ik had namelijk heel erg mijn twijfels omdat het een zware pil is. Hij beweerde dat er geen andere oplossing is en dat alleen de diane helpt.

Fijn iig dat je huid rustig is zonder troep hormonen in je lijf!!
P.s. welke pil heb je tussendoor geslikt als ik vragen mag?
Ook voor je haaruitval naar de HA trouwens!

Hier wordt stoppen met de pil ook genoemd als oorzaak bij plotselinge haaruitval. Bij chronische haaruitval staat de Diane 35 wel genoemd als oplossing maar we weten immers nog niet of jouw haaruitval chronisch is of een tijdelijk gevolg van het stoppen en beginnen met de pil.
Ik heb Levonorgestrel/Ethinylestradiol gebruikt.

De huisarts verkocht mij toen het verhaal dat het niet uitmaakte welke pil je slikte ALS je maar een pil slikt. Omdat het gaat over het rustig krijgen van je hormoonspiegels. Onrustige hormonen zijn namelijk vaak de oorzaak van acne. Conclusie van de HA: het maakt niet uit hoe je ze rustig krijgt, als ze maar rustig zijn.

Enfin, ik vond het eerst nogal een onzin verhaal en het werkte dus eerst niet. Maar in combinatie met de antibiotica en in de zomer veel in de zon/het zoute water heeft het me echt geholpen. Ik zou echt eens gericht naar die antibiotica vragen. Het is onzin dat er aan je pukkels niets anders te doen is dan de pil, echt hoor. Alleen je haaruitval, daar durf ik niets over te zeggen.

Ik zal eens kijken of ik dat potje nog heb en hoe het heette
Diane is vooral een risico in het eerste jaar van gebruik, niet bij vrouwen die het al lang slikken. Niet zomaar op eigen houtje dingen doen dis. Vraag het de huisarts.

Mijn eigen ervaring is ook dat andere pillen ook helpen. Maar mijn acne is niet zo erg als de jouwe denk ik.
Hmm, ik kan het niet vinden, ik denk dat ik het toch heb weggegooid.

Enfin, uitwendige antibiotica dus. Stuk minder schadelijk dan inwendige antibiotica. Ik wil verder wel voor je opschrijven wat ik er aan doe om mijn huid gezond te houden. Tis alleen wel zo dat zulke dingen heel persoonlijk en huid-afhankelijk zijn, maar goed.

- Met mijn snuit in de zon. Soms zelfs zonnebank, al weet ik dat het slecht is.

- Als ik kan zwemmen duik ik meteen de zee in. Zout water is heerlijk voor mijn huid.

- Huid altijd goed schoonmaken met niet-aggressieve middelen

- Gewoon make-up gebruiken, maar je huid niet volledig dicht plamuren. Zoek make-up die geschikt is voor je huid en luchtdoorlatend.

- Op de vette delen van mijn huid smeer ik geen crème. Helemaal niks. Crème voedt de huid en daarmee ook de pukkel. En daar heb ik nou net geen zin in.

- Je handen schoonhouden! Met vieze of vette handen smeer je je hele gezicht onder de bacteriën.

- Beddengoed schoonhouden, met name je kussenslopen.

- over het algemeen een gezonde levensstijl aanhouden: niet roken, wel gezond eten (vitamines!) en regelmatig sporten
Hoi Vlindertje,

Ik zou ook naar de huisarts gaan voor je haaruitval en acne. Nadat ik was gestopt met de pil, kreeg ik ook steeds acne rondom mijn mond, bij de zijkanten van mijn kin. Het liefst wilde ik geen hormonen meer slikken en na veel verschillende experimenten ben ik nu begonnen aan Teunisbloemolie en vitamines. Het lijkt wel iets te helpen, maar ik weet het niet zeker. Het is in ieder geval natuurlijk. Succes!
Als je ernstige acne hebt, zou ik toch een verwijsbrief voor de dermatoloog vragen. Deze kan Roaccutane voorschrijven, wat heel goed helpt. Na zo'n kuur ben je ook blijvend van je acne af. Heftige acne kan lelijke littekens veroorzaken, daar loop je levenslang mee.

Je mag beslist niet zwanger worden met Roaccutane en je moet heel voorzichtig zijn in de zon.
Ik loop ook al jaren te zeuren met acne. Eerst had ik altijd de diane maar hier op een gegeven moment mee gestopt vanwege het hoge aantal mg. Daarna de marvelon gehad werkte ook prima. Op dit moment heb ik een spiraaltje en ben er zo blij mee, had ik jaren eerder moeten doen. Zowel met de diane als marvelon en nu spiraaltje gebruik ik af en toe inderm (uitwendige antibiotica) alleen als ik weer een kleine terugval heb. Wat nu zelden is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven