Mode & Beauty alle pijlers

Kleding met dit weer?

13-10-2013 10:59 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Vroeg me af of lange laarzen en een dikkere trenchcoat kunnen met dit weer.

Veel regen maar als ik naar de temperaturen kijk dan is het volgende week gewoon 15 graden.

Kan een winterjas uberhaupt op dit moment en wat doen jullie zowel aan?
quote:NYC schreef op 13 oktober 2013 @ 12:00:

[...]

Hoe bedoel je dat, kalliope? Dat als iemand in november nog een shirt draagt, dat dat beter geaccepteerd wordt dan wanneer iemand in mei nog in een dikke trui loopt, zoiets?

Andersom NYC.

Ik droeg van de week bijvoorbeeld een rokje van prima lengte, die ik al regelmatig aan heb gehad, zonder een panty eronder. Daarboven gewoon een vest. En dan hoor ik regelmatig op straat 'Zo, die denkt zeker dat het zomer is' (dat valt dan nog onder een redelijk aardige opmerking). En ik heb ook zo vaak gehad dat vreemden naar mij toe lopen en zeggen dat ik een jas aan moet doen. Of dat ik nageschreeuwd word op straat over mijn kleding. Dus ja, vreemden maken zich er heel er druk om. Dat heeft dus niets te maken met werk, want dit gebeurt gewoon op straat.
Liever elitair dan een pauper!
Met dit weer, wat dacht je van een regenpak en een zuidwester op je hoofd

Mijn winterjas heb ik nog niet opgezocht. De de winterkleding overigens ook niet. Met een vest heb ik het nog steeds warm genoeg.
@kaliope, ah, ik lees jouw tweede post. Nu snap ik wat je bedoelt. Maar nageschreeuwd worden door vreemden vind ik wel heel vreemd. Nog nooit meegemaakt.
Met dit weer overweeg ik zwemvliezen en snorkel ;)
Nou, toen ik vanochtend bij de supermarkt een vrouw met rok tot op de knie (keurige lengte) zonder panty zag, stond ik ook wel wat vreemd te kijken.

Niet dat ik de behoefte voel om iets te zeggen, want dat vind ik onbeschoft.

Maarja, ik 'vind er wel iets van'. Ach, ik verwacht niet dat dat voor die mevrouw van belang is.

Ik loop ook wel eens op slippers en dan heb ik tegelijkertijd mijn fijne, vrolijke, fleurige sjaaltje om. Vinden mensen vast iets van.

Niks van aantrekken. Gewoon dragen wat jij fijn vindt.

Naroepen op straat vind ik sowieso onbeschoft, of dat nou om kledingkeuze gaat of om iets anders.
quote:Kalliope schreef op 13 oktober 2013 @ 11:45:

[...]

Zo simpel werkt dat niet. Ik heb het heel snel warm en winterjassen zijn voor mij echt iets voor vanaf eind december. Maar ik merkte vorige week alweer dat ik me niet meer kan kleden naar hoe warm/koud ik het heb (ik hoorde de eerste kutopmerkingen alweer achter mijn rug en ik zag de starende blikken weer). En dan zal ik me toch te warm aan moeten kleden, want anders valt het ook nog onder 'niet-representatief'.

Maar goed, het koud hebben is veel geaccepteerder dan het warm hebben, dus met een winterjas zit je nu wel goed.Meen je dat nou? Kutopmerkingen? Echt? Omdat je als het zonnig is een rokje draagt en als het wat kouder is een trui? Dat zegt meer over de mensen die opmerkingen maken dan jijzelf hoor. Waar denken mensen zich mee te bemoeien? Kijk als je op je werk aan bepaalde eisen moet voldoen qua kleding en daar voldoe je niet aan dan snap ik nog dat mensen wellicht wat zeggen (op een respectvolle manier) maar zonee, waar bemoeien ze zich mee dan? Ik trek echt aan wat ik zelf wil hoor (uiteraard op mijn werk wel rekening houdend met de uitstraling).
Wat voor opmerkingen krijg je dan?

Ik vind de mode van dit moment ideaal, juist veel laagjes zodat je iets aan of uit kunt doen .

Ik draag veel skinny jeans met korte laarsjes en daarop een dunne blouse met kort leren jasje of een mooie top en dan een colbertje van sweatstof er op. Een beetje casual en toch netjes.

Als ik met de auto ga dan gooi ik er een poncho overheen 's ochtends. Anders een trenchcoat met een mooie sjaal. Mijn winterjas bewaar ik nog even tot het echt koud wordt.
quote:Kalliope schreef op 13 oktober 2013 @ 12:15:

[...]

. En dan hoor ik regelmatig op straat 'Zo, die denkt zeker dat het zomer is' (dat valt dan nog onder een redelijk aardige opmerking). En ik heb ook zo vaak gehad dat vreemden naar mij toe lopen en zeggen dat ik een jas aan moet doen. Of dat ik nageschreeuwd word op straat over mijn kleding. Dus ja, vreemden maken zich er heel er druk om. Dat heeft dus niets te maken met werk, want dit gebeurt gewoon op straat.

De eerste opmerking vind ik niet raar. Sommige mensen doen dat nou eenmaal, gewoon laten gaan.

Maar wat voor opmerkingen schreeuwen mensen dan naar je en wat had je dan aan?

Misschien draag je aparte kleding terwijl je in een tokkie wijk woont? Ik kan me niet voorstellen dat mensen iets schreeuwen tegen iemand vanwege kleding.
Even off topic

Stel je gaat iets eten in de avond ( 7 uur) kan een jurkje dan wel met open schoenen?

Kan moeilijk met een trui in een restaurant gaan zitten?
quote:anoniempje71688 schreef op zondag 13 oktober 2013 12:56 Even off topic

Stel je gaat iets eten in de avond ( 7 uur) kan een jurkje dan wel met open schoenen?

Kan moeilijk met een trui in een restaurant gaan zitten?

Jij maakt je volgens mij veel te druk om wat andere mensen denken.

Trek iets aan waar je je lekker bij voelt. Ik weet nu bijvoorbeeld al dat ik me vanavond (met dit weer) in een restaurant niet lekker zou voelen in een jurkje met open schoenen.

Echt, trek iets aan waar jij je goed bij voelt.
Waarom kun je niet met een trui aan in een restaurant gaan zitten?
verba volant, scripta manent.
Omdat het een 5 * restaurant is met een dress code.

En ik ga met iemand Die ik leuk vind

verleiden in een trui?

Bedoel trouwens geen sandales of zo hoor

Gewoon een cocktail jurkje met hakken Die open zijn.
Sinds wanneer bestaan er restaurants met vijf sterren?
verba volant, scripta manent.
Ik heb pas sinds deze week een jas(je) aan buiten, en winterjas moet ik voorlopig nog heeelemaal niet aan denken -als deze er überhaupt komt hoor.

Ik draag bijna altijd korte mouwen (wel bedekte benen) en ben ook bekend met de opmerkingen. Gelukkig niet zo lullig als hierboven beschreven, maar zodra de temperatuur onder de 18 graden komt, krijg ik altijd de vraag: "Heb je het nou niet koud?" Terwijl voor mijn gevoel half Nederland al met Uggs en dikke zwarte winterjassen met bontkraag loopt als de mussen nog van het dak vallen

Kortom, gewoon lekker dragen wat je zelf genoeg vindt en schouders ophalen als mensen er iets over zeggen. Wat mij betreft kun je prima met een jurkje en open schoenen in een restaurant zitten (vaak verwarming op 23 graden ) Of moet je eerst een boswandeling maken van 1,5 uur om er te komen? (In dat geval: een regenjas eroverheen )
quote:anoniempje71688 schreef op 13 oktober 2013 @ 10:59:

Kan een winterjas uberhaupt op dit moment ?Zou het verboden zijn dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:anoniempje71688 schreef op 13 oktober 2013 @ 13:04:

verleiden in een trui?

Bedoel trouwens geen sandales of zo hoor

Gewoon een cocktail jurkje met hakken Die open zijn.

Als je vanavond uit eten gaat in een sjiek restaurant dan is open schoenen dragen een beetje raar. Ik ga er even van uit dat je in Nederland woont.

Maar waarom is het ene alternatief een jurk en open schoenen en het andere een trui? Heb je geen nette kleding die daar een beetje tussen in zit? Ik draag in de winter gerust een trui maar niet als ik ergens netjes naar toe ga.

Waarom niet een leuk jurkje met een panty en korte laarsjes of pumps ?

En dan een kort jasje of bolero voor er over heen.

zoiets:

http://www.esprit.nl/jurk ... -en-satijn-103EO1E011_001

Ik heb zelf deze, die draag ik wat meer casual met korte laarsjes met hoge hakken en een strak rood leren jasje.

deze
Hier ook iemand die het meer heet dan koud heeft (de laatste jaren). Het begint nu iets kouder te worden voor mijn gevoel, maar daarvoor had ik geregeld een panty aan terwijl ik liever met blote benen zou lopen, maar dit toch niet doet om niet helemaal uit de toon te vallen op het werk en op straat.

Voor- en najaar vind ik moeilijke tijden om te kleden. Het één is te koud en het andere is te heet. Ik heb nog wel een regenjas aan en die blijf ik voorlopig ook dragen.
quote:Kalliope schreef op 13 oktober 2013 @ 12:15:

[...]

Andersom NYC.

Ik droeg van de week bijvoorbeeld een rokje van prima lengte, die ik al regelmatig aan heb gehad, zonder een panty eronder. Daarboven gewoon een vest. En dan hoor ik regelmatig op straat 'Zo, die denkt zeker dat het zomer is' (dat valt dan nog onder een redelijk aardige opmerking). En ik heb ook zo vaak gehad dat vreemden naar mij toe lopen en zeggen dat ik een jas aan moet doen. Of dat ik nageschreeuwd word op straat over mijn kleding. Dus ja, vreemden maken zich er heel er druk om. Dat heeft dus niets te maken met werk, want dit gebeurt gewoon op straat.

Echt heel lullige dingen hebben ze tegen mij nooit gezegd hoor, maar ik heb dit dus precies andersom. Ik heb het vrij snel koud, dit vind ik niet erg (ik vind een koele buitentemperatuur prettiger dan een hete) maar ik moet mij er dan wel op kleden. Als ik dan bijv in de zomer buiten een vestje om doe is er altijd wel iemand die moet zeggen: "wat ben je toch ook een koukleum!" Of "Draag jij in juni nog steeds lange mouwen??"

Die opmerkingen heb ik nooit gehad wanneer ik op een terrasje ofzo mijn vestje uit deed of wanneer ik vrij vroeg in het seizoen al in korte mouwen verscheen op het werk.
Ik kies vaak voor een dun shirtje met lange mouwen en doe er dan een dun hemdje onder. Veel laagjes is meestal wel een goed idee in dit seizoen. 's Ochtends is het vaak best wel koud, maar 's middags kan het dan opeens heel warm worden. Is het handiger als je dan een vestje uit kunt doen. Qua regenoutfit: tegenwoordig zijn er best wel veel leuke 'regenlaarzen' te vinden. En dat is best wel een investering waard, met de hoeveelheid regen die er in Nederland valt
TO, wat had je uiteindelijk aan op je date?
@ single-lady

Nog niet geweest. Ik ga woensdag avond

Super leuk trouwens dat esprit jurkje en schoenen.

Ik Doe in ieder geval een jurkje aan.....kan het zonder panty en met open hakken? En een trenchcoat erover?
Het hangt er een beetje vanaf wat voor soort jurkje en wat voor kleur de schoenen zijn. Als het echt een heel zomerse 'look' is , dan val je waarschijnlijk wat uit de toon. Heb je niet een stola of een kort jasje voor er over?

Ik zou zelf naar een echt sjiek restaurant in dit jaargetijde niet zonder panty gaan, maar dat hangt er ook van af hoe kort of lang je jurk is. En ik draag graag een panty omdat ik dat wat gekleder vind staan.

Plaatje?
Ik heb ook al mijn winterjas aan en zelfs lange leren knielaarzen. Verder: shirts met lang hempje eronder, vest erover en leuke ronde sjaal. Lekker warm
quote:anoniempje71688 schreef op 13 oktober 2013 @ 13:04:

verleiden in een trui? Je voelde je toch te kut en lelijk voor een date?
quote:Rasa schreef op 14 oktober 2013 @ 23:13:

[...]

Je voelde je toch te kut en lelijk voor een date?

OMG loepje

Dat werpt een heel ander licht op het uitschelden op straat. Dit is dezelfde persoon die zo geilde op de advocaat van haar ex?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven