Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
Ik zie dat Purper zich nog niet gemeld heeft............
Moon,

Fijn te lezen dat het zo goed gaat.

Is een 2e erg anders, ik bedoel: heb je meer rust in bepaalde dingen omdat je het nu al eens meegemaakt hebt.

Geniet maar lekker van jullie gezin.
Hé ik zie dat het nieuws hier nog niet op staat! Purper is vannacht om 01.49 uur bevallen van een zoon. Hij is 51 cm lang en weegt 3825 gram. Z'n naam zal ik op de group zetten (weet niet of ze die hier wil melden). In haar sms stond:"het gaat goed met ons!"

Sorry ik ontving het smsje vanmiddag op m'n werk dus ik kon niet eerder het forum op!
geweldig!!!

mooie naam is het ook.

eindelijk voor haar.

gefeliciteerd!!!!! en geniet van je babytje!!!
Joehoe, weer een beebje erbij!!

Purper en purperman van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!

Ik hoop dat alles goed gaat. Geniet van hem en elkaar.

En nu snel op de groep kijken voor de naam................

Liefs Luna
Jaaaaaa Purper, gefeliciteerd met jullie mannetje.

Had het toch doorgezet. Een onwijs leuke naam trouwens!

Wanneer je er aan toe bent zien we je vanzelf wel verschijnen.

Groetjes
Purper, gefeliciteerd met je zoon!!

Weer een blauwe balk erbij! En nu snel naar de group...

........ben ik weer.

Zeker een leuke naam! Een hele vrolijke naam vind ik het.
Purper:Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!!!!!

Geweldig zeg!Was erg blij verrasd met je sms want ik had hier niet meer gelezen!Wil wel graag je bevallingsverhaal weten hoor!Maar ga eerst lekker genieten van de kleine jongen!!!!!

Hier wordt het bijna eng hoe goed hij het doet!!Hij komt netjes om de 3 uur en slaapt zowat de hele tijd ertussen.Hij is zó lief!!!!!!Hij is alleen nu verkouden.Dat is dan wel weer zielig!

Man heeft gister een flesje met afgekolfde melk gegeven na 1 borst (dacht,dan heeft hij alvast wat in zn buik en alles wat hij van dat flesje nog opdrinkt is mooi mee genomen) en toen heeft hij daarvan nog 50 cc opgedrinken.Nou krijgt hij vanavond eerst een flesje en als hij nog meer honger heeft dan gaat hij nog aan de borst!

Deze week enorm druk met kraamvisite!Vorige week bijna niks gehad (ja,de maandag dat hij was geboren!!!) en nu bellen ze allemaal voor deze week.Het gebeurt bij ons vaak dat ze niet op het kaartje zetten dat ze moeten bellen maar als ik dat niet had gedaan,had ik vanavond zeker 30 man over de vloer gehad!!Heb een aantal bezoekjes moeten afwimpelen voor vanavond.Het helpt ook niet mee dat het WK nu is want iedereen wil tussen de voetbalwedstrijden door komen!

Voel mezelf helemaal goed trouwens.Wel moe maar dat mag als je een kleine hebt toch??Ik moet er tenslotte snachts uit!

Kan gelukkig nu wel tussen de middag even bijslapen want mn man is deze week nog vrij dus die brengt en haalt onze dochter van school.En er hoeft nog maar een pond af!In deze 1,5 week ben ik 9,5 kilo kwijt geraakt!!!Nu maar hopen dat er nog wat meer kilo's af gaan.Maar mn mannetje doet er goed zn best voor met de bv!!

Ik ga nog even op het andere topic kijken!Daar ben ik ook al een tijdje niet geweest nu!!

Groetjes Moon
Meiden weer even F5 voor de nieuwe tabel!
Hoi lieve meiden,

Jullie hebben het al gehoord:

Onze zoon JOEP is geboren!!! Hij weegt 3825gram en is 51cm lang. Een flink mannetje dus.

Het was een fikse bevalling die op het laatste moment naar het ziekenhuis verplaatst is. Joep is met de vacuumpomp geboren (auwwww).

We zijn weer thuis (gisteren al) en alles gaat prima!

Ik zal het hele verhaal later op de group zetten + een foto.

Liefs Purper
joepie!!!!! voor joep!!!!

leuke naam!

gefeliciteerd voor jullie allemaal. geniet maar lekker van jullie kleine mannetje, en als je er aan toe bent lezen we het verhaal wel hier of op de group.

wil
Hé Purper, wat leuk dat je even komt buurten! Hmm dus uiteindelijk het ziekenhuis en de vacuumpomp? Ik weet helaas hoe het voelt... Meid, doe rustig aan en geniet van jullie mooie zoon!

Ik ga jullie voor twee weken verlaten en reis morgen af naar Zuid Frankrijk. Hopelijk wordt het weer daar wel iets beter dan het nu is . Tot later!
Hoi meiden,

Ik heb mijn verhaal op de grooup gezet.

Hier gaat alles prima!

Liefs Purper
Jaaaaa, hij is er!

Purper gefeliciteerd met je prachtige mannetje. Zag de foto's op hyves. Wat fijn dat alles goed gaat, maat ik las op de groep dat je bevalling wel heftig is geweest. Neem je rust hoor, ook al voel je je goed!

Leuke naam, past volgens mij erg goed bij jullie.

Reageer vanavond wat uitgebreider op de groep, maar wilde je toch even snel feliciteren.
Hoi lieve meiden,

Opeens is het stil hier. Jullie stalker heeft het druk...haha.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Moon: ik las dat jullie een goede start gemaakt hadden. Ik hoop dat het nog steeds lekker gaat allemaal. Groeit Thomas goed en hoe loopt de BV. Is zijn zusje al helemaal aan hem gewend? En hoe gaat 't met je man, weer aan het werk?

Gutje: hoe gaat het met jou? Ben je nog op controle geweest? Is er al een buik ondertussen? En zo ja...dan willen we een foto op de group? Hoe voel je je nu?

En van de andere dames wil ik ook alles weten.

Vandaag voor de laatste keer Kraamhulp gehad. Jammer dat het voorbij is, ik heb er echt van genoten. Heb ook wel gebofd een lieve vrouw met 25 jaar ervaring...echt helemaal super. /in het weekend heb ik een super leuke Marokkaanse meid gehad, die Marokkaans gekookt heeft voor ons...miammie!!!

Morgen komt mijn schoonmoeder de hele dag helpen. Weet nog niet wat ik daarvan moet vinden, maar kon natuurlijk geen nee zeggen.

Purperman weer aan het werk vandaag. De arme schat moet morgen ook ng rapporten uitdelen, die waren natuurlijk nog niet klaar. Hij zit al een hele tijd aan zijn bureau hard te werken.

We hebben het lekker rustig gehouden met het bezoek, "we rusten tot 13 juli" staat op het kaartje. Zo heb ik het zelf een beetje in de hand en dat bevalt me prima.

Vandaag samen met opa (mijn vader) gaan wandelen. Lekker was dat! Hij is zoooooo trots op zijn kleinzoon, echt mooi om te zien. Hij heeft zelfs moeten huilen toen hij ons voor het eerst zag in het ziekenhuis. En dan moet je weten dat ik mijn pa precies 1x heb zien huilen. Toen was ik 7 en is mijn opa (zijn vader) verongelukt.

Hij is ook zo leuk met Joep, daar kan ik uren naar kijken...super!

Zo genoeg voor nu. Mijn kleine man wil een drankje!

Dikke knuffel van Purper
hoi!!

fijn dat alles zo goed gaat met onze kleine nieuwe kereltjes!

hier na een paar dagen weer online (nieuwe computer), dus weet niet onder welke naam ik nu ingelogd ben, maar ik ben het dus; wil...

wil
maria, prettige vakantie gehad (je leest dit wss pas als je terug bent vandaar hihihi)?

hoe is je gevoel ten op zichte van dat dieet?

purper, je klinkt echt heel erg ontspannen. heerlijk. volgens mij geniet je echt ervan. jee vacuumpomp. pfff lijkt me echt geen pretje.

moon hoe is het nu bij jou?

hier nog geen buik hoor. verwacht ook niet dat dat heel snel komt. bij beide andere keren was dat ook pas heel erg laat. na de 20 weken ergens pas dus... hoop dat het nu wel iets sneller is.

verder gaat t goed. ben neit zo heel erg misselijk meer. af en toe eventjes maar geen hele dagen meer. ben nog wel erg moe maar ja.

heb al een kinderwagen gekocht! hahahh. zwarte met oranje accenten. was nu heel erg goedkoop dus kon ik niet laten staan. was nu maar 135 euro. normaal is hij 200 of meer. het is dus geen duur ding, vond ik zonde aangezien er maar 1 kind gebruik van gaat maken. tevens zijn we toch geen wandelaars dus.....

verder ben ik druk met een dier van ons, baardagaam. die had legnood en moest geopereerd wordne om de eieren te verwijderen maar het gaat nu niet goed met haar al 2 weken dus....(weet neit of ik het hier ook verteld had?? )

tot snel allemaal!!!
ECHO!!!

waar is iedereen??

hier gaat het goed; nog 1 weekje en dan is het vakantie. ben helemaal niet zo hard aan vakantie toe, sta natuurlijk al een paar weken niet meer voor de klas... zie mijn collega's rennen en stressen, maar heb zelf nergens last van. heb helemaal geen zin in 6 weken thuis zitten. hopelijk is het een beetje mooi weer, anders zie ik het somber in.

hoe is het met jullie dames? lekker aan het moederen/zwanger zijn?

maria is op vakantie geloof ik he?

en de rest zal wel druk zijn. geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken.

tot gauw!

ps

zal ik op onze group voorzichtig aan wat data prikken voor ons uitje?

wil
Hoi hoi daar ben ik weer !

De vakantie was heerlijk! Geweldig weer gehad, lekker gezwommen, mooie dingen gezien. Onze zoon heeft zich heel goed vermaakt met z'n camping-vriendjes en vriendinnetjes. Toch ook wel weer blij om thuis te zijn!

Purper ik heb je bevallingsverhaal op de group gelezen en ook daar gereageerd. Dus je hebt lekker Marokkaans voor je laten koken? Hmm heerlijk zeg! Alles goed met Joep?

Gutje dus al een kinderwagen gekocht? Leuk hoor! Zwart met oranje, dat is helemaal hip toch? En wat fijn dat de misselijkheid een stuk minder is! Op hoeveel weken zit je nu? En wanneer moet je voor controle?

Moon hoe gaat het met jou en je gezin? Nog steeds zo lekker als in je laatste berichten? Je klonk superpositief! Loopt de borstvoeding nog steeds goed?

Wil hoe is het met jou? Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de komende vakantie. Als je voor de klas staat dan zijn die 6 weken ongetwijfeld heerlijk. Hoe zijn de ontwikkelingen nu mbt je werk? Laten we hopen dat het een heerlijke zomer wordt, daar fleuren we allemaal van op!

Luna wat is jullie mannetje al groot geworden zeg! Echt een hele knul!

Josephine, Swane, Tijger met jullie ook alles goed?

Ik ben natuurlijk weer ongesteld geworden tijdens de vakantie, grrr. Het kwam volledig onverwacht, al 7 dagen na de eisprong. Ik ga dit ook echt weer aankaarten in de kliniek, dit staat volgens mij toch echt een innesteling in de weg. Ik moet op de 3e cyclusdag beginnen met injecteren (morgen naar de kliniek voor prikinstructie) maar het is nu al de 5e cyclusdag (door die vroege menstruatie) dus deze maand zal wel niet door gaan. Het zou ook eens mee zitten . Als ik nieuws heb dan zet ik het wel op de group. Wij hebben nog een weekje vrij, dus gaan nog even genieten van het lekkere weer! Tot later!
pff maria. dat is even balen voor je. hoop dat die kliniek er wat op weet want dat is wel erg kort.

lekker dat je een hele leuke vakantie gehad hebt.

ik bepaal zelf een beetje wanneer de controle is. tenminste. ik moest na 4 weken weer komen maar omdat het bij de dokter is kan ik zelf dus een afspraak maken op de dag zelf of de dag erna. wou van de week wss weer gaan. eigenlijk moet ik rond maandag over een week maar dan zijn de kids vrij en heb ik er dus 2 die mee moeten. en de wachtkamer is altijd zo druk dus is dat niet zo prettig.

mijn moeder vond het grappig van de week. ik heb soort opvliegers. dan begin ik in 1 keer te zweten als ik loop oid. en krijg een giga rood hoofd. hahah ze begint in de overgang te gaan en heeft het zelf een beetje s'nachts maar nu vond ze het wel erg grappig dat het bij mij zo erg was hahaha.

pffff is wel lastig hoor maar ja....

verder alles ok. nu ook al autostoel en wipstoel gekocht. autostoel was ook een aanbieding dus..... hahha ach dan hebben we het maar.

tot snel en ik hoop/neem aan dat de rest ok is.
Hoi meiden,

FF een kort berichtje van mij. Druk druk druk met Joep. Veel tijd kwijt met voeden en verschonen, bij elkaar een uur. Kleine man wil maar niet boeren. De Cinababy helpt wel voor de krampjes. Hij lijkt die druppels zelfs wel lekker te vinden. Gisteren en vandaag heeft hij een klutsoog, beetje ontstoken denk ik. Zielig hoor, hij krijgt zijn oog amper open.

Heeft iemand van jullie tips voor het afleren van een voorkeurshouding in bed? Joep is me iedere keer te slim af, heb al vanalles geprobeerd.

Met mij gaat het wisselend. Ben moe van het opstaan 's nachts en daar word ik dan weer humeurig van. Heb helemaal genoeg van dat vloeien...en helemaal van dat rottige verband...alternatieven??? Ook lekkende (.) (.) heel irritant. Heb nog wel last van de "knip". Er zit een raar huidflubbertje aan, heel rood en dat zat er eerder niet. Wat zal ik doen...VK bellen?

Zo klaar met zeuren....haha! Ik geniet ook hoor. Vandaag ff in de stad geweest. Leuk al die aandacht en ikke trots trots trots achter de kinderwagen!

Lieve mama's ik heb erg veel respect voor jullie gekregen in de afgelopen 3 weken. Tjonge wat een klus! Ik begrijp (zeker na mijn heftige bevalling) nog even niet dat vrouwen meer dan 1 kind hebben!

Oww...kleine Joep is weer wakker! Tot later!!!

Liefs Purper en Joep
Hai meiden,

ik zal ook weer eens van me laten horen!

Het gaat hier nu weer goed.Dochter en ik hebben een keelontsteking gehad en het internet is er een paar dagen af geweest.Maar ik kom gewoon niet aan het forum toe!Het is zo druk.Nu hebben we zo goed als alle kraamvistite gehad en ik ben nu bezig met alle kleertjes te wassen die hij heeft gekregen.Maar al dat kleine grut moet ook allemaal gestreken worden want het is te klein om de kreukels eruit te waaien.Dus nu ligt er een berg van hier tot tokio en ik kom er gewoon niet aan toe.Ik heb ook van mn dochter alle kleertjes uit gezocht en daar alle rompers en pyamaatjes die thomas aan kan eruit gehaald.De kleertjes die nog knap zijn van Tessa die ga ik op marktplaats zetten en de rest gaat naar een inzamelstation voor de derde wereld en het oostblok.

Maar voor de rest gaat het met ons wel helemaal super.Het voelt echt af nu.Een jongen en een meid....een koningswens zeggen ze dan.En de bv loopt gelukkig nog goed.Veel beter als met mn dochter.Hij is ook enorm gegroeid!!!!Ben vandaag bij het cb geweest en hij was nu 4770 gram (3600 bij zn geboorte) en hij was 55 cm (48 bij zn geboorte) dus ik heb een goede melkfabriek hahaha.Hij eet en valt meteen daarna in slaap.en dat gaat de hele dag zo.Hij is amper wakker!Savonds een uurtje of twee en dat is het.

En Tessa doet het hartstikke goed met hem.Ze is zo lief voor hem.Ze heeft grote vakantie nu en wil de hele dag kusjes geven en hem vasthouden en handje vasthouden.Ze vindt hem zoooo lief!Het eerste wat ze vraagt smorgens is of ze even bij hem mag kijken.Gelukkig maar.Beter als dat ze hem stiekem gaat knijpen ofzo.

Purper:Fijn dat het op zich goed gaat met jullie.Thomas boert ook zo slecht!Ik leg hem nu vaak even op zn linkerzij als de boer niet komt en dat helpt af en toe wel.Voor die voorkeurshouding heb ik helaas geen tips.Ik leg Thomas wel vaak op zn zij (wel zo dat als ie rolt dat hij naar achter rolt) en dan afwisselend ene en andere zij.En dan leg ik de deken achter zn rug gepropt dat hij niet helemaal op zn rug kan draaien.Misschen ook een ideetje voor Joep?Jij geeft toch ook borstvoeding?Ik ben ook bekaf van eruit snachts.Thomas komt stipt om de 3 of 3,5 uur.We geven hem savonds een flesje met afgekolde melk.Nou hebben we de afgelopen dagen savonds een schepje kv (dat had ik gekocht met mn keelontsteking,de bv liep heel erg terug) bij zn bv gedaan in de fles en daar slaapt hij wel wat langer op.Zo'n 4 a 5 uur maar man,ik kan wel een hele dag slapen!

Gutje:Blij voor je dat je niet meer zo misselijk bent!En lekker dat je al wat spulletjes op de kop hebt getikt.Had je niks meer van je zoon en dochter?

Maria:Wat rot dat je al zó snel ongesteld werd!Dat had je ook niet verwacht.Zo heb je ook idd weinig kans op een innesteling.Het heeft je vakantie toch niet helemaal verpest mag ik hopen?Hoe gaat het eigenlijk met de "medicijnen"en het dieet van de NG?Merk je voor jezelf al wel iets verschil?

Wil:Ik kan me voorstellen dat nu niet echt aan vakantie toe bent.Als je al een aantal weken thuis zit dan heb je het thuis zitten wel gehad!Is er al wel een oplossing gevonden?

Josephine:Hoe gaat het met jou?Ben je al een beetje aan het kijken naar een andere baan of ben je gewoon lekker aan het genieten van alles?

En hoe gaat het met de rest?

Ik ga ook nog even bij t andere topic schrijven.Daar ben ik helemaal al een eeuwigheid niet meer geweest!

Groetjes
oh ja Purper,dat huisflapje is waarschijnlijk een stukje wild vlees.Dat had ik ook met Tessa.Je kan de ha of de vk ernaar laten kijken.Ze zeggen dan waarschijnlijk dat het aangestipt moet worden met een zilvernitraatstift.Dat verschrompelt het wilde vlees.Het prikt wel maar het is wel zo weg.
Purper,

Marit heeft een helmpje gehad vanwege haar voorkeurshouding. Het is goed dat je er zo oplet. Ondanks dat wij er vlug bij waren en fysio kregen om de voorkeur te doorbreken, was de afplatting dusdanig dat een helmpje toch nodig was. Nou is het natuurlijk voorbarig om te zeggen dat Joep ook risico loopt op een helmpje, maar van de fysiotherapeute hebben we wel veel tips gekregen. En zelf zijn we door de ervaring ook wijzer geworden.

Let er bijv. op dat je met het dragen niet steeds op dezelfde arm draagt. Met voeden idem.

Verder kan je eens nagaan hoe hij in de box, bed en op het aankleedkussen ligt. Onbewust kan je hem steeds op dezelfde manier neerleggen. Bijv. als hij in de box ligt, welke kant moet hij dan opkijken om de kamer in te kijken. Hetzelfde in bed. En bij het verschonen, welke kant moet hij zijn hoofdje draaien om naar jullie te kijken?

Waar je ook veel baat bij hebt, is het versterken van zijn nekspieren. Dit doe je door om af en toe op zijn buikje neer te leggen. Bijv. na zijn badje, als je zijn rugje afdroogt of insmeert. Wat we bij Niels veel deden, zelf een beetje onderuitgezakt op de bank zitten en hem buik op buik leggen. Zodat hij beetje bij beetje leerde zijn hoofdje op te tillen. (Ook gelijk een tip voor het boeren, als hij op zijn buikje lligt en je wrijft van boven tot onder zachtjes over zijn rug. Dan komt de boer makkelijker, wel doeken in de aanslag want hij kan dan ook een beetje spugen.) Toen zijn nekspieren al wat sterker waren legden we hem vaak op zijn buik op ons bed, dat is vlak, toch zacht en hij heeft de ruimte. (Wel even een handdoek oid neerleggen, wederom ivm spugen) Niels kon al vrij snel zijn hoofdje optillen en was ook supersnel met rollen.

Tot slot is het ook belangrijk dat hij zich niet overstrekt. Bij het neerleggen en oppakken moet je hem een beetje rollen. Dus niet plat neerleggen, maar eerst zijn onderlijf en vervolgens zijn rug, schouders en hoofd. En als je hem op je arm draagt, zorg dan dat zijn hoofdje niet gestrekt ligt, maar met een knik zeg maar. (kinnetje richting zijn borst).

Hou het vooral goed in de gaten. Volgens mij heeft het ene kindje ook een sterkere voorkeurshouding dan het andere. Als je het gevoel hebt dat zijn voorkeur niet afneemt, kaart het dan aan op het cb en laat je eventueel doorverwijzen naar een fysiotherapeut.

Zo, lang geleden dat ik hier zoveel tekst neergezet heb.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

En voor de andere meiden, ciao, ik denk aan jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven