Uitgerekend (begin) Maart 2014

26-06-2013 08:53 644 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je niet meer in de tabel staat geen paniek! We hebben je even wit gemaakt omdat je misschien vanwege vakantie of een vermoeidheids-dip een tijdje afwezig bent geweest. Roep even en je staat er weer in

NaamLeeftijdEchoUitgerekendKindje?Ladygodzilla35 (32)-3 maart ‘141e , na 1 miskraam in meiMargriett--3 maart ‘142e grut30-3 maart ‘142e Donkerrood36(37)-5 maart ‘141e kindje samen, kindje 3 van het gezinKlaproos24(32)28 aug Nekplooi5 maart ‘141e Supafly27(25)30 september geslachtsbepalingecho7 maart ‘142e ka-tje28(36)- 8 maart ‘141e babychica33(28)-8 maart ‘142e gerbera197339(40)29 aug Nekplooi9 maart ‘141e DeLaartje28(44)-12 maart ‘141e Helena627(33)Om de 2 weken17 mrt ‘141e

[tr][td]Happy12[/td] [td]27(29)[/td][td]24 juli[/td] [td]4/5 maart '14[/td] [td]1e[/td][/tr] [tr][td]Eddie83[/td][td]29(36)[/td][td]24 juli[/td]

[td]5 maart '14[/td][td]1e[/td][/tr][tr][td]Schnitzel[/td][td]31(32)[/td] [td]19 juli[/td][td]5/6 maart '14[/td][td]1e[/td][/tr][tr][td]Adeva[/td][td]28(38)[/td][td]?[/td][td]7 maart '14[/td][td]2e[/td][/tr][tr][td]Isabellaxxx[/td][td]24(27)[/td][td]?[/td][td]medio 10mrt '14[/td][td]1e[/td][/tr][tr][td]wondertje89 [/td][td]24(?)[/td][td]30 juli[/td][td]10 maart '14[/td][td]1e[/td][/tr][tr][td]schuur93[/td][td]23(23)[/td][td]?[/td][td] 23 weken zwanger?[/td][td]2e[/td][/tr][tr][td]sylo[/td][td]27(28)[/td] [td]29 juli[/td][td]?maart '14[/td][td]2e[/td][/tr] [tr][td]MissGivenchy[/td] [td]28(31)[/td][td]5-8[/td][td]19 maart '14[/td][td]1e[/td][/tr]

Haha, het wordt wel een intiem clubje zo he? De meesten reageren inderdaad vrijwel alleen nog op Facebook. Soms heb ik de neiging om tegen mezelf te gaan praten in dit topic.

Oh je bent dan een traditionele expatwife @ schnitzel!

Lijkt mij op zich ook wel prettig inderdaad, dat je je over werk en alle voorzieningen geen zorgen hoeft te maken. En wat je (nog) niet hebt en daar niet te krijgen is kan je vast door familie op laten sturen, toch?

Kan me wel voorstellen dat het kopen je nu een beetje tegenstaat. Vind ook echt dat dat uit jezelf moet komen.

Ik word platgebeld door de familie van mijn vriend die allerlei dingen voor me mee willen nemen. Hartstikke lief, maar ik heb echt geen idee wat ik nu op dit moment zou willen of moeten hebben. Komt allemaal wel.

En neutrale dingen kopen is inderdaad ook zo lastig.

Ik ben sowieso wel van de rustige neutrale kleuren voor (kleine) baby's, maar een rustig en neutraal jurkje bijvoorbeeld kan ik nu ook nog niet kopen, haha.

De wiegbekleding gaat me vast lukken inderdaad. Nu nog een neutraal stofje vinden, haha.

@ grutt, je gaat dus wel je zoon verhuizen naar een nieuwe kamer? Blijft zijn kamer dan de babykamer? En ga je daar veel aan doen of laat je dat ook zoals het nu is?

Wel grappig dat we alledrie niet zo'n haast lijken te hebben.
do remember to forget
Het is zo idd bijna een privé clubje aan het worden. Toch jammer dat de rest niet meer hier reageert. Juist de combi leek me handig.

@ schnitzel, fijn dat je je over de voorzieningen betreft geen zorgen hoeft te maken en niet hoeft na te denken over wel of niet werken.

@ donkerrood, ja zoon gaat van kamer verhuizen en krijgt dan een nieuwe kamer. Zijn huidige kamer blijft dan babykamer. Hopelijk allemaal in een ander huis, maar dat is nog even spannend. Ik ben eigenlijk niet van plan om veel te veranderen aan de babykamer. Die is nu al neutraal (grijs en wit) en dat is prima om zo te houden.

Inderdaad wel grappig dat we niet zoveel haast hebben, maar voor mijn gevoel hebben we ook nog tijd zat voor de paar dingen die er nog bij moeten komen.

Wij willen niet weten wat het wordt en kiezen dus ook voor neutraal spul (ook omdat ik dat rustiger vind). Al kan ik me heel goed voorstellen dat je baalt Schnitzel. Je moet nu al kopen en als je wel wilt weten wat het wordt is het ook wel praktisch natuurlijk. Is het mogelijk om familie spullen te laten toesturen als ze dat daar niet hebben?

Donkerrood, zit je familie nu in het buitenland dat ze spullen voor je mee willen nemen? Het is ook lastig om van te voren te bedenken wat je allemaal nodig hebt. Bij zoon zijn we pas na de 20-weken echo gaan kijken wat we allemaal nodig hadden.
Hier reageren vindt ik stuk lastiger dan fb....hiervoor moet ik inloggen etc.

@snitzel gaaf hoor emigreren ! Fijn dat je lekker bij de kinderen kunt blijven

Hier blijft dl op haar eigen kamer en krijgt baby een nieuwe
Kijk ook met het oog op een eventueel tweede (of derde) kindje is het dus best handig om alles zo neutraal mogelijk te houden.

@schnitzel, zijn familie gaat naar het buitenland, binnenkort. Er schijnt daar van alles veel goedkoper te zijn dan hier.

Ik krijg van zoveel kanten dingen aangeboden. Het enige wat nog niemand heeft aangeboden is een Maxi Cosi. Verder kan ik volgens mij wel vier babykamers inrichten als ik dat zou willen.
do remember to forget
Neutraal,is leuk, maar inderdaad zoveel praktischer als je weet wat het wordt. En ik vind het deel van de voorpret. Snap niet dat mensen dan tegen me zeggen, nee joh, laat het een verassing blijven. Ik vind het gewoon superleuk en wil me er al meer een plaatje bij voorstellen. En gerichter shoppen ;)

Babykamer houden we vrij neutraal, alle muren zijn witgestuukt. Comode maken we zel van een grenen ladenkast die ik altijd al had. 2 plankjes erboven van ikea en een groter blad erop. Bedje is uit de familie en wit. Heel misschien een strook behang op de muur, of 2 stroken ergens voor een beetje kleur. Maar meer niet. Scheelt dus ook een hoop centen. Oh en misschien leuke gordijnen, als oma ze wil naaien

Maandagavond weten we wat het wordt hopelijk!

Overigens ben ik niet meer zo misselijk, spuug nog heel af en toe, maar zag vanmorgen dat ik toch weer een halve kilo lichter ben. Niet drastisch en kan ik ook wel hebben, maar zijn er meer die alleen nog lichter geworden zijn? Overigens eet ik niet supergezond en geef regelmatig toe aan trek in zoet of vettig ( maar probeer gewoon maat te houden dan). En niet te luisteren naar al het commentaar dat je soms ontvangt nee, baby wil geen zakje chips, baby wil een appel. Ja, die heb ik net op en nu ga ik van mijn 30 gram chips genieten!
ja ik ben er nog wel hoor... druk gehad en FB toch makkelijker...

Maar goed.

wat spannend om te emigreren! Wel fijn dat er zoveel geregeld wordt dan.

Ik heb nog geen echte behoefte om grotere spullen te kopen (duur) en tot nu toe krijgen we veel, of mogen we spullen lenen. Ben me aan het oriënteren op marktplaats. Ik ben nu bezig om de zolder op te ruimen, zodat onze logeerkamer daarheen kan verhuizen. Onze kinderkamer is nu nog redelijk vrouwelijk georiënteerd (rood, roze, paars, geel), maar door een groene kast meer te zetten en iets blauws, wordt het regenboog en is het wel weer geschikt... alleen wacht ik nog even tot 14 oktober, dan hebben we de 20 weken echo, om te kijken of ik de tinkerbellstickers moet vervangen voor carrs of zo (of niks). Ik dnek inmiddels dat we een jongetje krijgen... gewoon een gevoel. Deze kamer was ooit mijn project, en ik houd van kinderdingetjes...

Ik heb wel behoefte om wat leuke kleertjes te kopen, vooral meisjesdingen, daarmee moet ik mezelf wel inhouden. Tot nu toe heb ik vooral dingen voor mezelf gekocht: boeken, kleding, ondergoed. Zal wel blij zijn als de zolder klaar is en de logeerkamer omhoog verhuisd, dan kunnen we dingen daar gaan verzamelen, ipv overal en nergens. heb een bak van de ikea leeggemaakt, voor alle cadeautjes. Maar beter om dat meteen op de juiste plaats te bewaren.

heb wel allerlei boxen aangevraagd, de felicitasbox bv. daar zitten van die newbornluiers in, wat klein!!!!! Uberschattig!

Ga volgende week voor het eerst zwangerschapszwemmen, om iets aan mijn conditie te doen. dat bankhangen en rustig aandoen, prima, maar beetje conditie kan geen kwaad. En mijn nieuwe tankini gebruiken ook niet

Qua eten: het was vreselijk, maar inmiddels eet ik gezonder. Ik eet weer diverse soorten fruit, maar op sommige dagen eet ik denk ik echt te weinig. Alleen als ik dan meer zou eten, voel ik me beroerd... En ben er nu ook achter dat ik vroege ochtendmisselijkheid heb...als ik vroege dienst heb...

Kinderopvang hebben we ook al geregeld, dat scheelt ook stress. Nu nog een babbel met mijn schoonmoeder en dan i s alle stress hopelijk weer verdwenen. de ene helft patienten weet inmiddels hoe het zit en de andere heft ga ik het vandaag of morgen vertellen...

Nou, dat was mijn verhaal, is het weer up to date

En sorry als ik hier zo weinig ben, ik zal eens proberen om wat vaker te komen, al ga ik volgende week op zolder bezig en dan zit ik niet achter de computer...

groetiens!
Gezellig, wat updates van jullie.

@ margriet, ik heb dat dus andersom. Hier sta ik automatisch ingelogd en voor facebook moet ik apart achter de computer gaan zitten en inloggen.

@ donkerrood, ja, wij hebben bewust gekozen voor een neutrale kamer omdat we eigenlijk altijd al wisten graag meer dan 1 kind te krijgen. Daarnaast hebben we een kamertje gekocht die we echt mooi vonden en tot nu toe vinden we het alleen maar fijn dat we ons daar niet druk over hoeven te maken. Als de baby oud genoeg is dat die niet meer in een ledikant hoeft te slapen, krijgt hij/zij ook een eigen nieuwe kamer. Ik vind het ook wel weer wat hebben dat beide kinderen in hetzelfde ledikant slapen. Stom he.

Daarnaast vind ik dat je ook een neutrale kamer kunt aankleden met accenten die het een jongens of meisjeskamer maken.

Wat fijn dat je zoveel spullen aangeboden krijgt, handig hoor. Nemen jullie ook een hoop aan of kopen jullie liever zelf nog een aantal zaken?

@delaartje, prima toch? Als jullie het leuk vinden en bij de voorpret vinden horen, dan is dat toch gewoon jullie keuze? Ik krijg juist opmerkingen dat het alleen maar onhandig is om het niet te weten en dat het tegenwoordig maar onzin is dat je het niet wilt weten. Ik begrijp je wat betreft de opmerkingen, ze zijn niet fijn en je blijft aan het uitleggen waarom je een keuze maakt.

Ik vind het niet erg als mensen er naar vragen, maar je kunt toch tevreden zijn met het antwoord dat wordt gegeven zonder verder je eigen mening op te dringen?

Succes maandagavond. Heb je zelf een voorgevoel?

Wat fijn dat je niet meer zo misselijk bent. Ik heb geen idee of en hoeveel ik ben aangekomen, heb niet meer op de weegschaal gestaan sinds de intake bij de vk. Op zich kan het geen kwaad als je niet of nauwelijks aankomt ( of nog een beetje afvalt) zolang je maar je eten redelijk binnen houdt. De voedingsstoffen komen wel bij je kindje.

@ ladygodzilla, wat leuk een regenboogkamer. Kan me ook wel voorstellen dat je gaat wachten op de 20-weken echo om te zien hoe je de kamer kunt aanpassen.

Leuk, zwangerschapszwemmen. Ga je dat met een vast groepje doen?

@ boxen, heb nog niets aangevraagd, zal er weer eens even naar gaan kijken. Had de vorige keer ook een paar boxen, zitten altijd wel een paar leuke dingen tussen.

@ hier, inmiddels zijn we aan het twijfelen geslagen of we nu willen blijven huren of dat we misschien toch maar eens moeten gaan kijken of we ook kunnen gaan kopen. We verwachten met een huurhuis wel voor het einde van het jaar in aanmerking te kunnen komen voor een eengezinswoning, maar het blijft dan een simpele keuken en oude badkamer. Met een koophuis kunnen we echt op zoek naar wat onze wensen zijn en zouden we misschien ook voor wat meer luxe kunnen kiezen (lees een wat grotere keuken en ba

kamer).
Goedemorgen,

@ grutt, grote beslissingen waar je eventueel wel of niet voor staat, met dat verhuizen. Is het niet zo dat de meeste woningbouwverenigingen oude badkamers opknappen voor er nieuwe bewoners in gaan? Mijn broer heeft een hele nieuwe badkamer en keuken in zijn appartement gekregen voordat hij erin trok. Wel eenvoudig inderdaad.

Maar op zich staat er ook genoeg te koop momenteel natuurlijk...

@ hier: Mijn ouders hebben heel lief van het weekend een shirtje voor me gekocht, van Noppies. Mijn moeder heeft wel enorm geblunderd. De winkelmevrouw vroeg 'hoe ver is ze?' toen zei mijn moeder 'nou nog niet zo ver als u'. Die mevrouw was niet zwanger.....

Ik moet er nog steeds om grinniken. Wel vervelend voor die dame, maar het is mij 15 kilo geleden ook regelmatig gevraagd.

Inmiddels ben ik heel druk aan het zoeken naar een geschikte kinderwagen. Ik heb er al een ter overname aangeboden gekregen, maar daar twijfel ik nu toch over.

Ik vind het voor een tweedehands wagen nogal veel geld, en hij is ook niet helemaal mijn smaak. Het is een Joolz Bloom. Nu heb ik de meest fantastisch mooie Bugaboo gezien (in samenwerking met Pendleton) en begin ik dus enorm te twijfelen.

De Bugaboo Cameleon ken ik, maar vind ik vrij prijzig.

Iemand hier ervaringen met de Bugaboo Bee +?

Fijne dag allemaal.
do remember to forget
@ donkerrood, nee, onze woningbouwvereniging pakt dat niet op voor nieuwe huurders, zij doen dat alleen per gebouw (als het appartementen zijn) of per straat (huizen). Wat fijn voor je broer, zouden ze hier ook eens moeten doen.

Er staat inderdaad een hoop te koop en ook nog wel met gunstige prijzen. Ik heb wel gezegd dat als we gaan kopen, ik met uiterlijk 35 weken in de woning wil wonen. Ik heb geen zin om rondom de bevalling nog met verbouwen of verhuizen te zitten.

@ winkelmevrouw, oeps, dat is idd wel een blunder van je moeder, maar soms kan het gebeuren.

@ kinderwagen, sorry ik heb geen ervaring met de bugaboo. Je kunt natuurlijk naar een babyzaak gaan en een aantal wagens testen, kom je vanzelf erachter wat prettig is en wat niet.
Ik ga sowieso even testrijden grutt, maar vaak wordt je van een klein rondje in de winkel niet veel wijzer. Er zijn gelukkig op mijn topic een aantal reacties gekomen van dames die hem al langer heben.

Bij mijn oudste ben ik verhuisd met 8 maanden zwangerschap. In die zin niet ideaal omdat je een hoop uit handen moet geven, maar verder was het ook wel fijn dat ik eigenlijk alleen maar hoefde aan te wijzen waar dingen moesten komen.

Alles werd voor me geregeld.
do remember to forget
Er word hier ook nog gecommuniceerd. Yes!!

Hier gaat het sinds ander halve week echt slecht

Het is echt overdreven druk op werk. Elke dag met hoofdpijn naar huis, nek die vast zit, harde buiken (kon het zelf niet geloven omdat ik 15 wk ben maar kan dus wel), hele nachten slecht slapen en constant pijn in mijn buik hebben. Vind het echt niet tof en zit er behoorlijk doorheen

@kleertjes kopen, ik heb nog steeds niks kunnen kopen. Ik wil echt eerst weten wat ik krijg, heb nogal moeite met neutrale kleertjes vinden.

@bugaboo, dit was(is het stiekem nog steeds ) mijn 1ste keuze. hij rijd echt heerlijk en super. Alleen behoorlijk duur als je het nieuw uit de winkel moet kopen. Dus wij gaan voor de look-a-like (easy walker june, met zwarte frame).

@babyboxen, ik heb inmiddels die van etos binnen en die van babydump Echt zo leuk. Speentjes en sokjes en knuffeltje. Super schattig.
You must be a speciale kind of stupid...
Ik moet me ook maar eens aanmelden voor de babyboxen. Heeft iemand een overzicht van waar je je allemaal voor in kunt schrijven?

supafly, ik heb ook al een paar dagen enorm last van spanning in mijn nek en daardoor hoofdpijn. Drink je genoeg? Ik heb de afgelopen dagen 's avonds met een kruik in mijn nek gelegen, dat helpt toch wel een beetje merk ik.

En we mogen paracetamol he! Als dat het randje van de pijn haalt zou ik het gewoon lekker nemen. Vervelend dat je je zo klote voelt.
do remember to forget
@donkerrood, Ja ik drink heel veel zelfs. Het ligt dan ook echt aan de werkdruk. Daar baal ik zo van.

Maar wil ook niet NU AL beginnen met zeuren want heb nog zo lang te gaan. :S

Ik heb mij aangemeld voor de volgende boxen:

Blije doos (prenatal)

Felicitas doos (etos)

Zwangerdoos (babydump)

Zwangerdoos (kruidvat)

Die voor babydump kun je trouwens een voucher voor uitprinten op internet, je gegevens in vullen en afleveren bij babydump en krijg je je doos gelijk mee.

De andere duren wat langer voor je ze thuis ontvangt.

Maar zeker de moeite waard.
You must be a speciale kind of stupid...
Ik ben er ook nog;-)

Ik heb gisteren de box van de Etos opgehaald, errug leuk!

De box van Prenatal kun rond de 5e maand ophalen.

De box van de Babydump is vind ik vooral practisch met veel bakjes, lepeltjes en drinkbekers.

De box van de Kruitvat moet ik nog aanvragen.

Hier gaat het verder lichamelijk goed, zit alleen niet zo lekker in mijn vel, maar ook dat schijnt er bij te kunnen horen.

Op mijn werk ging het niet zo goed, mijn eigen werk kon ik niet bijbenen, maar gelukkig heb ik een super leidinggevende die me nu heeft overgeplaatst naar een andere plek, per 1 oktober ga ik daar beginnen. Heb daar echt zin in, denk dat ik daar beter tot mijn recht zal komen.

Wij hebben de kinderwagen nog niet besteld, maar al wel een keuze gemaakt. Het wordt een Mutsy. Als beste getest en ook nog betaalbaar. En wat voor mij erg belangrijk is, is dat er voldoende opbergruimte is voor boodschappen e.d, en dat heeft ie zeker!
Nou die van Felicitas en Prenatal heb ik me inderdaad ook voor ingeschreven. Geen idee of ik ooit bij een BabyDump in de buurt kom, dus daar wacht ik nog even mee.

Kruidvat moet je je ook andere member maken, dus daar kom ik ook later wel op terug.

Hoe gaat het verder?

Fijn gerbera, dat je aangepaste werkzaamheden krijgt.

Ik ga vanavond naar de fysio, mag die mijn rug weer even uit de knoop helpen. Verder lekker maar een half dagje werken en de voetbaltraining gaat vanmiddag niet door vanwege een oefenwedstrijd in het begin van de avond. Ik ga denk ik de hele middag met een dekentje op de bank hangen.

Fijne dag.
do remember to forget
@ donkerrood, je hebt dus ervaring met (hoog)zwanger verhuizen. Ik zal als we gaan verhuizen ook een hoop uit handen moeten geven. Was dat niet lastig voor je?

@ supafly, wat vervelend dat het niet lekker gaat nu. Hopelijk gaat de drukte op je werk snel voorbij en voel jij je daarna ook heel snel beter. Houd je jezelf wel in de gaten en kaart je het wel aan als het zo door blijft gaan?

@ gerbera, wat ga je aan werkzaamheden doen? Blijf je dat wel voor je volledige uren doen of ga je ook minder uren werken?

@ boxen, heb tot nu toe me alleen opgegeven voor die van prenatal. De felicitas zal ik binnenkort even doen net als die van het kruidvat.
Ja, ik had zelf een voorgevoel doordat ik droomde over een meisje

En dat is het ook! 100% zeker zeiden de twee dames, al vroeg ik ze direct of ze dat wel mochten zeggen. Ze lachtte en zei, maar deze weet ik echt zeker.

Jammer dat je voor kruidvat eerst een klantenkaart moet aanvragen. Graag hoor ik of dat de moeite waard is

Vandaag haal ik denk ik mn etos doos op. En morgen ga ik met een vriendin die 6 weken voorloopt misschien even heen en weer naar de babydump.

En dinsdag gaan we al op vakantie ! Vind het nu wel een beetje spannend, omdat ik ook veel hoofdpijn heb en gisteren en vannacht zo'n last van mn buik. Weet niet goed wat het was, maar hoop dat het komt doordat ik een (ruime) gewone broek aangehad heb. Dus vandaag een mama joggingbroek voor mij om te kijken of dat uitmaakt.

Kinderwagen krijgen we tweedehands en inmiddels ben ik echt nieuwsgierig naar wat hij precies is en of ik hem wel echt tof vind we doen het er anyway mee, want helaas is onze spaarpot niet zo'n vetpot om er zelf nog 1 aan te schaffen.
@ grutt, ik vond het niet zo moeilijk om het uit handen te geven. Vooral omdat iedereen gewoon naar mij luisterde. Het zou vervelend zijn als ze gewoon hun eigen gang zouden gaan, maar nu had ik toch de touwtjes zelf in handen.

Eigenwijs als ik ben heb ik overigens wel zelf in mijn eentje onder mijn bed gelegen om het op klossen te krijgen. Daar was mijn vader achteraf heel boos over, haha.

@DeLaartje, ik heb de laatste dagen ook telkens buikpijn. Lijkt wel alsof mijn buik moe is ofzo. Ik denk dat het komt door de druk die erop staat, van het uitrekken. Een andere verklaring kan ik me niet bedenken.

Alvast heel veel plezier tijdens je vakantie gewenst!

Hier is het druk op mijn werk, maar mijn hoofd staat er niet naar. Ik ben ook weer hartstikke moe telkens, blij dat het na vandaag even lekker weekend is. Geen voetbal voor mijn kleine dit weekend, dus ik hoef voor morgen de wekker niet te zetten. De oudste hoeft pas om half vijf te voetballen, dus ook daar heb ik geen omkijken naar (bovendien gaat hij eigenlijk altijd zelf. gek genoeg hoef ik hem nooit wakker te maken voor de voetbal, op schooldagen is dat wel anders).

Alvast een heel fijn weekend gewenst allemaal.
do remember to forget
ik had al een klantenkaart van de kruidvat, dus voor mij maakte het weinig uit. Je kan alles zelf instellen, of je wel of geen mail wil ontvangen, dus in feite heb je er geen last van. Ik weet alleen niet of je spaart, of dat je korting krijgt... kun je nagaan hoe vaak ik er gebruik van maak.

Inmiddels eerste les zwangerschapszwemmen gehad, superleuk!

Voor de mensen met hoofdpijn: sterkte. En waarschijnlijk toch een soort spanning. Misschien jullie partner vragen voor een massage? Of een zwangerschapsmassage boeken of zo, die bestaan ook heb ik gelezen.

Kinderwagen: ik denk dat ik ga kijken op de beurs. Ik ga altijd voor kleur, dus dat zal ik proberen in te dammen. daar betaal je volgens mij extra voor. Wij willen ook een drager, mijn vriendin heeft een bondolini of bondolino en dat is een gemakkelijke, die wel ergonomisch is, voor zowel kind als drager. Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder wil een kinderwagen voor ons betalen... Misschien kunnen ze samen doen. Wil in ieder geval een die ook tot een buggy of zo om te klikken is.
@ delaartje, wat leuk een meisje en ook dat ze er zo zeker over zijn. Dat lijkt me toch wel prettig.

Je buikpijn klinkt een beetje als bandenpijn of groeipijn van de baarmoeder. Rustig aan doen helpt vaak al voldoende.

Fijne vakantie en lekker genieten.

@ kruidvat kaart, ik heb hem ook al. Je kunt op je persoonlijke pagina aangeven of je wel of niet aanbiedingen in je email wilt ontvangen. Ik heb alleen baby en peuter aangeklikt voor de aanbiedingen. Elke dag krijg ik een email (op een account waar ik verder niet zo veel mee doe) met daarin de aanbieding van de dag. Die is dan een week geldig, maar alleen op die dag te activeren. Je krijgt niet elke dag een baby aanbieding, maar er zit regelmatig iets tussen dat handig is of kan zijn. Voorbeelden: pakken pampers luiers maat 1 en 2 voor de helft van het geld, extra korting op een matrasje voor in het campingbedje. Soms ook gratis artikelen bij aankoop van iets anders of extra korting op een aanbieding uit de folder. Naast korting spaar je met elke euro die je uitgeeft. Vanaf een aantal punten kun je die inwisselen voor artikelen.

@ donkerrood, wat fijn dat iedereen gewoon geluisterd heeft tijdens de verhuizing. Hopelijk gaat dat hier ook gebeuren.

Morgen lekker rustig aan doen. Hopelijk kom je dan genoeg tot rust zodat je niet meer zo moe bent.

@ ladygodzilla, fijn dat het zwangerschapszwemmen zo goed is bevallen.

Wat heerlijk om een kinderwagen te krijgen. Wij hebben hem toen zelf betaald, maar ook gekeken naar een combiwagen. Die doet het nog prima, al gebruiken we tegenwoordig vaker de buggy dan de kinderwagen met buggy inzet. Misschien straks in de winter weer wat meer, want bij de kinderwagen hebben we ook een voetenzak gekocht voor in de buggy inzet en die past niet in de gewone buggy.

Wie van jullie heeft er ervaring met dragen? Ik weet dat er een apart topic is, maar ik ben er nog niet over uit of ik ook wil gaan dragen of niet. Mag je ook dragen als je een keizersnede hebt gehad? I.v.m. herstelperiode daarvan? Mijn zoon is met een keizersnede gekomen en de kans bestaat dat deze baby ook met een keizersnede komt. Als ik dan beter niet kan dragen, kan ik er beter later naar kijken dan nu al.
Dag dames, ik wil graag ook mee gaan schrijven in dit topic.

(een beetje laat in vergelijking met de rest van dit topic, maar ik ben er ook pas een paar weken achter dat ik zwanger ben.)

Ik ben zelf 24 en mijn vriend is 29, wij hebben momenteel al een zoontje, dus dit wordt ons tweede kindje. Ik ben 1 maart uitgerekend.

Op 20 augustus heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze was direct positief. Dezelfde dag heb ik de verloskundige gebeld voor het maken van een afspraak. Twee weken later de eerste afspraak gehad bij de verloskundige, deze afspraak was voornamelijk om de termijn te bepalen (ik had geen cyclus, dus had ook geen flauw idee hoe ver ik was). De verloskundige dacht dat ik nog niet zo heel ver zou zijn, maar bij de echo bleek dat ik al ongeveer 14 weken was, de week erna nog een tweede echo gehad om de termijn precies te bepalen en daaruit kwam dat de uitgerekende datum 1 maart wordt.

Ik ben nu dus 17 weken, maar weet pas 4 en halve week dat ik zwanger ben en weet pas sinds anderhalve week wat de uitgerekende datum wordt.

Iedereen (inclusief) de verloskundige keek er van op dat het deze keer zo lang duurde voordat ik doorhad zwanger te zijn. Bij ons eerste kindje wist ik het met een week of 3/4 en had ik met 7 weken de eerste echo al. Ons eerste kindje is ondertussen 9,5 maanden oud en ik heb 7,5 maanden borstvoeding gegeven. Ik had de afgelopen maanden wel wat veranderingen gemerkt aan mijn lichaam, maar dat schreef ik toe aan ontzwangeren, borstvoeding, stoppen met borstvoeding, enz. En vanwege de borstvoeding had ik ook nog geen cyclus, dus dat was voor mij ook geen aanwijzing dat ik wellicht zwanger kon zijn.

De laatste weken voelde ik wat steken onder in mijn buik als ik snel op stond van de bank, dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook en ik was de laatste tijd ook wat misselijk, ook gelijk aan mijn eerste zwangerschap, dus toen begon ik toch te twijfelen, voor de zekerheid toch maar een testje gedaan en die was positief.
Welkom Blabla! Dat lijkt me wel raar als je het pas zo laat weet! Waren jullie geschrokken dat jullie weer zwanger zijn, of wilden jullie zo kort op elkaar?

Het lijkt niet zo druk in dit groepje, maar we zijn zeker actief! We hebben ook een anoniem groepje op Facebook, daar zijn we toch wat vrijer in onze uitspraken, en bijkomend voordeel is dat we daar ook foto's kunnen uitwisselen van buiken, meubeltjes, echo's en nog veel meer.

Als je daar ook wil meeschrijven, laat het even weten, dan zal ik mijn mailadres ff geven, ik kan je dan toevoegen.

Je bent iig van harte welkom, het is daar super gezellig!
Hallo blabla! Welkom. Lijkt me best lekker om gewoon meteen door die eerste 3 maanden te zijn Zou bij mij nooit gelukt zijn, zo ziek was ik. ( en zwanger geworden met hormonen, dus we iwsten het vanaf dag 1 zeg maar).

Buikpijn is minder, denk toch echt mijn gewone broek. Bandenpijn herken ik wel een beetje denkmik, dat was het niet.
Welkom blabla. Wat bijzonder om er zo laat achter te komen dat je zwanger bent, maar ook wel schrikken. Het lijkt me wel prettig om het eerste trimester door te zijn zonder dat je het weet.

@ delaartje, wat fijn dat de buikpijn minder is. Hopelijk wordt het niet weer echter.

Ik heb dit weekend maar definitief mijn zwangerschapskleren er weer bij gepakt. Gewone broeken passen niet meer, ook de rokjes en jurkjes zitten niet meer prettig. Vind het zo snel met bijna 17 weken.
Welkom blabla, gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je vrij probleemloos door de eerste periode bent gekomen en fijn dat nu alles goed is.

Leuk ook, weer iemand die al zo snel een tweede verwacht, wat zal je het druk krijgen straks!

Grutt, ik wil ook gaan dragen. Afwisselend met de kinderwagen. Ik moet me nog verdiepen in de manier, maar ik denk dat ik begin met knopen met een rekbare doek.

Toen mijn oudste klein was had ik een draagdoek die bestond uit twee tunnels, maar die zie ik nu eigenlijk nooit. Mijn jongste had ik in een Baby Björn, maar toen wist ik nog niet dat dat helemaal niet goed is voor de heupjes van die kleintjes. Dat ga ik nu dus absoluut niet doen.

Wat kleding en omvang buik betreft: dat verschilt echt zo per mens en per zwangerschap! Ze zeggen dat het bij de tweede sneller gaat met groeien dan bij de eerste. Dat was bij mij ook zeker het geval.

Je zou denken dat een derde dan nóg sneller gaat, maar dat is nu helemaal niet zo! Deze week zit ik op 17 weken en heb ik echt nog maar een bescheiden buikje, je ziet het alleen als je het weet.

Bij mijn jongste was ik met drie maanden al écht zwanger.

Ben ondertussen op mijn werk de zin even aan het zoeken om aan de slag te gaan. Fijne dag dames.
do remember to forget

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven