soa test.
vrijdag 13 september 2013 om 14:56
Ja, je kan er jaren mee rondlopen zonder dat je het merkt. Dus mensen besmetten zonder je het weet. En in het ergste geval minder vruchtbaar worden
Bij de huisarts kreeg ik zelf een uitstrijkset mee, thuis een uitstrijkje maken met een lange wattenstaaf en opsturen.
Bij de GGD een gesprek over risico en ook op de wc zelf een uitstrijkje gemaakt en daarna ingeleverd.
Ga meestal alleen, soms met een vriendin naar GGD
Bij de huisarts kreeg ik zelf een uitstrijkset mee, thuis een uitstrijkje maken met een lange wattenstaaf en opsturen.
Bij de GGD een gesprek over risico en ook op de wc zelf een uitstrijkje gemaakt en daarna ingeleverd.
Ga meestal alleen, soms met een vriendin naar GGD
vrijdag 13 september 2013 om 15:05
quote:limburgse90 schreef op 13 september 2013 @ 14:35:
Hoi Wie van jullie is alleen naar de ggd of huisarts geweest voor een soa test en hoe gaat dat in zijn werk bij vrouwen?
En kan je ook jarenlang rond lopen met een soa zonder dat je het merkt.
Alleen? Nee, wij gaan altijd met de hele vriendenploeg dat is veel gezelliger.
Elke tweede maandag van het jaar dus jarenlang er mee rond lopen gebeurt ook niet.
Sorry, aan mij heb je niks he?
Hoi Wie van jullie is alleen naar de ggd of huisarts geweest voor een soa test en hoe gaat dat in zijn werk bij vrouwen?
En kan je ook jarenlang rond lopen met een soa zonder dat je het merkt.
Elke tweede maandag van het jaar dus jarenlang er mee rond lopen gebeurt ook niet.
Sorry, aan mij heb je niks he?
vrijdag 13 september 2013 om 15:20
quote:BAMmetjebamie schreef op 13 september 2013 @ 15:05:
[...]
Sorry, aan mij heb je niks he?Sorry hoor, maar wat een onzin. Je gaat je vrienden toch niet meenemen? Ik ga altijd in mn eentje op de tweede woensdag van het jaar... Kan best...
[...]
Sorry, aan mij heb je niks he?Sorry hoor, maar wat een onzin. Je gaat je vrienden toch niet meenemen? Ik ga altijd in mn eentje op de tweede woensdag van het jaar... Kan best...
Occam's razor
vrijdag 13 september 2013 om 15:41
quote:BAMmetjebamie schreef op 13 september 2013 @ 15:05:
[...]
En waarom nodig je mij nooit uit dan?
Zo jammer...laat je mij altijd alleen gaan op de woensdagen in de oneven weken en jullie maken er allemaal gezellig een uitje van!
[...]
En waarom nodig je mij nooit uit dan?
Zo jammer...laat je mij altijd alleen gaan op de woensdagen in de oneven weken en jullie maken er allemaal gezellig een uitje van!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 13 september 2013 om 15:43
vrijdag 13 september 2013 om 17:27
Ik ben wel een keer alleen gegaan, omdat er iets was voorgevallen dat ik het niet vertrouwde. Was toen nog een subsidie voor in het kader van de volksgezondheid (wie weet nog steeds, al weet je het nooit in deze tijd van korte termijn denken bezuinigen...). Met wattenstaafjes een monster genomen. Dat deden zij, wat wel genant was, maar zelf zou het me ook niet gelukt zijn. En voor een vervolgonderzoek ook nog bloed afgenomen (voor het geval er AIDS in het spel zou kunnen zijn). Dat laatste gebeurde overigens in het ziekenhuis een poos later. 'k Meen omdat dat minstens drie maanden na het seksuele contact moet i.v.m. anders een mogelijk "vals negatief" (dus dat het lijkt alsof er niets aan de hand is terwijl het gewoon nog niet meetbaar is en later alsnog in full swing je leven komt verzieken...). Er werd geregistreerd waarom ik dacht dat het nodig was. En ze gaven aan dat als ik zo'n ziekte zou hebben dat ze dan hoopten dat ik lef genoeg had om het aan degene te vertellen van wie ik het had. Zodat daarmee de keten verbroken zou kunnen worden. Iets in die strekking (andere bewoordingen, schat ik).
Weet niet meer hoe ik de uitslag kreeg. Wel dat ik enorm opgelucht was dat er niets aan de hand was.
Hoe het precies bij vrouwen gaat weet ik natuurlijk niet. Procedureel zal het weinig verschillen. En het is al meer dan 10 jaar geleden.
Vond de GGD fijn versus mijn arts, omdat dat anoniemer was.
Weet niet meer hoe ik de uitslag kreeg. Wel dat ik enorm opgelucht was dat er niets aan de hand was.
Hoe het precies bij vrouwen gaat weet ik natuurlijk niet. Procedureel zal het weinig verschillen. En het is al meer dan 10 jaar geleden.
Vond de GGD fijn versus mijn arts, omdat dat anoniemer was.
vrijdag 13 september 2013 om 17:30
Ja, er zijn SOA waarmee je heel lang rond kan lopen zonder dat je het in de gaten hebt. Chlamidia b.v. Niet voor niets de meest voorkomende geslachtsziekte. Gevolgen kunnen uiteindelijk wel ernstig zijn. Zeker voor vrouwen, die er onvruchtbaar van kunnen worden of leiden tot buitenbaarmoederlijke zwangerschap.