Gezondheid alle pijlers

Spierpijn na drinken alcohol

11-09-2013 11:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voorheen kon ik altijd zoveel drinken als ik maar wilde, maar dronken werd ik nooit, en een kater had ik ook nooit. Nu sinds een paar maanden kan ik nog maar heel slecht tegen alcohol. Zodra ik alcohol op heb, begin ik lichte spierpijn te krijgen. Dit is op zich nog prima te doen, veel pijn doet het niet. De dag erna echter, is de spierpijn echt niet te houden. Het doet echt verschrikkelijk veel pijn. Daarbij voel ik me dag erna nog steeds aangeschoten, zelfs als ik maar heel weinig heb gedronken. Is dat dan een kater? Ik dacht dat een kater betekende dat je hoofdpijn had en misselijk was?

Voorbeeldje: zondag avond heb ik een wijntje gedronken (1,5 glas). Die avond merkte ik er bijna niets van. Mijn spieren voelden enigszins zwaar, en ik was wat lomer dan normaal, maar echt aangeschoten niet. De dag erna echter kon ik niet eens een glas water optillen, zo'n spierpijn had ik in mijn armen. Daarnaast voelde ik me verschrikkelijk aangeschoten, alsof ik net een hele fles wijn op had. Het kan nooit dat die alcohol nog in mijn bloed zat, want 1,5 glas zou na 9 uur al lang afgebroken moeten zijn toch? Inmiddels is het woensdag, en ben ik nog steeds bij vlagen nogal licht in mijn hoofd, en ik heb nog steeds zo verschrikkelijk veel spierpijn . Zo lang duurde het de vorige keren niet, toen was het na een dag wel weer over.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? Zo lang last, van maar 1,5 glas wijn? En vooral die spierpijn, want ik heb nog nooit gehoord dat je spierpijn kan krijgen van alcohol. Op google vind ik alleen dat je erger spierpijn krijgt als je alcohol drinkt en dan gaat sporten of alcohol drinkt gelijk na het sporten, maar ik heb dus niet gesport. Ik heb de hele avond op de bank gehangen, dus daar kan de spierpijn niet van komen.

Ik drink ook echt niet veel, max 2x per maand 2 wijntjes, maar vaak minder. Soms drink ik weken lang niets. En als het zo moet, stop ik liever helemaal met drinken. Maar ik zou het jammer vinden als ik nooit meer een wijntje kan drinken met vriendinnen, en de reactie van mijn lichaam is volgens mij ook niet echt normaal. Is er niet iets aan te doen?
misschien meer afwisselen met water?

Dus om en om drinken ofzo?
De alcohol wordt afgebroken door de lever. Misschien werkt je lever niet goed meer.
Ik zou maar naar de huisarts gaan. Klinkt niet echt normaal, hoewel de oplossing best simpel is. Niet drinken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:blommit, 19 seconden geleden

De alcohol wordt afgebroken door de lever. Misschien werkt je lever niet goed meer.Zat ik ook aan te denken. Naar de huisarts dus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Okido, wilde toch al een afspraak maken bij de huisarts omdat ik zoveel aangekomen ben zonder dat ik snap waarom. Zal dit gelijk even aankaarten dan.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 september 2013 @ 12:01:

Ik zou maar naar de huisarts gaan. Klinkt niet echt normaal, hoewel de oplossing best simpel is. Niet drinken.Ja dat is wel het makkelijkste. Ik zou ook prima zonder kunnen, maar vroeg me meer af of niet iets mis is. Kan wel stoppen met drinken, maar als dit een signaal is dat er iets mis is in mijn lijf, ga ik dat liever uitzoeken.
Misschien wat meer drinken, als in vocht (water) aanvullen, terwijl je geniet van 'n wijntje?
Meer water drinken erbij .. Ik heb het zelfde wanneer ik 2 glaasjes wijn drink.. Volgende dag kan ik bijna niet lopen zo'n spierpijn.

Door half glas wijn en daarna 2 glazen water of glas water en glas cola o.d. te drinken en daarna weer half glas wijn heb ik nergens last van.

Ik vermoed dat de alcohol snel overal vocht tussen uit trekt . Ik heb ook nooit een kater in de zin van koppijn e.d.

Alleen die spierpijn en na zwangerschap lijkt het erger te zijn geworden.
Wanneer ik trouwens cola malibu drink heb ik nergens last van.

Maar bij de wijnen die verkocht worden in cafe's e.d. heb ik er veel sneller last van.

Een goede dure wijn in een goed restaurant heb ik nergens last van. Ik vermoed dan ook dat er in die goedkopere wijnen bepaalde stoffen in zitten die bij een goede dure wijn niet of minder inzitten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kater_(alcohol)

Als je t stuk leest op wikipedia lees je iets over melkzuur en verzuring dat kan best te maken hebben met die spierpijn.

Maar ook kan het zijn dat je na t drinken van een wijntje je lekker losjes gaat voelen en bepaalde bewegingen doet die je zonder wijn niet zo snel maakt. Bv je arm verder naar achteren of je been verder de lucht in gooien. En daardoor je spieren opgerekt worden en daardoor spierpijn ontstaat.

Veel mensen hebben na t drinken van alcohol nl spierpijn in de kuiten omdat ze met drank op lekker losjes bewegen op de dansvloer en daardoor spieren o.a in de kuiten wat *overbelast* raken.
Een kennisje van mij dronk behoorlijk (studententijd) en opeens kon ze er niet meer tegen. Weet niet meer precies de symptomen (stenen tijdperk he?) maar die bleek een alcohol allergie ontwikkeld te hebben. Kan niets meer drinken... Zou dat het niet kunnen zijn?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik zou dit echt wel even bespreken met je huisarts, het kan onschuldig zijn, hoewel ik dan wel zou stoppen met alcohol drinken. Maar wie weet is het toch een teken dat er iets niet helemaal goed gaat in je lijf.
Even naar de huisarts, ik ken iemand bij wie het met de lever te maken had; precies dezelfde klachten als jij beschrijft.Vooral die spierpijn is me bijgebleven, ik vond het toen zo'n gekke bijwerking van de alcohol namelijk.
Your luck's about to change, cher.
Ik drink altijd om en om wijn en water. Voor ik ga slapen altijd nog 1 of 2 glazen sap of water. Dat lijkt me dus prima, toch?

Ik heb nooit echt veel gedronken. In mijn studententijd kwam het weleens voor dat ik in mijn eentje een hele fles wijn leeg dronk, of dat ik bij het uitgaan wat meer gin-tonics en wodka-cola's dronk dan goed voor me waren, maar die keren zijn nog op 2 handen te tellen. Ik ben nooit zo van het uitgaan geweest, echt aangeschoten raakte ik hooguit 1x per half jaar.

Zal morgenochtend de huisarts even bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven