Geld & Recht alle pijlers

Zorgverzekering 2014

15-10-2013 20:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf wanneer zijn de premies voor de zorgverzekering van 2014 bekend?

Ik wil graag besparen en kijk ook al volop rond maar zie door de bomen het bos niet meer.

Betaal nu 123 euro per maand maar heb eigenlijk weinig zorg nodig. 1 of 2 keer per jaar voor controle naar de tandarts, 1 of 2 keer per jaar naar de huisarts en dat is het dan wel.

Ik vind zaken als tandzorg en fysiotherapie wel belangrijk, mocht het nodig zijn.

Wie kan zo wat tips geven?
Ik denk vanaf 1 november. Je kunt oa rondkijken op independer.nl
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Half november zijn als iedereen op tijd is de nieuwe premies en inhoud van de aanvullende pakketten van alle zorgverzekeraars bekend.

Voor die tijd is er dus nog niks te vergelijken.
Half november. Nu al kijken heeft geen zin. Tips geven dus ook niet.
Half november zei de zorgverzekering vandaag aan de telefoon
quote:dartel86 schreef op 15 oktober 2013 @ 20:55:

Half november zei de zorgverzekering vandaag aan de telefoonEn dat is al jaren zo.
Nominale zorgpremie 2014

Voor 2014 raamt VWS een nominale zorgpremie van 1.226 euro op jaarbasis. Dit betekent een verlaging van 24 euro ten opzichte van dit jaar. Voor 2013 stelde de overheid deze nominale rekenpremie op 1.154 euro per jaar. Dit kwam neer op 96,17 euro dat de verzekeraars minimaal per maand aan premie zouden moeten vragen aan hun klanten. Het is aan de zorgverzekeraars om de premie uiteindelijk vast te stellen.

www.hrpraktijk.nl/topics/ ... -nominale-zorgpremie-2014

DSW verlaagt de premie voor de basisverzekering met 7,50 euro per maand. Klanten betalen volgend jaar 95 euro per maand, tegen 102,50 euro dit jaar. Dat betekent dat de premie over het hele jaar daalt van 1230 naar 1140 euro, een verschil van 90 euro.

www.zorgvisie.nl/Financie ... 014-met-90-euro-1372021W/
Hallo Goudenmeid, ik heb me aangemeld via deze pagina om de zorgpremie in de e-mail te ontvangen. Op die manier weet ik zeker dat ik niets mis. Je kan op die site ook verzekeraars vergelijken.

Maar zoals al gezegd is, de meeste premies worden pas na 1 november bekend gemaakt dus het heeft nu nog niet veel zin om te gaan vergelijken.
Ik heb nu menzis maar ik ga voor pma en dan alles basis dan betaal je 93,50 per maand.
Iemand een plakje cake ? :-)
kijk ook of je in aanmerking komt voor collectiviteitskorting. Dat kan bijv. omdat je bij een bepaalde werkgever werkt, voor studenten, als je een donorcodicil hebt, als je aangesloten bent bij bepaalde verenigingen (bijv. ouderenbond), zelfs als je in het bezit bent van een makropas.

De korting die ik kreeg obv mijn macropas was zelfs hoger dan die ik kreeg met mijn donorcodicil (beide via ohra). vriend heeft geen pas, maar krijgt wel de korting als we samen op 1 polis staan.

als je meestal alleen tandartscontroles en tandsteen o.i.d. hebt, kan het voordeliger zijn om de behandelingen zelf te betalen i.p.v. aanvullend te verzekeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven