Gezondheid alle pijlers

Nierbekkenontsteking

11-10-2013 23:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips om het wat draagelijker te maken?

Al aan de antibiotica uiteraard en zoveel mogelijk rusten + pijnstillers...

Maar kan in de nacht gewoon niet slapen zo'n zeer doet het.

Misschien heel aanstellerig, maar voel me even heel zielig. Bah!
Ah dat is heel naar en doet ook erg pijn. Wat ik deed is wat meer kussens in bed, zodat je wat rechterop kunt slapen. En ik vond het fijn om een pittenzak/kruik op buik of onderrug te leggen. Dat verlicht iets.

Hoop dat de kuur snel aanslaat! Beterschap
Luister naar je hart, want dat klopt
Auw, dat doet zo gemeen pijn! Ik voel met je mee, probeer een warme kruik op je rug, zo stil mogelijk liggen en als de AB niet aanslaat, terugbellen. Je zou binnen enkele dagen verbetering moeten voelen. Verder genoeg water drinken, uit een bidon gaat het beste, hoef je niet steeds overeind.

Sterkte.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Warme kruik, stressballetje of iets anders om in te knijpen als je naar het toilet gaat, dikke warme sokken voor die lange sessies op de wc en veel, heel veel sap drinken. Cranberrysap, grapefruitsap, als het maar zuur is.
Oeh, dat had ik laatst ook, wat een ellende was dat. Beterschap!!
Sterkte meis

Weinig tipsvan mijn kant hopelijk kan je een beetje slapen
Ik weet helaas hoe het voelt, blegh.. Zo te horen ben je iig gewoon thuis (en niet in het ziekenhuis) en die keer dat ik nierbekkenontsteking had en niet naar het ziekenhuis hoefde, was het met de antibiotica wel heel snel over gelukkig!

Gewoon lekker in je bed gaan liggen en heerlijk slapen en zodra je je iets beter voelt, lekker boekje lezen of voor de tv gaan zitten niksen! Sterkte!!!!
Dankjewel voor de fijne tips alvast! Ja ik ben dus pas net aan de goede antibiotica. Had eerst een ander maar die mocht niet baten en de kweek liet ook zien dat ik beter een ander kon gaan gebruiken...

Paar kostbare dagen met al heel veel pijn...

Kruik ga ik sowieso proberen! En verder drink ik minstens 20 glazen water per dag en neem ik cranberrysupplementen of doe ik citroensap door het water...
Ik heb het al een aantal keer gehad, maar ik kreeg gelukkig goede pijnstillers. Zetpillen, die hielpen bijna meteen. Omdat ik het al vaker gehad heb en de artsen niet weten waarom (ik heb nooit blaasontsteking) heb ik nu een noodvoorraadje zetpillen thuis, voor het geval ik het weer krijg.
Trotter heb je deze pillen op recept? Of wat is de merknaam? Als het niet helpt wat ik nu neem tegen de pijn zou ik deze graag aan de dokter willen vragen..
Ik heb ook veel gehad aan zetpillen. 1000mg paracetamol was dat..

Ook goed voor de koorts, ik had 40 graden koorts.

Het was de ergste pijn die ik ooit gehad heb..
Ik heb hier Diclofenac 100mg liggen. Ik heb ze op recept, weet niet of ze ook zo te koop zijn.
Dankje trotter en mademoiselle!

Die diclofenac ga ik toch eens mijn dokter over bellen, paracetamol 1000mg p keer helpt eigenlijk niks...maar misschien wel in zetpil variant, ga ik ook achteraan...

Voorlopig slapeloos..gek word ik van die pijn.. Zitten staan liggen niks is goed. Iedere beweging doet zeer..

Koorts is niet constant maar komt in aanvallen...en dan voel ik gloeiendheet , maar heb ik het toch zo koud..
Nee, diclofenac is niet in de vrije verkoop met 100 mg. Wel in tabletten van 12,5 mg van Voltaren. Maar ga daar niet zelf mee rommelen, je moet er sowieso een maagbeschermer bij slikken. Beter kan je zorgen dat je je paracetamolspiegel op peil houdt, daar mag je om de zes à acht uur 1000 mg van hebben maximaal. Maar lees de bijsluiter goed, je wil niet nog meer sores nu. Bel anders de HAP voor advies.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Sterkte TO. Heb het ook heel vaak gehad vanwege een afwijking aan mijn blaas/nieren. Anders dan pijnstillers, kruikje in je rug en een beetje opgekruld gaan liggen (maar dat doe je vanzelf wel vanwege de pijn vrees ik) en zoveel mogelijk slapen is er niet zoveel wat je zelf kunt doen. Het goede nieuws is dat als je de juste antibiotica hebt dat dan met een dag of 3 de allerergste pijn weg zou moeten zijn. Heel veel sterkte.

Mosterd wrs, maar heb je een bad en mag je daar in? Bad verlicht de pijn ook!
Oh wat rot zeg! Bij mij was het echt ondraaglijk, moest overgeven van de pijn, ik heb een paar fijne verdovende prikken gehad in het ziekenhuis. Dat hielp heel goed.

Verder alle genoemde tips. Sterkte en hoop dat je snel opknapt.
Ik nam tegen borstontsteking op advies van verloskundige om de vier uur 1000 Mg paracetamol en de volgende beurt 500 Mg ibuprofen en 500 Mg paracetamol. Op die manier hield ik het op peil en kwam de pijn niet zo erg meer terug. Dit werkte tot de anti biotica aansloeg.
Sterkte ermee, ik heb het een keer gehad en ik herinner me de pijn beter dan van mijn 2 bevallingen.... De antibiotica zou het meeste van de pijn snel weg moeten nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven