Mode & Beauty alle pijlers

bruiloft, heb hulp nodig

11-10-2013 20:00 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik heb een bruiloft en heb hulp nodig bij m'n outfit. Even wat info. De bruiloft is in Engeland, in februari. Ik draag een grote maat, 50, en heb een echte peervorm. Ik wil eigenlijk liever geen zwarte jurk en wil de kosten ook graag binnen de perken houden aangezien we al een flink bedrag kwijt zijn aan ons verblijf daar. Tel dat op bij het cadeau voor het bruidspaar en jullie snappen hopelijk dat ik geen honderden euro's wil uitgeven aan een mooie outfit. Overigens is het niet zo dat het persé een jurk moet zijn.

Ik ben benieuwt of jullie me kunnen helpen.
Niet perse een jurk, maar wel net dus? Ik heb bij Engeland het idee dat kleding op bruiloften wat formeler is dan hier, maar dat kan ook door film/tv komen.
Kijk eens bij asos.com of dorothyperkins.co.uk
Wat voor kleren heb je eigenlijk in de kast hangen?

Heb je een rok hangen?

Als je een rok zou aan trekken, zie je er alleen al een stuk gekleder uit. Daarop zou je dan een bloes, vest, gilet of jasje kunnen dragen.

Als de rok een beetje klokt, leidt deze af van je peervormige figuur.
Iones ik heb van alles in de kast hangen, ook mooie nette kleding en mooie rokken maar het is allemaal net niet feestelijk/net genoeg voor een Engelse bruiloft denk ik.
Ik zou in ieder geval ook voor een rok gaan. Een lange welteverstaan.
quote:Techniek schreef op 11 oktober 2013 @ 20:15:

Iones ik heb van alles in de kast hangen, ook mooie nette kleding en mooie rokken maar het is allemaal net niet feestelijk/net genoeg voor een Engelse bruiloft denk ik.In Duitsland is het normaal om je sjiek te kleden voor een feest/bruiloft en grote(re) maten zijn ook normaler. Ik zou dus eens kijken op Duitse sites. Zelfs bij de C&A krijg je galakleding dus als je niet te gek ver van de grens woont zou je daar ook eens kunnen kijken. Maar Neckermann, Otto en Ulla Popken (de Duitse) zijn best goed voorzien van feestkleding.
quote:Techniek schreef op 11 oktober 2013 @ 20:15:

Iones ik heb van alles in de kast hangen, ook mooie nette kleding en mooie rokken maar het is allemaal net niet feestelijk/net genoeg voor een Engelse bruiloft denk ik.Misschien even met een vriendin er kritisch doorheen gaan? Misschien kun je met een mooie shawl of een nieuw paar pumps in knalkleur een hele leuke outfit combineren Ik heb heel vaak dat ik van de dingen in de kast de charme niet meer zo zie, omdat ze nou eenmaal bij mij in de kast hangen en niet nieuw ergens op een hangertje/model.
Hoeveel dagen voorafgaand aan de bruiloft ben je in Engeland? Je zou daar gaan kunnen winkelen, meer aanbod, inderdaad bij Asos, Dorothy Perkins etc. Die gok zou ik best durven nemen.
Het wordt ongetwijfeld al gewaardeerd dat jullie komen, dus ga je alsjeblieft niet te sappel maken over je outfit.

Als je nette kleding in de kast hebt hangen: een prachtige glanzende panty kopen, plus een reservepanty. Als je houdt van sieraden: je mooiste oorbellen, armband of broche dragen. Heb je zelf een sjieke handtas, of kan je er één lenen? Ready.
Exces, ik woon in het westen, aan de kust. Niet echt in de buurt dus, helaas.

Borderwalk, da's wel een goeie tip om een vriendin te laten kijken.

Clemance, ik heb 1 volle dag voor mezelf in Engeland. Da's me te weinig tijd om het er op te gokken.
Van wat ik op facebook voorbij zie komen aan Engelse bruiloften, van mijn buitenlandse vrienden, is het echt een stuk gekleder dan hier in Nederland het geval zal zijn.

Allemaal hoge hakken hakken, feest jurken, clutches en hoeden!!! Of andere gaasachtige haarstukken. Misschien naar een winkel zoals accessorize ofzo en kan je daarmee een bestaande outfit net iets feestelijker maken.
Het is hier inderdaad allemaal wat gekleder. Hoeden etc.

Maar dat is meestal de moeder en schoonmoeder.

Een mooie rok of jurk is feestelijk genoeg hoor.
Je bent er wat dat betreft wel lekker op tijd bij! Straks komen alle feestelijke collecties voor de feestdagen namelijk weer in de winkels, dan moet je toch wel wat kunnen vinden bij H&M+, Etam, Promiss, C&A of M&S! Voor een leuk prijsje.

Bij H&M hebben ze leuke 'haardingen' voor weinig.
Binnenkort heb ik ook een bruiloft en draag ook een grote maat. Ik kreeg als tips van een familielid om eens bij De galazaal in Amersfoort, Honoloeloe in Leiden of bij Blijdestein in Tiel te gaan kijken. Zijn schijnen alle 3 best veel keuze te hebben in grote maten voor niet al te grote bedragen.
Daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan Clemance, da's waar ook!

Madamecannibale, ga jij daar binnenkort heen? Ik hoor graag van je of het de moeite waard is!
Ik ben wel stiekem een beetje jaloers op jouw peervorm. Ben zelf een appeltje. Met weliswaar ´maar´ maat 44 maar toch, vind peervormen mooier.

En je hoeft toch ook niet helemaal in het nieuw? Je hebt vast een mooie broek of rok, zoek je daar tijdens de feestdagen een mooie blouse bij. Dan hoef je je budget maar aan 1 item (en eventueel wat accessoires) te besteden.

En glanzende panty´s laten je benen dikker lijken. Heb ik eens gehoord bij zo´n topmodellenprogramma dat Dochter kijkt. Ik neem dus aan dat dat ook geldt voor kleren in het algemeen. Dus als je stiekem liever wat slanker op de foto´s staat, kun je beter kiezen voor matte stoffen.
quote:Techniek schreef op 11 oktober 2013 @ 21:18:

Daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan Clemance, da's waar ook!

Madamecannibale, ga jij daar binnenkort heen? Ik hoor graag van je of het de moeite waard is!Stel dat je ontdekt dat wat je in je kast hebt liggen 'prima maar niet echt spetterend' is, dan zou ik niet wachten totdat de feestcollectie in de schappen hangt, maar tot die feestcollectie in januari in de uitverkoop is. Als je dan niets vind, zit je niet zonder outfit/
Ik zou even wachten! Eind december/begin januari gaat de hele feest/kerst collectie in de sale, dan moet je toch vast wel iets kunnen vinden?
Zeg maar Spijker.
http://www.castaluna.be/n ... cut/712113/324438249.aspx

80 Euro
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

70 euro

110,00
Die blauwe is prachtig!
quote:Scamp schreef op 11 oktober 2013 @ 21:40:

Die blauwe is prachtig!Ik vind de eerste en de laatste juist zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven