Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking en zwanger

19-09-2013 22:38 26 berichten
Door mijn vriendin die doktersassistent is (en thuistesten had liggen) weet ik dat ik blaasontsteking heb. Ben 21 weken zwanger. Nu ben ik door een ziek kind morgen niet in de gelegenheid urine weg te brengen. Mijn partner kan/wil het niet doen vanwege zijn autisme (andere discussie)

Kan het kwaad om te wachten met een eventuele kuur tot maandag? En tot die tijd veeeeeeel drinken, en vitamine c 1000?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan zeker kwaad: een blaasontsteking kan weeën opwekken. Dus ik zou ABSOLUUT naar de dokter vóór het weekend.
Lijkt me een vrij slecht plan als je zwanger bent.
Kan je partner op je kind passen terwijl jij het brengt? (Had je vast al bedacht, maar toch...)

Kan je niet gewoon de medicijnen krijgen? Ik krijg 't meestal gewoon, ik hoef geen urine te brengen omdat ik het al een keer gehad heb.
Je zieke kind goed inpakken en meenemen geen optie?
Wow, weeen opwekken?

Blehhh ik voel me ook echt beroerd. Letterlijk en figuurlijk. Anders morgen maar snel zelf ff op de fiets.
Een blaasontsteking kàn de baarmoeder zo prikkelen dat je voortijdig weeën krijgt. Ik zou het risico niet willen nemen.

Laat anders je verloskundige even langskomen met een dipstick en je huisarts bellen.

Of anders die vriendin laten bellen met je huisarts.

Kijken of je op die manier morgen al een kuurtje krijgt, ben je na het weekend van de ergste klachten af.
Als je je ook beroerd voelt, dan zou ik nu de HAP bellen voor overleg. En jezelf voor de kop slaan dat je niet gewoon even langs je huisarts bent gegaan. Daar zou ik die vriendin ook even op aanspreken trouwens, dat ze je zwanger en wel door laat lopen met een aangetoonde blaasontsteking. Zij is in mijn ogen buiten haar boekje gegaan door wel te testen en niet te handelen. Ze had je na de uitslag meteen door moeten sturen naar een arts.
Als jouw partner niet voor jou wil gaan kan hij op z'n minst bij jullie ziek kind blijven als jij gaat, of kan hij dat ook niet?
Ik ben die test net nog gaan halen bij haar, omdat ik zeker wilde weten dat ik morgen niet voor niets alle romplomp moest doorlopen. Ze zei dat ik morgen direct urine moest inleveren.
Ben nu niet zwanger maar wel blaasontsteking.

Gistermiddag begonnen en savonds plaste ik bloed, huisartsenpost gebeld en een blaasontsteking kan zich snel ontwikkelen.

Dus snel urine laten testen en antibiotica kuur halen. Kuur die ik heb mag als je zwanger bent
Hij is morgen voor 8:00 al naar zijn werk, dus thuis blijven kan niet. De boodschap is wel duidelijk, zal morgen even bellen voor overleg. Uitleggen dat al test gedaan is, en ze kennen de situatie met man ook.
Ja dat kan kwaad ik ben door een blaasontsteking met 32 weken opgenomen ivm weeënactiviteit.

Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik et waarschijnlijk al langer mee rondliep.

succes To ik zou het toch zsm inleveren en AB vragen.
Waarom ga je morgen pas bellen? Als je je beroerd voelt, dan heb je waarschijnlijk al een stevige blaasontsteking. Kan best zijn dat je er al een tijdje mee rond liep, want tijdens je zwangerschap kan het zijn dat je minder merkt van een blaasontsteking.

Ik zou nu bellen met de HAP.
Nu de post bellen. Overleg met de assistente. Kleine moeite en mogelijk groot plezier. Je slaat jezelf voor je kop als je vannacht ineens gaat rommelen. Ik zou het risico niet nemen.
Ik bel echt nooit de huisarts.... En de hap al helemaal niet. Behalve die laatste keren toen ik galstenen had ;)

De hap is ook nog eens 30 minuten rijden, en dat trek ik nu echt niet meer.
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt welk risico je loopt...

Nogmaals: ik zou NU de huisartsenpost bellen voor overleg.
quote:eefie_says_hi schreef op 19 september 2013 @ 22:52:

Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik et waarschijnlijk al langer mee rondliep.En dat kan bij TO ook het geval zijn. Blaasontsteking tijdens de zwangerschap verloopt vaak atypisch. Weinig symptomen, het kan een tijdje onopgemerkt blijven.
Ik heb gebeld en ga nu wat urine inleveren!
Goed zo! Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
Kuurtje gekregen, urine op kweek en volgende week nog een keer urine inleveren. Arts heeft echt de tijd genomen om me grondig te onderzoeken, was fijn! Nu lekker slapen. Dank dames!
Mooi! Beterschap.
Ik hoop dat het kuurtje helpt TO!

Ik ben 19 weken zwanger en heb mijn 2e kuur gisteren afgerond.

Eerste kuur had niet afdoende geholpen helaas.

Heb jij ook een lange kuur? (4 pillen, 7 dagen lang?)

Heb voorheen ook wel eens een blaasontsteking gehad maar die kuur was toen een stuk korter.

Beterschap!
Not my circus, not my monkeys
Beterschap suikervrij!
Voortaan preventief dan vitamine C slikken elke dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven