steeds doorbloedingen anticonceptie

vrijdag 11 oktober 2013 om 19:17
Volgende week laat ik mijn spiraaltje verwijderen omdat ik er steeds migraine van krijg. Ik heb een hele korte, onregelmatige cyclus van ongeveer 14 dagen en ben dus bijna altijd ongesteld (ong. 2 van de 14 dagen niet). Gelukkig is het nooit erg en heb ik dus alleen last van wat stemmingswisselingen en beetje bloedverlies.
Voor het spiraaltje heb ik verschillende pillen en de nuvaring gebruikt. Daar werd ik doorheen ongesteld (door het spiraaltje ook). Ook heb ik de prikpil gehad en daar stopte de menstruatie wel, maar dat was voordat dit speelde (en ik neem liever niet zoveel hormonen). Het liefst zou ik nu weer voor de nuvaring gaan, maar als ik er doorheen ongesteld wordt, werkt de ring dan alsnog als anticonceptie? Want dat bloeden vind ik niet zo erg, maar ik wil niet zwanger worden.
En zijn er vrouwen waarbij ook geen enkele anticonceptie leek te werken en wat hebben jullie gedaan?
Voor het spiraaltje heb ik verschillende pillen en de nuvaring gebruikt. Daar werd ik doorheen ongesteld (door het spiraaltje ook). Ook heb ik de prikpil gehad en daar stopte de menstruatie wel, maar dat was voordat dit speelde (en ik neem liever niet zoveel hormonen). Het liefst zou ik nu weer voor de nuvaring gaan, maar als ik er doorheen ongesteld wordt, werkt de ring dan alsnog als anticonceptie? Want dat bloeden vind ik niet zo erg, maar ik wil niet zwanger worden.
En zijn er vrouwen waarbij ook geen enkele anticonceptie leek te werken en wat hebben jullie gedaan?

vrijdag 11 oktober 2013 om 21:53
Heb momenteel bloedingen door de prikpil heen. De gyn vermoed dat bij mij speelt wat koettie zegt. Dit kan door de prikpil komen en ik heb eerst de yasmin gekregen en nu de microgynon 50. Die laatste heeft een hogere dosis oestrogenen.
Bij mij met een echo ook niks te zien. Dus het is wat gissen maar de gyn denkt dat het dit is.
Mss is het dat bij jou ook? Wat je zelf ook aangeeft maar mss datmje iets aan mijn verhaal hebt (ter vversterking van een evt vermoeden)?
Bij mij met een echo ook niks te zien. Dus het is wat gissen maar de gyn denkt dat het dit is.
Mss is het dat bij jou ook? Wat je zelf ook aangeeft maar mss datmje iets aan mijn verhaal hebt (ter vversterking van een evt vermoeden)?

vrijdag 11 oktober 2013 om 22:26
Ik ben aan het googelen op dun baarmoederslijmvlies en als oorzaak wordt er de pil genoemd. Die heb ik vroeger gebruikt, toen jaren niet en weer begonnen omdat mijn ongesteldheid zo lang/vaak werd. Dus dat kan bij mij geen oorzaak zijn. Het is wel begonnen in een periode waarin ik veel prednison en andere medicatie slikte (is ook een hormoon toch?) en ernstig ondergewicht had. Maar dat is ook alweer jaren geleden, dus dan zal het daar toch ook niet aan liggen?
Ik zal het ook allemaal braaf aan mn arts vragen hoor
Ik zal het ook allemaal braaf aan mn arts vragen hoor

zaterdag 12 oktober 2013 om 08:51
Koettie: die echo was bij de eerste afspraak. Toen ben ik aan de yasmin gegaan en dan zou het na drie strips over moeten zijn. Daarom is er toen niet gemeten. En de laatste keer is er geen echo gemaakt maar na overleg met een andere gyn een sterkere pil voorgeschreven. (Want toen de prikpil was gezet waren de bloedingen tijdelijk wat minder dus lijkt het op een tekort van oestrogenen.)
Als het nu na drie strips niet over is en ik weer langs moet komen dus dan vraag ik om die meting.
Met niks te zien bedoelde de gyn wrs geen endo ofzo.
Als het nu na drie strips niet over is en ik weer langs moet komen dus dan vraag ik om die meting.
Met niks te zien bedoelde de gyn wrs geen endo ofzo.
zaterdag 12 oktober 2013 om 09:14
natural family planning
gewoon even meedelen dat dit ook bestaat
ik ken vrouwen die het zo doen en die niet zwanger raken
of het voor jou een optie is, dat weet ik niet, dat maak je beter zelf uit
maar ik herken veel van je verhaal
tussenbloedingen had ik heel geregeld en gebruikte het medicijn duphaston hiervoor
nu met de nuvaring heb ik geen last meer van tussenbloedingen
maar net als jij heb ik veel migraine tijdens de "ringvrije" periode
gewoon even meedelen dat dit ook bestaat
ik ken vrouwen die het zo doen en die niet zwanger raken
of het voor jou een optie is, dat weet ik niet, dat maak je beter zelf uit
maar ik herken veel van je verhaal
tussenbloedingen had ik heel geregeld en gebruikte het medicijn duphaston hiervoor
nu met de nuvaring heb ik geen last meer van tussenbloedingen
maar net als jij heb ik veel migraine tijdens de "ringvrije" periode