Gezondheid alle pijlers

Rood in mondhoeken

12-09-2013 17:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al sinds juli of augustus zijn allebei mijn mondhoeken rood en word het ook schraal. Het is ook iets breder zeg maar, dus echt een rood plekje. Als ik mn mond wijd open moet doen doet dit ook pijn alsof er een wondje scheurt. Ik smeer echt heel veel labello erop maar het word niet minder. Wat kan dit wezen en hoe kom ik er vanaf? Het begint me nu echt te irriteren, en het ziet er ook niet uit..

Ik draag trouwens een slotjesbeugel, maar dit is al een hele lange tijd..Wie kan me helpen?

Groetjes.
Dat kan erg lang duren... zeker als er (haar)scheurtjes in je mondhoek zitten, want die blijven opengaan bij het eten, gapen, lachen, enz.

Het kan ook te maken hebben met een lage weerstand en/of vitamine tekort. Let je daar ook op??

Ik heb, toen ik er last van had, vaseline gebruikt en het zo veel mogelijk 'vet' gehouden. Erg irritant (en ook niet zo'n heel aangenaam gezicht, die vettige mondhoeken ) maar het hielp mij er het snelste vanaf!
Ff naar de dokter kan een schimmel zijn had een vriendin van me ook
Internagelaktisch
vaseline zou k ook zeggen, maar na zo lange tijd... dokter.
Lage weerstand, vitaminegebrek, denk ik ook
Hey wat toevallig dat heb ik ook onlangs twee keer gehad. Is bij mij wel helemaal genezen en toen kreeg ik het weer... Nu is het weer weg.

Ik smeerde vasaline en vermoed dat het bij mij vocht tekort was. Heel vervelend gevoel ja.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik Had dit vorig jaar ook van de ene op de andere dag. Op een gegeven moment was ik net een clown.

Na verschillende smeerseltjes die niet hielpen van de huisarts naar de dermatoloog gestuurd, contactallergie test gedaan, ook niks uitgekomen.

Waarschijnlijk allergisch voor melk, als ik dit niet drink zijn mn mondhoeken normaal, als ik t wel drink verander ik weer een paar dagen in een clown

Als ik jou was zou ik eerst even naar de HA gaan en voor nu even gewone vaseline kopen. Die doorzichtige, simpele, zonder toevoegingen. Werd aangeraden door de dermatoloog
Ik ga zowiezo binnenkort naar de huisarts voor m'n knie, dus kan het dan gelijk vragen. Lage weerstand / Vitamine gebrek zou het heel goed kunnen wezen, tot ik naar de dokter kan ga ik weer vitamine pillen slikken, en ook vaseline smeren. Hopelijk is het dan snel over, voel me zo voor schud lopen.. Maar bedankt voor jullie antwoorden!
Als je vaak natte mondhoeken hebt door de beugel heb je kans dat je een schimmel hebt. Bij kruidvat hebben ze van eigen merk bij de voetproducten anti schimmelzalf.
Kan ook vitamine C tekort zijn.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Misschien voor iets vettigs gaan, zoals blistex potje of vaseline? Echinaforce creme van dr vogel?
Is een vitamine B tekort
http://www.vitamine-info. ... n-op-een-rij/vitamine-b2/
Vast n schimmel. Juist geen labellozooi er op smeren joh!

Wordt alleen erger.

Even langs de dokter voor n zalfje
Heb je misschien sinds juli een nieuwe vriend?
Nee, sinds gisteravond pas haha.

Ik ga vanaf vandaag mn vitamine pillen weer slikken en probeer dinsdag naar de dokter te gaan. Kan niet eerder in verband school.

Edit: Ik heb er nu net vaseline opgesmeerd, hopelijk werkt dit.
Pillen slikken? Ga eens lekker fruit eten!!!
Fruit eten gaat nu niet, ben ziek en nu heel snel misselijk.

Zeker als ik nu wat ga eten, daarom slik ik nu eerst die pillen.
Oh ik lees dat je ziek bent? Ben he ook vegetariër ?

Ik heb dat ook gehad was ijzer gebrek, even laten prikken bij de huisarts
Nee, ik kan echt niet zonder vlees haha. Ik slik al foliozuur pillen. Ik heb me al een keer laten prikken en toen was mijn ijzer niet goed, nu slik ik sinds een paar dagen die foliozuur pillen weer. Mijn bloedwaarde geloof hb is niet super, kan het daar ook mee te maken hebben?
Het is foliumzuur.

Maar als ik alles zo lees is het denk ik gewoon belangrijk dat je goed gaat eten. Ook als je ziek bent. Juist als je ziek bent, lijkt me. Genoeg groenten en fruit, eventueel aangevuld met vitaminepillen. Alle vage klachten verdwijnen dan waarschijnlijk wel.
Ohja, inderdaad. Is zo standaard dat ik Foliozuur schrijf aangezien mn ouders dat ook zeggen.

Ik ga zo wat fruit proberen te eten.. Na hoeveel tijd zou het ongeveer weg moeten gaan?

Ik heb trouwens vitamine pillen van de kruitvat. Complete vitamine van a tot z staat erop. Zijn dit goede?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven