Grootte taartstukken

25-09-2013 21:46 32 berichten
Lieve mensen,

Hier is vast iemand die mij raad kan geven bij mijn miniprobleem. Voor mijn bruiloft bak ik samen met een vriendin een (groot) aantal taarten, in verschillende maten. Omdat we toch een inschatting moeten kunnen maken van hoeveel stukjes taart uit zo'n taart gaan de volgende vraag: vinden jullie dat een stuk taart op een bruiloft ongeveer dezelfde grootte moet hebben als op een gewone verjaardag? Dus: 12 punten uit een appeltaart, 16 uit een advocaattaart, 20 uit een drielaags chocoladetaart met ganache? Ongeveer? (allemaal based on 24cm)

Want natuurlijk kan ik de diameters gewoon omrekenen en dan kijken hoeveel ik bij een verjaardag uit zo'n taart zou halen, maar ik zit te twijfelen of dat voor een koffie + taart dingetje (ongeveer 1 uur voor het diner) wel de goede maat is, of dat de stukken taart wat kleiner moeten zijn zodat ze niet vol zitten voor het diner. En als ze kleiner moeten zijn: hoeveel dan? In punten uit een 24cm taart?

Alvast bedankt!
cupcakes.

Ik snap niks van de hype, het zijn muffe cakejes met een zoete/ vette toplaag. Dichtgeslibde aderen gegarandeer
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewoon ruim gerekend, mensen hebben er flink van gesmuld (en een enkeling zich misselijk aan geschranst) en we hadden nog zo'n 10% over. Vriezer/ collega's op het werk die er niet bij waren/ de buren/ school van de kinderen... Komt wel op toch?
Uit een slagroomtaart van 1 kg haal ik 8 of 9 punten.

Iets groter dan 100 gr (105 tot 130) is normaal hoor. Anders komt het gierig over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ongelooflijk dat 'men' meteen maar jullie idee van taarten van tafel werpt en aan komt draven met alternatieven.. Ipv mee te denken en je vragen te beantwoorden.

Omdat je aangeeft dat je wil dat men niet geheel vol zit voor het dinner, zou ik het normale aantal punten per taart aanhouden, en dan plus 2, dan heb je redelijk normale punten , maar niet te groot

Het makkelijkst is het, om bij het aansnijden al 'mallen' van vetvrij karton te hebben klaar liggen, zodat je niet automatisch toch weer te grote stukken gaat snijden. (Snij de grootte van 1 punt uit een vetvrij karton van 24 cm, en hou dat boven de taart als je gaat snijden) .. En maak voor elke soort taart een eigen mal (zoals je al aangaf behoeft elke taart een ander aantal snijpunten)
Zou idd wat voor de zekerheid wat extra bakken, een extra appeltaart ofzo. Als je extra handen over hebt kun je altijd iemand bij de taarten zetten om te snijden, veel mensen willen toch maar een klein puntje of houden niet van zoetigheid.
Met een bruiloft zijn de taartpunten inderdaad altijd wel wat kleiner dan op een verjaardag.

Ik zou als ik jou was wat kleiner snijden dan op een verjaardag.

En dat een machtige taart wat kleiner is dan een wat lichtere vind ik heel normaal.

Toen ik een bruidstaart gemaakt had en deze ook ter plekke aan moest snijden had ik, zoals iemand hier boven al had gezegd, op een papiertje getekend hoe ik moest snijden.

Werkte perfect!
Het bruidspaar kan voor het fotomoment zn eigen punt snijden, daarna zou ie het zelf over kunnen nemen en de stukken snijden zoals je hebt bedacht.

Wil het bruidspaar zelf ook de bovenste laag mee naar huis nemen om in te vriezen? Dan wordt het +1 taartje extra

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven