Kamerplanten

14-09-2013 22:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Nog even een vraagje. Welke kamerplanten raden jullie aan voor thuis? Ik kwam deze lijst tegen die ik graag met jullie deel, misschien hebben jullie er ook nog iets aan. De Nasa (van de ruimtevaart...) heeft ooit onderzoek gedaan naar welke planten het beste voor luchtverversen en filteren van schadelijke stoffen zijn.

( http://www.mnn.com/health ... ity/a-breath-of-fresh-air )

( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ai ... ing_plants )

Maar de meeste van die lijst haal je niet bij de gewone bloemen/plantenwinkel :(
Ik koop planten omdat ze mooi zijn Zo slecht is de luchtkwaliteit in huis niet, anders zet ik wel een raampje open.
Aha, thanks. Nu weet ik tenminste dat ik 3 Heart Leaf Philodendrons heb hier in huis. Die kun je in ieder geval wel overal halen.

Als student heb ik ooit een gatenplant gekocht. Toen paste hij nog achterop de fiets, x verhuizingen later koloniseert hij de halve woonkamer. Mijn grote favoriet.
quote:brandneteltje schreef op 14 september 2013 @ 22:17:Brandnetels, ook heel gezond
Nasa en kamerplanten?
Cactus.

Gaat niet dood en verandert ook niet in een staak met bovenaan nog wat verdwaalde blaadjes.

Of anders plastic en nep. Planten en ik =
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Captain_Obvious schreef op 14 september 2013 @ 22:29:

Nasa en kamerplanten? In geval van een houston we have a got a problem, is een zuurstofproducerendplantje in je ruimteraket best handig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Captain_Obvious schreef op 14 september 2013 @ 22:29:

Nasa en kamerplanten? Nooit die plantjes voor de ramen gezien bij het ISS ?
Kamerplanten....breek me de bek niet open. Je moet ermee oppassen hoor:

Ondankbare plant
Jeetje. Ik heb niet op zitten letten bij het nieuws over het iss
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 september 2013 @ 22:36:

[...]

Nooit die plantjes voor de ramen gezien bij het ISS ?Dat waren hennepplanten, toch?
.
quote:Soulcats schreef op 14 september 2013 @ 22:38:

[...]

Dat waren hennepplanten, toch? Ik weet het niet, het is net iets te ver weg om goed te kunnen zien
quote:tonkje schreef op 14 september 2013 @ 22:34:

Planten en ik = Ik ook. Bij mij gaan zelfs vetplanten dood.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 september 2013 @ 22:41:

[...]

Ik weet het niet, het is net iets te ver weg om goed te kunnen zien
.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 september 2013 @ 22:20:

[...]

Brandnetels, ook heel gezond . De eerste oogst uit mijn moestuin. Eigenlijk was ik onkruid aan het wieden en ik dacht: "ik vreet die krengen op ook!".
De meeste zijn gewoon verkrijgbaar bij een bloemist of tuincentrum. Niks specials aan Hedera helix, varens, ficus, etc. De meeste zijn echt gewone kamerplanten. Niet dat ze het bij mij in huis doen, op de vrouwentongen na dan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Bootje je wilt niet weten hoe vies lucht binnenshuis is! Het meeste ruik je niet. Meubels met mdf asemen nog jaren formaldehyde uit bijvoorbeeld. Hartstikke giftig. Maar ok mijn huis staat ook vol planten, vooral omdat ik het mooi vind!

Maar inderdaad ik heb een heel aantal van deze planten gewoon uit het tuincentrum gehaald. De philodendron bijvoorbeeld, die slingert langs het plafond, is inmiddels zo'n 8 meter lang dus mooi dat die op de lijst staat!

Ik vraag me trouwens af hoeveel beter deze planten zijn in het filteren van die stoffen vergeleken met andere planten.
Peace Lily hier 3x in verschillende maten gewoon bij Ikea gehaald. Overigens omdat ik graag wat groen in huis heb omdat ik dat mooi vind, niet vanwege de luchtkwaliteit.
Oh nog een aanvulling, ook omdat deze planten nogal volhouden en geschikt zijn voor mensen met uhm minder groene vingers zeg maar...
Dan moet ik zoeken naar een andere bloemist ! Let er trouwens op dat planten soms giftig voor katten / honden kunnen zijn. Dus altijd goed controleren voor je er een koopt. Ik heb bijna nooit planten maar wil wat gezondere lucht in huis, want ik heb een nieuwbouw zonder ventilatieroosters (alleen mechanische ventilatie) en met de aankomende kou / winter is de hele dag (snachts doe ik het wel open) raam open niet goedkoop.
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2014 06:58
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
“Nature is not a place to visit. It is home.” ~ Gary Snyder
Flamingoplant. Rood, dat past ook mooi bij kerstmis en sinterklaas. Blijft heel lang mooi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een hele mooie palm gehad van 3,40 meter. Helaas was hij na zeven jaar op. Ik ben ook helemaal niet goed met planten. Was wel echt een hele coole plant, maar hij was op het laatst gewoon niet mooi meer.

De alocasia vind ik ook mooi en de spathiphyllum vind ik ook leuk. Dat was de laatste plant die ik nog had. In een hele mooie pot. Maar toen heeft de kat hem gesloopt toen hij op de vensterbank sprong, dus nu ben ik plant-loos. Beter ook zo denk ik
Te grappig dat iemand hier komt spammen en dat een topic van meer een jaar oud dan ineens weer leeft
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 november 2014 @ 23:49:

Te grappig dat iemand hier komt spammen en dat een topic van meer een jaar oud dan ineens weer leeft

Ik stel voor dat we spam aan omdenken en alle spammers (nadat de mods de reclame verwijderd hebben) hartelijk bedanken voor hun gespam!

Ik heb overigens een prachtige orchidee in huis. Al zo'n 4 jaar. Groeit als kool. Beetje water geven, veel licht. Werkt top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven