Vetluis in de wasmachine
donderdag 5 september 2013 om 09:53
Hallo,
Ik ben er na een tijdje zoeken achter dat ik vetluis in de wasmachine heb... De was ruikt muf als die uit de machine komt. Ik heb al van alles geprobeerd om het eruit te krijgen: goed van binnen schoonmaken, op 90 graden de machine laten draaien met soda, enz enz. Het lijkt niet te helpen.
Iemand nog tips om dit op te lossen?
Ik ben er na een tijdje zoeken achter dat ik vetluis in de wasmachine heb... De was ruikt muf als die uit de machine komt. Ik heb al van alles geprobeerd om het eruit te krijgen: goed van binnen schoonmaken, op 90 graden de machine laten draaien met soda, enz enz. Het lijkt niet te helpen.
Iemand nog tips om dit op te lossen?
donderdag 5 september 2013 om 10:37
Ik draai mijn wassen standaard met een scheut schoonmaakazijn. Mijn man niet en ik merk echt verschil in geur tussen de wassen. Maar dat kan ook komen doordat ik omo gewoon niet zo fris vind ruiken. De was stinkt niet hoor, maar zonder azijn ruikt hij echt minder fris.
Maar goed, hier geen wasluis meer sinds ik dat doe.
Maar goed, hier geen wasluis meer sinds ik dat doe.
donderdag 5 september 2013 om 11:20
quote:miracle75 schreef op 05 september 2013 @ 11:00:
En die schoonmaakazijn, waar gooi je die in dan? Gewoon int bakje bij de waspoeder of in die van de wasverzachter?Heel eerlijk: beide. Een scheutje om het wasmiddel niet zo aan het bakje te laten plakken en de rest in het vak van de wasverzachter (die ik toch niet gebruik ivm allergie man), gewoon net zoveel als de wasverzachter zeg maar.
En die schoonmaakazijn, waar gooi je die in dan? Gewoon int bakje bij de waspoeder of in die van de wasverzachter?Heel eerlijk: beide. Een scheutje om het wasmiddel niet zo aan het bakje te laten plakken en de rest in het vak van de wasverzachter (die ik toch niet gebruik ivm allergie man), gewoon net zoveel als de wasverzachter zeg maar.
donderdag 5 september 2013 om 11:35
Ik heb het ook gehad. Ik heb met een oude handdoek twee keer op 90 graden gewassen. Een keer met een vaatwastablet, een keer met chloor. Het volledige programma, niet het korte programma. Verder idd eerst het bakje onderaan leeg laten lopen. Let op; handdoek eronder leggen. En daarna zorgen dat je regelmatig op een hogere temperatuur, minimaal 60 graden, wast.
Daarnaast is het beter geen vloeibaar wasmiddel te gebruiken en het wasmiddel in een bolletje te doen, direct bij het wasgoed.
Een heel vervelend probleem is het! Het ontstaat meestal door op te lage temperaturen met te weinig water (eco/kort programma) te wassen.
Daarnaast is het beter geen vloeibaar wasmiddel te gebruiken en het wasmiddel in een bolletje te doen, direct bij het wasgoed.
Een heel vervelend probleem is het! Het ontstaat meestal door op te lage temperaturen met te weinig water (eco/kort programma) te wassen.
donderdag 5 september 2013 om 11:39