Gezondheid alle pijlers

Ervaring met Basic-Fit?

11-10-2013 16:36 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om te gaan fitnessen bij Basic-Fit. Omdat je daar toch een jaar aan vast zit wil ik weten wat de ervaringen zijn.

Ik heb hiervoor een jaar bij een medisch trainingscentrum gefitnest om mijn zwakke rug te trainen en sterker te maken. Maar omdat je daar niet eeuwig kan blijven zit ik nu te denken om het ergens anders bij te gaan houden.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
mijn persoonlijke mening, om te trainen is het er prima, ga je voor sfeer en een stukje persoonlijke aandacht en gezelligheid, dan vooral niet doen! het is 1 kille bedoening.
Carpe Diem
Ligt aan welke club hoor, 49suus! Ik werk bij een Basic-Fit en het is er erg gezellig!
Beter overdressed dan underdressed!
Ik heb vooral veel gehoord dat het haast onmogelijk is om op te zeggen. Of dat nog steeds zo is, weet ik niet.
Publiek is niet geweldig

En vrij ongezellig ben inmiddels weer bij te dure sportschool ;)
Wat zoek je in een sportschool?

Wat vind je belangrijk mbt service, begeleiding etc?

Ik train zelf bij een basic fit (was een health city). De sauna enzo is weg, wel douches. Normaal heeft basic fit weinig begeleiding, gelukkig is mijn trainer er nog wel (betaal ik voor). Verder is er weinig begeleiding. Je moet eigenlijk wel zelf kunnen trainen.

De apparatuur is wel ok.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat verhaal van opzeggen is zo suf, als je voor een jaar een contract tekent duurt dat contract een jaar, binnen die periode kan je niet opzeggen, net zoals je telefoonabonnement. Na een jaar kan je maandelijks opzeggen, anders loopt je contract door. Vrij simpel toch?!
Beter overdressed dan underdressed!
Basic-fit waar ik heen ging vond ik super smerig. Mensen hadden of geen handdoekje bij zich of gebruikten m niet en apparaten schoonmaken na gebruik hadden ze helemaal nooit van gehoord.
Heel blij met basic fit. Iedereen doet zijn ding. Ik kom om te trainen, niet voor een koffie kransje.
Ik ga voor het trainen, na een jaar medisch fitness ben ik goed op weggeholpen om te weten welke apparatuur ik moet gebruiken en wat mijn grenzen zijn mbt mijn spieren, dat ik niet fanatiek een half uur op 1 apparaat zit te zweten . En ik hoef ook niet perse te theekransen. Het enige nadeel is dat ze wel reclame maken dat je het per maand op kan zeggen maar dat dit pas na een jaar betalen kan... Ik zit een beetje met mijn financien zeker voor volgend jaar, 17,95 pm is niet veel maar wel als je werkzoekend bent met een kleine uitkering en alles steeds duurder word zoals nu weer met die dubbele waterbelasting en het eigen risico. Het voordeel is wel dat ze 7 dagen per week open zijn dus als ik werk toch kan blijven sporten in het weekend. Denk er nog even over na en anders in januari volgend jaar.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:klijno schreef op 12 oktober 2013 @ 10:18:

Basic-fit waar ik heen ging vond ik super smerig. Mensen hadden of geen handdoekje bij zich of gebruikten m niet en apparaten schoonmaken na gebruik hadden ze helemaal nooit van gehoord.

Maar dan leg je toch op die vieze plek jouw eigen handdoekje (dat natuurlijk wel schoon is)?

Ik gebruik daarom wel een handdoek maar niet omdat ik het zelf zo vies vind (van een ander), maar van anderen weet dat zij het vies vinden. (Waarbij dit vaak in mijn geval zelf de minder frisse mensen zijn die hierover mopperen.)
Volgens mij adverteren ze met name voor een lage prijs per maand, niet met het per maand opzeggen. Ze zijn er juist heel duidelijk in dat het abonnement eerst voor 12 maanden is, en daarna per maand op te zeggen. Zoals met zoveel diensten tegenwoordig.

Ze hebben wel vaak acties dat je geen inschrijfgeld hoeft te betalen, dus wellicht dat je op die manier nog geld kunt besparen. Zit er misschien een Fit4Free bij je in de buurt? Die hebben ook nog een dalabonnement als ik het goed heb, dat is nog goedkoper.
Het is onmogelijk om het op te zeggen!! Je word opgelicht waar je bij staat!!!!!!

In mijn laatste maand van inschrijving moest ik een bedrag van 73 euro betalen.. En waarvoor??????

Het waren zogenaamde kosten om dat ik mijn abbo eerder wou stoppen... Wat achteraf niet mogelijk was!

Nee, doe mij maar een rondje rennen in het park!!!
Weet je wat je moet doen? Ik gebruik zelf sporttegoed nadat een vriendinnetje van mij het zo ideaal vind. Ik sport nu af en toe bij Basic Fit Amsterdam en bij Basic Fit in Rotterdam zonder verplichtingen. Ik heb een eigen sportschool maar omdat ik veel onderweg ben en dus handig dat ik overal kan sporten ( ik ben nogal sportverslaafd haha).

Voor ¤ 4,95 per keer kun je er al sporten zondat dat je vast zit aan een abonnement. Zo bespaar je veel geld door het eerst 3 of 4 uit te proberen en dan pas lid te worden.

Neem maar eens een kijkje op http://www.sporttegoed.nl/wat-is-sporttegoed.

Succes!
Opzeggen van Basic Fit is inderdaad moeilijk. Je moet een aangetekende brief sturen. Een gewone brief heeft geen zin die komt nooit aan. Dus daar zit een stagiair de hele dag bij de versnipperaar alle opzegbrieven te laten verdwijnen.

Ik heb zelf destijds een site gebruikt die online opzegt. Zij sturen voor jou een aangetekende brief. Werkte prima, kost wel geld, 4,95 geloof ik.

Zit nu weer bij een dure en hele fijne sportschool in het centrum van A'dam. Basic fit is inderdaad basic en niet zo gezellig.
Dat van moeilijk opzeggen is zo onzin! Als je een jaar abbo hebt afgesloten kun je inderdaad niet bínnen dat jaar opzeggen, maar dat is bij elke vorm van jaarabbo zo. Na dat jaar kun je maandelijks opzeggen. Basic Fit heeft er zelfs contactformulier voor en geven op hun site duidelijk aan welke gegevens ze van je nodig hebben. Makkelijker kan toch niet?

Anyway als je weet welke apparaten en oefeningen je nodig hebt is het een prima sportschool. Inderdaad weinig begeleiding, maar daar is de prijs ook naar. Zijn veel apparaten, ruime openingstijden dus imo best wat voordelen, zeker voor die prijs.
Choose love in everything you do! ♥
bacis fit is voor mij goed genoeg , het is schoon , en uitgebreid , wat toestellen betreft .
en wat de gezelligheid betreft , ik kom er om te sporten , en mijn conditie te verbeteren , en dat lukt prima
Toen mijn sportschool een BF werd ben ik opgestapt. De lessen gingen eruit of werden korter, er werd een soort samen sporten via een projectiescherm ingevoerd, en groepszalen werden omgebouwd tot apparatenzalen. En het publiek veranderde want er kwamen veel meer jongeren en mensen die prijs belangrijker vonden dan kwaliteit. Ik voelde me er niet meer thuis.

Ik kon trouwens gewoon via de mail opzeggen zonder gesodemieter.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano waar was dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven