Gezondheid alle pijlers

teen

13-09-2013 22:09 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren heb ik 'last'van 1 van mijn tenen. Ik kan me van een paar jaar geleden nog herinneren dat als ik 's morgens op stond dat ik dan bij het op mijn voeten staan een soort van elektrische schokjes/ tintelingen bij die teen kreeg. Ik kon er even niet goed op staan. Na een tijdje was er niets aan de hand.

Nu een paar jaar later heb ik dat niet meer. De bovenkant van mijn teen voelt normaal. De onderkant van mijn teen is best dik en ik heb er niet echt veel gevoel meer in. Toch heeft de teen een normale kleur. Maar is dus best gevoelloos. Ik kan het gevoel niet goed omschrijven. Ik voel wel als ik hem aanraak maar het voelt gewoon anders. Een beetje verdoofd. Zou het kunnen zijn dat de teen vol zit met eelt of zou het iets anders zijn? Soms ben ik weleens bang dat het een gezwel zou zijn. Ik heb er geen pijn aan. Kent iemand dit.
Zou hem voor de zekerheid laten amputeren
Er kan zo veel aan de hand zijn. Een bezoek aan de huisarts doet wonderen als je je zorgen maakt. Heb je toevallig diabetes?
Heb je diabetes of rook je al lang en veel?

Voel je het of doet het pijn als je er met een naald in prikt?

Is het antwoord nee op de eerste en ja op de tweede vraag dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Niet elke vage klacht heeft een duidelijke oorzaak en hoe ouder je wordt hoe meer vage "dingetjes"
Eelt zit aan de buitenkant....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eelt

Ik had een gevoelloze teen, althans zo doof gevoel als jij beschrijft.

Ik ben voor andere klachten naar de podoloog geweest en kreeg zooltjes.

Wat bleek mijn voeten zijn slap daar door zakt mijn voet door, en door het lopen word een zenuw beklemt en dat veroorzaakt een doof gevoel in de teen.

Dus dat zou misschien ook bij jou het geval kunnen zijn?
Ik heb ook een teen die gedeeltelijk gevoelloos is, zelf denk ik dat het een bekenelde zenuw is net als becina schrijft. Heb er verder geen last van dus maak me er eigenlijk niet druk om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven