Heb ik weer... kroon ingeslikt
maandag 21 oktober 2013 om 14:04
Afgelopen vrijdagavond heb ik p.o. mijn kroon ingeslikt.
Schrok me te barsten, we aten boerenkool - happen en slikken - en ineens voelde ik een groot gat.
Weg kroon!! en nu?
Details zal ik jullie besparen, maar ik heb hem nog steeds niet gevonden.
Er zijn nog steeds twee mogelijkheden.
1. Doorgespoeld
2. Nog onderweg.
Vanmorgen de tandarts gebeld en bovenstaande verteld.
Wachten en zoeken was het antwoord van de assistente en wanneer die niet binnen een paar dagen gevonden wordt, moeten er foto's gemaakt worden in het ziekenhuis.
Inmiddels al bijna 72 uur verder..... en volgens internet duurt dit 24-48 uur.
Pfff, heb ik weer, wordt een duur geintje als ik hem niet vindt.
Tips welkom
Schrok me te barsten, we aten boerenkool - happen en slikken - en ineens voelde ik een groot gat.
Weg kroon!! en nu?
Details zal ik jullie besparen, maar ik heb hem nog steeds niet gevonden.
Er zijn nog steeds twee mogelijkheden.
1. Doorgespoeld
2. Nog onderweg.
Vanmorgen de tandarts gebeld en bovenstaande verteld.
Wachten en zoeken was het antwoord van de assistente en wanneer die niet binnen een paar dagen gevonden wordt, moeten er foto's gemaakt worden in het ziekenhuis.
Inmiddels al bijna 72 uur verder..... en volgens internet duurt dit 24-48 uur.
Pfff, heb ik weer, wordt een duur geintje als ik hem niet vindt.
Tips welkom
maandag 21 oktober 2013 om 14:28
Puur theoretisch: ik denk dat als 'ie helemaal ontsmet wordt, in principe wel weer te plaatsen is. Of je dit wil, is een tweede
Maar er zullen, mocht je 'm vandaag of morgen nog niet zijn tegengekomen, idd foto's gemaakt moeten worden want zoiets moet je niet in je lijf hebben zitten ergens.
Sterkte met de zoektocht, ik hoop dat 'ie toch gauw boven drol water komt!
Maar er zullen, mocht je 'm vandaag of morgen nog niet zijn tegengekomen, idd foto's gemaakt moeten worden want zoiets moet je niet in je lijf hebben zitten ergens.
Sterkte met de zoektocht, ik hoop dat 'ie toch gauw boven drol water komt!
Ik ben mijn eigen bananenschil

maandag 21 oktober 2013 om 14:32
Zit die afgeslepen stomp er dan nog? In dat geval heeft de tandarts toch een wanprestatie geleverd want die moet zodanig geslepen zijn dat de kroon niet los kan laten.
En als de stomp is afgebroken dan heb je sowieso niets aan de oude kroon.
Raar verhaal hoor.
Raar verhaal hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 21 oktober 2013 om 14:44
Als die gevonden wordt is terug plaatsen geen enkel probleem en heb daar ook geen moeite mee.
Als die op "natuurlijke" wijze gevonden wordt scheelt het me ook een drol aan geld.
De kroon wordt (allereerst door mij ) schoongemaakt en daarna opgestuurd naar het lab om te desinfecteren.
Wordt die niet gevonden en ergens blijven steken, dan zal die waarschijnlijk middels een endoscopie verwijderd worden.
Foto's maken etc. isse toch ontglipt, dan worden er foto's gemaakt en moet er alsnog een nieuwe kroon gemaakt worden.
In het laatste geval kan het aardig in de papieren lopen...
Ik ga weer ff zoeken..
Als die op "natuurlijke" wijze gevonden wordt scheelt het me ook een drol aan geld.
De kroon wordt (allereerst door mij ) schoongemaakt en daarna opgestuurd naar het lab om te desinfecteren.
Wordt die niet gevonden en ergens blijven steken, dan zal die waarschijnlijk middels een endoscopie verwijderd worden.
Foto's maken etc. isse toch ontglipt, dan worden er foto's gemaakt en moet er alsnog een nieuwe kroon gemaakt worden.
In het laatste geval kan het aardig in de papieren lopen...
Ik ga weer ff zoeken..

maandag 21 oktober 2013 om 14:49
quote:retrostar schreef op 21 oktober 2013 @ 14:32:
Zit die afgeslepen stomp er dan nog? In dat geval heeft de tandarts toch een wanprestatie geleverd want die moet zodanig geslepen zijn dat de kroon niet los kan laten.
Raar verhaal hoor.
Onzin wat hier beschreven staat ^
Je kan de kroon opwachten.. Dan gewoon met water en zeep schoonmaken en naar de tandarts.
Deze legt de kroon een paar minuten in 80% alcohol. Daarna in 't trilbad met desinfectie en vervolgens weer in de alcohol.
Daarna wordt hij teruggeplaatst.
Raar verhaal hoor.
Onzin wat hier beschreven staat ^
Je kan de kroon opwachten.. Dan gewoon met water en zeep schoonmaken en naar de tandarts.
Deze legt de kroon een paar minuten in 80% alcohol. Daarna in 't trilbad met desinfectie en vervolgens weer in de alcohol.
Daarna wordt hij teruggeplaatst.
maandag 21 oktober 2013 om 14:50
Raar verhaal hoor.
Stompje zit er nog, maar daar is niets meer aan te halen, betreffende tandarts die dat geprutst heeft is al 10 jaar met pensioen.
Mijn huidige tandarts vertelde dat het wel af en toe voorkomt. Met name bij de oude kronen.
Raar verhaal hoor.
Stompje zit er nog, maar daar is niets meer aan te halen, betreffende tandarts die dat geprutst heeft is al 10 jaar met pensioen.
Mijn huidige tandarts vertelde dat het wel af en toe voorkomt. Met name bij de oude kronen.
maandag 21 oktober 2013 om 14:54
Een kroon kan altijd los laten heeft niks met de stomp te maken hoe hij geslepen is.
Het gebeurd wel vaker, gelukkig niet zo vaak.
Wat we doen is ontsmetten, zandstralen en terug plaatsen (indien het past)
Mocht je de kroon niet kunnen vinden dan is het een kwestie van een nieuwe afdruk laten maken en dan heb je zodra er een nieuwe gemaakt is weer een nieuwe kroon.
Wat betreft foto's maken in het ziekenhuis.. Dat adviseren wij nooit in de praktijk.
Zo'n ding vindt heus de weg wel weer naar buiten, dan is alleen de vraag of je hem heb kunnen vinden
Mocht je de kroon niet kunnen vinden dan is het een kwestie van een nieuwe afdruk laten maken en dan heb je zodra er een nieuwe gemaakt is weer een nieuwe kroon.
Wat betreft foto's maken in het ziekenhuis.. Dat adviseren wij nooit in de praktijk.
Zo'n ding vindt heus de weg wel weer naar buiten, dan is alleen de vraag of je hem heb kunnen vinden
maandag 21 oktober 2013 om 15:21
quote:amperbroekies schreef op 21 oktober 2013 @ 14:54:
Een kroon kan altijd los laten heeft niks met de stomp te maken hoe hij geslepen is.
Thanks, hier heb ik wat aan..
Toch heb ik een vraag; volgens internet duurt het 24-48 uur, wat is jullie ervaring???
Thanks, hier heb ik wat aan..
Toch heb ik een vraag; volgens internet duurt het 24-48 uur, wat is jullie ervaring???
maandag 21 oktober 2013 om 15:29
Raar verhaal hoor.Vind ik ook, ik zou mijn tandarts maar eens aanspreken.
Raar verhaal hoor.Vind ik ook, ik zou mijn tandarts maar eens aanspreken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 21 oktober 2013 om 15:30
maandag 21 oktober 2013 om 16:00

maandag 21 oktober 2013 om 21:58
Raar verhaal hoor.
Nee hoor, dat kan. Ik ben ook wel eens een kroon kwijtgeraakt. Soms heb je nu eenmaal een slechte basis om een kroon op te zetten.
Ik had hem gelukkig niet doorgeslikt.
Poepen in een zeefje dus. En dan spoelen. Voor een paar honderd euro toch de moeite waard om te doen. Eventueel een flinke dosis laxeermiddel.
Mosterd.
Gefeliciteerd TO!!
Raar verhaal hoor.
Nee hoor, dat kan. Ik ben ook wel eens een kroon kwijtgeraakt. Soms heb je nu eenmaal een slechte basis om een kroon op te zetten.
Ik had hem gelukkig niet doorgeslikt.
Poepen in een zeefje dus. En dan spoelen. Voor een paar honderd euro toch de moeite waard om te doen. Eventueel een flinke dosis laxeermiddel.
Mosterd.
Gefeliciteerd TO!!