Brie over datum nog eten?

09-09-2013 18:48 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zaterdag vergeten om de brie te serveren aan mijn bezoek. Het is een flink stuk in folie verpakt en niet open geweest nog. Houdbaar tot gister. Kan ik het morgen nog gebruiken? Zo ja, iemand een lekker recept?
Open maken, ff snuffelen en als hij normaal ruikt kun je hem morgen prima gebruiken.
Even de pluisjes wegsnijden en lekker opeten
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vast wel, het is niet dat het 3 weken over datum is toch?

Ik zou een lekkere tosti maken met brie en walnoot en een likje appelstroop of met brie en tomaat en pesto.

Mmmmm.
quote:Nouschi schreef op 09 september 2013 @ 18:52:

Even de pluisjes wegsnijden en lekker opeten Poesjes noemt MyleneValerie dat toch
quote:Biebeliee schreef op 09 september 2013 @ 18:59:

[...]

Poesjes noemt MyleneValerie dat toch Oh ja dat was het
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Natuurlijk kun je dat nog wel eten als het goed ruikt, is toch een schimmelkaas.

Briesoep, varkenshaasje met brie gegratineerd en brie bij de kaasplank.

Eet smakelijk
quote:Biebeliee schreef op 09 september 2013 @ 18:59:

[...]

Poesjes noemt MyleneValerie dat toch

Poesjes idd (volgens mij ooit bekend geworden uit mijn topic Help mijn bolletjes hebben poesjes )

Maar zeg nou zelf, het witte boven en onderop eet je wel, wat denk je dat dat dan is? Ook poesjes. Lekker omdat je weet dat het zo bedoelt is. Net als bij blauwe schimmelkaas, dat eet je toch ook .

Ja hoor, die brie kan je nog gewoon eten hoor. Niets mee aan de hand.

Bij twijfel morgen het in een gerecht gebruiken. Als verwarming je een beter gevoel geeft. In een quiche, of ken nog wel een paar ovengerechten, of een grieks gerecht, NL gerecht met kip en mango uit de oven enz enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Geeft niks....

Heb ik zaterdagavond zelfs gewoon (bijgesneden) op tafel gezet. Dat zou jij ook kunnen doen. Maar wat ik echt lekker vind. Sla aanmaken met een lekkere dressing. Spekjes uitbakken en erdoorheen, walnoten, warme (!!!) gesmolten brie en daaroverheen honing. Hmmmmm
Als brie stinkt is het niet meer goed. Het verschil tussen gewone brie-lucht en bedorven brie-lucht is significant.
Niks mis mee, volgende week kun je het ook nog gewoon eten.
verba volant, scripta manent.
quote:roodpaars schreef op 09 september 2013 @ 19:26:

Als brie stinkt is het niet meer goed. Het verschil tussen gewone brie-lucht en bedorven brie-lucht is significant.

Maar dan is de smaak ook goorrr..ooh ik heb wel eens een hap genomen. brr

Na 2 dagen is dat echt niet al.
quote:biekoe schreef op 09 september 2013 @ 19:23:

Geeft niks....

Heb ik zaterdagavond zelfs gewoon (bijgesneden) op tafel gezet. Dat zou jij ook kunnen doen. Maar wat ik echt lekker vind. Sla aanmaken met een lekkere dressing. Spekjes uitbakken en erdoorheen, walnoten, warme (!!!) gesmolten brie en daaroverheen honing. Hmmmmm

Mmmm lekker. Of met pijnboompitten. Ook met geitenkaas trouwens. Doe het ook wel op geroosterd brood. Of op brood brie uit de oven en gebakken champignons.

Wat Bieb zei dacht ik, zo lekker op een toastje met basamilcodressing, heb laatst iets gehad wat uber lekker is, zal even kijken of ik er een foto van heb.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ok gelukkig wat ik al dacht, mijn overbezorgde man maakte me aan het twijfelen, die dacht dat ik direct neer zou vallen geloof ik. Er zijn nog geen pluisjes op te zien in ieder geval!
Zo'n datum is maar een gokje. Een heel voorzichtige. Meestal zijn producten een paar dagen later nog prima te eten. Soms zelfs weken later. En soms heb je pech, maar dan ga je nog niet dood. Meestal dan
Of als gehele brie even in de oven, en dan gebruiken als soort kaasfondue
quote:_nut_ schreef op 09 september 2013 @ 19:02:

Natuurlijk kun je dat nog wel eten als het goed ruikt, is toch een schimmelkaas.

Briesoep, varkenshaasje met brie gegratineerd en brie bij de kaasplank.

Eet smakelijk Dank je wel, dat varkenshaasje gaat morgen gemaakt worden! Yummie! En briesoep klinkt goddelijk, heb je daar een recept van? (ja, I know, LMGTFY , maar ik ben zo'n fan van recepten van forummers ).
quote:lilalinda schreef op 09 september 2013 @ 20:01:

Of als gehele brie even in de oven, en dan gebruiken als soort kaasfondueGehele brie??? Ben je niet in de war met camembert? Zo'n karrenwiel krijg je waarschijnlijk je oven niet in .
quote:lilalinda schreef op 09 september 2013 @ 20:01:

Of als gehele brie even in de oven, en dan gebruiken als soort kaasfondueInclusief die harde stukjes? Die vind ik nooit zo lekker. Of smelten die?
quote:Pantax schreef op 09 september 2013 @ 20:10:

[...]

Inclusief die harde stukjes? Die vind ik nooit zo lekker. Of smelten die?Harde stukjes in brie?
quote:feeks schreef op 09 september 2013 @ 20:14:

[...]

Harde stukjes in brie?De korst.
Als kaas beschimmeld is kun je dat gewoon wegsnijden. Zolang de kaas goed smaakt kun je 'm dus gewoon eten. Dit geld ook voor de brie. Eventueel de zijkantjes er af snijden en even proeven. Niet vies, gewoon eten.
quote:ambrosia9 schreef op 09 september 2013 @ 19:45:

Ok gelukkig wat ik al dacht, mijn overbezorgde man maakte me aan het twijfelen, die dacht dat ik direct neer zou vallen geloof ik. Er zijn nog geen pluisjes op te zien in ieder geval!Van kaas word je niet ziek, is hoogstens niet meer zo lekker. Maar zelfs als je 'm zou eten als het wat schimmelig smaakt word je niet ziek.
quote:nina1966 schreef op 09 september 2013 @ 20:27:

[...]

Van kaas word je niet ziek, is hoogstens niet meer zo lekker. Maar zelfs als je 'm zou eten als het wat schimmelig smaakt word je niet ziek.Van zachte kazen kun je wel degelijk ziek worden als die bedorven zijn.
Je merkt het vanzelf als het raar smaakt of sterk ruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven