Gezondheid alle pijlers

steeds doorbloedingen anticonceptie

11-10-2013 19:17 19 berichten
Volgende week laat ik mijn spiraaltje verwijderen omdat ik er steeds migraine van krijg. Ik heb een hele korte, onregelmatige cyclus van ongeveer 14 dagen en ben dus bijna altijd ongesteld (ong. 2 van de 14 dagen niet). Gelukkig is het nooit erg en heb ik dus alleen last van wat stemmingswisselingen en beetje bloedverlies.

Voor het spiraaltje heb ik verschillende pillen en de nuvaring gebruikt. Daar werd ik doorheen ongesteld (door het spiraaltje ook). Ook heb ik de prikpil gehad en daar stopte de menstruatie wel, maar dat was voordat dit speelde (en ik neem liever niet zoveel hormonen). Het liefst zou ik nu weer voor de nuvaring gaan, maar als ik er doorheen ongesteld wordt, werkt de ring dan alsnog als anticonceptie? Want dat bloeden vind ik niet zo erg, maar ik wil niet zwanger worden.

En zijn er vrouwen waarbij ook geen enkele anticonceptie leek te werken en wat hebben jullie gedaan?
Check!

Ik heb me laten steriliseren, en dat had ik jaren eerder moeten doen.
Ik ben 29 en wil misschien nog kinderen.
Ja dan is het lastig. Ik was toen 35, en wist zeker dat ik nooit kinderen wilde hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Bloedingen zijn vervelend maar je bent nog steeds veilig. Ben je er al eens mee naar de gyn geweest? Kan dat je baarmoederslijmvlies heel dun is en je daardoor bloedingen hebt.
Ik ben ermee naar de gyn geweest en ze kunnen niks vinden. Maar een te dun slijmvlies zou een logische verklaring kunnen zijn, dat ga ik even vragen. En wat goed om te horen dat de nuvaring dan nog wel beschermt, dan neem ik die gewoon weer!
Heb momenteel bloedingen door de prikpil heen. De gyn vermoed dat bij mij speelt wat koettie zegt. Dit kan door de prikpil komen en ik heb eerst de yasmin gekregen en nu de microgynon 50. Die laatste heeft een hogere dosis oestrogenen.

Bij mij met een echo ook niks te zien. Dus het is wat gissen maar de gyn denkt dat het dit is.

Mss is het dat bij jou ook? Wat je zelf ook aangeeft maar mss datmje iets aan mijn verhaal hebt (ter vversterking van een evt vermoeden)?
Ik ben aan het googelen op dun baarmoederslijmvlies en als oorzaak wordt er de pil genoemd. Die heb ik vroeger gebruikt, toen jaren niet en weer begonnen omdat mijn ongesteldheid zo lang/vaak werd. Dus dat kan bij mij geen oorzaak zijn. Het is wel begonnen in een periode waarin ik veel prednison en andere medicatie slikte (is ook een hormoon toch?) en ernstig ondergewicht had. Maar dat is ook alweer jaren geleden, dus dan zal het daar toch ook niet aan liggen?

Ik zal het ook allemaal braaf aan mn arts vragen hoor
Implanon?
En als je niet zwanger wordt, werkt de AC dus wel prima.. Alleen vind je de bijwerkingen dus te vervelend..
Ik wil graag weten of het anticonceptiemiddel betrouwbaar is voordat ik het ga gebruiken

En het bloeden is geen bijwerking, dat kreeg ik toen ik geen anticonceptie gebruikte.
Niets te zien Watipi? Dat kunnen ze toch gewoon meten? Ik kreeg een inwendige echo en ze kon op de millimeter meten hoe dun het was.
Koettie: die echo was bij de eerste afspraak. Toen ben ik aan de yasmin gegaan en dan zou het na drie strips over moeten zijn. Daarom is er toen niet gemeten. En de laatste keer is er geen echo gemaakt maar na overleg met een andere gyn een sterkere pil voorgeschreven. (Want toen de prikpil was gezet waren de bloedingen tijdelijk wat minder dus lijkt het op een tekort van oestrogenen.)

Als het nu na drie strips niet over is en ik weer langs moet komen dus dan vraag ik om die meting.

Met niks te zien bedoelde de gyn wrs geen endo ofzo.
natural family planning

gewoon even meedelen dat dit ook bestaat

ik ken vrouwen die het zo doen en die niet zwanger raken

of het voor jou een optie is, dat weet ik niet, dat maak je beter zelf uit

maar ik herken veel van je verhaal

tussenbloedingen had ik heel geregeld en gebruikte het medicijn duphaston hiervoor

nu met de nuvaring heb ik geen last meer van tussenbloedingen

maar net als jij heb ik veel migraine tijdens de "ringvrije" periode
Belchica, ik ben heel onregelmatig ongesteld dus nfp zou in mijn geval niet slim zijn.

In de ringvrije week had ik nergens last van hoor, alleen nu met het spiraaltje heb ik wel last van migraine.
Wapiti, Endo kan je vaak helemaal niet zien op de echo, dus niet zo gek dat ie dat niet zag. Hier was het volgens mij ook tekort aan oestrogeen maar weet het eerlijk gezegd niet helemaal meer.
Is een koperspiraal geen optie? Je wordt wel gewoon ongesteld (vind ik zelf ook wel prettig eigenlijk), maar bent goed beschermt.
Dat is gezien haar korte onregelmatige cyclus niet aan te raden.. van een koperspiraal ga je meestal nog wat meer vloeien namelijk.
Je vind de bloedingen niet erg, dus kun je terug naar de Nuvaring.

Volgens mij wordt je met Cerazette uiteindelijk ook niet meer ongi, maar deze pil is minder veilig tegen zwangerschap geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven