Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Over de 'aankoopbedrag terug' producten. Ik bedacht me net, ik ga straks maar eens verschillende van die actieproducten kopen. Maar dan komen ze natuurlijk allemaal op 1 kassabon te staan. Dat gaat natuurlijk niet werken als je de kassabon voor meerdere producten op moet sturen.

Hoe doen jullie dat als jullie meerdere producten met die actie willen kopen? Echt verschillende supermarkten af of verdelen onder meerdere 'boodschapbezoekjes'? Ik snap dat dat dan wel zo zou moeten, maar ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.
quote:someday-somehow schreef op 09 oktober 2013 @ 12:36:

Over de 'aankoopbedrag terug' producten. Ik bedacht me net, ik ga straks maar eens verschillende van die actieproducten kopen. Maar dan komen ze natuurlijk allemaal op 1 kassabon te staan. Dat gaat natuurlijk niet werken als je de kassabon voor meerdere producten op moet sturen.

Hoe doen jullie dat als jullie meerdere producten met die actie willen kopen? Echt verschillende supermarkten af of verdelen onder meerdere 'boodschapbezoekjes'? Ik snap dat dat dan wel zo zou moeten, maar ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.Zeggen dat je dat artikel apart af wilt rekenen. Of de volgende dag halen.
quote:himalaya schreef op 09 oktober 2013 @ 12:41:

[...]

Zeggen dat je dat artikel apart af wilt rekenen. Of de volgende dag halen.Goeie, een artikel apart afrekenen had ik me nog niet bedacht, thanks!
quote:ladybella schreef op 08 januari 2013 @ 13:54:

Ik heb al jaren een abbonnement op mijn favo tijdschrift. Nu kreeg ik de acceptgiro voor aankomed jaar en die is ongeveer 60 euro. In het blad zelf staat een aanbieding voor 35 euro. Zlefde blad, zelfde abbonement,zelfde voorwaarden. Zal ik bellen en om de korting vragen? Of is dat wel erg vrekkig??Het is nogal een verschil. Ik zou bellen.
Wij zeggen altijd ieder jaar alle abonnementen op. Meestal krijg je dan een aanbieding om toch lid te blijven. Doen ze dat niet en willen we het abonnement toch, dan neemt de ander het abonnement als nieuw lid. Nooit een abonnement door laten lopen. Dan ben je dief van je eigen portemonnee.

Hvm
@leonor: ik heb 6 zegels van de C1000 die je zo mag hebben. Ben je daarmee geholpen om je kaart vol te krijgen? PM me je adres dan stuur ik ze naar je toe.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
geld terug acties: inderdaad apart afrekenen, maar komt niet vaak voor dat ik meerdere artikelen heb (het is soms zoeken naar artikel met een actiesticker). Ik maakt af en toe een lijstje met die artikelen en die stop ik dan in mijn portemonnee. Dit jaar al ruim 50 euro bij elkaar ge-gta-d (leuk zo'n lijstje bijhouden)

tijdschriften: we hebben eigenlijk alleen een tv-gids (vriend wil graag tv-gids). we hebben ieder half jaar een ander proef-abonnement. gewoon goedkoopste of bijv. abonnement voor 10 euro en je krijgt er een cadeaukaart van 10 euro bij.
Ik kreeg laatst ook een afschrift voor een tijdschrift waar ik lid van ben. Ik heb ze opgebeld en gezegd dat er in het tijdschrift zelf een goedkopere aanbieding in staat dan wat ik moet betalen. Ik heb een nieuwe acceptgiro opgestuurd gekregen en betaal nu 30 ipv 60 euro dus ik als jou was zou ik toch maar gaan bellen.
Nou vandaag voor het eerst (dankzij / n.a.v. dit topic) producten gekocht waarvan je het aankoopbedrag terug kan krijgen. Totaal voor ¤ 31,50:

- Conimex Oriental Noodles 'Oosterse groenten'

- Page extra comfort kussenzacht toiletpapier

- Sacla zongedroogde tomaten

- Red Band Sweet 'n Pure citrus

- Nescafe Cappuccino (zo'n grote zak)

- Becel Pro-Activ voor verlaging cholesterol

- Sprite 1,5 liter

- Zendium mondwater

- Pattex 100% Montagelijm crystal koker (t.w.v. ¤ 11,99)

Wat ik online kon doorgeven al gedaan en morgen maar eens bezig met het opsturen van de bonnetjes. En dit is nog niet eens alles, niet alles van 'mijn lijstje' was aanwezig in de supermarkten hier. Binnenkort nog maar weer op pad.

By the way, was leuk om mijn moeders gezicht te zien toen ik aankwam met de producten. Zij heeft heel weinig te besteden, dus kon haar (en mn broertje) er mooi blij mee maken.
laatst een abonnement op een tijdschrift genomen voor 10 euro en je kreeg daar een nationale entertainmentcard bij ter waarde van 10 euro. die bon is dus voor muziek, films, games en tockets. je kunt de bon ook gebruiken bij bol.com. Ik ben er vandaag achter gekomen dat je die bon dus ook bij de bol kunt gebruiken voor alle producten, dus ook in andere categorieen (in mijn geval baby). Staat ook gewoon op de site van de card dat hij op het hele assortiment van de bol gebruikt kan worden. Misschien goed om te weten als je zo'n aanbieding tegen komt, maar geen behoefte hebt aan muziek, films, games of tickets.
Boonanza is top!
Goeie tip Mugske!
Wat lief van jou sweetfirefly!!!!! Ik heb je een berichtje gestuurd.
@leonor: hou je brievenbus in de gaten heb ze vandaag op de post gedaan.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Je kunt iemand (of elkaar) 4 weken gratis het AD cadeau doen. Stopt automatisch..

AD cadeau

Hvm
voor de mensen die bij gekkengoud sparen. ik zag gister dan ze van 5 naar 3 roze olifantjes per dag zijn gegaan. ik dacht eerst 'ben ik nou gek geworden?'
quote:Prijzenslag levert Albert Heijn niets opDat dacht ik al, maar ik denk ook dat de klandizie verder afneemt als ze hun prijzen weer gaan verhogen. Zet 'm op AH, verzin iets.
it's a big club and you ain't in it
goedemorgen allemaal,

ik kom hier ook even wat meelezen (en schrijven) als jullie het goed vinden.

Wij zijn ook al een paar maanden bezig met "consuminderen" en kijken hoe we hier en daar bewuster met ons geld kunnen omgaan.
Sweetfirefly, de zegeltjes zaten vandaag bij de post, onwijs bedankt daarvoor!!
Hè Bikerlady! Jij ook hier, consuminderen zodat je leuke dingen kunt doen?
quote:himalaya schreef op 11 oktober 2013 @ 22:00:

Hè Bikerlady! Jij ook hier, consuminderen zodat je leuke dingen kunt doen?

dus dat

wij gaven best wat geld uit aan onzinnige dingen, en het laatste jaar hebben we alles goed in kaart gebracht en ervoor egzorgd dat we veel bewuster ons geld uitgeven zodat er inderdaad meer geld over blijft voor reizen en andere leuke dingen
quote:bikerlady schreef op 12 oktober 2013 @ 16:24:

[...]

dus dat

wij gaven best wat geld uit aan onzinnige dingen, en het laatste jaar hebben we alles goed in kaart gebracht en ervoor gezorgd dat we veel bewuster ons geld uitgeven zodat er inderdaad meer geld over blijft voor reizen en andere leuke dingen
Hoi

Ik heb hier nog 5 C1000 uitje vouchers.

Is er iemand die ik daar blij mee kan maken?

Misschien leuk voor in de herfstvakantie.

Ik zelf zoek nog wat zegels voor het gratis boodschappenpakket van C1000.

Ik heb al 1 kaart vol en heb bedacht dat ik dat pakket aan een lief iemand ga geven, die nooit een kerstpakket krijgt.

Maar nu heb ik 2 lieve iemanden en kan ik niet kiezen. Nu probeer ik halsoverkop dus nog een kaart vol te krijgen.

Dus als iemand nog een paar zegeltjes over heeft waar hij niks mee doet.......

graag een mailtje sturen naar mij:

trijntje apenstaartje hetnetniet punt nl
voorwaarden van airmiles gaan vanaf 21 oktober veranderen: (kijk op www.airmiles.nl)

* airmiles krijgen een houdbaarheidsdatum (oude airmiles blijven 5 jaar geldig, nieuwe 3 jaar)

* sparen bij ah gaat sneller

* je vanaf volgende week ook mee betalen bij bol.com

betalen bij shell en bol is relatief slechte deal want 1.000 airmiles is 5 euro (elders 10 euro). wij kopen vaker toegangskaarten voor uitjes (bijv. dierentuin, wellness). en inwisselen voor korting bij praxis en v&d.

als ze gaan vervallen en je gaat ze zelf niet opmaken, dan kun je ze ook aan een goed doel schenken. Ik schenk zelf ieder jaar wel iets aan stichting aap. leuke stichting, die airmiles nuttig inzet (transport van dieren naar permanent adres, vervoer van medewerkers om bijv in voorlichting te geven op vakantiebestemmingen dat je geen berberaapjes mee moet nemen vanuit marokko)
Ben net even overgestapt van verzekeringen.

Naar de FBTO. Zag namelijk een banner voorbij komen, dus even gekeken...scheelt me een euro per maand. Krijg per verzekering een cadeaubon van EUR 25 voor Bol.com. Die heb ik weer in de pocket om de Sinterklaas cadeaus te halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven