Compressiesokken bij vliegreis?

04-09-2013 15:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb tijdens het vliegen altijd erg last van dikke voeten / enkels. Soms blijft er nog een aantal dagen vocht inzitten. Af en toe oefeningen doen helpt niet.

Nu hoorde ik laatst iets over compressie sokken / kousen.

Dit zou deze klachten voorkomen.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Er zijn verschillende webshops die zowel sokken als kousen verkopen maar het moet natuurlijk wel verantwoord zijn.
Ik zou als ik jou was gewoon bij de huisarts een machtiging vragen voor aangemeten steunkousen. Daar heb je zeker profijt van als je steeds last van dikke benen hebt. Niet alleen met vliegen, maar ook lange autoreizen of situaties waarbij je een hele avond moet staan bijvoorbeeld.

Ik doe zelf altijd steunkousen aan als ik naar een concert ga, een verademing. Scheelt een heleboel qua vermoeidheid.
Bij de ANWB verkopen ze zelfs sokken die "vliegtuigsokken" heten.

Sinds ik die tijdens lange vluchten draag, maar idd ook bij busreizen, lange autoreizen e.d. heb ik nooit meer last van dikke enkels. Wel zijn ze nog iets strammer als normaal gesproken, maar schoenen kunnen gewoon aan, en dat kon ik zonder deze sokken een dag of 2 niet.
Ik heb ook ANWB vliegtuigkousen. Ze zitten als een soort corset om je benen maar dat is de bedoeling. Het scheelt echt, en tijdens de vlucht enkels draaien, voeten op en neer bewegen, tenen naar je toe en van je af. Zoveel mogelijk lopen, naar het toilet, niet die benen naar beneden laten hangen. Ik gebruik een klein koffertje of tas waar ik mijn voeten op kan zetten.

Had een keer een vlucht van Jamaica naar Amsterdam, wist niet dat mijn enkels zó dik konden worden Vanaf die tijd de vliegtuigkousen gebruikt.
Ik heb compressie kousen, kun je laten aanmeten, ik zou ze niet online kopen, maat komt best precies
Zal eens kijken naar die anwb kousen. Aanmeten zal wel heel lang duren. Het zijn vaak vluchten van een uur of 4.
Zo iets? http://webwinkel.anwb.nl/ ... n/flight-support-sok.html
Aanmeten duurt niet lang en afh. van je maat hebben ze soms al meteen op voorraad.
Wat Teuntje zegt!

Weet je, dat je voeten dik worden is eigenlijk al een teken dat de pompfunctie van de aderen in je benen niet optimaal is. Dit kan allerlei oorzaken hebben. Beter dan het nu is gaat het nooit meer worden. Erger wel, als je er niks mee doet. Je kan (meer) spataderen krijgen en op latere leeftijd slecht genezende wonden en/of open benen krijgen.

Daarom zou ik wèl kousen laten aanmeten. Echt, dat is pure gezondheidswinst. Aanmeten en leveren kan inderdaad heel snel gaan. Maximaal duurt het een week of twee. Maar als je het niet navraagt, weet je het ook niet natuurlijk.

Er zijn veel stewardessen met aangemeten kousen die eruit zien als panty's. Ze zijn er zelfs met een sierrand als hold-up model. Net als anderen met bijvoorbeeld een staand beroep. Het is echt niet zo dat je aan dik gebreide kousen vast zit.
Hoe warm zijn ze eigenlijk? Ik heb meestal skisokken aan op lange vluchten, maar als deze lekker warm zijn stap ik over.
Ik heb ook ANWB compressie sokken; super uitvinding! Ga ze maar snel halen!
De HA zegt dat ik prima die van de anwb oid kan kopen.

Over aanmeten steunkousen heeft ze het niet gehad.
Tja dat je ze prima kunt kopen kan iedereen je zeggen, denk alleen dat je ze niet kunt vergelijken met aangemeten steunkousen.
Die aangemeten steunkousen lijken mij een beetje overdreven als je ze een paar keer per jaar op een vlucht van een uurtje of vier gebruikt.
quote:malu3 schreef op 09 september 2013 @ 09:01:

Die aangemeten steunkousen lijken mij een beetje overdreven als je ze een paar keer per jaar op een vlucht van een uurtje of vier gebruikt.

Inderdaad, aangemeten kousen zijn niet echt voor dit doel. Dat is vooral als je er chronish last van hebt.

Ik heb travelsoks van de apotheek, zitten prima en voldoen ook goed.
quote:Flashy schreef op 04 september 2013 @ 17:29:

Zo iets? http://webwinkel.anwb.nl/ ... n/flight-support-sok.htmlYep, die zijn 't!
Ik heb ze van de hema, heerlijk nooit meer onrustige benen in het vliegtuig. Bij de hema zijn ze een stuk goedkopen dan bij de anwb (3-4¤)
Ik zag ze bij de Kruidvat, maar ik heb geen idee van de prijs of kwaliteit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
even deze uppen.

Zijn deze kousen nog steeds te koop bij de Hema of Kruidvat?

Anders loop ik morgen langs de ANWB winkel hier.
Ik heb ze toen bij de apotheek gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven